{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.580 visninger | Oprettet:

Nedvejning af trailer nødvendig / ikke nødvendig ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige købt en ny cargo-trailer.
Traileren har en totalvægt på 750 kg, og en nyttelast på 420 kg.

Min nuværende bil (Golf 6) må trække et påhængskøretøj på 650 kg (hvis det er uden bremser)

Spørgsmålet er nu:
- Skal jeg få vejet traileren 100 kg ned, så det passer med de 650 kg.
- ELLER
- Må jeg godt køre med traileren, hvis totalvægten holder sig under de 650 kg
Altså ... Hvis jeg kun kører med max 200 kg. last.

På forhånd tak,


Kommentarer på:  Nedvejning af trailer nødvendig / ikke nødvendig ?
  • #1   17. jan 2017 så længe du holder dig under de 650 kg i total vægt af hvad bilen må trække så er det fint smiley

    det kan ikke betale sig at nedveje den og det giver ingen forskel smiley


  • #2   17. jan 2017 Den må du gerne køre med, bare du ikke laster den mere end de 650kg

  • #3   17. jan 2017 Ok, tak for svarene smiley

  • #4   17. jan 2017 det kommer an på om du har fået kørekort før eller efter 2009 vis du har før så må du køre med den trailer bare ikke fylde den mere op end total vægten er 650 kilo og vis du har efter så skal du have vejet den om til total 650 kilo for at måtte køre med den det sådan jeg har forstået det

  • #5   17. jan 2017 Sådan som Freeway skiver, er også min forståelse af de meget kringlede regler..

  • #6   17. jan 2017 de nye trailer regler,skal. man være professor, for og forstå

    spørg man en betjent, så ved han det heller ikke,

    da der er så mange faktor der spiller ind,
    eks med om ens kørekort er før eller efter en eller anden dato i 2009
    og om man har b, b+ eller be kørekort,

    lav det om, så man skal have be, for og køre med trailer, med lastsikrings kursus,
    så folk, lære og køre med trailer og at spænde ting rigtig fast


  • B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 106
  • #9   18. jan 2017 Jeg har fået kørekort efter 31. Maj 2009 hvor reglerne blev lavet om. Sådan som jeg læser reglerne må du altid køre med en trailer på 750 kg. Selv efter en varebil på 3500 kg. Dvs. At på en almindeligt b kørekort må køre med 4250 kg, men KUN hvis traileren har en maksimal totalvægt på 750 kg. Det har jeg også fået bekræftet af en færdselsbetjent. Men om det er korrekt kan jeg ikke være 100% sikker på.


  • #10   18. jan 2017 #9
    ja dit kørekort giver dig ret til at køre en bil med tilladt totalvægt 3500kg med en trailer på tilladt totalvægt 750kg på krogen (i alt 4250 kg tilladt totalvægt)

    MEN, det giver dig jo ikke ret til at hænge mere på krogen end BILEN er godkendt til at trække..

    TS
    Har du B kørekort fra før maj 2009 eller B/E kørekort må du bruge den faktiske totalvægt på traileren og altså køre med din trailer så længe du højst fylder 320 kg i den.. Ellers vejer traileren i lovens øjne altid det der står på regattesten som tilladt totalvægt..


  • #11   18. jan 2017 ...og så alligevel, når man læser artiklen #8 linker til, så er det faktisk kun den samlede totalvægt af vogntoget du kan få problemer med hvis dit kort er nyere end 2009.. dvs at du kan gøre som jeg skrev før uanset hvornår du tog dit kørekort, med den bil og den trailer du beskriver smiley

    sikke nogen regler smiley


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   28. jul 2017 Hej
    Har en Peugeot 107 fra 09 som har fået træk monteret. Det er godkendt til 350kg uden bremse.
    Har en trailer (totalvægt 500) med en lille speedbåd på samlet vægt 325 inkl motor og trailer. Har erhvervet be kort og skal jeg nedveje trailer eller
    Ser flere steder, at det altid er totalvægt på traileren som er gældende efter 1/7-17.?


  • #13   28. jul 2017 Det må du gerne uden at nedveje noget som helst, uanset B eller BE kort, så længe traileren med båd og alting ikke overstiger de 350 kg bilen må trække smiley

Kommentér på:
Nedvejning af trailer nødvendig / ikke nødvendig ?

Annonce