{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.824 visninger | Oprettet:

Wicki B
Wicki B
Tilmeldt:
21. feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Må min mekaniker det??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en renault megane fra 2004. En. Bilen gik i stykker igen igen, og med syn rundt om hjørnet har jeg vaægt IKKE at ville bruge for mange penge på den, for synsturen bliver dyrere end hvad bilen er værd.

Denne gang gik den galt med starteren,. Jeg kan godt uddybe i detajler, men for at gøre det kort, så har jeg dagligt været i kontakt med mekanikeren for at høre til processen og sikre mig at der ikke blev kastet for mange penge i. Jeg blev lovet gul og grøn at budgettet ville blive holdt nede.
MEN, da jeg så skulle hente bilen, efter fem hverdage, har mekanikeren ikke fået lavet regning og har intet ca tal. Han siger at jeg bare skal køre og så tager vi den mandag.
Regningen måtte jeg selv ringe.efter her til formiddag og er på ca 4000...
Jeg siger til ham at dette er over mit budget, og at han ( som han selv sagde i telefonen) gerne måtte få sin del igen, hvilket han nu ikke vil FOR NU HAR VI JO KØRT I BILEN.
Jeg forklarede at han sendte mig afsted uden en regning og så kører historien i ring...

Hjææælp, må han gerne sende mig afsted uden en regning og så bagefter sige at han ikke vil tage delen igen fordi jeg har kørt???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må min mekaniker det???
  • #1   21. feb 2017 Man kan vende den begge veje... for et eller andet sted er det hans lort, at sende dig afsted uden en regning.

    Men på den anden side skulle du nok have insisteret på at få en regning inden du ville tage bilen...

    Men det er jo umuligt at vide på forhånd.. man skal bare gå ud fra at de ALTID forsøger at snyde dig, og så tage alle mulige forbehold derfor.

    Hvis han nægter at tage delen retur, er der nok ikke andet for end at betale regningen, og så sige til idioten at det var sidste gang han så dig, og du skal nok sørge for at andre får at vide hvordan han driver forretning


  • #2   21. feb 2017 Han har da været klar over hvad delen kostede inden han sendte dig afsted og faktisk har han jo været klar over det allerede da han bestilte delen.

    Havde i aftalt et max budget?


  • #3   21. feb 2017 Kort sagt, ja det må han gerne i og med i ikke har haft nogen aftale om hvad han måtte bruge af penge på bilen. Havde du nu haft bevis for den kommunikation i form af sms eller mail så havde han haft problemet.

    Men fordi det er en mundtlig aftale så er det intet bevis for at i har aftalt noget.

    Det være sagt, så er han jo et røvhul af de helt store når han ikke lytter til hvad du siger, og endnu mere når han ikke bagefter vil hjælpe dig.

    Så det eneste du kan gøre nu er at betale regningen og så ellers bruge en anden mekaniker fremover. OG husk at sende SMS eller mail til mekanikeren med et max beløb du vil bruge, eller med instrukser om at han IKKE skal reparere på bilen før du har fået et bindende tilbud fra ham.


  • #4   21. feb 2017 Næste gang så opret din opgave på autobutler.

    Hvis man præcis ved hvad der er galt og hvad der skal skiftes, så kan man få et skriftligt tilbud, og så kan du nægte at betale mere, medmindre der selvf dukker en anden ting op undervejs, så skal de jo informere dig om det...


  • Wicki B
    Wicki B Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   21. feb 2017 Tak for jeres svar. Vi havde kun mundtlige aftaler??

  • Wicki B
    Wicki B Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   21. feb 2017 Undskyld spørgsmålstegn... emojies bliver lavet om...

  • #7   21. feb 2017 Hvis du ik har noget på skrift... så er du nød til at betale ved kasse1 - i øvrigt.. hvis du ik stoler på din mekker så burde du finde en ny

  • #8   21. feb 2017 Køb dig en cykel hvis en ret hos mekaniker er dyr hvis den overstiger 4000kr så har du ikke råd til at holde bilen i forsvarlig stand og bør derfor ikke eje en bil.!

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #9   21. feb 2017 Kan han opføre sig som et fjols, så kan du vel også.
    Nægt at betale!
    Et fjols af den slags, har næppe en aftale med inkasso.


  • #10   21. feb 2017 Sø-Propel

    Luk da kagespalten med det ævl der.
    Hvis bilen er skrotningsmoden er det jo hul i hovedet at ofre 4k på en bil som man kan få 2k for i skrot.

    Hun gør jo manden opmærksom på at bilen har en begrænset levetid og vil derfor ikke ofre en masse på den.

    Havde hun fået en pris havde hun jo sikkert sagt nej tak, så skrotter jeg den bare.

    Det er da sund fornuft


  • #11   21. feb 2017 Det lyder som om hun gerne vil ha en ny starter... men ik vil betale for en ny starter. Sorry to say..

  • #12   21. feb 2017 Ja det lyder som om hun ikke gad betale 4000kr for en starter på en bil som er 2000kr værd..

    og hvis det viser sig at der ikke er andet der er skiftet og at mekanikeren vidste at det kun var starteren der skulle skiftes, men ikke gad oplyse prisen på trods af opkald, så er han da et fjols.. og i virkeligheden et pragteksempel på hvorfor der er så lidt tillid til den branche...


  • #14   21. feb 2017 Hvis ikke man er forlovet med de danske reservedels pushere, så er det muligt at få en starter til LANGT mindre end 2000kr, næsten uanset hvad bil det er.
    En brugt havde jo sikkert også været helt fint.
    Min mors Chrysler Cirrus V6 der gik solenoinden på starteren, en ny kostede 97! kr og en HELT NY STARTER! 597kr via Randers Lucas Service.
    Og uanset hvad bil det næsten er, så er 2000kr for selve udskiftningen dælme pebret og mekanikeren har stået og kløet sig i buksen imens, eller taget minimum 1000kr i timen!



  • #15   21. feb 2017 Mekker skal betale moms.. skatter, husleje, løn, strøm osv.
    Nuvel der er sikkert også mange lorte mekanikkere.. men de arbejder sgu ik gratis. Er man general utilfreds med deres fortjenester- kan man da bare selv gå igang


  • #16   21. feb 2017 "Mekker skal betale moms.. skatter, husleje, løn, strøm osv. "

    Der er nok ikke mange firmaer i danmark der kan sige sig fri fra dette... og har stadig svært ved at se hvorfor nogle kræver 3-400kr + moms, mens andre kræver 800-1000kr + moms for samme arbejde..


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #17   21. feb 2017 Ufatteligt hvor få folk, der faktisk læser indlægget.
    Ts og mekaniker har en aftale (mundligt), om at holde budgettet nede.
    At bruge 4000 på en bil, der måske skal skrottes, er IKKE at holde prisen nede.
    Utroligt som folk bare læser 2 linjer og straks kan ts jo bare lave sit lort selv,hvis hun er utilfreds.


  • #18   21. feb 2017 Uanset om prisen er rimelig eller ej er beside the point, han skulle hoste op med en pris inden han gjorde noget som helst, og det har jo åbenbart knebet ham at fatte

  • #19   21. feb 2017 Mirza: det kommer jo an på om de arbejder med et topnøglesæt og en donkraft i en baggård hvor huset er betalt, eller et kompleks med klinker på gulvene der koster 50.000 om måneden i husleje og de har alt det nyeste grej og de nyeste certifikater til at ku lave alt efter forskrifterne.

  • #20   21. feb 2017 Cawdy

    Dem der har faciliteterne burde jo så kunne gøre jobbet tilsvarende hurtigere?


  • #21   21. feb 2017 Anden:
    Tror ikke der er nogen der ikke under mekanikeren at tjene på at skifte den, men til de 4000 må jan næsten ha sat en ny på og det er jo ulogisk og gir ikke værkstedet mere i lønningsposen at sætte en ny til 2000kr på, frem for en brugt til 500kr, når hun netop har sagt og han. Har lovet at holde omkostningerne nede, fordi bilen snart stod for skrotningsdøden.


  • Wicki B
    Wicki B Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #22   21. feb 2017 Jeg fik af vide at jeg kunne få en starter for 5/600, og det var da ok. Men da den ikke virkede satte han en i for 1500(uden jeg vidste det) + mekanikertimer for det samme beløb. Jeg skifter i den grad mekaniker for øf med timer der er brugt på den bil...
    Det er ikke mit problem. Mit problem er at han sagde han kunne tage den igen, men nej nu hvor jeg har kørt i bilen. Hvilket jeg jo gjorde uvidende om prisen...


  • #23   21. feb 2017 Carsten T:
    Ja skal Audi i Randers skifte en turbo på en ny Audi, så ved de jo lige hvor skruer mv sidder og hvad der skal af og må i den forbindelse spare noget tid jo, fremfor hvor jeg skal "prøve mig frem" og måske afmontere noget der ikke var nødvendigt for at få delene fri osv.
    Men netop med Vw/Audi der sku der skiftes en slavecylinder på en Touran fordi den efter en uges stilstand sku pumpes 2gange på koblingen før den koblede ordentligt ud, som er et klassisk eksempel påen utæt cylinder.
    Han var ikke videre generet af det, men spurgte om hvad det sku koste at lave og det sku de nok klare til en fornuftig pris.
    Prisen endte på 10.000kr! for at undgå han skulle pumpe 2 gange på koblingen når bilen havde stået stille!?
    Uanset om så udrykkerlejet sad inde i gearkassen ville jeg snildt have kunne pillet gearkassen af og skiftet den og stadig tjent til momsen for det halve på en VW!


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #24   21. feb 2017 Kæft en amatør.
    Han skaffer en brugt del, der ikke virker, men tager alligevel betaling. smiley
    Sådan en fusker skal ikke have en klink.


  • #25   21. feb 2017 Mekkeren er en totalt fjols. Men... 5 dage?? Lyder som om der blev lavet mere på bilen, end starteren...

  • #26   21. feb 2017 Der er jo altid to sider af historien, mekanikeren kan jo ikke lave det gratis bare fordi bilen alligevel snart skal skrottes så burde du have sagt inden jeg vil maks bruge 2000,- .

    det koster penge at have bil og er ved at brække mig over folk der altid skal nedgøre mekanikere, og brokke sig over prisen det er hvad det koster at have bil, har man ikke råd så køb en cykel.

    mange mekanikere slider sig selv op og knokler og bruger mere end 37 timer i ugen til en lorte løn for at få biksen til at løbe rundt, værdsat det i stedet ellers var der kun de " store autoriserede værksteder, og så var det nok ikke billigere at køre bilen på værksted.

    4000,- Lyder som en fair pris.



  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #28   21. feb 2017 Nu er det vist ikke en større opgave, at skifte generator på en megane fra 04, så hvis selve delen koster 1500,
    så bør montagen ikke koste det samme.
    Det vil jo svare til +/- 3 timer til montering.
    Synes man det er ok, så skal jeg ikke have lavet bil hos jer.


  • #29   21. feb 2017 Rasmus h

    men du ved ikke hvad menikeren har forlangt for starteren lad os antage den koster 3500,- så der 500 til arbejdsløn, sådan kan vi jo blive ved mekanikeren fiksede problemet og bilen køre igen han bestemmer da teoretisk set selv hvad det skal koste indenfor rimelighedens grænser, ergo må man jo betale eller nøjes med en bil der ikke kan starte.

    jeg kan os købe et billigt stykke kød i netto men kan jeg ikke selv tilberede det må jeg tage på restaurant og betale hvad de forlanger.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #30   21. feb 2017 Hun skriver det selv i #22, at den nye kostede 1500.
    Har du overhovedet læst tråden?


  • #31   21. feb 2017 så passer pengene jo os han køber en starter til 600,- som ikke dur plus arbejdsløn
    derefter skifter han til en anden starter plus arbejds løn igen plus div tid han har brugt på at bestille mm. så 3000-4000,- vil det da logisk nok koste.



  • #32   21. feb 2017 hun havde jo os brokket sig skulle hun betale 1500,- eksempelvis for den første starter og montering hvis den så stadigvæk ikke kunne starte havde hun sagt fra start den bare skulle laves, så havde hun nok sparet 1500,- dvs 2500,- total

  • #33   21. feb 2017 Mekanikeren skal sku da ikke tørre de 600 kr af på hende for den defekte starter. Den skal han smide tilbage hvor han fandt den og få pengene den vej( hvilket han sikkert også har gjort = dobbeltfortjeneste )

  • #34   21. feb 2017 RC Uanset hvad så køber jeg ikke historien, det virker forkert under alle omstændigheder, jeg gad godt se en kvittering fra tråd starter selvfølgelig hvor værkstedets navn er censureret.
    lyder som en klassisk historie hvor det kommer bagpå folk hvad det koster at have bil og så ynker man lidt og pynter lidt på sandheden og prisen på regningen.



  • #35   21. feb 2017 Satme en lam mekaniker

  • #37   22. feb 2017 #16 ja og jeg har sgu tilsvarende svært ved at se hvordan al ting skal koste det samme alle steder. Folk kan da bare vælge de steder fra de syns er for dyre... længere er den ik

  • #38   22. feb 2017 Problemet er ikke mekanikere som så, de arbejder røven ud af bukserne, og får en latterlig timeløn...

    Det er værkstederne, jeg fatter ikke de store autoriserede værksteder kan kræve 1000kr i timen, mens mekanikeren kun får 130kr i timen.. Enten så kan de ikke finde ud af at tjene penge, ellers så snyder de både deres medarbejder og kunder..

    Selv en ingeniør time koster ikke så meget, den koster ca 6-700kr, mens selve medarbejderen får 250-350kr i timen, og her er der også en husleje, strøm mm der skal betales, sammen med svine dyre PCer og licenser...


  • #39   22. feb 2017 Aaah du får sq ikke meget for 1000kr. i timen nu til dags.

  • #40   22. feb 2017 Nu kender jeg selv ret godt til branchen, da jeg selv arbejder i den og en dag jeg stod og skiftede fronten på en Mercedes der var skadet, den sku ha ny køleropstilling, men jeg havde vurderet at kondensoren fint ku pilles til side uden at tappe freon af.
    En mekaniker der kommer forbi med en bil der sku laves, siger så i ramme alvor "Den kondensor får du da bare til en ny med påfyldning, det ville da være dumt ikke at gøre, det havde jeg ihvertfald gjort" smiley


  • #41   22. feb 2017 Cawdy, og så havde han stadig monteret den gamle og bonget kunden for en ny eller hvordan?. Men dejligt at se at der stadig findes gode fornuftige og troværdige mekanikere.

    Indrømmer blankt at en af mine gode venner får lov til at rode med min bil og det får han en lille skilling for. Til gengæld ved jeg at han er 100% reel og ikke skifter noget der partout skal skiftes, men anbefaler hvis noget snart skal skiftes eller at vi kan skifte det om 1-2 måneder. Han har ovre flere gange bevist for mig gennem hans væremåde at han lige præcis er den rette mekaniker for mig, med sans for detalje og for at gøre tingene rigtigt istedet for at skære over hvor gærdet er lavest....


  • #42   22. feb 2017 Store autoriserede værksteder kan sagtens tage 1000 kr i timen, da de har store omkostninger på ALT.. Tag et VW værksted, der skal ALT overholde fabrikskrav. Selve værkstedets stand, testere, mekanikere skal på kursus, special værktøj der koster det hvide ned fra himlen, og så alt det en alm mekaniker har af omkostninger også- løn, husleje, regninger, forsikringer, reservedele osv.

  • #43   22. feb 2017 Hej
    Mekanikerbesøg er en gensidig tillidssag
    Du har et problem som han har løst
    Til gengæld for ydelsen skal erlægges nogen Kr
    Få gang under. Mange gange over.
    MVH KP


  • Wicki B
    Wicki B Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #45   23. feb 2017 Igen, tak for jeres svar.
    Det var bestemt ikke min mening at skabe debat om hvorvidt mekanikere generelt er nogle numser eller om de alle er flinke. Jeg tænker at der vel her også er begge dele? Jeg kunne desværre ikke lokke ham til at tage sin starter tilbage, selvom jeg forklarede ham at han burde have oplyst prisen, da jeg som førnævnt ikke ville bruge for mange penge på bilen. Der er ingen sure miner mellem mekanikeren og mig, men jeg er på udkig efter en ny, mere kundeminded en.


  • Wicki B
    Wicki B Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #46   23. feb 2017 Reservedelspusheren, hold venligst en god tone. Jeg er bestemt ikke en højtråbende kælling, men derimod en ganske almindelig kvinde der søgte viden om et emne hvor jeg bestemt manglede.

  • #47   23. feb 2017 Hvad ender sagen med?

  • #48   24. feb 2017 Er satme også sur på en mekaniker jeg kender, han køber en spritny trækaksel, selv om jeg siger jeg har en brugt liggende, ny LMM, og forlanger svimlende 800 kr for det hele incl montering, svindler sgu, på min Octavia 1.9 TDI.

  • #49   24. feb 2017 Han hentede også bilen da trækaksel gik midt over smiley

  • #51   24. feb 2017 Kardan er 100% mage til den gamle, 100%, det er OEM kvalitet!

  • #52   24. feb 2017 Lektien må være at have en fast aftale om at de ringer hvis der skal skiftes noget som ikke er aftalt.

    Der bliver monteret en brugt starter som ikke virker hvor kommer den fra ??

    Hvis en mekaniker køber en ny reservedel som ikke virker får han en ny af sin pusher og han betaler selv for skifte den igen det kan man da ikke sende videre til kunden


  • #53   25. feb 2017 På en bil der snart skal skrottes, kunne det sikkert godt have været lavet for under 4000kr med en brugt starter, fra en ophugger.

    Men som nogen af de andre skriver er der altid 2 sider af samme sag. Det kan være han bare ikke har kunne lave det billigere. Måske har han ikke turdet sende dig afsted med noget brugt? Der kan være mange grunde.


  • #54   25. feb 2017 Jeg blev budt en ny starter monteret und alles, Octavia TDI, til kr 1.500,- så den pris der lyder helt i skoven.

  • #56   26. feb 2017 Ja der er nogen hvor tingene sidder anderledes, da har man ikke rigtigt tænkt på at nogen dele kan gå i stykker.

  • #57   28. feb 2017 Danger Dane, tror dog han havde købt nyt, og så skrevet freon mm. på regningen også, men den anden med ikke at udføre jobbet er også set før.
    Nu arbejder jeg som pladesmed hovedsageligt med forsikringsskader og der kan vi tit blive nødt til at skrive en liste, eller et emblem på og så sætte det gamle på igen, fordi forsikringen så kun giver os 10minutter til at pille en kofanger af, fordi det er fabrikstiden på bilen for 15år siden, men nu sidder der så et rustent træk i vejen og alle skruer er rustet fast.
    Men der er det jo så ikke en "Kunde" der betaler for det, så ejeren af bilen har intet at udsætte på vores arbejde, det er simpelthen for at ku holde pengene hjemme fra forsikringen, da de sjovt nok altid kan finde ud af at trække tid/penge fra, men aldrig ligge til, så kunden bliver tilfreds med slutresultatet, og hvem skal så stå med det bagefter smiley


  • #58   28. feb 2017 Reservedelspusheren, medmindre han har købt den i den blå avis eller herinde, så har huggerne altså som regel testet alle deres brugte dele, netop for at undgå at de sælger brugte dele, da der er garanti på det de sælger også og er ret ovebevist om at arbejdstid også er med i det.
    Derudover, så er det jo ikke den sværeste opgave at tjekke en starter der ligger på jorden, om hhv. solenoiden virker og motoren drejer som de skal, så er resten et spørgsmål om dårlig forbindelse, eller en knækket returfjeder.


Kommentér på:
Må min mekaniker det???

Annonce