{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.817 visninger | Oprettet:

Kørte for stærkt pga. politiet!! {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger kørte jeg for stærkt pga politiet. Jeg kørte lidt ude for byen i tættere bygget område, hvor zonen var sat til 50 km/t. Jeg køre 55 km/t da en bil pluselig? ligger og presser mig, idet mener jeg kørte virkelig tæt på mig. Så jeg vælger at sætter farten op til 60, i det bilen følger efter og holder samme afstand til mig. Efter det sætter jeg yderligere farten op to gange, så vi nu køre 70 km/t med samme afstand som før. Skal lige sige det er en lige vej, med oversigtenslighederne gode. Men da jeg så kommer hen til et kryds og stopper ser jeg så, at det er politiet. Men de stopper mig heldigvis ikke. Mit spørgsmål er så. Kan politiet sende mig en bøde og klip i kørekortet, uden at stoppe mig? Btw de kørte i en normal patruljevogn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørte for stærkt pga. politiet!!
  • #2   22. apr 2017 Når ja, mangler lige at sige, at det var i nat, så det var mørkt. Kun fordi jeg så dem, var pga der var en gadelampe ved krydset. Ellers havde der ikke været nogen før, de var slukkede. smiley

  • #3   22. apr 2017 Den har jeg prøvet før den der.. Dog stoppede de mig til sidst. Mange år siden.

    Sagde min mening om hendes kørsel og det endte med at hendes kollega gav mig ret.

    Men nej, du får ikke en bøde..


  • #4   22. apr 2017 Okay fair, havde egentlig også regnet med, at de ville stoppe mig, men det gjorde de ikke. Hvis jeg var blevet stoppet havde jeg da også sagt det til dem, som det var. smiley

  • #5   22. apr 2017 hvis de gjorde det med mig havde jeg hugget bremsen

  • #7   22. apr 2017 De skal holde sikkerheds afstand og de får skylden .

  • #8   22. apr 2017 Overvejede det også flere gange, men har lige kørt bilen, så det ville være lidt øv..

  • #9   22. apr 2017 #5 gjorde jeg også nogle år siden. Det var eng pige der kørete virkelig tæt på, og zig zag køresel, jeg kunne se i bakspejlet hun sad sammen med sin veninde og grinte osv. Jeg træd på bremsen alt hvad jeg ku, hun nåede at reagere på det smiley men så blev de hun ved igen.

  • #11   22. apr 2017 #10 ned med bakspejlet, så kan du stadig se bag ved dig men lyset blænder ikke? Gøre jeg tit da smiley

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #12   22. apr 2017 Lær da at køre bil. Man kan skuda ikke blive presset af dem bagved.
    Man kan kun blive skubbet og det ved kollision.


  • #13   22. apr 2017 næste gang, så blink ind til højre og stop til de kører forbi. det med at øge hastighed eller bremse hårdt op er alt for dumt og var ved at koste dig kortet.

  • #14   22. apr 2017 Kørte for stærkt pga politiet...? For fucks sake!



    profilbillede
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #15   22. apr 2017 Det er dem foran der kører for tæt på ! smiley god week end

  • #16   22. apr 2017 I pek, det var da en for åndsvag måde at opføre sig på, så kør dog ind til siden i stedet.

    Det er jo idioter som dig der sørger for der kommer massive opbremsninger på motorvejen.


  • #17   22. apr 2017 #7 - Uanset hvad, så må man ikke klodse bremsen uden grund..

    Men hvis man føler sig presset af så lidt, så lad være med at køre bil smiley
    Det er bedre bare at sætte farten ned til dem bagved bliver irriteret og forstår budskabet..


  • #18   22. apr 2017 give andre skylden for at køre for hurtigt... juuup vildt smart

  • #19   22. apr 2017 #16 eller måske du er en idiot der elsker at holde reglerne hele tiden? Det er mest dem der propper trafikken.. Både i byen og motorvejen.
    - regler er til at brydes en gang i mellem. Og du skal ikke snakke hvordan jeg skal kører her, ikke kom og spild hellig nu, jeg ved du er den mest idiot på en trafik.


  • #20   22. apr 2017 du skaber da selv propper ved at bremse hårdt op uden grund!

  • #22   22. apr 2017 ??????

  • #23   22. apr 2017 man kan da også bare se bort fra idioten bag ved en. det er ikke specielt svært

  • #24   22. apr 2017 "regler er til at brydes en gang i mellem. Og du skal ikke snakke hvordan jeg skal kører her, ikke kom og spild hellig nu, jeg ved du er den mest idiot på en trafik. " <--- Forresten flot syntax!

    Desuden så er hellighed noget man gør sig fortjent til, hvilket din bavian hjerne jo tydeligvis ikke kan forstå. Nå men man må jo heller ikke tale skidt om andre. Hvis du synes det er ganske fint at blokere bremserne foran andre der synes du kører for langsomt, så må du jo køre hurtigere eller flytte dig, ikke også kong gulerod?

    Nu var problemet såmænd ikke om jeg overholder reglerne, men en ting er sikkert, det gør du jo så næppe heller ikke.

    PS. Lille redigering.

    Vil du ikke godt smutte til Tyskland, Sverige eller et andet land end Danmark når du ikke kan overholde regler der er sat i værk for at hjælpe/beskytte os mod personer med en lidt for løs ide om hvordan man skal opføre sig?


  • #25   22. apr 2017 venner skal vi ikke holde os til emnet ikke hvordan i hver i sær køre for vi køre alle sammen Plum råden . men det altid alle andre der køre af Helvedes til

  • #26   22. apr 2017 § 41.
    Stk. 3. Kørende må ikke hindre andre kørendes normale kørsel ved uden rimelig grund at køre med overdreven lav hastighed eller pludseligt at bremse.

    Synes det er mærkeligt at retfærdigøre sine egne overtrædelser betinget af andres. Det er både farligt og dumt - både for jer selv og andre.

    Jeg tror jeg ville takle det på en sådan måde, at jeg ville nedsætte hastigheden, så afstanden igen ville være passende, eller blinke til højre og lade den travle bilist komme forbi.


  • #27   22. apr 2017 #25
    Det er helt ok, dog er problemet såmænd ikke for mig at vi kører råddent en gang i mellem. Herre gud vi kan alle tage en dårlig beslutning og måske lige presse citronen lige lovlig meget når det gælder overhalinger osv.

    Men at gå fra en dårlig beslutning, til ligefrem at ville påføre andre mennesker skade, DER ER FANDME LANGT.
    Det kan da selvfølgelig være han ikke har tænkt så langt, men ud fra det han skriver så er det en fuldt overlagt handling. Ja personen bag ham "opbremseren", kører tæt, det er da træls, men på ingen måde ok at ville "give dem en lærestreg".
    Vi er ikke politiet, derfor skal vi passe vores eget lille spor og ikke uddele "retfærdighed" over for andre


  • #28   22. apr 2017 nemlig og når alt kommer til alt var jeg sku nok blinket ind til siden og lade ham komme forbi for det andet kommer man ikke langt med

  • #29   22. apr 2017 hej
    sidst jeg var en tur i Jylland var jeg ude for noget lignende !
    på motorvejen over Fyn kommer en Taxa kørende bag fra og påbegynder en overhaling - han trækker fint ud i venstre bane og accelererer til han kører på siden ud for min bil - derefter slår han blinklyset ud til højre mens han stadig kører lige ud for mig - der bliver han ved med at køre men jeg holder blot min fart (kørte 100 på fartpiloten) fordi det er jo ham der vil overhale - da han så har kørt der et stykke tid begynder han at trække ind til højre mens han stadig kører på siden af mig - jeg holder stadig min fart men bliver til sidst nødt til at bremse op for ikke at blive påkørt af taxaen så trækker han lige ind foran min bil (meget tæt) og så får jeg lige en finger op foran hans bakspejl mens han stadig fortsætter sin kørsel med ca. samme fart som før !
    Hvad skal man sige til sådan kørsel - endda fra en erhvervs chauffør ??
    polobjørn


  • #30   22. apr 2017 synd det ikke blev filmet og lagt til politiet

  • #31   22. apr 2017 Kører altid på fartpiloten så de kan presse til de røre idgaf smiley
    Noget der dog kan sætte mit pis i kog er at jeg trække ud til overhaling (på fartpilot) og så folk sætter farten op, så jeg kan trække ind bag dem... Når det er sket et par gange giver jeg lidt gas og trækker ind lige foran dem og slipper speederen så fartpiloten slår til igen så må de overhale hvis de vil

    Presser folk en del hvis de ikke holder fartgrænsen og eller trækker ud foran mig og 80% sætter hastigheden op

    I vores A6 er det ret irriterende når folk trækker ind foran for tidligt da bilen så bremser op selv smiley


  • #32   22. apr 2017 det med at trække meget tæt ind foran andre er en rigtig dårlig ide og ligeså at træde på bremsen fordi men synes at de kører for tæt !!
    hvis dette observeres af politiet vil man helt sikkert få en bøde !
    Værre synes jeg det er når man kører på tilkørslen til motorvej og der så kommer nogen lastbiler med ca. ingen afstand mellem dem (måske 5-10 meter)
    så er det sgu meget svært at komme op i hastighed og køre på motorvejen - specielt fordi den er så kort - ved tilkørslen (42) mod København ved det gamle motel i Korsør men generelt tror jeg at de blot sætter deres fartpilot på 85 Km/h og så flytter de sig ikke derfra før de kører af motorvejen ?
    polobjørn


  • #33   22. apr 2017 Når folk kører så tæt man ikke kan se deres nr plade i bakspejlet så hug endelig bremsen. Har selv gjordt det et par gange

  • #35   22. apr 2017 tror du ikke du skulle skifte navn til "H.C.Andersen"
    polobjørn


  • #36   22. apr 2017 Polobjørn jeg tror ikke du fangede hvad Leo P gjorde lige der smiley

    Vel spillet Leo P!


  • #37   22. apr 2017 Sådan er der mange betjente der køre. De presser bevidst især yngre bilister med lidt geled biler til at begå fejl. Prøvede det selv for mange år siden. Du bryder loven så de enlig ligeglade med om de har presset dig og holdt for kort afstand til dig. Eneste du kan håbe på er et gult lys så du kan tillade dig at bremse hårdt

  • #38   23. apr 2017 Jeg har prøvet det for år siden. Det var dog en Scania der kørte så tæt på, at jeg to gange mærkede et bump når han rørte træktøjet. Jeg holdt 50 km/t som man må køre, da den strækning ofte bliver kontrolleret af Politiet.
    De var der desværre ikke den dag. Da vi kom udenfor byzonen trak jeg fra og drejede så væk fra den tosse.
    Man må ikke lade sig provokere, uanset hvor tæt de kører på. Man må heller ikke lave hårde opbremsninger for noget mindre end en ræv (det gør de fleste vist pr. refleks) men man kan jo så spørge, om ikke de så ræven, hvis der sker noget. smiley


  • #40   23. apr 2017 Hvad hvis det var regnvejr og man så en dejlig smaskvåd mis smiley

  • #43   24. apr 2017 Medmindre bagvedkørende (politi eller ej) fysisk trykkede speederen ned, så er det ikke pga bagvedkørende... - jeg er hamrende ligeglad hvor tæt biler ligger på mig... hvis jeg kører 82 km/t og de vil kører stærkere... så må de overhale... golfen dør ikke af at have hverken Passater, BMW´er eller KIA´er på slæb...

    Så stop med at give andre skylden for DU valgte at sætte farten op...


  • #44   24. apr 2017 Fair, men andre folk som mig har bare svært ved, at have folk til at ligge så tæt på en, når man køre. Det irritere en grænseløst, og man tænker ikke på andet. Samt er det også pisse farligt.

  • #45   24. apr 2017 Gør det selv hvis folk kører meget langsomt eller trække ud foran mig, og langt de fleste gør som dig og sætter hastigheden op smiley

  • #46   24. apr 2017 Enig ville også selv have haft kørt tæt på folk, hvis de kørte under det man måtte. Men i dette tilfælde taler vi om, at jeg kørte 5 km/t for meget, end hvad man måtte. Derfor kan jeg ikke se politiets problem, og dertil at de så kører så tæt på mig, uden grund. smiley

  • #47   24. apr 2017 Nej enig! Hvis folk kører 75+ på landevejen ville jeg aldrig presse dem
    Men jeg er ligeglad med folk der presser mig, jeg sætter fartpiloten og så må de da komme så tæt på som de nu har lyst til smiley
    Politiet burde jo være et forbillede i trafikken


  • #48   24. apr 2017 Rigtig, men kørte ikke med fartpilot. Så derfor er det lidt nemmere for mig, at lige give lidt ekstra på pedalen, uden videre at tænke over det. Idet med fartpiloten skal man trykke på en knap for at sætte hastigheden op, og det tænker jeg mere over, end med speederen. smiley

  • #49   24. apr 2017 Kører nu aldrig uden fartpilot andet trafikken er slem smiley
    Men ellers benyt dig af fartbegrænseren, den benytter jeg ofte hvor der er meget trafik eller op/ned hastigheder smiley


  • #50   24. apr 2017 God idé, må prøve det næste gang, sådan noget sker, igen. smiley

  • #51   26. apr 2017 Det "mest lovlige" at gøre, når nogen presser, er at slippe speederen. Så sænker man farten til 10-20 km/t under fartgrænsen, og accelererer så op til fartgrænsen igen. Man kan godt nå at gøre det 2-3 gange før nogen fatter den...men de fleste fatter den til sidst. Eller overhaler...

  • #52   26. apr 2017 Christian så er vi tilbage til #26 igen.

  • #53   27. apr 2017 Ken det er da ikke ulovligt. Der er da en årsag til at farten bliver sat ned.

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 4
    #54   27. apr 2017 Jeg har også selv prøvet den med politiet med omkring 1 meters afstand på en tom landevej med god plads til at overhæle, de lå i røven af os et par km hvor jeg holdt farten. Efter det satte de udrykning på da jeg sænkede og begyndte at trække ind farten overhalede de os bare. Der var fin plads til at lave en normal overhaling, men det giver jo ikke nogen penge i bødekassen.

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 4
    #55   27. apr 2017 Men helt grundlæggende, når nogen pisser dig af i trafikken så prøv at undgå at gøre noget som fremprovokere road rage eller får dig til at gøre noget ulovligt.

  • J H
    J H Tilmeldt:
    okt 2002

    Svar: 17
    #56   27. apr 2017 har også prøvet det at de var så tæt på at man ikke kan se deres forlygter,
    man har lyst til bare at stoppe og gå om og se bag bilen, og når de så spørger hvorfor så er det bare for at se om de var kommet til at hænge på jydekrogen siden de var så tæt på
    smiley smiley


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 4
    #57   27. apr 2017 Den med forlygterne prøvede jeg i Jylland hvor en eller anden klaphat så i en præcis afstand så de blændede rigtigt godt, hævede farten en smule det hjalp ikke sænkede den så med 10 km/t så han let kunne komme forbi, samme afstand.. Da der så kom en rundkørsel tog jeg 2 omgange for at få ham foran, efter den kom der udrykning på den civile petruljevogn. Fortalte pænt at han burde få stillet sine lygter efter han brokkede sig over mine 2 omgange i rundkørslen.

  • #58   27. apr 2017 Tja, havde fornyligt en bil som sad fast i røven på min bil i en 60 - zone, holdt stædigt hastigheden på de 60 over små to-tre kilometer indtil jeg så blinkede og trak ind til siden.

    Herefter trak jeg lidt med op og kunne derved nyde det flotte *BLITZ* da spasseren bankede forbi fotovognen med mindst 100 km/t smiley :-D

    Jeg vidste nemlig godt at den var der, og idioten pissede mig så meget af - så kan han satmne lære det.

    Jeg bremsede fint ned i godt tid og tøffede forbi fotovognen med 65-68 km/t mens jeg sjatpissede i førersædet af grin smiley

    Idioten VILLE forbi.....og det kom han.....


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #59   27. apr 2017 I stedet for, at træde bremsen i bund, når nogen ligger for tæt på, så nøjes med, blot at markere på pedalen 2-3 gange så bremselyset aktiveres.

    Det får fjolset bagved til pr. automatik at træde på egen bremse, og man har samtidig markeret, at man ved, han kører som en idiot smiley


  • #60   27. apr 2017 Hvor er der dog mange klovne i denne tråd... tænk jer dog for helvede om !
    At hugge bremsen vil uden tvivl koste dig en klækkelig bøde m.m. Da det ikke er tilladt og lave en katastrofe opbremsning uden grund (på samme måde som når man blinker med lyset eller bruger hornet).
    En helt anden ting til opslagets ejer... du er 100% selv skyld i hvis du får en bøde, da du har kørt for stærkt, ingen tvivl om det.
    Hvis man føler nogen kører for tæt på, så sæt hastigheden ned til et minimum eller hold ind til siden og lad den bagfra kørende passere dig uden om. Det er det eneste rigtige og lovlige og gøre. Længere er den skam ikke.


  • #61   27. apr 2017 Pas på piskesmæld jer der vil klodse bremsen, det er ikke at spøge med.

  • #62   27. apr 2017 Er der nogen der har forstået ordet fartgrænse?? Hvis du kører mindre end det tilladte er det ikke ulovligt, det er det derimod at bremse op!! Man må ikke være til gene for andre i trafikken, heller ikke hvis man "presser", det er tilladt at "markere" med bremselyset.


  • Carsten G
    Carsten G Tilmeldt:
    dec 2015

    Svar: 18
    #63   28. apr 2017 Den lille gruppe af bilister mellem 18 og 24år har mindst 30% flere dødsulykker end nogen anden aldersgruppe ifgl. dansk statistik, faktisk har de flere uheld med døden som resultat end alle mellem 45 og 80 år.

    Desværre er det samme aldersgruppe som mener de er bedre til at køre bil end nogen anden selv om virkeligheden siger noget andet.

    Er det virkelig så fedt at ødelægge andres liv ??


  • #64   28. apr 2017 ALLE danskere bruger Janteloven i trafikken, det er ikke kun de "unge" Carsten G, som er uansvarlige eller har sine egne ideer om hvordan alle andre skal køre og opføre sig i trafikken...prøv at læse tråden igennem igen, der er uden tvivl mange herinde som har svært ved en smule kritik, INGEN kan se sig fri for fejl, det handler om at respektere sine medtrafikanter og ikke mindst tænke lidt ud over sin egen kølerhjelm!! Jeg laver fejl hver eneste dag, hvad med dig CARSTEN G??


  • Carsten G
    Carsten G Tilmeldt:
    dec 2015

    Svar: 18
    #65   28. apr 2017 #64

    Du har fuldstændig ret at ingen er perfekte og laver fejl, problem er bare at der en en gruppe på under 10% af som sidder på 30% af alle dødsfald i trafikken og det er et problem, særlig når det ofte er uskyldige mennesker som er ofre.

    Det er tal som ville være mere lige hvis der var mere respekt for andre samt mindre tro på egne evner, det har intet med jantelov at gøre, det er bare den kolde virkelighed.

    Kører man med hjernen, efter evner og respekt så sker de situationer ikke i samme mængde uanset om man kører hurtigt eller lovlydigt.

    Det tidligere svar var så ikke baseret på trådstarter men på mange af de svar som blevet givet i tråden, burde jeg selvfølgelig have skrevet tydeligt.

    Har selv oplevet at have panserene efter mig på samme måde da jeg var 18, reagerede ved at holde farten men uanset hvad er det forkasteligt at politiet kan finde på sådan noget men bilister imellem er det Ikke i orden ej heller med hårde opbremsninger osv...


  • #66   28. apr 2017 Måske du skulle tjekke igen Carsten...
    http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/levevilkaar/trafikulykker/faerdselsuheld

    IKKE kun de unge....os alle sammen


  • Carsten G
    Carsten G Tilmeldt:
    dec 2015

    Svar: 18
    #67   28. apr 2017 Bennetzen

    Ja det er os alle men du skal huske at tager du mængden af bilister i de forskellige årgange som har kørekort og kører i bil så ændres tallet gevaldigt så tjek lige igen selv.

    18-24årige udgør ca 8% af alle bilister men står for +30% af alle alvorlige uheld.

    Det har været værre tidligere men stadig en meget stor andel ud af den samlede mængde af bilister.

    http://www.vejdirektoratet.dk/DA/viden_og_data/publikationer/Lists/Publikationer/Attachments/885/k%C3%B8nsforskelle_i_trafikulykker_web.pdf


  • #68   28. apr 2017 2 ud af 3 kan ikke køre bil - ham foran mig og ham bagved mig...

  • #70   29. apr 2017 Dengang - for mange år siden da jeg skulle have kørekort sagde min kørelærer til mig:

    Kør som om ALLE andre er Idioter, så kommer du aldrig selv galt af sted !

    Vis dine hensigter tydeligt så alle ved hvad du har i sinde at gøre !

    det har jeg gjort siden og jeg har altid kunnet køre uden uheld !!

    Polobjørn


  • #71   1. maj 2017 Hvis det var mig, havde jeg bare holdt den tilladte fart, og ventet på, om de ville overhale, og plus jeg havde haft det hele på film, da jeg har et video kamera som altid filmer når jeg køre, i tilfælde af påkørsler, eller andet, foran og bagved, så jeg har helt klare beviser,
    og i sådan en episode som bevis, på at politiet ikke holdte den tilladte afstand.
    For man kan købe nogle gode bil kameraer, som kan filme alt i HD kvalitet, selv når det er mørkt,


  • #72   1. maj 2017 *71 hvor har du købt de kamera

  • #73   1. maj 2017 bortset fra det så er det nu en dejlig følse når folk ikke holder afstand og så lige hurtig jokke på bremsen.. nogen opdager hurtigt de har lavet en fejl andre har bare ingen hjerne..??

  • #74   2. maj 2017 #72 På Amazon.com

  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #75   8. maj 2017 Hmm.. At mange unge kører bedre bil end gamle, kan der til tider være noget om, uden at generalisere!. Problemet ligger i HVAD dèt at køre godt bil egentlig er smiley De unges mange ulykker er jo grundet dèt, at de har adrenalinbehovet (dødsdriften) i blodet. De kan ikke som vi ældre standse sig selv i en given situation på samme effektive måde, og så går det galt en gang imellem, da flere chancer indebærer større risici/skader smiley

    Ansvarsfølelse overfor både sig selv, andre samt materiel bliver jo som oftest større med alderens erfaringer/prøvelser, og det bliver ens reaktioner på div. aktuelle situationer også påvirket af...

    Herudover vil jeg også påstå, at alle herinde, der skriver om, at man bare skal blokere bremserne ved for kort/provokerende afstand til bagvedkørende - aldrig selv har gjort dette. Disse personer er nemlig alt for glade for deres egne biler, og vil aldrig risikere skader på samme.

    Men macho/testosteron og fandenivolskhed er jo langt nemmere og især langt billigere på nettet end på landevejen hehe..

    Fortsat god dag til alle smiley


  • #76   8. maj 2017 Jeg har i weekenden formået at køre ind i en marksten på en P-plads (15 km/t) og kunne simpelthen ikke se den for kølerhjelmen og tror ikke det kunne være undgået hvis jeg havde været 20 år ældre smiley
    Kunne se den da jeg parkerede og en time efter da jeg kom ud havde jeg selvfølgelig glemt alt om stenen
    Heldigvis dækker forsikringen det men det er stadig små 3000 i selvrisiko da jeg er under 26 smiley


  • #77   8. maj 2017 Kasper j så er du bare glemsom og små uheldig smiley

  • #78   8. maj 2017 Ja desværre, men er sikker på det samme vil kunne ske for mere eller mindre alle uanset alder i en travl hverdag smiley

  • #79   8. maj 2017 selvfølgelig da

Kommentér på:
Kørte for stærkt pga. politiet!!

Annonce