{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.109 visninger | Oprettet:

ines s
ines s
Tilmeldt:
25. okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Bøde. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har desværre lånet min bil ud til min kæreste, som ikke har kørekort. Og han blev stoppet af politi.
Og nu efter 2 mdr ventetid fik jeg en bøde på 20500kr. Er det normalt, at det er så meget???
Det står paragraf 118 jf.paragraf 65 stk 2. Jeg forstår ikke.
Min kæreste har ikke fået sin bøde endnu, det bliver endnu større tror jeg.
Er der nogen der ved lidt mere om den slags bøde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde.
  • #1   16. jul 2017 Hvorfor blev han stoppet ?
    En bøde på 20500kr lyder af meget


  • #2   16. jul 2017 Det lyder rigtigt. hvis det ikke er første gang han bliver stoppet uden kørekort. De 2500 kr af bøden er dine da du har overladt nøglen frivilligt velvidende at han ikke har kørekort, og har han gjort det mod din vilje er der brugstyveri. Har man gjort det et par gange, koster det en netto månedsløn. Næste gang betinget fængsel osv.

  • #3   16. jul 2017 De skulle have konfiskeret bilen, OG fremsendt bøden!

    Så kan du lære det smiley


  • #4   16. jul 2017 Er det 20500kr eller 2500kr du har fået en bøde på? For 2500kr får du for og låne dit køretøj ud til en der ikke har førerret til det..

  • #5   16. jul 2017 Man får en bøde på 2500,- for at låne sin bil ud til en uden kørekort, men er I sammenboende, så er du ikke forpligtet til at våge over nøglerne 24/7. Så skal man bare sige, at man ikke vidste det smiley

  • #6   16. jul 2017 der står sikkert 2500 kr som #4 siger. Så tjek din eboks igen..

    - 3. gang man bliver stoppet uden kørekort ryger bilen smiley


  • ines s
    ines s Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   16. jul 2017 20 500 på sort og hvid...
    Han blev stoppet uden grund, lige 200m fra vores parkeringsplads. Og det er første gang han blev stoppet efter da han mistet sit kørekort.
    I brevet står, at hvis man ikke er enig i bøden, kan jeg bede om et retsmøde. Synes I det kunne hjælpe?


  • #8   16. jul 2017 Første gang han blev stoppet siden han mistede kortet? .. Det lyder ikke til at være første gang knaldhatten køre uden kørekort. Der er jo en grund til han mistede det så han burde da slet ikke køre i første omgang. Æd bøden og tag det som en lærestreg..

  • #9   16. jul 2017 Lyder mere som noget med promille og sådan. Men det brev i eboks må da forklare nærmere..

  • #10   16. jul 2017 Paragraf 65stk 2 giver bøde på 2500kr

  • #12   16. jul 2017 kontakt politiet og hør om det ikke er en fejl for du skulle kun have en bøde på 2500kr så de må have lavet en taste fejl 2500/25000kr det kan jo ske vis det er første gang han bliver stoppet syns jeg at jeg på i tvet at det koster ham 7500kr i første gang og vis han var fuld eller andet så kommer der mere oven i

  • ines s
    ines s Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   16. jul 2017 Tak for svar claus-m.

  • ines s
    ines s Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   16. jul 2017 Nu tror jeg mere og mere også selv, at de har lavet et fejl med tasting.
    I mit bøde der står kun: Færdselslovens paragraf 118, jf. paragraf 65, stk 2, ved at have overladt føringen af personbil ... til ..., der (dato og kl ) førte køretøjet ad ( adressen), uden lovligt at kunne føre dette.


  • #15   16. jul 2017 Polisen må have spist noget fra natpotten og gik til tasterne... Det er en dyr tastefejl, det her. Et nul for meget et sted...

    Men selvom du kun skal have en 2500,- i bøde, så synes jeg personligt, at du alligevel skal prøve sagen i retten og sige, at han tog nøglen ud af din taske, uden at du vidste det. Går den, så går den. Det koster dig ikke en rød reje at tage i byretten.


  • #16   16. jul 2017 Du kan også bare betale de 20500,- først og så bare søge en erstatning på 250.000,- bagefter og sige, at du var nødt til at sælge din højre nyre for at få råd til at betale deres tastefejl bøde smiley

  • ines s
    ines s Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #17   16. jul 2017 Claus G: der var ikke noget galt med bilen. Tror jeg det var bare et rutinetjek. De lad ham køre til parkeringspladsen og så tog de nøglen og jeg skulle komme op til dem for at få nøglene tilbage. Politi betjent sagde selve til mig, at vi begge to få bøde, men min bliver minimum. Da jeg spurgt ham om, hvad er minimum så, sagde han, at han kan ikke huske. Så derfor synes jeg, et 20500kr er laaaangt fra minimum. smiley

  • #18   16. jul 2017 #15

    Pas på med det - så bliver han bare dømt for brugstyveri smiley


  • #19   16. jul 2017 Hvorfor lader du ham køre i din bil uden kørekort, du er klar over at din kasko forsikring nok ikke dækker hvis han brager ind i et eller andet.
    Der ud over håber de napper bilen på et tidspunkt, hvis han er frakendt skal han ikke køre bil, end off


  • #21   16. jul 2017 #15 - @438HK Biturbo Galant 4x4 - så du opfordrer trådstarter til at tage sagen i retten og så lyve i retten. FLOT...

Kommentér på:
Bøde.

Annonce