{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Frakendelse af kørekort for forseelser i EU {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Der er mange emner om at køre for stærkt i EU men føler ikke jeg har kunne finde et svar, og søger lidt erfaringer, så prøver et nyt emne.

Er blevet taget i en Spansk bil, i Spanien med noget der efter deres regler udløser 6 ud af 12 klip for fart.

Havde det fundet sted i Danmark, var kørekortet røget.

Vi var en Dansker og Spanier i bilen, og da vi ikke ved hvem der kørte (blitzet bagfra) overvejer vi at påføre mig som fører af bilen og han betaler bøden, og sparer klip'ene.

Tror i det kan have konsekvenser for mit Danske kørekort, i Danmark? Der skulle være en §11 i færdselsloven der vidst godt kunne understøtte dette (derfor jeres erfaringer, hvis nogen har stået i en lignende situation).

Kørselsforbud i Spanien er jeg ligeglad med, men det kan ikke blive ret alvorligt eller lang tid, når deres egne slipper så "nemt"

Tak for hjælpen til alle der lige vil give deres mening smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frakendelse af kørekort for forseelser i EU
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.865
    #1   18. aug 2017 De kan ikke røre dit danske kørekort, men du kan få kørselsforbud i spanien

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   18. aug 2017 Man mister heldigvis kun kortet i landet man har begået overtrædelsen, så hvis det er sket i Spanien, så er det kun der du evt vil miste kortet, men alle de andre lande kan du stadig køre i.
    Det er kun hvis du mister det herhjemme, at du mister det helt smiley


  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #3   18. aug 2017 De kan ikke rører dig ud over at smide et kørselsforbud i nakken af dig, havde de nu stoppet dig så havde du fået lov at betale ved kasse 1 altså betale bøden på stedet før du kunne forsætte

  • #4   14. sep 2017 Til de nysgerrige, eller andre der kigger her: da bøden blev betalt med det samme røg hele sagen vidst bare i glemmebogen. De er tilsyneladende ligeglade så længe der bliver betalt, eller som i siger, er der ingen sag i Danmark.

    Tak for svar!


Kommentér på:
Frakendelse af kørekort for forseelser i EU

Annonce