{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.101 visninger | Oprettet:

Martin  L
Martin L
Tilmeldt:
8. aug 2012
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30

Snydt af køber! Afmeldt, men hvad så her fra? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er kommet ud i noget rigtig rod med at få solgt en bil uden at køber fik omregisteret bilen. SKER ALDRIG IGEN.
Slutsedlen er ugyldig og bilen blev først tvangsafmeldt i torsdags (solgt d. 01.07). I den forbindelse har jeg et par spørgsmål.

Den er tvangsafmeldt til SKAT, men personen kører stadig rundt i bilen. Hvad sker der med bøderne fra tvangsafmeldingsdatoen? Får jeg stadig disse med posten og skal fremvise dokumentation for afmelding indtil politiet får fjernet pladerne?

Ind til videre har fået 9 parkeringsbøder og 1 regning fra tankstation. Har vundet parkeringsbøderne indtil videre, da jeg ikke var føreren af bilen. Men hvad med fotovognsbøder. Kan det virkelig passe, at jeg skal hæfte for bøderne? Jeg har gentagne gange ringet til politiet, men den kunne ikke blive meldt stjålet, da jeg har fået pengene.

Tak for jeres hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af køber! Afmeldt, men hvad så her fra?
  • #1   20. aug 2017 nej du hæfter ikke for noget som helst når biler er solgt du kan jo bevise du ikke har bilen mere . har du ikke et vidne da du solgte bilen ? vis slut seddel ikke er i orden ?

  • Dan C
    Dan C Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #2   20. aug 2017 Er P bøderne fra det samme sted

  • #3   20. aug 2017 Hvorfor er slutsedlen ugyldig?

  • #4   20. aug 2017 Ja jeg vil også gerne vide hvorfor slutsedlen er ugyldig?
    For helt ugyldig kan den da ikke være når du har fået annulleret 9 bøder.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   20. aug 2017 flot at stille spørgsmål og så gå ofline !!

  • #6   20. aug 2017 det er der mange der gør

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   20. aug 2017 dårlig stil !!!

  • Martin  L
    Martin L Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #8   20. aug 2017 Slutsedlen er bekræftet af skat for at være ugyldig begrundet med at købers oplysninger er ikke eksisterende/falske.

    Jeg vandt parkeringsbøderne ved at dokumenterer at jeg ikke havde ført bilen (var i Italien) så det var meget nemt.

    Men svinet kører stadig rundt i bilen (Glostrup og Københavns området) med pladerne på. Har forsøgt at finde bilen for at fjerne pladerne, men uden held. De bøder han får nu, hvem får dem? Bilen er afmeldt - er det så tidligere ejer (mig) og så skal jeg dokumenter hver gang at den er afmeldt.


  • #9   20. aug 2017 Så ring dog til politiet og fortæl din historie selvom du måske ikke kan melde den stjålet men alligevel ved politiet at du ikke ejer bilen?

  • Martin  L
    Martin L Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #10   20. aug 2017 Det har jeg gjort.

  • #12   20. aug 2017 Ud over det så selv har fundet ud, at det er dumt ikke at omregistrer bilen med det samme smiley
    Så hæfter du ikke for noget nu bilen er afmeldt, det er registret i systemet og første gang platugler køre forbi en politibil med nummerplade genkender så ryger pladerne af den, du kan fra i torsdags være ligeglad med den, glem det og kom videre og lær af det, og vær glad for at du ikke skal betale pbæderne.


  • #14   20. aug 2017 pusher- jeg bor også i glostrup.

    hvor står de scannere henne?

    er det dem nede ved dalle valle?


  • #16   20. aug 2017 ahhh har tit undret mig.

    men hvad bruges de til, når nu de er stationere?


  • #18   20. aug 2017 ideen er god nok, men jeg tror at det bliver svært at udføres i praksis

  • #19   20. aug 2017 Hej
    En brøler når det nu er så nemt at omregistrere på nettet nu og her.
    Du hænger på den indtil dytten er fjernet fra vejene. Hvem skal ellers betale?
    MVH KP


  • #20   20. aug 2017 Hvordan kan man (tvangs)afmelde en bil uden at aflevere pladerne?

  • #21   20. aug 2017 hos et af skats motorkontor eller på deres hjemmeside,

    der kan du som tidliger/ejer tvangs afmelde bilen,
    men der gå 3 uge før det træder i kraft, hvis du gør det på nettet

    hår du ind til et af skats motorkontor, og har en gyldig slutseddel med dato og underskrift, gælde anmeldelserne fra den dag bilen er solgt, altså den dato der stå på slutseddelen,



  • #23   21. aug 2017 #22
    der går 3 uger, hvis du ikke har en slutseddel

    men ja har du slutseddel med dato, der 3 uge eller ældre, gælder det samme dag,

    men her har sælger ikke en gyldig slutseddel, så der vil går 3 uge fra den dato, han tvangs afmelder den


  • Martin  L
    Martin L Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30
    #25   21. aug 2017 Det er en golf IV fra 2000 med reg nr AP55182.

    Karsten P, jeg skal sku da ikke hæfte for den indtil pladerne fjernes. Der kan være problem indtil den er blevet tvangsafmeldt ift fartbøder eksempelvis. Hvor står der at jeg skal hæfte indtil den fjernes fra vejen. ??


  • #26   21. aug 2017 Hej
    Hvem andre vil betale? Du er den sidste lovformelige ejer.
    Netop derfor er det røv og gulvsand hvis ejerforholdet ikke er legitimt.
    Be til at der ikke kommer flere krav ind foranlediget af køber
    MVH KP


  • #27   21. aug 2017 du skal da heller ikke hæfte for noget som helst. nu når du ikke har bilen mere. var det samme igennem med en volvo for mange år siden. og jeg kom da ikke til at betale pbøder eller andre bøder. da jeg kunne bevis jeg hade solgt bilen. det var så også den enste gang jeg har solgt en bil uden den er omreg. man lære af sine fejl.

  • #28   21. aug 2017 Håber selv på det bedste. Da jeg lige har solgt min uden at omregistrer... Hvorlang tid gå der fra bilen er omregistrer til at jeg kan se det på SKAT's side?

  • #29   21. aug 2017 mener skat sagde til mig engang der kunne gå 2 til 4 dage

  • #30   21. aug 2017 men det er for en del år siden det kan være det går hurtigere nu

  • #32   21. aug 2017 Karsten du snakker som du har forstand! han kommer ikke til at hæfte for noget bare fordi han er den sidste registreret ejer !

    Mikkel og reservedelspusheren, de scannere er rigtigt nok til at går en bilist i fælden så har centralen mulighed for at se om der skulle være en patrulje i nærheden, meget nyttigt hvis fx. Den finder en eftersøgt eller ligende smiley


  • #33   21. aug 2017 det sku smart

  • #34   21. aug 2017 der hænger også et par på motorvejen lige efter Avedøre mod Amager.

    Så dem blive brugt i et afsnit af politijagt


  • #35   21. aug 2017 de sidder også ved grænsen,og scanner dem der køre ind i DK

  • #36   22. aug 2017 @trådstarter: hvilken farve?, hvilket måske vil lette eftersøgningen en smule?

    3 eller 5 dørs eller variant?


  • #37   23. aug 2017 Kaster.. en ting er at du håber på at sælger hænger på den, men hvad du håber og hvad retspraksis er, er 2 forskellige ting åbenbart..

    Sælger har ikke gjort noget forkert, man har ikke pligt til at omregistrere bilen ved salg (selvom at det er en god ide)... og nej selvfølgelig hænger han ikke på bøderne på en bil han har solgt, for pokker !


Kommentér på:
Snydt af køber! Afmeldt, men hvad så her fra?

Annonce