{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.886 visninger | Oprettet:

fartbøde politiet dårlig opførsel. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens har et spørgsmål vedr en fartbøde jeg fik for nogle måneder siden.
sagen er den at jeg en sen aften er på vej hjem cirka kl 02 om natten,

Jeg kører en strækning på cirka 10km hvor der bagved, er en bil med xenon lygter med konstant langlys, jeg giver flere gange tegn med bremselys til den bagved kørende, på et tidspunkt vælger jeg at hæve farten, da jeg er træt og gerne vil hjem samridigt prøver jeg at undgå at blive blændet mere end nødvendigt, tanken om at trække ind til siden og lade bilen passerer havde strejfet mig men orkede ærligt ikke, til at dreje min sænkede bmw ud i græs rabatten, med en halvmeter højt uklippet græs.
bilen bagved køre på et tidspunkt tæt i røven af mig og bremser så igen og holder lang afstand og indhenter mig igen flere gange stadigvæk med det lange lys tændt.

på et tidspunkt drejer bilen ned af en sidevej, og jeg ser ikke til den i en lang periode hvorefter jeg pludseligt ser det blå skær fra xenon lygterne igen denne gang kommer bilen med virkeligt høj fart faktisk så høj fart at jeg tænker den rammer ind i mig så jeg hæver farten en smule og trækker ind på den førstkommende bus stoppe plads hvorfor efter jeg høre hylelyde (bremsspor) bagfra og jeg pludesligt ser blå blink.
herefter ryger en politimand ud af bilen kommer hen og råber hvordan fanen det er jeg kører med den fart, og det er total hensynsløst.
politmanden bliver ved med at snakke om at de ikke kunne indhente mig og de troede jeg forsøgte at stikke af og jeg tænker bare what ?
jeg har maks kørt 100km/t på en 70 zone jeg bliver efterfølgende testet for alkohol og stoffer af politi eleven der er med i patrulje vognen og da prøverne er negative, er det som om det kom bag på dem.
politmanden der i første omgang kom hentil mig begyndte at fortælle jeg mindst havde kørt 140-160km/t og han ingen korret udmåling havde da han ikke har fart måler i bilen, men han i stedet ville få lavet en rullefelts måling over en strækning hvilket er på 1.1km hvor man kan se politi bilens hastighed, og derved regne min hastighed ud, da han jo ikke kunne følge efter. og han påstå afstanden er ens til hinanden, under hele ruten. han blev ved med om jeg kunne erkende mig skyldig men jeg sagde jeg vil ikke erkende andet end at jeg har kørt lidt over den tilladte hastighed men aldrig at jeg har kørt over 100km/t.
og da politbilen kom med vanvittig høj fart, tør jeg næsten vædde med den har rundet tæt på 200km/t jeg har igennem tiden kørt meget racerløb og den politibil kørte ederdælme stærkt og den kom i sindsyg høj fart.
derfor mener jeg heller ikke deres måling kan bruges til noget da de har haft en meget højere hastighed end mig da de har skulle indhente mig.
jeg ved de er to vidner og jeg står selv men vil simpelthen ikke finde mig i den behandling det er magt misbrug og de eneste der var til farer for nogle den aften var de to tåber med deres lange lys og hasarderet kørsel.

jeg mødtes dagen efter med samme betjent for at høre detaljer om rullefelt måling og få at snakke om jeg ville tilkendegive at jeg havde kørt over 140km/t

men jeg sagde nej og nu har jeg fået brev om jeg skal møde i retten og i brevet står der at tiden var omkring kl 02 jeg tænker bare at hvis tiden ikke er fastlagt 100% kan betjentene have kørt samme rute efterfølgende i en lavere fart dvs 140km/t og lavet en rullefelts måling ud fra det ?
da jeg nægter at tro på de ikke har kørt under 180km/t .
jeg syntes det lugter langt væk og at det er en mærkelig og uprofessionel opførsel fra betjentene.

hvordan vil i mene jeg står i denne sag ?

står til at miste kørekort og få en bøde for noget jeg ikke har gjort. ?

sagde til betjenten at jeg gerne ville bekendtgøre jeg havde kørt 90km/t i en 70 zone og jeg ville tage imod bøden på 1500,- det giver men han holder stædigt fast i at jeg har kørt hurtigere og nu skal sagen afgøres i retten som sagt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fartbøde politiet dårlig opførsel.
  • #1   24. aug 2017 Det lyder godt nok helt vildt og som en rigtig træls oplevelse for dig, men tror desværre du vil "tabe" sagen i retten det er to imod dig og de har jo optagelser osv af dig. smiley Men enig det er ikke i orden.

  • #2   24. aug 2017 Hvis du har dit på det rene, som i 100%. Så tag den i retten med en advokat.

  • #3   24. aug 2017 Hej Martin har 100% mit på det rene og havde jeg kørt 140 så havde jeg taget i mod bøden og betalt men jeg vil simpelthen ikke acceptere at blive beskyldt for noget jeg ikke har gjort . og jeg tænker den måling de har er ubrugelig

  • #4   24. aug 2017 Der er simpelthen ikke andet for at tage den i retten og se hvad der sker smiley

  • #5   24. aug 2017 Har de en videomåling der er sendt til tekniskanalyse? Så kan man jo se afstanden mellem jer ved start og ved slut og vurdere om ham har indhentet

    Hvis det er med triptrack eller hvad de hedder så skal han have en måling mener jeg, det sagde en betjent ihvertfald til mig da jeg blev stoppet og han ikke havde fået startet en måling smiley


  • #6   24. aug 2017 Det kan bare blive ekstra dyrt i omkostninger hvis jeg taber sagen smiley

  • #7   24. aug 2017 der er ingen video måling kun gps måling ud fra bilens boks

  • #8   24. aug 2017 Ja okay det ved jeg så ikke men lyder som de har en lidt tynd sag

  • #9   24. aug 2017 Her i landet er man så vidt jeg er informeret uskyldig til det modsatte er BEVIST. Kan ikke rigtig se hvordan den betjent har tænkt sig at bevise at du er skyldig ud fra ovenstående.

    Så tag den i retten.


  • #10   24. aug 2017 Hvis du tager den i retten så tabere du højest sandsynligt de har altid en eller anden paragraf de kan tage i brug har aldrig hørt om nogen hvor de har vundet sagen desværre

  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 6 Svar: 49
    #12   24. aug 2017 Jeg har været i retten, mod en mcbetjent. Han holdt i mørke, 300 meter væk i et lyskryds, jeg vipper mcen på baghjulet og sætter den hurtigt ned og motorbremser hen mod lyskrydset.
    Her får jeg øje på ham, da han tænder de blå blink. Lang historie kort, han havde ingen måling, ingenting, men i retten står med en stor flot tegning over vejforløbet, meter osv. Han sagde så, at han med årelang erfaring indenfor mcer, kunne høre (!) at jeg mindst havde kørt 110 kmt på baghjulet. WTF !? Hvad hvis jeg havde trukket koblingen ind?

    Det troede dommeren på, betinget frakendelse, bøde, sagsomkostninger.... kæft jeg var negativ mod den idiotbetjent....


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #13   24. aug 2017 Tænk på at en betjents ord tæller for to civiles ord. Det er dumt at det er på den måde, men de benytter sig af det ret så tit, specielt når det omhandler mc-betjente, de har jo ikke en makker på passagersædet.

    Hold fast i hvad du har gjort, held og lykke i retten.


  • #14   24. aug 2017 Man har desværre meget små chancer mod politiets ord men de skal trods alt stadig bevise at du har gjort noget forkert....

  • #15   24. aug 2017 Husk at komme med update/resultat smiley

  • #16   24. aug 2017 men uden video måling vil det jo være påstand mod påstand, bilen jeg kørte i var en compact med 1.6 med 105hk mod en ford mondeo v6 med 200hk alene det at politibetjenten siger de troede jeg prøvede at stikke af er hul i hovedet det er jo kun for at dække over dem selv.

    takker for jeres historier og input indtil videre og jeg har tænkt mig at tage den i retten for jeg går ind for retfærdighed.

    og der kommer selvfølgelig en update .


  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #17   24. aug 2017 Telefonen ringede hos narkopolitiet, og en mand sagde: ? Jeg vil gerne anmelde min nabo. Han gemmer narko i sit brænde. Straks kom narkopolitiet, endevendte og kløvede alt brændet, men de fandt ingenting.
    Dagen efter ringede naboen: ? Havde du besøg af narkopolitiet?
    ? Ja.
    ? Og kløvede de alt dit brænde?
    ? Ja, da.
    ? Okay, så er det din tur til at ringe. Jeg trænger til at få gravet min have...


  • #18   24. aug 2017 Har prøvet noget i samme stil. Han havde dog en måling. Tog bøden/klippet, da jeg havde kørt for stærkt, efter han lå helt op i røven med det skarpe lys.
    Da jeg så filmen i patruljevognen, kom han til at spole for langt tilbage. Og for at komme op til mig i starten, så kører han 180km/t halvvejs over dobbeltoptrukne linjer, på trods af jeg max kørte 125 i 90 km zone.


  • #19   24. aug 2017 Skal nok tilføjes, at da han kommer op til mig, tager jeg farten af, og han ligger og presser med høj lys indtil jeg satte farten op igen.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #20   24. aug 2017 Må de gerne presse/opfordre til at køre råddent og for hurtigt? Det kan jeg ikke tro...

  • #21   24. aug 2017 Betjenten sagde det var sagen uvedkommende, selvom han havde lagt op i røven i længere tid.

  • #22   24. aug 2017 man kan jo bare sætte/holde farten ned og trække ind... man behøver ikke sætte farten op pga. der ligger en bagved...

  • #23   24. aug 2017 nogle betjente misbruger deres skilt og så forstår de ikke folk får et uønsket had til dem har intet i mod politiet og har aldrig udtalt mig negativt om dem har altid betalt og respekteret mine fejl, men det her er direkte misbrug af uniformen, og det er sku svinsk.

  • #24   24. aug 2017 fisker jeg er helt enig, men politet burde under alle omstændigheder ikke presse eller lave en farlig situation fordi en person måske ligger og køre 10km/t for meget fortryder os jeg ikke trak ind til siden. men under alle omstændigheder er det politet der er de størst lovbrydere i denne sag

  • #25   24. aug 2017 Det er jo også dybt godnat og køre 90 i en 70 zone.

  • #26   24. aug 2017 Steffen kørte måske plus 10km/t de fleste speedometere viser gerne omkring 5km/t for meget prøver at undgå at blive pløjet ned bagfra og hæver hurtigt farten for at kunne undvige og ikke ramme ind i lys reguleringen men i stedet for bus stoppe pladsen de sidste 10 - 15km/t er politets skyld, kunne være gået voldsomt til hvis jeg ikke havde undviget havde jeg haft en politi bil i røven og nok om de ikke havde fået fordrejet den historie.

  • #27   24. aug 2017 Du kan godt vinde. De har ingen ordentlige beviser på du kørte for stærkt.

  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 6 Svar: 49
    #28   25. aug 2017 Ingen chancer for at vinde. Dommeren tror ikke på civile, og stoler fast på at en politimand er sandheden selv. Politiet skal ikke bevise andet end deres påstand....

  • #29   25. aug 2017 Lyder helt vanvittigt..

    Jeg tænker bare, hvis de ingen måling har, men kun gps, så kræver deres fartberegning af DIN fart jo så at betjenten har kørt nøjagtigt samme hastighed? Det kan de da umuligt gøre, for i og med de skal op at stoppe dig, skal de jo køre væsentligt stærkere, for at indhente dig, og det siger vel derfor nul og niks om din hastighed?


  • #30   25. aug 2017 Hvis der er en god måling jeg tænker de kan vel se hvor idioten har kørt rundt henne i sådan en panser spand.?

  • #31   25. aug 2017 de kan altid se hvor en bil (kører) har kørt og hvor stærkt kan de hurtig regne ud...

  • #32   25. aug 2017 Så kan de vel også se han drejer væk fra vejen for at komme tilbage senere. Som jo ikke giver nogen mening i hans måling.

  • #33   25. aug 2017 det burde de kunne.. smiley

  • #35   26. aug 2017 politiet satte efter over en strækning på 16.8km men foretog ifølge betjenten kun en måling på de sidste 1.1km af den strækning. hvor de bla drejede ind af en side vej, jeg kunne forestille mig at det har været fordi de skulle bytte plads. på det tidspunkt har de kørt bagved mig i 12km og satte efter i sindsyg høj fart

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #36   26. aug 2017 Mærkeligt hvis de så ikke har noget ordentligt måling ud af de 16,8 km. Det lyder underligt

  • #37   27. aug 2017 tag den i retten og husk at sige hvordan de har kørt

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.834
    #38   27. aug 2017 endnu en grund til at køre med dashcam,

    så kan man jo bevise man køre ordenlig, når nu politiet sige man køre rådent.

    jeg har et dashcam, men kun et der filmer fremad,

    har tænkt og invistere i et et der filmer både frem og bagud,


  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #39   28. aug 2017 Tak for den røver historie! Intet bedre sted på nettet at finde folk der tror på dig end på BG! smiley

    Den med at brokke over langt lys er især god her i Danmark hvor stort set ingen fatter at bruge det korrekt. F.eks. blænder man ikke ned ved modkørende på motorvej eller når man kan se to små røde lygter 1 km fremme. På den anden side af grænsen ændre det sig heldigvis. Det kan Bent betjent godt finde ud af så lur mig om ikke det frygteligt skarpe lys var 100% korrekt lygteføring.


    Sæt i gang med Kloge Åge kommentarer. I ved jo bedre end alle andre, på trods af danskerne ry for at køre med hovedet under armen. smiley


  • #40   28. aug 2017 Jeg har vundet en sag i retten over 2 betjente, det kan lade sig at gøre.

    De mente jeg havde kørt overfor rødt men jeg havde grøn pil.

    Jeg havde ingen advokat og var alene mod 2 og vandt. Så man skal ikke sige at uanset hvad taber man mod politiet. Desuden er det "gratis" at få prøvet sin sag i retten. Selvom du taber kommer der ikke sagsomkostninger din vej. Du kan maks få den straf du er sigtet for alligevel.


  • #41   29. aug 2017 Det her er jo et typisk eksempel på, at færdselspolitiet er en instans som er til grin. Selv indenfor politiet griner man af dem, da de kun har et formål.

    Hvis det du siger er rigtigt, så er sagen jo klokkeklar, medmindre de har beviser i mod det. Uskyldig til modsatte er bevist, og hvis du har 105 HK og de har 200 HK men alligevel ikke kan følge med hænger den jo ikke helt sammen. Jeg havde taget den i retten og håbet på det bedste.


  • #42   31. aug 2017 Du kan ikke blive dømt for det du er tiltalt for. Der er helt klare regler omkring måling af hastighed, og et skøn, jeg skriver et skøn fordi det er et skøn politiet har som bevis i sagen.
    Der er dog en hage ved sagen; har du erkendt du overfor politiet at du har kørt for hurtig...noget med 100 km i 70 km zone ?
    Der er flere hastighedssager hvor politiet bliver tabere i retssager omkring overtrædelse af hastigheden. Folk i dusinvis er blevet frikendt for overtrædelse fordi politiet ikke har målt din hastighed med enten Pilot, ATKkamera, laser mv. Læs denne artikel.:
    Landsretten sætter tingene på plads:
    I den konkrete sag som netop her den 6/2 2017 er afgjort i Landsretten i Viborg, var situationen den at en motorcyklist havde kørt gennem tunnelen i Ålborg med en hastighed som, han selv var helt sikker på ikke oversteg 135 km/t. Der var 90 km/t hastighedsbegrænsning, så det var også for stærk, men ikke nok til en betinget frakendelse. Politiet mente derimod at hastigheden havde været væsentlig højere idet man oplyste at havde kørt efter motorcyklen med en speedometer visning på 190 km/t og konstant afstand. Distancen mellem køretøjerne anslog man til 350-400m. Politibilen speedometer var efterfølgende blevet kontrolleret og efter at usikkerheden var fratrukket var hastigheden efter Retten i Ålborgs afgørelse stadig så høj at motorcyklisten fik en betinget frakendelse.
    Landsretten satte imidlertid tingene på blads og udtaler i dommen bla:”Kravene til en hastighedsmåling foretaget ved brug af en efterkørende bils hastighedsmåler er strenge. Landsretten finder ikke, at der som følge af den store afstand mellem tiltaltes motorcykel og patruljevognen alene ved de to politifolks vidneforklaring er ført tilstrækkeligt sikkert bevis for at afstanden mellem tiltaltes motorcykel og patruljevognen over en strækning på mindst 500 m overhovedet ikke har ændret sig, og at patruljevognens hastighedsmåler havde konstant visning over hele denne strækning” og videre:”Tiltalte frifindes som følge heraf for påstanden om betinget frakendelse af førerretten.”
    Advokat Jakob Fastrup, der har ført sagen i begge instanser er godt tilfreds med både resultatet og med Landsrettens meget klare præmisser.

    PS.: Jeg personligt er selv blevet frikendt for en lignende episode, der påstod politiet at de var nød til at køre over 200 km/t for at indhente mig. Jeg var tiltalt for at have kørt ikke under 160 km/t...jeg blev frikendt...det holder ikke i retten med speedometer-fartkontrol. PS jeg kørte dengang over 160 km/t, men blev frikendt fordi politiet har bevisbyrden, og det eneste de havde var en flygtig speedometeraflæsning i deres hukommelse.


  • #43   31. aug 2017 Det er en rigtig fin historie, det her.....meeeen....han indrømmer at have kørt 100 km/t i en 70-zone, allerede der ryger min sympati.

    Dernæst er det pludselig politiet som hele tiden har ligget bagved ham, presset og provokeret ham til at køre stærkt, han har frygtet den farlige bil bagved - sikke noget vrøvl.

    Jeg har selv oplevet biler som har ligget helt oppe i røven på mig, presset og gjort ved....og hva'så?

    De må satmne bare overhale hvis de er utilfredse, den seneste der gjorde det i en 60-zone og for fuldt optrukne drønede med over 90 km/t direkte ind i en fotovogn - BLITZ - så kan han fandmne lære det.

    Alt det fis med 'jeg blev presset til at køre hurtigere' er verdens lammeste undskyldning, og den holder IKKE i retten.


  • Michael W
    Michael W Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 3 Svar: 6
    #44   31. aug 2017 Ja, der er nok ingen kære mor eller undskyldninger, men skynd dig at indgive en klage inden retssagen. Klagen skal indeholde din forklaring og beskrivelse af politiets uforsvarlige chikanekørsel. Såvidt jeg kan bedømme, har de ingen beviser, og der skal fældes alene på vidneudsagn.
    Hvis du er sigtet, så snak med din advokat inden sagen. Det er hans pligt at frifinde dig, uanset hvad.


  • #45   31. aug 2017 Har aldrig forstået folk sætter farten op når de bliver presset... Jeg lader den stå på fartpiloten og så må folk så kommer ligeså tæt på som de nu engang har lyst til, det genere mig ikke
    Hvis folk kører under hastigheden og jeg ikke kan komme uden om, kan jeg godt finde på at presse dem lidt, så sætter langt de fleste farten op men hvis det ikke fungere falder jeg tilbage igen smiley


  • #46   31. aug 2017 45#

    Du har vel selv lidt givet svaret?
    Folk sætter typisk farten op, fordi det ikke er rart at føle sig presset, når en eller anden klovn ligger tæt bagved..

    Når folk ligger tæt, slipper jeg oftest håndtaget, og så må vi se hvor langsomt det skal gå før folk holder afstand eller farer forbi.. Jeg magter ikke det der "køre helt oppe i røven" kørsel..


  • #47   1. sep 2017 takker for alle inputs indtil videre.

    jeg prøver ikke at ændre historien til min fordel, men havde jeg ikke øget farten og drejet skarpt ind på bus stoppe pladsen, havde jeg valget mellem at få en politibil op i røven eller køre over en 10cm høj kantsten jeg blev presset til at øge farten ellers var vi støt sammen jeg har billeder af bremsespor fra politibilen som fortsætter forbi den bus stoppe plads jeg trak ind på, det var politi eleven der kørte bilen,


  • #48   27. nov 2017 Er der yderligere sket nyt i sagen ? mvh Rasmus.

  • #49   13. feb 2018 Ja, hvad sker der i sagen ?

Kommentér på:
fartbøde politiet dårlig opførsel.

Annonce