{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.437 visninger | Oprettet:

Afmeld bil uden indlevering af plader {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en bil der skal gemmes væk her om vinteren, men har tænkt over hvad det billigste ville være.
Jeg vil ændre forsikrings status til stilstand, men derudover vil jeg gerne undgå at købe nye plader hvert halve år både fordi det koster samt det er irriterende at få nye numre hver gang, og har egentlig ikke lyst til at fjerne og montere hver gang.

Så jeg tænkte om man kan afmelde bilen inde på SKAT, motor, og afmelde bilen, uden at aflevere plader. Spørgsmålet er bare om man kan registrere bilen igen med de gamle nuværende plader?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmeld bil uden indlevering af plader
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   8. sep 2017 Nej, du skal have stilstands forsikring hvor plader bliver på, men du skal stadig betale vægtafgift/grøn afgift

  • #3   8. sep 2017 Selvom du tvangsafmelder uden at aflevere, skal du stadig købe nye nummerplade til næste år (og afmontere de gamle for at kunne sætte de nye på) Så det har intet formål ikke at aflevere smiley

  • #5   8. sep 2017 Vil nok være mange der ville afmelde deres bil, og stadig bruge pladerne og bilen..

  • #6   8. sep 2017 Hvis du tager pladerne af, er der intet der dækker, hvis den bliver stjålet eller bryder i brand.

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #7   8. sep 2017 Det ikke et krav at aflevere pladerne, du må også selv destruere dem.

  • #8   8. sep 2017 #7 " Det ikke et krav at aflevere pladerne, du må også selv destruere dem."

    Det er nyt for mig, kan du ikke sende et link , Søren 1 ?


  • #9   8. sep 2017 Hvis du melder forsikringen på stilstand, skal pladerne ikke afmeldes, men blot afmonteres fra bilen.
    Afhængigt af hvilket forsikringsselskab du har, kræver de enten pladerne indleveret, så de opbevarer dem eller at du selv har dem i aflåst gemme.
    Ovenstående har jeg brugt i syv år på motorcykel, hvor pladerne røg af hver vinter.
    Ved GF kostede det et gebyr på 100 kr. for at melde stilstand og du betaler således intet udover det i stilstandsperioden.
    Om det er det samme for en bil og andre selskaber, ved jeg ikke.


  • #10   8. sep 2017 En bil skal ikke være indregistreret for at blive dækket med en stilstandsforsikring. Det er bl.a. meningen med forsikringen - at man kan forsikre sit uindregistrerede køretøj.

  • #11   8. sep 2017 Jeg er ret sikker på, at du ikke bare selv må destruere dine plader. Hvis du ikke afleverer skal du underskrive på tro og love, så hvad skulle man have ud af det?

  • #12   8. sep 2017 jeg har hørt det samme fra tryg som simon siger..

    men spørg din forsikring de har nok en masse svar smiley


  • #13   8. sep 2017 #9 - den forsikring jeg har på min motorcykel er tegnet med "automatisk" stilstand hver vinter - koster ikke noget gebyr og pladerne skal ikke afmonteres.
    Troede alle selskaber kørte på denne måde - det andet er da "gammeldags" smiley


  • #14   8. sep 2017 Det er jo så ikke hvert halve år, du skal have nye plader. Det er kun en enkelt gang om året smiley

    Da jeg havde min Supra, kunne jeg ikke finde et selskab, der ville stilstandsforsikre den uden plader. Her skulle den være indregistreret for at være stilstandsforsikret.


  • #15   8. sep 2017 #13
    Det er nok fordi at du har haft en fast dato hvert år, hvor forsikringen stoppede med at virke automatisk, f. eks 1/10 og så automatisk blev aktiv 1/3 igen.

    GF's model var lidt mere omstændig, til gengæld kunne jeg køre indtil den dag det blev for koldt og om foråret kunne jeg vente indtil jeg havde fået motorcyklen klargjort. Jeg har sparet en del forsikringspræmie ved selv at kunne styre det på den måde.


  • #16   8. sep 2017 Ja, som mange af jer skriver har jeg netop lige taget kontakt til Tryg forsikring og de vil gerne sætte den på stilstand om den er registreret eller afmeldt spiller ingen rolle. Men hvis plader ikke afmeldes skal de afmonteres og gemmes væk af dig selv. Forsikring opbevarer ikke længere nummerplader til biler i hvert fald. Og efter samtale med Skat idag tillader de ikke at afmelde et køretøj uden nummerplader afleveres og så skal der nye plader på igen.
    Så sagen er den at man enten aflevere nummerplader og får nye på igen eller man bare betaler vægtafgiften i det halve år.


  • #17   9. sep 2017 mener at da jeg snakkede med tryg om det der sagde de at man ikke skulle batale vægafgift.. men det er også noget tid siden

  • #18   9. sep 2017 Vægtafgift skal du stadig betale, det er kun forsikringsdelen, der kan sættes på stilstand.

Kommentér på:
Afmeld bil uden indlevering af plader

Annonce