{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.181 visninger | Oprettet:

Thomas B
Thomas B
Tilmeldt:
19. sep 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Falck skiftede batteriet - det var ikke det der fejlede {{forumTopicSubject}}

Mojn,

I sidste uge brød min elskede Opel Corsa ned og gik i stå. Den kunne ikke starte og lavede klik-lyde fra starteren, og displayet lyste kortvarigt op, når man forsøgte at starte bilen.

Jeg bad Falck om at komme og hente den og køre den på værksted. Ham der kom ud mente dog, at det var batteriet og bad om tilladelse til at skifte det. Jeg ved tæt på intet om mekanikken i biler og sagde "jaja", for hvis det bare var det, var det jo super.

Bilen startede rent faktisk også efter skiftet, og jeg trillede en lille tur uden problemer.

I dag tog jeg den så på arbejde og efter 30 km lavede en præcist samme nummer som i sidste uge. Altså må man jo kunne konkludere, at det _ikke_ er batteriet, der har fejlet.

Ham der var ude og skifte batteriet hverken målte, testede eller andet på det gamle batteri... og nu har jeg altså punget 899,- kr. ud for at få skiftet et (tilsyneladende) ganske velfungerende batteri.

Har jeg nogle rettigheder i sådan en sag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falck skiftede batteriet - det var ikke det der fejlede
  • #1   19. sep 2017 Ja, du er i din gode ret til at betale regningen smiley

  • #2   19. sep 2017 Lader generatoren?
    Hvis ikke den lader batteriet op, så er der heller ikke nok sovs til at få starten til at tørne motoren ved start da batteriet bliver drænet under kørsel.


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   19. sep 2017 Det tænkte jeg sgu nok. Men der er jo lavet en decideret fejldiagnose, og det er vel et eller andet sted ikke rimeligt, at jeg skal hæfte for at mekanikeren ikke kan finde ud af sit job.

    @Aries

    Det ved jeg ikke. Mit umiddelbare gæt var også generatoren (det samme siger min mekaniker-ven), men spørgsmålet går mere på om jeg kan tillade mig at kræve mine 899,- og evt. mit gamle batteri tilbage smiley


  • #4   19. sep 2017 Du skal bare ringe til Falck og sige at det ikke hjalp, så kan de kreditere dig regningen og du beholder dit batteri. Og så kan du lade være med at lade Falck (transportører) reparere din vogn fremover. smiley

  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   19. sep 2017 Har man rent faktisk krav på at lade det gå retur? Falck har vel ingen interesse i at gøre det ud af ren goodwill.

    Og jo, det er også sidste gang de får lov til det. Det var jo bare nemt, når han nu lige holdt der med batteriet klar smiley


  • #6   19. sep 2017 Det er et holdningsspørgsmål, om det var rimeligt. I min optik har han spurgt dig og fået accept, sandsynligvis med den tanke, at han ikke har været helt sikker på, at det var problemet.

    Det er som sagt et spørgsmål om holdninger, hvad man synes. Det er klart, du ikke selv kan være objektiv i den sammenhæng. Men jeg påstår ikke, at alle, der ikke er enige med mig, tager fejl.

    Men ja, du må lade være med at acceptere det en anden gang. Så er det i hvert fald løst fremadrettet, uanset hvad man synes.


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   19. sep 2017 Jeg er ikke uenig, Bay. Der er jeg jo nok lidt for autoritetstro af og til. Men ligesom jeg ville sige "OK", hvis min mekaniker sagde, at der skulle et nyt batteri til, så siger jeg også "OK", hvis Falcks mekaniker påstår det samme.

    Jeg har klaget til Falck, hvertfald. Så må vi se.


  • #8   19. sep 2017 Batteriet har jo tydeligvis fejlet noget, men det kan være opladningsproblemer, så batteriet var ikke årsagen, men symptomet som fik din bil til at gå ud..

    jeg ved det er ærgerligt, men tror ikke du kan gøre noget...


  • #9   19. sep 2017 Det er starteren der er stået af, det tør jeg godt at vædde 2 testikler i et lommetørklæde på.
    Hvis den bare klikker næste gang, så prøv at tag en gummihammer og smæk starteren en, så burde den meget gerne starte.


  • #10   19. sep 2017 Det er din multirem der er knækket smiley

  • #11   19. sep 2017 Kilerem kan den os kaldes den lader ikke uden den nemlig smiley

  • #12   19. sep 2017 Diceman så var hans motor nok for længst brændt sammen, da den trækker vandpumpen.

  • #13   19. sep 2017 12#

    Nu skal du ikke komme og forvirre med fakta smiley


  • #14   19. sep 2017 Hvis jeg kunne få penge tilbage for alle de dele forskellige mekanikere har skiftet inden de fik skiftet den "rigtige" del - så ville jeg blive millionær smiley

    Jeg ville helt sikkert også være træt af det, men omvendt, så er Falck vel ikke mekanikere? Falck-manden har meget velmenende spurgt om det var OK at prøve at skifte batteriet - hvilket du accepterer. Og efterfølgende virker bilen som den skal (tilsyneladende for begge parter). Efterfølgende viser det sig så at der var yderligere en fejl (måske den eneste, men det er der ingen der med sikkerhed ved).
    Havde du fået skiftet batteriet ved en "rigtig" mekaniker, så er jeg 97% sikker på at du ikke ville få pengene tilbage, så tvivler også stærkt på at du får det ved Falck.
    Men det er jo gratis at forsøge smiley


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #15   19. sep 2017 batteriet kan godt være faldet sammen på grund af manglende ladning, nogle gange erdet ikke og kan sandsyligvis lades op igen med en interval lader. Når det er sagt så burde falck tjekke spændingen på batteri, starte din bil med kabler og måle om den lader før han begynder at sælge dig et batteri....

  • #16   19. sep 2017 Hej
    Var du ikke glad for at komme hurtigt videre for det relative lille beløb?
    Hvad var alternativet da og her?
    Få resten fikset under kontrollerede forhold og glæd dig over det spritnye batteri indtil næste skift om 3-6 år
    MVH KP


  • #17   19. sep 2017 #16
    Han var nok glad indtil den lavede samme nummer igen smiley


  • #18   19. sep 2017 Enig med #16.

    Formoder at personen som skiftede batteriet, undersøgte din bil inden udskiftning.
    Det vil sige at måle dit batteri hvor bilen er startet med forbrug på.
    Der ville man kunne se om din bils generator kan levere nok ampere til batteriet.

    Men med den type fejl som du beskriver, tyder det på at der er en forbruger som står tændt selvom bilen er slukket som tømmer dit batteri for strøm, men det er svært at konkludere uden af have set bilen.

    Hvis du lægger inde med et multimeter, så prøv at serieforbinde multimetret (ampere funktionen) fra stel kabel til stel på batteriet, med tænding samt alt forbrug fra.


  • #19   19. sep 2017 Vil starte med at sige, at du får ikke dine penge tilbage, og det er højst sandsynligt din generator der er død.

    Falck har mange forskellige folk ansat til at køre autohjælp, og de har desværre ikke allesammen en mekaniker baggrund, så der vil altid være fejl diagnoser fra deres side af. De vil rigtigt gerne hjælpe folk videre på stedet hvis de kan, med de batterier og generatorremme de nu engang kører rundt med, og det er jo også fint nok. Problemet opstår når de her ufagkyndige folk tror at de er mekanikere, fordi de kører i en "falckvogn".

    Intet ondt om falck, taler autohjælp generelt!!

    Arbejder på et lille værksted, hvor autohjælp dagligt kommer med biler der ikke kan køre, og jeg har desværre haft et par tilfælde, hvor autohjælp absolut ikke burde have prøvet at fixe eller starte bilen, fordi der var noget meget alvorligt galt som f.eks en sprunget tandrem. Erfaringerne siger mig at der ikke er noget at komme efter, hvis man har accepteret deres forsøg på hjælp, trods deres manglende viden, og smadret motor til følge.

    Nogle folk har mere forstand på motorer og biler end andre, og hvis autohjælp får af vide af ejeren af bilen, at de IKKE skal prøve at fixe noget, og for guds skyld IKKE må starte bilen, SÅ SKAL DE KRAFTEDME HØRE EFTER, for det er ikke småbeløb vi har repareret biler for, som er blevet væsentligt skadet af de her dygtige "autohjælpere", som på mystisk vis ikke står til ansvar for deres "hjælp".

    Sørgeligt men sandt


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #20   20. sep 2017 @Karsten P

    Jo, det var da dejligt at bilen startede igen, men fejlen var jo ikke rettet, og så er man lige vidt.

    @Chaufføren.

    Der blev ikke målt, testet eller andet i den dur. Han pillede det gamle ud, satte det nye i og startede bilen.

    Bilen holder nu på mit sædvanlige værksted og jeg satser på de kigger på den i dag. smiley


  • #21   20. sep 2017 #19
    hvis en tandrem er sprunget under kørsel så skader det næppe mere, at man lige drejer nøglen og hører hvad den siger... ellers har du godt nok skullet spille lotto i sidste uge da...

    han burde nok lige ha tjekket lidt mere inden han skiftede batteri, men du må jo ringe og spørge om du kan få dit gamle tilbage og penge i bytte for det nye.. smiley



  • #22   20. sep 2017 #20
    Hvis der var sat booster på for at starte din bil, så kan man se hvordan bilen lader med den - det gjorde den Falck mand som startede min bil op da den havde stået stille i et par uger og gnasket strømmen


  • #23   20. sep 2017 Det er rigtigt #22, have fuldstændigt glemt at de kunne det.

  • #24   23. sep 2017 Nu køre jeg for SOS DAH (dansk autohjælp)
    og vi tilbyde4r også vores kunder(dem vi må for de forskilleforsikringsselskab) batteriskift, men vi skifter ikke noget før vi har kørt en batteritest på batteriet, og udskrevet en lille label hvor der står "batteriet er dødt". det er simpelthen forbudt! netop for at undgå sådan en situation som trådstarteren der har været ude for med falck der. smiley
    vi har batteritestere på alle vogne med batterier til salg i. og den bruger vi da naturligvis, indtaster batteriet info osv. og lader den køre en test for så at komme med et lille udskrift hvor der står hvad batteriet tilstand er.

    mht #22 så kan vores boostere ikke fortælle nøjagtigt hvor meget generatoren lader med, der har vi, igen i alle vogne... multimeter til denne opgave smiley

    vi ser jo helst kunde kan køre videre selv og komme videre med sin dag og ikke skulle miste sin bil smiley derfor vi laver hjulskift, starthjælp, udskiftning af sikringer, nødlapninger osv smiley men kommer vi ud til en sag hvor der står "må ikke startes/skal Bug" så gør vi det naturligvis ikke! smiley


  • #25   23. sep 2017 #24
    Ham fra Falck der var ude og starte min Fiat Ducato op kunne se på hans booster at min bil ladede med det den skulle - ved ikke om der både var volt og ampere måling da det jo bare er et stelpunkt samt et plus udtag der sidder i motorrummet.

    Jeg snakkede med ham FØR han satte boosteren på om det måske var batteriet der var dødt.
    Da han så startede den op kom han hen til førerdøren og sagde at han kunne se på boosteren at bilen ladede med det den skulle, så jeg bare skulle tage mig en god tur på motorvejen og så få noget strøm på batteriet.
    Det er nu 7 måneder siden og jeg har stadig samme batteri i bilen.


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #26   12. okt 2017 Hvis nogen skulle have interesse, så kan jeg afsløre at jeg snakkede med en fra Falck den anden dag, der var meget ked af situationen og dybt skuffet over sin kollega.

    Så vi delte i porten. Mit batteri var alligevel gammelt og trængte nok til at blive skiftet snart uanset.


  • #27   12. okt 2017 26#
    Ja flot.. så fik du tørret halvdelen af den udgift af på Falck..


  • #28   12. okt 2017 Jacob, de kunne bare lade være at fejlsøge halvt.. SÅDAN ER DET BARE

    Jeg havde krævet fuld betaling


  • #29   12. okt 2017 Enig med #28 om de bare kunne have gjort det rigtigt fra start, eller lade et værksted tage beslutningen.

    om de skal dække 50% eller 100% kommer lidt an på hvad man selv mener er rimeligt.... er det et ældre batteri og man ikke selv ved om det er helt tip top, så er 50% vel fair nok.


    TS hvad var fejlen så ??


Kommentér på:
Falck skiftede batteriet - det var ikke det der fejlede

Annonce