{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.589 visninger | Oprettet:

Kan køber annullere et salg?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg søger gode råd, jeg har i dag købt en ny (brugt) bil, og jeg er rigtig glad. En halv time senere ringer sælger og siger at der er sket en fejl og bilen var solgt til anden side en halv time før jeg købte den!!
Der er skrevet slutseddel.
Hvad er mine rettigheder??

mvh.
måske ny bil ejer:-(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan køber annullere et salg??
  • #1   18. okt 2017 Ved ikke havd loven siger, men jeg ville sige stort NEJ kan han ikke på nogle måder.

    Og hvis jeg havde brugt tid, og penge på og finde frem til lige denne, og du er glad for den, havde jeg på ingen måde gået med til og lade den gå tilbage...

    Han har sikkert fået et meget bedre tilbud ind hvad han har sagt ja til..

    I mine øjne binder den slut sedl, så må han rande og hoppe


  • #2   18. okt 2017 Sælger kan sku ikke annuller et salg smiley
    Han kunne nok tjene lidt ekstra ved salg til anden side, men når der er skrevet papirer så kan han rende og hoppe smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   18. okt 2017 prøv at henvende dig til advokat hjælpen koster gratis de kan fortælle dig om du har en sag eller ej men tror nu nok at du har en sag det er jo ikke for sjov man skriver en slutseddel nu er det ikke sikkert at forhandleren er et røvhul kan jo være det er en anden sælger der har solgt den før din handel men det skal ikke gå ud over dig

  • #4   18. okt 2017 Du siger bare at du har købt og omregistreret bilen og at den er din og du ikke er interesseret i at lade den gå tilbage

    Det kan han ikke tvinge dig til


  • #5   18. okt 2017 Den er sikkert solgt på auktion og han skal nok betale 5000 kr i bøde....
    Bilen er din og det har du på papir, bum.


  • #6   18. okt 2017 Du kan vel sælge den tilbage til sælger for +10000kr? smiley

  • #8   18. okt 2017 Ikke dit problem...

  • #9   18. okt 2017 Tillykke med din nye bil smiley

  • #10   18. okt 2017 https://autobranchendanmark.dk/jura/autojura/koeberet/fortrydelsesret-og-annullation/

    De skriver at aftalen er gældende for begge parter:)


  • #11   18. okt 2017 Mangler lige lidt fakta - er dette ved en forhandler?

    Jeg arbejde som sælger hos Toyota, og da jeg sad og solgte en brugt Toyota Auris, var der en anden der havde solgt den ca 15 minutter før, men systemet opdaterede ikke automatisk.

    Jeg opdagede det da han var kørt, og kontaktede ham - vi indgik et kompromis, og han fik en helt ny bil til ca samme pris.

    Er ikke klar over lovgivningen, men hvis sælgeren har dummet sig, er der en god chance for at du kan presse ham lidt..


  • #12   18. okt 2017 Det er en forhandler som har flere sælgere, undskyldning var dog også at den ikke var blevet fjernet fra deres system af en anden sælger som havde solgt den.
    Dette kan jo ske, men ja vil jo gerne presse dem til en bedre handel hvis jeg har loven på min side, synes nu bestemt ikke det er ok, selvom fejl sker!!!


  • #13   18. okt 2017 Det lyder som en ærlig fejl, men jeg vil nu mene, de er forpligtet til at betale erstatning til dig. Det vil i praksis nok komme til at fungere som en kontant kompensation eller et passende afslag på en anden bil.

  • #14   19. okt 2017 Nu ved jeg ikke om hvor gammel bilen var.. altså om det vat en 6mdr/500km demo, eller en 10år/200.000km vogn..
    læs slutseddelen, det med småt..

    De er helt sikkert interesserede i at sælge dig en anden bil, spørgsmålet er blot om du vil købe..


  • #15   19. okt 2017 Hvis bilen er solgt til en anden og den venter på levering og du så også få købt samme bil er det da en skide sur fejl men dog bør du sige ok (så frem det er reelt) bakke ud. Forestil dig det omvendt at du havde købt bilen først.
    Der er massere biler på markedet så mon ikke i kan finde en ordenlig løsning på den fejl?


  • #16   19. okt 2017 Det med hvis den er solgt til en anden, to ting, så er man lidt dum, for hvis den er betalt så er det sådan set 2 gange beløb sælger har fået for bil'en, og så inden han overhovedet sælger den igen, burde han lige tænke sig om hvis han har fået 2 gangs beløb. smiley

  • #17   19. okt 2017 Jacob hvor mange betaler for en bil inden de afhenter den?


  • #18   19. okt 2017 #17
    Det gør RIGTIGT mange, der køber en bil hos en forhandler.

    Jeg synes ikke, man bare skal bakke ud uden kompensation, som man reelt vil være retligt berettiget til efter min vurdering. Man kan fx bede forhandleren om at skaffe en tilsvarende bil til samme pris eller lignende.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #19   19. okt 2017 Især hvis den også er blevet finansieret, så er der jo nogle gebyrer på dette de også skal dække smiley

  • #20   19. okt 2017 De er nok ikke nået så langt. Det lyder ikke sådan i indlægget. Som jeg læser det, er det udelukkende et problem, at bilen pludseligt ikke er tilgængelig alligevel.

    Det er nok en ærlig fejl, som kan ske, når man har flere sælgere. Det fritager dem dog ikke for deres ansvar.


  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #21   19. okt 2017 Jeg forbavses stadig over niveauet herinde...

  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #24   19. okt 2017 Jeg vil mene at du til enhver tid kan forlange en erstatning/kompensation der afspejler forholdet imellem den bil du har slutseddel på, samt en tilsvarende bil. F.eks. hvis bilen var blevet totalskadet efter aftalens indgåelse, så var det også dig der skulle have pengene for skaden. Et andet eksempel er at min kammerat for ca. to år siden købte 36 forholdsvis dyre vine på DBA. Han bød 300,- pr. flaske og sælger skrev "jeg accepterer dit bud, hvornår henter du dem?". Kort efter modtager han en mail hvor der står at han havde fået et bedre tilbud fra en anden køber som ville give 325,- pr. flaske og det kunne han ikke sige nej til. Faktum var at der blev sat advokat på sagen og sælger kom til at betale kompensation fra de 300,- op til tilsvarende flasker som kostede kr. 500,-, altså måtte han af med i alt kr. 7.200,- + et gebyr til advokaten. Det var surt for sælger, men bare et bevis på at selv om det er en privat handel, så fanger bordet.

  • #25   19. okt 2017 Hvis Jan B har en af sælger underskrevet slutseddel, så er sælger forpligtiget til at levere dig bilen eller en anden, som på en hver tænkelig måde svarer til den du købte.
    Forklaringen om, at en anden sælger i firmaet havde "glemt" at registrere den pågældende bil som solgt, er firmaets problem. Så enten en erstatning eller en tilsvarende anden bil.


  • #26   19. okt 2017 Prøv at kontakte FDM. De ved det med helt sikkert

  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #27   19. okt 2017 Hvis begge købere kan fremvise slutseddel underskrevet af sælger og kvittering for sælgers modtagelse af pengene, så gælder reglen om overdragelse, dvs. at den køber, der har bilen i sin besiddelse har ejendomsretten. Den køber der ikke fik bilen kan herefter fremsætte erstatningskrav overfor sælger, hvis køberen har lidt et tab.

  • #28   19. okt 2017 behold du bare bilen det jo din

  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #29   19. okt 2017 Hmm.. en sælger der har solgt samme bil til 2 kunder?

    Er det ikke "Autobigami" smiley

    Den der købte (underskrev/betalte) for bilen først, er vel ejeren, da man ikke frit kan sælge noget, der er ejet af en anden.

    Er der i salgsbetingelserne forbehold for fejlen, er det så selvsagt, men da det nok ikke er tilfældet, må #0 da bestemt stå til en form for kompensation, som allerede nævnt. Anden bil med ekstra rabat må vel være lige til højrebenet smiley

    Sælgere lever jo selvf. af at sælge, og du må prøve at kalde det for ulempekompensation, hvilket gerne skulle virke. Hellere sælge en bil med lidt ekstra rabat, end slet ikke sælge smiley


  • #30   19. okt 2017 Som jeg ser det, har du kun skrevet på en slutseddel? Så det har ikke kostede dig en krone? Hvad vil du så kræve i kompensation?
    Det er beklageligt, men der er jo en der var lidt hurtigere til at skrive under end dig. ( det kan ho ske når der er flere sælgere )
    Er sikker på hvis det ellers er et seriøst firma, så finder de dig noget tilsvarende til samme pris.


  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 3
    #31   19. okt 2017 Ik for noget. Men man betaler ikke for bilen før den er klar til levering. Jeg arbejder selv ved en forhandler. Der fremgår det på slutseddelen at bilen eller udbetalingen skal betales via bankoverførsel så pengene står på firmaets konto på udleverings dagen eller betales via Dankort på dagen.
    Som udgangspunkt kan en slutseddel ikke annulleres.
    Vi har selv haft en sag lige som denne. Og her er det den de skrev under først der fik bilen. Og vi fandt en tilsvarende bil til den anden kunde. Hvor ja kunde der lige måtte vente lidt ekstra tid fik sådan set en bedre handle.

    Jeg er sikker på at forhandleren vil gør alt hvad han kan for at finde en tilsvarende bil til dig.

    Ellers må du sige til så skal jeg nok se om jeg ikke kan få fat i en bil til dig??


  • #32   19. okt 2017 Hvis man som køber vil ud af en slut seddel koster det ?? 5 eller 10% af beløbet så i min verden ville det være det samme den anden vej rundt.

  • #33   19. okt 2017 Tak for alle jeres svar ?
    Det hele er endt godt, jeg har fået en helt ny bil til kun 5000,- mere, så jeg er godt tilfreds.
    Og sælger havde røde øre ?


  • #35   19. okt 2017 Min far har prøvet det samme han enten med at få en helt ny med et meget stort afslag i nypris
    En slutseddel er bindende


  • #36   19. okt 2017 #31

    Det er ikke helt korrekt. Jeg købte selv helt ny vogn i år og der skulle pengene stå på deres konto 5 dage før. Min bank undrede sig også over det men forhandler og bank klarede dialogen omkring dette og jeg hentede bare min bil.


  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 3
    #37   19. okt 2017 #36 nu skrev jeg også hvordan reglerne er ved os.

  • #38   19. okt 2017 Jep en helt ny med 0 km på tælleren ??

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #40   19. okt 2017 tillykke med din nye bil

  • #41   19. okt 2017 #37 med kommentaren “Jeg arbejder selv ved en forhandler” siger du jo at sådan er normal praksis og det har du styr på. Det ved du fordi du arbejder hos en forhandler.

    Jeg pointerede blot at det ikke var sådan da jeg købte bil.


  • #42   19. okt 2017 Det går hurtig med at sælge biler i tiden og der sker fejl så godt at i fandt en god løsning.

  • #43   19. okt 2017 #38
    0 på tælleren? Glem det. Der er en mekaniker der har prøvekørt den og har flere gange jorderet den op på begrænseren smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #45   19. okt 2017 43 misundelse er en grim ting

  • Yasin P
    Yasin P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #46   20. okt 2017 Kan jeg dog spørge om noget nu tråden er igang??
    Kan en køber annullere et salg ved privat køb?
    Har fundet mange tusind fejl end han havde fortalt der var ..


  • #47   20. okt 2017 Man kan ikke annullere et køb, med mindre sælger har tilbudt det i sine betingelser, eller at sælger har handlet svigagtigt ved at kende til skjulte fejl, men undladt at oplyse det. Det er umuligt for dig at bevise, så derfor har du i praksis intet at komme efter.

  • #48   20. okt 2017 #46
    Så snart slutseddel er skrevet under på, i privathandel og der er skrevet bil er købt som beset.. så kan du intet gøre, du har skrevet under på hvad du har set..


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #49   20. okt 2017 48 kommer an på hvad der er med bilen hvis sælger har skjult noget du ved under spartel og kit skjules meget skidt så har man faktisk en sag

  • Yasin P
    Yasin P Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #50   20. okt 2017 Hvordan køre man så sag mod det hvis det er ?

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #51   20. okt 2017 man henvender sig til advokat hjælpen og spørger dem

Kommentér på:
Kan køber annullere et salg??

Annonce