{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Anders R
Anders R
Tilmeldt:
6. jan 2014
Emner: 3 Svar: 4

Kassevogn/Autocamper {{forumTopicSubject}}

Går og tænker på at indrette min sprinter til en slags autocamper.
Vil lade skillevægen være bag førersæde, og så ellers give den gas med indretning med køkken, seng, toilet osv....
Kan jeg resikere at få problemer med told og skat..? og bare glemme den tanke så længe den er på danske plader ?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kassevogn/Autocamper
  • #1   10. dec 2017 Ja du kan. Den skal være "utvivlsomt" indrettet til godstransport. Men jeg mener at hvis du bare kaster tingene løst ind i varerummet så du transporterer gods og dermed ikke fastmonterer dem, så har de en svag sag hvis de stopper dig.

  • #2   11. dec 2017 Som lucas siger.. du må ikke fastmontere noget i varerummet.. smiley

  • Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 3 Svar: 4
    #3   11. dec 2017 Ja tænkte sgu nok, det var sådan noget, øv...
    Vi lever i et bil-Uland smiley


  • #4   11. dec 2017 ved ikke hvordan det hænger sammen med nyere campere men fx en t3 bliver enormt dyr 10000+ i årlig vægtafgift hvis den er en camper eller skal bygges om til det.. det er self også diesel modellerne

  • #5   11. dec 2017 #4: Det fordi man betaler reduceret registreringsafgift (vistok 60%) af en autocamper hvis den er utvivlsomt indrettet som autocamper, dvs køkken, opredning til senge, ståhøjde osv. MEN man betaler stadig vægtafgift som om det var en alm hvidpladebil ... og derfor bliver man flået levende hvis man har et tungt dieselkøretøj (som autocamper). På samme måde som hvis man fx har en Mercedes W124 stcar med dieselmotor på hvide plader så skal man betale knap 15000 kr om året i vægtafgift.

  • #6   11. dec 2017 det er helt tosset

  • Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 3 Svar: 4
    #7   11. dec 2017 Ja jeg har imellemtiden også googlet mig lidt mere frem, og det er vidst en jungle man kun kan fare vild i...
    60% afgift hvis den bruges som camper, men så skal ALT udsyr også være med ALTID.
    Så ikke noget med lige at fjerne køkken afdeling fordi man skal flytte for tante oda.
    Ellers skal man betale 150% afgift for at have den på hvide plader smiley
    De ber jo om at man prøver at snyde en gang imellem...


  • #8   11. dec 2017 Det var bla også en af grundende til at jeg valgte at gå en kæmpe bue udenom alle camperne da vi skulle finde vores 7 personers.. det er vidst meget få af dem hvor alt camperudstyret over hovedet eksisterer endnu..

Kommentér på:
Kassevogn/Autocamper

Annonce