{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.789 visninger | Oprettet:

Fejl ved brugt bil {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Sagen er den, at jeg har købt en brugt Chevrolet Cruze for 59.000kr d. 2 december. Siden da har jeg fundet fejl som, at klimaanlægget ikke virker ved førersædet og sædevarmet heller ikke virker ved førersædet. Og udover det virker usb kontaktet til at oplade sin mobil heller ikke og så lyser ABS lampen også når jeg kører nogle gange. Købte det hos en forhandler, og da fejlene allerede var der før jeg købte dem har han vel ret til at fikse dem uden omkostninger for mig, men da jeg pruttede prisen 1000kr ned, fortæller han så, at jeg skal betale de første 1000kr af reparationerne og han betaler resten. Må han godt det, da jeg jo har reklamationsret på bilen?


Kommentarer på:  Fejl ved brugt bil
  • #1   11. dec 2017 1000 er billigt for at reparere alt det der. Sig ja tak.

    Det er en brugt bil. Der er ingen krav, at alt virker 100%


  • #3   11. dec 2017 Men forhandleren jeg købte det af, gider ikke rigtig at indse at fejlene var der før jeg købte bilen, og han gider heller ikke at svare på mine beskeder mere osv. Men skal ikke betale for noget jeg ikke har ødelagt hvertfald

  • #5   11. dec 2017 var det mig, så havde jeg betalt de 1000 kr også laver han det. så var der ingen ingen brok eller bøvl

  • #6   11. dec 2017 Sagen er den at jeg bor ved Jylland og forhandleren bor ved Sjælland og jeg kun har skrevet med ham. Synes bare det ville være ærlig, at tage hel ned til ham og så, at han nægter at fikse dem, da han bare ville sige at jeg, at jeg har gjort det og det ikke var der, da jeg købte bilen

  • #7   11. dec 2017 At sædevarmen ikke virker, er en typisk fejl på Cruze og Insignia. Men ja, han skal lave disse fejl uden ekstra udgifter for dig.

  • #8   11. dec 2017 Evt meld dig ind i FDM hvis du ikke er det, det er en standard sag for dem og noget de hurtigt får styr på smiley

  • #10   11. dec 2017 Altså, du har købt en bil langt væk - det er jo ikke forhandleren der har valgt at sælge dig bilen NETOP fordi du er fra Jylland.

    Forhandler har altid ret til at udbedre fejl, men det kræver at du smider bilen over til ham så han kan kigge på den. Ellers er det ikke ret nemt at kunne lave noget man ikke ved hvad fejler.

    Men jeg tænker at de første 1000 kroner af DINE er brugt på at køre derover.

    De 1000 du pruttede og du siger at han siger at du skal betale dem først, var det noget I aftalte ved handlen? For så vil jeg mene at du har været vel vidende og tilfreds med den mundtlige aftale og derfor ikke har ret til ikke at betale dem. Er det dog noget han først nu siger over telefonen, så holder den ikke.

    Men hvorom alting er - du skal stadig sørge for at han får bilen så han kan kigge på den. Tvivler på at han vil lade et andet værksted kigge på bilen og så sende ham en stor regning.


  • #11   11. dec 2017 Han fortalte mig aldrig noget om, at jeg skulle betale senere hen, fordi jeg pruttede prisen ned. Kører også over til ham en dag i denne uge og aflevere bilen, så han selv kan se fejlene

  • #13   11. dec 2017 Hvis du har været bekendt med fejlene, som du jo skriver, så købelov eller ej så forstår jeg fandekrafteddemigsguihelvede ikke hvorfor folk afhenter bilen fra start afhenter en nyindkøbt bil eller vare, og at afstanden er et problem bagefter.
    At du skriver beskeder til ham, er da fint nok til dokumentation, for dig at du har reklameret over det.
    Men hvad er der nu sket med Face to Face, for at løse problemer.
    Hvis det var mig gad jeg sgu ikke sidde og besvare beskeder.
    Du må jo bare over og aflevere bilen og få noget juridisk bistand osv. Evt. At være medlem af FDM inden du handler, så kunne du jo også der havde brugt dine sparede 1000 kr, til en test ved FDM inden køb.
    Der er simpelthen så mange muligheder Idag, for at sikre sig på forhånd.
    Men bare rolig du et ikke den eneste, der står i situationen.
    Men du har jo også fået flere brugbare råd og bud på dit problem, så det er jo bare at sætte igang.


  • #14   11. dec 2017 På slutseddel står der jeg har 3 måneders garanti på motor og gear osv. Det eneste forhandleren har været villig til at ^fikse er ABS lampen, som lyser nogle gange, hvilket jeg ikke tror der er noget seriøst. Alle de andre ting ignorere og fortæller, At jeg skal fikse det selv eller spørger om jeg har lånt bilen ud til nogen (hvilket jeg ikke har) da han bliver ved med at anklage mig for, at det er mig der er skyld fejlene. Han skriver flere gange, at jeg skal komme forbi og ‘snakke om det., hvilket hentyder til, at han nok ikke gider at fikse fejlene gratis. Snakkede godt med forhandleren, da jeg købte den, og kan godt lide ham, som person, men tror da jeg er nødsaget til at klage over ham, hvis han nægter.

  • #15   11. dec 2017 Og var jo ikke bekendt med fejlen, da jeg købte ellers vil jeg jo have sagt til sælgeren, at han skulle fikse det, hvis der skulle være en handel

  • #16   11. dec 2017 Man kan ikke skrive sig ud af købeloven, du har ret til at få rettet fejlene af forhandleren.

    Stik ham et eksemplar af købeloven og bed ham om at læse den igennem, og vil han ikke forstå hvad der står i den, så må du jo nævne at der der findes noget der hedder FDM, forbrugerstyrelsen, og advokater, og du har tænkt dig at benytte dem, hvis han ikke laver bilen .

    Samtidig har du jo lov at "nævne" din historie på diverse netsider ´med forhandlerens navn bla her på BG !


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #17   11. dec 2017 Det med at 12v ikke virker, det er nok bare en sikring der er sprunget. En god idé vil være at tjekke bilen igennem inden man køber.. Så slipper man for sådan noget. Ved godt det er irriterende at skulle tjekke alt, men så ved man da nogenlunde hvad det er for noget man har slæbt med hjem.



  • #18   11. dec 2017 Ja, ved godt det ikke var der smarteste, at købe bilen uden, at tjekke om ALT var iorden, men nu ved jeg det til næste gang smiley

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #19   11. dec 2017 Man kan selvfølgelig ikke tjekke alt. Og jeg gør det heller ikke altid. Ved bare at forhandlere ofte er nogle dumme svin, så for folks egen skyld råder jeg til at tjekke det igennem. I hvert fald så meget som muligt. smiley

    Håber du finder en løsning med ham.


  • #20   11. dec 2017 opret en klage inde på, www.bilklage.dk.

    det gjorde jeg mod den forhandler, jeg købte min golf af.
    motoren stod af allerede efter 2 mdr. og han nægtede i første omgang at dække skaden. da han hørte om klagen var han villig til, at skifte den alligevel.
    det koster 400 kr. og du får pengene tilbage, hvis du vinder eller i indgår forlig med hinanden.


  • #21   11. dec 2017 det var godt du fik skiftet den motor og forhandleren dækket det #20 smiley hade jo ikke hørt mere om det andet end den spang i luften. men vil sige det samme som andre du skal have dækket de fejl . så tag da en tur op og snak med ham selv om det er langt væk. og vis han ikke vil så kontakt forbrugerstyrelsen eller fdm

  • #22   11. dec 2017 #21 freeway:

    han, kontaktede mig først ca. 1 uge efter, jeg sendte bilen over til ham. han ku godt se, at det var stemplet, som var skyld i motorhavariet.

    der kommer en nyrenoveret motor i med større stempler osv. inkl. 1 års garanti. 27000 kr ialt, hvori jeg betaler 6000 kr. af det.

    undskylder topic stealing.


  • #23   11. dec 2017 Helt iorden #22 Gokudô




  • #24   11. dec 2017 Lav en SKRIFTLIG reklamation og aflever den og lav en kopi med underskrift smiley

    På den måde skal de tage stilling til det og kan ikke bare stå og feje dig af. Alt for mange lader det ligge ved lidt brok til ham der står ved skranken.

    Og så kan du evt kontakte FDM efter hvis de ikke vil udbedre det smiley


  • #25   12. dec 2017 Hvad skal sådan en skriflig reklamation inholde?. Tænker bare jeg lave en som en plan b, hvis forhandleren nægter at se det som en reklamation fejl

  • #26   12. dec 2017 Du kan altid reklamere, du har ikke altid ret til at få det udbedret.

    en brugt bil, vil kunne have fejl, som du bare må acceptere.


Kommentér på:
Fejl ved brugt bil

Annonce