{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Leasing sikkert? {{forumTopicSubject}}

Går lidt med tanken at prøve flexleasing, men har fået at vide det ikke er sikkert lige pt, idet der kommer måske snart noget nyt lovgivning på området.

Nogen som arbejder med det til dagligt? Eller ved om flexleasing er stabilt de næste 12 måneder smiley eller om markedet er for usikkert?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing sikkert?
  • #1   13. dec 2017 Du skal bare vide, at du skal købe bilen efter leasingperioden er ovre med flex leasing smiley

  • #2   13. dec 2017 Det kommer jo an på om regeringen laver nye afgiftnedsættelser de kommende år ?

    Restværdien sættes jo ofte lidt optimistisk på flexleasing, og da der er oftest er tale om luxusbiler, så regn med at værditabet vil være højt, og at det vil være vanskeligt at sælge en bil med dyr ejerafgift, dyr forsikring, dyre reparationer - ihvertfald i Danmark, og spørgsmålet er om bilen så kan sælges i udlandet, og til hvad pris ?

    Ikke så fedt at have en bil med feks 100.000 kroner i restværdi om 3 år, som man kun kan få 40-50.000 kroner for ?


  • #3   13. dec 2017 "Du skal bare vide, at du skal købe bilen efter leasingperioden er ovre med flex leasing"

    Skal og skal. På papiret ja, i virkeligheden nej.


  • #4   13. dec 2017 Drop det flexleasing, det for usikkert hvad fremtiden har at tilbyde lige pt.. plus bil-market gemmen går en stor udvirkelig, de næste 3-4 år med regler for biler, hvis jeg ikke havde købt bil for et år siden, så ville jeg helt sikkert lease fra VW kig på det, det er med service du skal kun tænke på brændstof og dæk og grønafgift https://www.volkswagen.dk/app/site/privatleasing/

  • #5   13. dec 2017 V8 lover
    Det er vel dybest set også flexleasing, VW tilbyder...

    Der er ikke noget i vejen med flexleasing som koncept. Det kan man roligt gøre. Kommer der nye regler, er det leasingselskabets problem først og fremmest. Så hvis man er tilfreds med udbetaling, månedlig ydelse og evt. restværdi (hvis man er forpligtet til at anvise køber - det er man som bekendt ikke i alle tilfælde), så ser jeg intet problem i bare at gøre det.

    At jeg så fortsat har til gode at se et tilbud, der rent faktisk ER godt i forhold til køb, er en anden sag. Det har i hvert fald ikke været tilfældet for det segment af biler, jeg har kigget på. Her kan det helt sikkert bedre svare sig at købe.


  • #7   13. dec 2017 Det er ikke mere end et par uger siden der var en S550 plugin hybrid til salg på auktionen i Ringsted smiley Var på arbejde så ved desværre ikke hvad den blev solgt for men billigere end marked er den helt sikkert

  • #10   13. dec 2017 #5 nej du skal aflevere bilen bagefter ved VW også bliver den solgt på aktion ved FDM.

  • #11   13. dec 2017 og med VW aftale i leasing kan man aflevere bil efter 12 mdr på en 3 års aftale hvis man nu ikke gider det mere.

  • #12   14. dec 2017 V8 Lover
    Har du aktier i VW leasing ?

    Dem der overvejer at flexlease, drømmer vel næppe om noget så ordinært og kedeligt som en VW ?


  • #13   14. dec 2017 V8 lover
    Du snakker om betingelser for leasing. Ikke typen af leasing. Begrebet "flexleasing" dækker over den paragraf i registreringsafgiftsloven, der giver leasingselskabet mulighed for at afregne en månedsvis afgift i stedet for at betale det hele up front.

    Hvor ved du fra, at VW ikke betaler månedsvis afgift?


  • #15   14. dec 2017 #12 nej og nej det gør de vel ikke, men jeg var inde og prøve køre den nye T-Roc og spurgte om de regler og hvorfor det var så billigt at lease hos dem, men det en aftale i samarbejde med FDM og man "skal" aflevere bilen bagefter, så der ikke mulighed for at købe den bagefter.. jeg vil personligt er jeg helst til Flexleasing, men når politikerne er ved at lave reglerne om kan det blive en dyr affære ..

  • #16   14. dec 2017 Hvordan kan man være større tilhænger af flexleasing end "almindelig" leasing, som ofte også reelt er flexleasing? Det eneste, det kommer an på, er jo den indgåede aftale. Er man tilfreds med sit tilbud, er det irrelevant for leasingtager, om det er flexleasing eller ej.

  • #17   14. dec 2017 #13 jeg godt klar over fordelen med Flexleasing, men som sagt når det ikke er afgjort endnu med politikerne om flexleasing så kan det blive en dyr affære senere i næste år, jeg snakkede med dem om flexleasing det var også mere en erhverv ting at flexlease

  • #18   14. dec 2017 Der er ikke en skid, der kan blive en dyr affære for dig som forbruger. Du blander tingene sammen. Det er leasingselskabet, det er relevant for, om det er flexleasing eller ej - ikke dig som leasingtager.

  • #19   14. dec 2017 en "almindelig" leasing er jo ikke det bedste valg på længere sigt, men for folk som kun skal have en bil i 3år er det billigt nok, og man har heller ikke nogen bekymringer da det er med service aftale, men ellers har du ret i det er Flexleasing lige pt som er en smart ide..

  • #20   14. dec 2017 Det er som om, du slet ikke læser, hvad jeg skriver...

    Der er i udgangspunktet ingen forskel på "almindelig" leasing og flexleasing for dig som forbruger. Overhovedet ikke. Det er kun et spørgsmål om, hvordan afgiften håndteres i leasingselskabet smiley


  • #21   14. dec 2017 hvis de laver reglerne om, så går det vel udover en som har en flexleasing ?

  • #22   14. dec 2017 okay beklager jeg havde bare forstået det var sådan smiley

  • #23   14. dec 2017 jeg fandt den her smiley https://www.youtube.com/watch?v=uWclxEtccEE

Kommentér på:
Leasing sikkert?

Annonce