{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Fra gul til papegøjer. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige set på en transporter.
Den er på gulplader og eget af et vognmans firma. Prisen er 30.000 plus moms. == 37.500 kr

Jeg skal have den over på 90 % erhverv og 10 privat.

så nu når jeg har betalt vognmanen moms penge og jeg har købt den i mit firma. så skal jeg bare om registrer den til 90 % erhverv.

ELLER Er der noget jeg skal være OBS på ???


Plzz skriv kun vis du ved det og ikke har en moster der har en ven der kender en der har gjort det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra gul til papegøjer.
  • #1   20. jan 2018 ja netop, du skal have den ind i regnskabet, men uden at trække momsen tilbage.
    under benyttelse krydser du af i den rubrik der passer.


  • #2   20. jan 2018 Overvejet at holde den privat og udbetale km godtgørelse?

    Vil tro det laveste de vil gå med til er 80/20. Hvor mange km regner du med køre?


  • #3   20. jan 2018 Jeg kommer til at bruge den 30-40.000 om året men det bliver jo i firmaet som firmabil men skal kunne køre til centrum sov at det en hvidplade.

  • Finn V
    Finn V Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 3 Svar: 4
    #4   20. jan 2018 Det kan bedre betale sig at have den som privat, og så få kørepenge 3 kr. pr km. da du ellers vil blive beskattet af 160,000,-
    uanset hvor billig din bil er. men spørg din revisor.


  • #5   20. jan 2018 Altså det eneste jeg egentlig spørger om er om der er noget anderledes ved at købe en totalt gulplade og lave den om til papegøje.
    Eller det bare at betale momsen og skrive den som 80/20 erhverv
    Lige nu køre jeg 90/10 erhverv på min touran.


  • #6   21. jan 2018 Ift nummerplade typen er der ikke noget der hedder 80/20erhverv.

  • #7   21. jan 2018 Jeg tror du får mest ud af, at købe bilen privat med moms og have den på papegøjeplader. Så kan du få kørselsgodtgørelse for det du anvender din i firmaet. Du skal betale 50% privatanvendelsesafgift, når bilen er på papegøjeplader og anvendes både erhversmessigt og privat.

  • #8   22. jan 2018 jeg har altid haft mine 50/50, så du fri for alt det papir arbejde. Og du kan stadig trække alle drift omkostninger fra. Måske ikke sådan du får flest penge ud af det, men det nemmeste.
    Iøvrigt kan hele vægtafgiften jo også trækkes over driften, det kun privat afgiften du skal svare privat, men her er min heldigvis fra 97, så det 0


Kommentér på:
Fra gul til papegøjer.

Annonce