{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Køb af helt ny bil. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen. Jeg står og kigger lidt på noget ny bil som jeg gerne vil købe. Jeg har i den forbindelse været nede og snakke med min bank om der råd til det, og det sagde banken god for.

Jeg har aldrig stiftet gæld, og jeg må indrømme det er heller ikke min bedste vilje, da jeg hader at skulle afdrage på sådan noget. Det skal dog siges at det ikke haster med ny bil.

Jeg har dog sagt til banken at mit maks på en ny bil skal koste 350.000,- og ikke en krone mere.
Min bank vil rigtig gerne låne mig pengene, men jeg har læst mig til at banken er noget dyrere end bilforhandlerne.

Men men men

Jeg tænker dog langsigtet hvis nu min verden skulle falde sammen i forhold til arbejdsløshed osv. Jeg har naturligvis en A-kasse men man ved aldrig hvad der sker i livet.

1. Hvis jeg låner pengene i banken til bilen og jeg bliver arbejdsløshed, sagde banken at de godt kunne slette pantebrevet i bilen med det krav at pengene fra bilen bliver sat ind på en konto direkte i banken til afvikling af gælden, så lad os nu sige bilen er kun er 70.000,- men gælden er på 100.000,- så nu står jeg med en gæld på 30.000,- uden at jeg har nogen form for værdi for pengene og der sagde banken så at de sidste 30.000,- vil gå ind som en forbrugslån med en høj rente, dette er jeg overhovedet ikke interesseret i.

2. Hvis nu jeg køber bilen igennem forhandleren har jeg læst mig til at hvis bilen er købt med ''Ejendomsforbehold'' og hvis min verden så falder sammen om fx 2 år kan jeg sige til forhandleren at de skal tage bilen retur da der ikke længere er økonomi til at have bilen mere og derfor er jeg så også kvit og frit ude af gælden selv om bilen er mindre værd end jeg skylder.

Jeg er ikke så meget inde i de regler osv, og jeg ved heller ikke om det skal blive til noget eller om jeg skal beholde det jeg har nu.

Hvad havde i valgt og hvad har nogen af jer gjort ? Råd og tips søges, jeg fortrækker 2'eren, men det kan være nogen af jer prøvet noget liggende?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af helt ny bil.
  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 8 Svar: 22
    #1   17. mar 2018 Har du overvejet leasing. Måske lidt dyrere, men så er du fri for at ligge søvnløs over gælden.

  • #2   17. mar 2018 jeg ville tjekke de forskellige udbyder ang rente og stiftelseomk. jeg fortrækker DIBA, de er billige, men være ops på den årlig %.
    nr 2 er slf sikrest, men du mister din fulde udbetaling, dvs de minimum 20 % af bilens pris.
    når det er sagt, så kan bankerne være mere tolerante, men det er igen hvilken forhold du har til din rådgiver.


  • #3   17. mar 2018 Havde ikke lånt 350k som 19 årig. Men ellers ville jeg vælge det billigste lån.

  • #4   17. mar 2018 Jeg har også tænkt på leasing, men syntes det er jungle med det leasing, og gider ikke ende med en efterregning pga pletter osv, fordi de måske er helt oppe at ringe over de mindste ting, ikke at jeg ikke passer på mine ting, men alle er jo forskellige hehe

  • #5   17. mar 2018 Martin G.

    Hehe jeg er også noget ældre en 19 år og er gift og har børn jeg ligger bare ikke alt mit liv på nettet smiley


  • #6   17. mar 2018 Vælg lån gennem forhandler. Eventuelt gennem Santander med Safe afdragsikring, den betaler dine afdrags hvis du bliver arbejdsløs.

  • #7   17. mar 2018 Haha fair smiley Go for it.

  • #8   17. mar 2018 Jeg må indrømme at jeg altid har haft banken til det formål
    med rimelig stor succes. Uden nogen problemer.
    Første lån var i 1960 og sidste i 1986, siden har jeg ikke haft brug for den hjælp.
    Jeg har altid fundet den bil jeg gerne vil have og derefter undersøgt hos de nærmeste forhandlere, hvad de ville give for min brugte bil.
    Differencen har jeg betalt på én gang når byttet er sket.
    De seneste to en Audi A4 1,9 1995 318,000.kr og en Peugeot 407 HDI 2,0 i 2004 for 375.000 kr
    For første gang siden VW i 1960 til 12.700 har jeg nu købte en brugt Honda Sedan til 290.000,-


  • #10   17. mar 2018 Nervøs for fremtiden? Det er jeg dog ikke, det er bare altid godt med en plan B

  • #11   17. mar 2018 Det lyder som om du gerne vil gå med både livrem og seler. Ingen ved hvad der sker om en måned, eller om et år. Er du nervøs for en situation hvor du ikke kan betale for bilen, hvorfor så ikke vælge en billigere bil, eks. en til 200.000 kr. eller deromkring. Den vil du sikkert kunne beholde selvom du kom på A-kasse i en periode.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   17. mar 2018 hvorfor ikke købe en billig vogn du kan have 4-6 år og så spare sammen til en ny vogn når alt kommer til alt er en bil jo bare et læskur så har du ikke behov for at "se rigtig ud" i ny smart bil er det jo også en mulighed

  • #14   17. mar 2018 Køb en bil du har råd til at betale kontant - jeg har aldrig lånt penge til bil og kommer aldrig til det.
    Start med en billig bil og så spar op til du kan få den bil du gerne vil have. Så bestemmer du selv over din situation uanset om du bliver arbejdsløs smiley


  • #15   17. mar 2018 Bilkredit.dk
    Her kan du mod et ekstra beløb (6% af det månedlige afdrag) sikre dig betaling hvis uheldet er ude.


  • #16   17. mar 2018 Toyota er meget billigt lige nu smiley 1.72% i rente hvis du har udbetalingen smiley

  • #17   17. mar 2018 da jeg tjekkede lån på en ny peugeot til 250 k. der var jeg efter lån i banken og igennem peugeot, der var banken klart billigst

  • Anthony C
    Anthony C Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   17. mar 2018 Goddag, jeg hedder Santos Banegas, jeg er nederlandsk statsborger, jeg vil vidne om den gode långiver, der viste mig lys efter at være blevet bedraget af 4 forskellige internatio- nale internationale långivere, de lover alle at give mig et lån efter at have gjort mig betale mange gebyrer, der ikke giver noget og udgjorde ingen positive resultater. Jeg tabte mine hårdt tjene penge og det var i alt 18.000 euro. En dag da jeg kiggede på internettet, så jeg frustreret, da jeg stødte på et vidnesbyrd, der også blev scammed og i sidste ende fik forbindelse til et legit lån firma kaldet Global Provision, hvor han endelig fik sit lån, så jeg besluttede at kontakte det samme lånevirksomhed og så fortalte dem min historie om, hvordan jeg er blevet scammed af 4 forskellige långivere, der gjorde andet end at lære mig mere smerte. Jeg forklarer virksomheden via post og alle de fortalte mig, græd ikke mere, fordi jeg vil få mit lån fra deres firma og jeg har også lavet det rigtige valg af at kontakte dem. jeg udfyldte ansøgningsskemaet og fortsatte med alt, hvad der blev anmodet om fra mig, og jeg fik et lånebeløb på 100.000,00 dollars ved dette store firma (Global provission} administreret af hr. smith smith og her er jeg i dag glad for min familie fordi hr. james smith har givet mig lånet, så jeg lavede et løfte til mig selv om, at jeg vil holde vidne på internettet om, hvordan jeg har fået mit lån. Har du brug for et lån hurtigst muligt? Kontakt venligst Global provission nu for dit lån via email (globalprovissioncompany@gmail.com) Jeg tror, ??at andre mennesker også giver vidnesbyrd om denne samme ærlige långiver

  • #19   17. mar 2018 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

  • #20   17. mar 2018 Wow, thank you mister Bane Gas. You saved my life. I just wrote a mail to Smith Smith James Smith and... you wouldn't believe it... 5 seconds later got 1.000.000.000 $ on my account!!!


    Thank you thank you thank you


  • #21   18. mar 2018 Jeg synes ofte, at finansiering hos forhandlere har ALT for høje etableringsomkostninger. Det gør i de fleste tilfælde, at de reelt er dyrere end banken, hvis man regner efter og ikke lader sig forblinde af de tal, de reklamerer med.

    Gør dig overvejelser om, hvor længe du vil eje bilen. Er det en bil, du skal have 2-3 år? 4-5 år? Mere? Mindre? Det er en af de væsentligste faktorer i forhold til, hvad der er smartest og billigst at gøre. Og alligevel har næsten ingen fokus på det - og det tjener finansieringsselskaberne kassen på.


  • #22   18. mar 2018 Du kunne spare de første mange tusind kroner ved at købe en brugt bil, som f.eks var et år gammel og kørt 20.000

  • #23   18. mar 2018 Det ville alle kunne, uanset om man skal låne penge eller ej. Mange ville også synes, det er vanvittigt, at jeg køber en bil til en halv mio., men det er nu en gang sådan, jeg forvalter mine penge - og det, jeg sætter pris på. Jeg skal ikke køre i en gammel spand smiley

    Heldigvis vælger langt fra alle ud fra, hvad der er fornuftigt. Det ville hurtigt blive en kedelig bilpark.


  • #24   18. mar 2018 Pas nu på du ikke kommer i Luksusfælden på TV3 smiley

  • #25   18. mar 2018 Altså, hvis du har muligheden for at have en sjat penge stående til "dårlige tider", så synes jeg det er en dum ide, at sætte sig stramt i økonomien, for at købe en bil, det siger vel lidt sig selv??

    Især når du går og overvejer hvordan du "billigst" kan slippe ud af lånet.
    Så hellere købe en bil til 80-100k og ikke gå og tænke for meget over hvad der kan ske.


  • #26   18. mar 2018 når jeg køber ny/nyre bil, og låner til det i banken (da ind til vider har været dem der har været billigst) så vælger jeg altid at få en løbetid på maks 6-6.5 år og betaler så lidt mere i afdrag om måneden ind hvis jeg valgte at låne over 8 år som de fleste typisk gør, så er der ikke den store chance for at der er mere gæld i bilen end det du skylder (og det er også selv om der ikke er lagt 20% i udbetaling) på den måde har jeg aldrig stået med mere gæld i bilen end jeg kunne få ved salg (og har haft bilerne mellem 1.5 - 4.5 år) så gør dig selv en tjeneste at vælge så kort løbetid som du har råd til smiley

  • #27   18. mar 2018 #26

    Kunne ikke siges mere rigtigt.

    Man tror altid den bil man har er mere værd end den er.

    Derfor vælg et så kort lån som muligt, og typisk koster det måske 200-300 kr mere pr. mdr for at slippe for et ekstra år.


Kommentér på:
Køb af helt ny bil.

Annonce