{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.097 visninger | Oprettet:

Alexander L
Alexander L
Tilmeldt:
26. maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Betinget frakendelse? {{forumTopicSubject}}

Igår var jeg dum nok til at køre for hurtigt på motorvejen- her blev jeg standset og fik en snak med MC-betjenten- han skrev mine informationer ned. Men herfra undrede jeg mig.

-jeg fik ikke et bødeforlæg
- han var tvivl i afstanden af målingen og ville køre tilbage og måle efter- hvor han sagde at hvis der var fejl ville jeg slippe med en løftet pegefinger?
- han fik mit nummer og sagde han ville skrive til mig inden kl.22.
- i beskeden stod der at han havde målt distancen forkert, så jeg fik en “rabat”

Forløbet virker underligt- og undre mig om der er flere fejl?

Hvad tænker i? Noget man burde gå videre med eller vare sluge?

Beskeden lyder:Hej Alexander. Den målte strækning på motorvejen mellem Kokkedal ogog Nivå er kontrolmålt til 2320 meter. Hastighedsmålingen var over 2240 meter, som Du kørte på 49,3 sekund, hvilket gav en gennemsnits hastighed på 163,5 km/t.
Du har så fået en "rabat"på 80 meter, da Du er målt over en kortere distance end Du reelt har kørt. Uden rabatten ville hastigheden blive højere, da Du vil gav kørt 80 meter længere på den samme tid.

Det betyder, at målingen er korrekt udført, og Du vil derfor blive sigtet for overtrædelse af færdselslovens paragraf 4, stk 1 ved at have kørt med en hastighed af mindst 163 km/t.

Du vil hører nærmere fra politiet via din E-boks, men som jeg allerede sagde til dig i Nivå. Du skal være forberedt på en betinget frakendelse af kørekortet.

Mvh
Henning ......( slettet efternavn)
Nordsjællands politi
Færdselsafdelingen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betinget frakendelse?
Kommentér på:
Betinget frakendelse?

Annonce