{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Køb af brugt gul pladebil. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg påtænker at købe en brugt gulplade bil.
Jeg har fundet flere hvor der står "momsfri", det er vel så den pris jeg skal betale?
Kan det betale sig at købe en bil på guleplader? Der skal ikke være plads til flere end 2, men der skal være plads til udstyr bagi.
Får man mere bil for pengene ved at vælge en gulplade bil eller hvad er mest praktisk?
Og er der noget med at bilen skal være fra inden 2007 for at slippe for en eller anden afgift...?

Bilen kommer ikke i brug voldsom tit og højest 10.000km om året.
Vi snakker en brugt bil til omkring 25.000.- en ældre Ford C-Max eller lignende.
Er der nogen der er skarp på dette område?
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Mh
Niclas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt gul pladebil.
  • #1   3. jul 2018 Gå efter en der er nedvejet, så bliver du ikke flået i afgift. Bilen skal være fra før 1/6-2007 for at kunne nedvejes (mener jeg).

  • #2   3. jul 2018 Ja, find en, der er nedvejet (og hvor afgiften heraf er betalt) eller alternativt gør det selv - og ja, så skal den være fra før en eller anden dato i 2007.

    Der kan være fin idé i det, hvis du har brug for pladsen og/eller kun har brug for to sæder. Men er den fra 2008 og frem, går fidusen af det, fordi der så skal betales ca. 10.000 kr. årligt i ejerafgift.


  • #3   4. jul 2018 Pas på privatbenyttelsesafgift. Det er en grim lussing, pludselig at skulle lægge 10 - 15.000 kroner.
    Hvide plader og så læg sæderne ned. Så får du ikke ubehagelige opkrævninger på den konto.


  • #4   4. jul 2018 Allan R: læs lige hvad Bay og mig skriver. Vi anbefaler manden at købe en varebil der er nedvejet, så får du ikke nogen ubehagelig regning ind af døren. Desuden kan jeg ikke se hvordan størrelsen på vægtafgiften kan komme som en overraskelse, man kan jo tjekke op på det inden køb af bilen.

Kommentér på:
Køb af brugt gul pladebil.

Annonce