{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Forsikrings selskab har valgt forkert bilmodel {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige købt min første bil.
En AudiAudi A3 Sportback,1.4 tfsi sport, 150 hk, med s-tronic automatgear.
Fra 2016, men 2017 model.
Den er registreret korrekt alle steder.
Men på en eller anden måde har min forsikringsmand, da han hentede oplysninger fra SKAT, fået det til at være :
Audi A3 2016 SPORTBACK 1,4 TFSI AMBITION S TRONIC 150HK STC AUT.

Det er hverken 2016 model, "ambitition" da det ikke bruges længeres på 2017 modellerne, eller STC (stationcar)

Jeg sparer godt nok 2000 kr. om året. men er der nogle der ved om det kan have nogle konsekvenser for mig?

Jeg gjorde ham opmærksom på at jeg syntes det så forkert ud, men blev affejet med at de trækker det fra SKAT, så det var det korrekte. Og noget med at det så bare ville komme mig til gode.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikrings selskab har valgt forkert bilmodel
  • #1   10. sep 2018 Jeg har lidt samme problem. Mit forsikringsselskab har registreret min RS5 som en S5, med samme begrundelse. Jeg har gemt email udvekslingen med dem, hvor de bekræfter at de er klar over at det er en RS5, men at deres system har den registreret som en S5.

    Så hvis der en dag skulle blive et problem, har jeg dokumentation på at jeg har gjort dem opmærksom på fejlen, og deres svar dertil. Meget mere tror jeg ikke der kan gøres.


  • #2   10. sep 2018 Sportsback er end stc udgave af end A3. Men ring til dem og sige det så der er styr på det.

  • #3   10. sep 2018 Ja, nogle selskaber mener, at en Sportsback er en stationcar. Så den del er der ingen problemer i.

    At det er en 2016'er er jo korrekt nok. Ganske vist en 17-model, men du siger jo selv, at den er registreret første gang i 2016.

    Hvis du så bare skriver en mail og gør opmærksom på, at det ikke er en Ambition, men en Sport (er det mon i dit forsikringsselskabs øjne ikke også det samme? Ambition har i tidligere modeller i hvert fald haft noget lidt sporty udstyr), så burde du have dit på det rene.


  • #4   11. sep 2018 Har lige oplevet lidt af det sammen, under skift af forsikrings selskab.
    Fik en pris på 5960kr. Da polisen kommer er prisen 5560kr men der står så også kun Passat 2,0Tdi comfortline på policen, min er en highline.
    Ringer til assurandøren og han siger, det betyder ikke noget.
    Så er der vel ikke så meget mere at gøre, når man har gjort opmærksom på det.


  • #5   11. sep 2018 Christian J
    Det skal du have på skrift. For det er jo dig, der kun får udbetalt svarende til en comfortline, hvis du kører galt - så skriv lige en mail til din assurandør i stedet for at ringe.


Kommentér på:
Forsikrings selskab har valgt forkert bilmodel

Annonce