{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.441 visninger | Oprettet:

købt bil med gæld i {{forumTopicSubject}}

Min elskede far kom sq til at købe en dejlig ford mondeo i går uden plader han har så idag fået plader på den og tjekket alt var som det skulle på bil info nummerplade være det visser sig så at der er gæld i den for 150k

Hvad gør man i sådan en situation?

Er det han der har gælden nu?

Den står i hans navn nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købt bil med gæld i
  • #1   15. okt 2018 Det er nu din fars gæld, da det følger ejer, det er sådan noget man skal være gode til at tjekke, fordi mange fortæller det ikke i håbet om at de kan slippe for den smiley men hvis der er lavet købspapire hvor der står der ingen gæld er, så kan i køre det videre i systemet ifølge købeloven privat

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   15. okt 2018 det var søndag du handlede, så det er sikkert ikke registreret endnu.. den er vel heller ikke registreret med din forsikring endnu..

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   15. okt 2018 det kan være at gælden ikke er slettet er set før

  • #5   15. okt 2018 Kan også være en gammel gæld som er væk. Kontakt evt. Hans bank. Du kan se bank og det hele på nummerplade.net

  • #6   15. okt 2018 Inden fanden males på væggen... så er det system jo notorisk kendt for at gammel gæld stadig står der, selvom det er indfriet..
    Som der siges.. ring til pågældende der ejer pantet ( hvis det er pant)...og hør om det ik bare mangler at blive slettet


  • #7   15. okt 2018 Første og vigtigste spørgsmål? Har din far lavet en slutseddel på den handel, og hvad står der i den omkring evt gæld?

  • #8   15. okt 2018 Vi har lige fundet den slut seddel han skrev på i går og der står at det er sælgers gæld heldigvis da

  • #9   15. okt 2018 Din far kan ikke overtage anden gæld ved at købe en bil med gæld, gælden følger bilen.
    Det vil sige at der kan gøres krav på bilen.

    Og at der er skrevet under på at gælden er sælgers, holder ikke mange steder, gælden. Vil stadig følge bilen da der er et pant i bilen, og han har ikke på en søndag fået slettet gælden.
    Og hvis han har købt og betalt en bil en søndag, kan den da ikke være dyr.

    Han kunne også have tjekket bilen uden ny nummerplade, men brugt stelnummer et igår.


  • #10   15. okt 2018 det er naturligvis tidligere ejers gæld, men misligholder han afdrag eller undlader og indfrie den med de penge der er kommet ind fra salget

    kan bank/kreditor vælge og lade sagen overgå til fogedretten, og så vil de naturligvis forsøge og opnå ny aftale om betaling. Kan de ikke opnå enighed om en aftale bank/kreditor vil acceptere kan panten komme i spil

    og så kan de reelt komme efter bilen, hvor pantet er tinglyst i.

    så forsøg og få fat i bank/kreditor og forhør om restgæld, og om der er tale om en fejl. Typisk oprettes pantet med hovedstol og nedskrives ikke løbende. Så reelt kan han godt være gældfri eller mangle og betale 2500 kr smiley


  • #11   15. okt 2018 Hvor dyr var bilen? Og hvor gammel er bilen? Det er ret væsentligt i forhold til, om det er noget, man skal bekymre sig om eller lade være.

    Men ja, man må gerne blive nervøs, når man opdager det, for det kan komme til at gøre ondt. Men der er samtidigt også en vis sandsynlighed for, at det løser sig uproblematisk, så vent med at gå helt i panik lidt endnu.


  • #12   15. okt 2018 Han gav 9900 for den og den er fra 05

  • #13   15. okt 2018 Så ville jeg slå koldt vand i blodet. Den vil aldrig blive tvangssolgt, når den er så lidt værd. Så hvis han vil køre den, til den ikke kan mere, får det ikke den helt store betydning. Han hæfter ikke for gælden ud over hvad bilen er værd.

    Det er dog et problem, hvis det er noget, der fx skal sættes i stand og sælges videre. Så skal han aflevere pengene til kreditor ved salg.

    Men tag lige at kontakte kreditor først. Det er muligt, det bare kan slettes uden videre.


  • #14   15. okt 2018 Har en bekendt der var i gæld til det offentlige (børnepenge)
    De valgte at notere pant i hans gamle bil, og det er vel ok, men da han ville skrotte den kunne han ikke få skrotpræmie, den ville skat gerne have.
    Vi snakker 2500,-kr. ??

    Og ja selvfølgelig skal man betale hvad man skylder, mere så det ikke også bliver et emne...


  • #15   15. okt 2018 Det kan bare være et gammelt pantebrev der mangler at blive slettet.

    Han vil aldrig overtage gælden, men kreditor kan tage bilen smiley


  • #16   15. okt 2018 Allerførste indlæg er fejlagtigt.
    Køber har ikke gælden, men en bil med gæld, dvs de kan hente bilen hos ham, og det er det.


  • #17   16. okt 2018 Hvis gælden er fra 2005 ville jeg også tage det helt roligt.

  • #18   16. okt 2018 En bil fra 2005 vil man sansynligvis anslå som værdiløs, med mindre det er en meget speciel bil. Tror sgu den er længe betalt og gælden bare ik er slettet i systemet. Gamle biler er der sjældent gæld i.. der er jo ingen pant værdi

  • #19   16. okt 2018 Har en kollega som har købt en Suzuki Wagon R, med en gæld på kr 100.000, iflg www.nrpla.de, har sagt til ham at han bare skal glemme alt om det, han gav 10.000 for den, men han skulle selvfølgelig rode i det, fordi han kunne finde deres navne på FB via google, de havde et meget specielt efternavn.
    I værste fald er der gæld i bilen og den bliver indraget, eller mest sandsynligt sker der intet.


  • #20   16. okt 2018 Til alle jer der skriver at han overtager gælden så er det selvfølgelig ikke korrekt! Han kan aldrig nogensinde hæfte for en anden mands gæld bare fordi han køber hans bil! Men det er korrekt at panthaver kan kræve bilen solgt (fordi de har pant i den) og dermed indkassere bilens værdi.. men da det er en bil i den prisklasse tvivler jeg på at det vil ske!
    Men nej, han overtager ikke selve gælden. Det ville kræve at man skriver under på en gældsovertagelse og det er jo ikke tilfældet.


  • #21   16. okt 2018 Jeg var lidt i samme situation for en hel del år siden..
    Købte en nyere brugt bil med slutseddel og aftale om at han ville få slettet gælden i bilen første hverdag...
    Det gjorde han selvfølgelig ikke, jeg kimede ham ned i ca. 1 måned hvorefter jeg til sidst måtte gå til en advokat som sendte ham et brev hvori der blev truet med bål og brænd og mystisk nok så fik jeg et opkald meget hurtigt derefter hvor han lovede at alt nok skulle gå i orden..
    Det gjorde det så også smiley


  • #22   16. okt 2018 Nej nej nej ro på nu , bilen bliver ikke hentet hvis tidligere ejer ikke betaler afdrag , den gæld der er registreret på bilen er 100% tidligere ejers , bilen er ikke lavet som pant på den måde de kan hente den , for havde den været det havde skat set det og allerede der fortalt din far han ikke kunne få plader på før den gæld er væk , tro mig jeg har selv prøvet hele møllen med 3 biler , tak den med ro ,

  • #23   16. okt 2018 Det har du så ikke helt ret i, Leon. Omregistrering osv. kan man sagtens foretage, selv om der er pant i den. Og med et "almindeligt" pant kan man ganske vist ikke bare hente den og sælge den, men man kan stadigt godt få den indhentet via fogedretten og sørge for, at den bliver tvangssolgt.

    Jeg ved ikke, hvad det er for nogle tilfælde, du selv har været ude for de 3 gange. Men jeg kan til gengæld oplyse, at jeg ved flere lejligheder har været med til at tage biler fra folk, hvor der har været pant i, som de har købt i god tro. Det værste eksempel var en, der havde købt en Mercedes til ca. 300.000, som jeg måtte en tur til Esbjerg og hente, fordi min arbejdsplads havde pant i bilen. Ikke nogen sjov opgave, men sådan er reglerne jo...

    Dog tilslutter jeg mig, at det sandsynligvis aldrig vil ske med en bil i den prisklasse, der er tale om her.


  • #24   16. okt 2018 Alle 3 biler var Mercedes dog af ældre dato , og ja det er vist noget med hvilken form for pant

  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #25   16. okt 2018 Vil tage den lidt med ro. Og hvis sagen eskalerer kan man jo altid besøge sælger med et baseballbat.

  • #28   17. okt 2018 Gå ind på tinglysning og tjek i stedet for. Tit der står gæld på biler med de apps og det. Tjekket selv en idag og den står med gæld indtil jeg så på tinglysningen. Så tjek der

Kommentér på:
købt bil med gæld i

Annonce