{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Salg af afmeldt bil {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg står og skal sælge min gamle svend af en bil, som jeg for få måneder afmeldte.

Bilen står hos et familiemedlem, da jeg ikke selv har mulighed for at havde den stående.

Familiemedlemmet har begge nøgler til bilen og en kopi af registreringsattesten, da den blev afmeldt, men med uvished om den egentligt skulle sælges eller bruges som pluk-bil.

Nu er der så en sælger, som har kontaktet mig, og gør krav på at før, at han kan købe bilen, skal han have den originale attest for at han kan tegne forsikring og registrere bilen.

Men jeg mener ikke det er nødvendigt, når han bare har oplysningerne på 1. og 2. del. -> SKATs hjemmeside er vel i bund og grund ligeglad med om han har den udsendte attest. når bilen skal indregistreres på ny? Han får jo en bekræftelse på Eboks med det samme, Politiet vil kunne finde alle oplysninger så snart SKAT har modtaget hans oplysninger og vil jo få tilsendt en ny attest med posten.

Endvidere kan der ske noget ved at sende ham de nuværende oplysninger fra attesten, når bilen allerede er afmeldt?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af afmeldt bil
  • #1   7. mar 2019 Han skal havde originalen ved en handel. Du skal ikke sende ham noget. Men levere det med nå bilen bliver hentet Eøeller handlen udføres.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   7. mar 2019 Selvfølgelig skal han have den originale attest. Jeg var gået langt udenom bilen hvis der kun var en kopi, hvis bilen skal synes først er kopien intet værd.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #3   7. mar 2019 Org papir er krav!
    Men de kan ikke sendes på forhånd, de skal bare overlevedes sammen med bilen.
    Har han org papir, så ejer han teknisk set bilen, også selv om hans navn ikke står på den.

    Eneste tidspunkt at du kan beholde org attest, er hvis den blev omregisteret på stedet, hvilket ikke er muligt, da bilen er afmeldt smiley


  • #4   7. mar 2019 Hvis I kan få den registreret på kopien, så kan I bare gøre det sammen i en synshal. Du har ret i, at når den først er registreret, har han intet at bruge den gamle originale attest til.

  • #5   7. mar 2019 TS
    Du er fejl på den, han får ikke udleveret plader nogen steder uden den originale attest.
    Men om skat har fået en online shop skal jeg ikke kunne sige..
    Måske han ikke vil købe den når du er så meget på tværs. ??


  • #8   7. mar 2019 Hvis køber vil gøre det nemt for dig og ham selv, så bestiller han nogen prøveplader, og monter dem når han henter bilen.
    Evt kan du bestille dem for ham de koster 100kr pr døgn.

    Du skal ikke udlever reg attest inden bilen er betalt.

    Husk slutseddel på handlen.


  • #10   7. mar 2019 Takker for Jeres input. Men spørger nok ret dumt, hvorfor??

    Bilen er jo afmeldt og skal synes før der kan komme plader på igen? Bilen sælges derfor som defekt, da der er hul i udstødningen, som skal svejses og andre småting der skal laves før den kommer på vejene igen.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #11   7. mar 2019 Den originale attest skal medbringes til registreringssyn, ellers kan bilen slet ikke synes.

  • #13   7. mar 2019 #5 Waauw du er sørme smart. Hvorfor tror du, at jeg netop stiller dette spørgsmål?
    For at skræmme køberen, yeah right!!! Faktisk er det for at gøre handlen bedre, at jeg spørger kloge-Aager som dig.

    Til Jer andre:
    Jeg undre mig bare, hvad gavn det gør, når bilen ikke kan få plader på, før den er synet, og det må køberen selv sørge for. Hvordan han så får den hjem, er som en har skrevet enten på trailer eller på prøveplader - og hvad har det så af betydning om han har den originale eller en kopi med alle detaljer han skal bruge?



  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #15   7. mar 2019 Har du ikke den originale attest, så ejer du ikke bilen. Så er bilen værdiløs, den kan ikke engang skrottes uden den originale. Synsmanden kræver den originale attest for at du kan bevise at du rent faktisk ejer bilen. Det er ligesom skødet på et hus.

  • #16   7. mar 2019 Jonas

    Jeg tror du må være en smule fatsvag...
    Nu har så mange skrevet det samme, og du har ikke fanget den endnu...


  • #18   7. mar 2019 Meget nemt.
    Den der har den org reg attest i hånden ejer bilen.
    Så hvis han betaler bilen og kører uden den, kan du jo melde den stjålet osv, og han har ingen beviser for at det er hans bil.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #19   7. mar 2019 Skodakongen. Det en god historie, dog ikke en sand en af slagsen.

  • #20   7. mar 2019 18#

    Det vil så ende med en sag for politiet hvis du laver det nummer, og det vil ende med en plet i straffeattesten.....

    9#
    Slutseddel skal der altid være på køb/salg af bil, der er ikke rigtig noget argument for ikke at have det. Der ud over så sælger man ikke en bil med plader uden at den bliver omregistreret med det samme.....


  • #22   8. mar 2019 Hvis køber skal bestille prøvemærker skal han bruge tidligere registr. nummer og/eller stelnummer. Det fremgår af registr.attesten, - også selvom det er en kopi.
    (Husk at skrive "KOPI" på fotokopi)

    Du beholder naturligvis den originale til du har modtaget betalingen. Så kan køber køre hjem eller på værksted alt det han lyster. Han skal selv sørge for nummerplader, når køretøjet er godkendt.
    Længere er den ikke.


Kommentér på:
Salg af afmeldt bil

Annonce