{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Pant i bil. {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder,

Min søn har taget et billån og skal til at købe sig en ny bil og derfor vil der være pant i bilen.

Vi havde snakket om at registrere den i mit navn så han bare står som bruger så han kan spare 7000 på forsikringen.

Men nu når der kommer pant i bilen - vil det have nogen betydning for mig? smiley

Rigtig god aften til jer alle.
Top


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pant i bil.
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   18. nov 2019 Bor i på samme adresse?
    For så kan i måske lovligt lave det nr (Nogen selskaber tillader forældre forsikring) Men hvis i ikke har, så er det pænt ulovligt, og kan koste tid bag tremmer..


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   18. nov 2019 Det er da absolut ingen fordel, den skal stå i hans eget navn.

  • #3   18. nov 2019 Prisen udregnes efter brugeren, så det hjælper ikke det i har gang i.

  • #4   18. nov 2019 Så må han bar tage et lån som blankolån så er der ikke pant i bilen

  • #5   18. nov 2019 #2 og #3 det er ikke rigtigt
    Der er flere forsikringsselskaber der tilbyder et tillæg til din forsikring.
    Den hedder superelitebarn

    Hos GF gælder f.eks disse regler

    Disse krav skal være opfyldt, for at du kan få skrevet børn eller børnebørn på din police:

    Du skal være superelitebilist
    Der må ikke være mere end tre biler i jeres husstand
    Du skal eje bilen
    Du skal have kaskoforsikring til bilen
    Dit barn skal være mellem 17 og 26 år og skal have kørekort, som er gyldigt i Danmark.
    Dit barn må ikke have haft egen bilforsikring tidligere.
    Forsikringen skal oprettes inden eller på dit barns 25-års fødselsdag.

    Dette kan så kun lade sig gøre hvis du er ejer af bilen og ikke din søn.
    Men det kan i jo ordne relativt nemt, ved et salg hvor du så overtager pantet.


  • #6   18. nov 2019 Kia GT

    Den type tillægsdækning tilbyder næsten alle selskaber i dag, Men de unge må ikke kører i bilen til hverdag, det er kun til lejlighedvis kørsel.

    Bilforsikringer udregnes udfra Brugeren som også bliver skrevet. ( sælger selv forsikringer)


  • #8   18. nov 2019 Bagermesteren, jeg har lige skimmet betingelserne igennem, jeg synes ikke jeg kan finde nogen om at det kun er til lejlighedsvis kørsel.

    https://www.ok.dk/globalassets/pdfer/forsikring-gf/betingelser/bilforsikring-betingelser-ok-11-23-bil-042019.pdf


  • #9   18. nov 2019 Der står man kun må låne den. Her skal du ind i forsikringsloven omkring bruger ejerforhold.

    Låne betyder at man ikke må være fast bruger, og kun må benytte bilen lejlighedsvis.
    Er den unge fast bruger, skal bilen være korrekt forsikret med den unge som bruger.



    fra dit link
    17. Selvrisikosikring for ung fører
    De almindelige betingelser, der gælder for bilforsikringen, finder anvendelse i det omfang, de ikke udtrykkeligt er
    fraveget.


  • #10   18. nov 2019 Når der er pant i bilen, skal bilen stå i det navn, lånet er taget i.

    Så hvad man må og ikke må forsikringsmæssigt, betyder intet i det her tilfælde.


  • #11   18. nov 2019 Next forsikring... 600kr månedligt hvis han er mellen 18 og 25

  • #12   19. nov 2019 Hvad er Jeres definition af lejlighedsvis kørsel? smiley

    1. Låne den 1x om året?
    2. Låne den 1x om måneden?
    3. Låne den 1x om ugen?
    4. Låne den 1x om dagen?
    5. Låne den 2x om dagen?


  • #13   19. nov 2019 At du ikke bruger den til og fra job/skole og lign hver dag.


  • #14   19. nov 2019 Hvis man er ægte smed, så forsikre man den selv! smiley



  • #16   19. nov 2019 Nu var det ikke sådan at mine forældre tilbød at have forsikringen på min bil i deres navn i sin tid, men jeg købte selv min bil, og betalte selv en skyhøj ansvars forsikring. på en Xantia 1,8. Til gengæld stod jeg ikke uden anciennitet da jeg flyttede hjemmefra, og havde så en billigere forsikring, da jeg havde bidt i det sure æble fra starten.

  • #17   19. nov 2019 Da jeg skulle ud og have bil i eget navn, havde jeg haft kørekort i et par år.. Og jeg tog kontakt til det selskab mine forældre var hos.. Og der fik jeg et par trin på stigen, da de kunne se at der ikke havde været anmeldt nogen skader, mens jeg havde kørekort..

  • #18   23. nov 2019 Tusind tak alle sammen.

    Det gjorde lige os begge meget klogere - han forsikre den i eget navn trods prisen, men så optjener han en fin anciennitet.



  • #19   24. nov 2019 Det er jo bare at ringe til nogen forskellige og høre deres priser, tænker der er lige så stor forskel i hans alder som der er hos os andre.
    Har lige haft 2 uger med samtaler med 5-7 forskellige selskaber, der var kr 5.000 i forskel på vores samlede forsikringer, eller sagt på en anden måde, vores nye Octavia kunne komme med gratis. 2 voksne og et barn på 8 samt en stor hund og en hobby traktor.
    Fra kr 11.500 til 17.000.


Kommentér på:
Pant i bil.

Annonce