{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Veteranafgift og alufælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg må ærligtalt indrømme, at jeg slet ikke kan finde ud af hvad reglerne helt præcis er.. Nogle siger, at det er forsikringen der bliver et problem, andre siger at jeg ikke kan få veteranafgift.

Det er sådan at jeg lige har fået en 1970 Cadillac DeVille hjem, men som står på nogle 22” Chrome alufælge, kan det virkelig være nok til ikke at kunne få veteranafgift og problemer med forsikring som veteran nu til dags?

Ps. Reglerne har vidst ændret sig over tiden, så jeg ønsker ikke at oprette debat om hvordan det var før i tiden, men blot få informationer og viden om import at veteranbiler og afgiften herom, på de gældende regler.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteranafgift og alufælge?
  • #1   10. okt 2020 Hvis det havde været mig,havde jeg lånt 4 stålfælge med dæk (hvis det er muligt ,evt. i klub eller lign.).Du skal jo hen og tage 3 billeder af bilen til forsikringen for at vise den originale stand.Og lad ikke et par `dumme`hjul ødelægge det

  • #3   10. okt 2020 Hvad er det værst tænkelige scenarie, hvis jeg får den afgiftet og forsikret med nogle stålfælge, og så kører rundt med de andre?

  • #4   10. okt 2020 At du en dag møder skat, og de så mener du ikke lever op til originalitets kravet

    så bliver du afgiftet på ny for bilen, og da den ikke er original afgiftes den efter skats vurdering af markedsprisen på bilen, og ikke længere de 40% af nyprisen som for en veteran

    søg lidt på originalitetskrav, så kan du se mere om dette


  • #5   10. okt 2020 De er godt nok været lidt sindsyge fra skat ved flere træf,hvor de har `knaldet`en stor mængde biler.Men det er jo heller ikke en bil fra 1930 ,som skiller sig voldsomt ud.Så tror ikke jeg ville være `bange`for at køre med dem .


  • #6   10. okt 2020 Forsikringen er som udgangspunkt ikke det største problem, men derimod skat.

    Hvis bilen ikke er som da den forlod fabrikken, og det er den ikke med CD afspiller og chrome fælge, kan skat sige at dit køretøj ikke opfylder org kravet for veteran status og afgift, og derfor skal afgift beregnes ud fra en reel handelspris i dk inkl afgift (handelspris x 0,60-0,62 = afgidft)


  • #7   10. okt 2020 Sørg nu bare for at Alufælge og lign ikke gør at forsikringen stejler hvis bilen bliver smadret, de hænger sig meget i om den er original, send en mail med billeder og hør hvad de siger.
    Skat er begyndt at gå i meget små sko hvad angår originalitets kravet, en del har fået lidt afgift udfordringer desværre


  • #8   11. okt 2020 se lige her

    profilbillede
  • #9   11. okt 2020 og her

    profilbillede
  • #10   11. okt 2020 her

    profilbillede
  • #11   11. okt 2020 og her smiley

    profilbillede
  • #12   11. okt 2020 Skræmme kampagne... bare af med de crom hjul og på med nogle stål og få den veteran registreret. politiet eller skat for den sag skyld stopper dig sku da ikke fordi du har brede crom fælge på en gammel bil, medmindre de går 1 cm. uden for dine skærme.

  • #13   11. okt 2020 #12
    Udfordringen kommer den dag du får brug for forsikringen, her er tilgivelse ikke bedre end tilladelse.
    Kommer der besøg ved et træf eller udstilling kan det også blive nogetop ad bakke.



  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #14   11. okt 2020 #8 var der ikke noget med at forden manglede adskillelse bag førerpladsen Samt der var indrettet bænklignende kasser over hjulkasserne i varerum. Så udstødning var det mindste problem

  • #15   11. okt 2020 det er jo ikke noget problem at få den synet,det er først når motorstyrelsen stopper dig i kontrol,og du har den veteran forsikret. betaler du normal forsikring som din dagligdags bil,kan de ikke gøre dig noget,så må du have sorte vinduer ,om du vil

  • #16   12. okt 2020 #15
    Om den er veteran forsikret eller ej, går skal ikke meget op i. De går op i om du har betalt afgift af en reel handelsværdi eller om du har betalt den lave veteran afgift.


Kommentér på:
Veteranafgift og alufælge?

Annonce