{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Min kæreste genbo bakkede ind i min bil for et par månder siden, hendes bil flækkede kofangeren på og hun meldte det derfor til forsikring. Hun kunne ikke se præcis hvor hun ramte min bil da der ingen buler var. Efter lidt kørsel har vi indentificeret at hun har ramt dækket med en ordentligt tryk, som dernæst har resulteret i en ødelagt bagbro.

Er det for sent at kontakte forsikringen om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   27. mar 2023 Ikke når det kun er et par måneder. Der er en frist, men det er mere end et år.

  • #2   27. mar 2023 3 år, men jo hurtigere jo bedre.

  • #3   28. mar 2023 tror du skal skynde dig til forsikringen, for jo længere tid der går, jo mindre tror de på at en flækket kofanger kan ødelægge en bagbro. .

  • #4   28. mar 2023 #2

    du har 3år til at få lavet bilen, men skadesanmeldelsen skal laves forholdsvis hurtigt efter uheldet


  • M T
    M T Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 90 Emner: 4 Svar: 38
    #5   28. mar 2023 Forældelses fristen er 2 år, men dog fra det øjeblik du fik kendskab til at du havde et erstatsningskrav.
    Så hvis bilen er skadet i 2020 så udløber fristen 2022 denne frist kan forlænges, hvis du først har fundet ud af du havde et erstatningskrav i 2021 så udløber fristen i 2024.

    Hvis din bil feks var nysynet i 2020 og skaden er sket efter og i 2022 siger synsmanden bagbroen er slåer skæv så starter fristen fra 2022 hvor du blev gjort opmærksom på du skulle have henvendt dig hos forsikringen. Så udløber kravet i 2024


Kommentér på:
Forsikring

Annonce