{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Lige lovlig billig grøn afgift? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg overvejer køb af denne BMW, nr plade:
BD38419

Når man slår den op står der grøn afgift:
1420 kr. 19 km.l
Men det er altså en 2008 330i med 258 hk.

såe det lyder da dejligt billigt i grøn afgift.
Er der nogle biler der er står forkert i skats system så ejeren betaler en dejlig lille grøn afgift eller er det bare en fejl på Bilbasen. BilInfo appen osv. ?

Ejer skriver at han betaler de 1420, men lyder det ikke helt skørt?

Forstår ikke lige hvordan det kan lade sig gøre, og om næste ejer mon får samme billige grønne afgift.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige lovlig billig grøn afgift?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   23. nov 2023 Modellen (Stel nr) er oplyst til 19,9km/l.
    Så prisen passer fint..
    Over 18,2km/l og under 20,0km/l koster i 2023 - 710kr halvårligt

    Virker dog fusket at den er godkendt med det km/l tal smiley

    Edit : Du kan slå stel nr op på DMR/skat egen side, og der står der også 19,9km/l.
    Jeg ved ikke hvad straffen er for at det er oplyst forkert, hvis de en dag skulle finde ud af det..


  • #2   23. nov 2023 En eventuel straf må vel falde på den der eventuelt engang importerede den?

    Og det har vel ikke været en privatperson der har skulle tage den beslutning. - Den kan måske have haft adskillige ejere siden det blev skrevet ind i DMR. så den nye ejer kan vel ikke stå til ansvar for det? smiley


  • #3   23. nov 2023 jeg har omvendte problem med min altea opgivet til 11.3 kml så 5980 om året men den køre 22.5 når man køre pænt og 18 når jeg køre

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   23. nov 2023 Martin
    VI snakker om skat.. Det er ikke altid logik er noget de tror på smiley
    Men ville også mene at det var importøren som var problemet, men tror de vil gå efter bilen, og derfor også ejeren.


  • #5   23. nov 2023 Det er Danmark det er skrald.

    Jeg kører 335i E90 LCI fra 2009. Jeg kører længere på literen end en 330i - giver 3475 ½-årligt nu i grøn. Og så kan han slippe med 1420! ha ha.
    Glad på mandens vegne, men også bedste eksempel på et SKAT der ved ligesom meget om verden, som jeg gør om pelikaner.



  • #6   24. nov 2023 Jeg steg fra 130 kr halvårig afgift på min diesel til 370 halvårigt for vores Tesla...

  • #7   24. nov 2023 Sådan er det på rigtig mange biler. ( vel alle) .
    De kan køre så og så langt på literen, men ejeren af bilen kan aldrig nå det ønskede km/l .

    Aligevel skal ejeren af bilen kun betale halvårlig ejerafgift af det som står opgivet .
    Selvom det i praksis ikke er muligt.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #8   24. nov 2023 De ligger på lur, og når du mindst venter det så springer de frem og knepper dig.

  • #9   24. nov 2023 Der er helt givet sket en fejl ved import, hvor synsmanden er kommet til at skrive forkert. Det er set før.

    Så længe, den går, kan man jo glæde sig over en lavere afgift. Men det er ejer, der bliver ramt, hvis det en dag opdages...


  • #10   25. nov 2023 Man ser faktisk ofte biler til salg hvor sælger gør opmærksom på at bilen går måske 5-7 km/l mere end opgivet, uden problemer, og det undrer da også mig at de samme motorer i en anden bil står opgivet til et mindre forbrug, hvordan kan 2 ens motorer være opgivet til så forskelligt forbrug i ders typegodkendelse? Samme ydelse, samme vægt, samme software.

    Konens Dacia 1.5 dCi kører med forskellige ydelser i de mange forskellige mærker der kører med denne motor, men der er det softwaren der er forskellig, Dacia er den der kører kortest pr liter af dem med den motor, 19-27 km/l.


  • #11   25. nov 2023 Noget andet helt skævt er også hvad biler er opgivet til, kontra virkelighed.

    Konens 118i fra 2019 er opgivet til 19 KM/L og hun giver 800 halvårligt. I snit har den aldrig været over 13.5 på literen.
    Min 335i er opgivet til 11,1 på literen og jeg giver 3475 halvårligt. Den går tilgengæld snildt 11.5-12 på literen.

    Så efter Skat´s opfattelse skal jeg betale 5000 mere om året for reelt at køre 2 KM mindre pr. liter.

    Det understreger vidst det hele smiley


  • #12   25. nov 2023 Interessant smiley

  • #13   26. nov 2023 Ja, men 200-500 metr er jo ingenting ifht 5 km mere,

Kommentér på:
Lige lovlig billig grøn afgift?

Annonce