{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svensk bil
  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 2.907
    #1   7. dec 2023 Du må som hovedregel ikke køre i et køretøj med udenlandske plader når du selv bor i Danmark. Flytter du til Danmark og har en bil på udenlandske plader, skal du registrere bilen i Danmark senest 30 dage efter at du er flyttet til landet. Har du bopæl i flere lande, kan Motorstyrelsen afgøre hvor du er hjemmehørende.

  • #2   7. dec 2023 Man kan godt have en bil i Sverige på svenske nummerplader men du må ikke kører i den i Danmark når du bor i Danmark.
    Har du et hus i Sverige ?
    Opholder man sig under 185dage i Danmark om året så er det normalt lovligt at køre i Danmark på udenlandske nummerplader


  • #3   8. dec 2023 Jeg er ligeglad med at det ikke er lovligt det er Beder end at køre rundt i en ikke indregistreret bil
    Så ja jeg hved godt det er ulovlig at have en bil indregistreret i Sverige når men bor i Danmark
    Men jeg vil godt hvide om det kan lade sig gøre


  • #4   8. dec 2023 man kan hvad man vil men du skal have en adresse og et cpr nummer på en person som laver og bor i Sverige som bilen skal indregistreres i persones navn og det er det

  • #5   8. dec 2023 Har man et sommerhus og derved også et Svensk CPR.nr så er det nu heller ikke et problem.
    Problemerne begynder først den dag du bliver stoppet i Danmark.
    Og for lige at rette dig så er det ikke ulovligt at have en Svensk indregistreret bil, det der er ulovligt er at kører i den i Danmark hvis du ikke overholder de regler der er, du kan kører i alle andre lande.


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #6   8. dec 2023 Som Søren skriver, så er problemet der først hvis du bliver stoppet, og så er problemet større end besværet ved at købe en billig dansk bil, eller betale afgiften på nuværende..
    https://info.skat.dk/data.aspx?oid=1947208

    "I en anden sag, blev en person (T) dømt for at have benyttet en BMW med prøveskilte, selv om bilen skulle have været indregistreret og afgiftsberigtiget i Danmark, hvorved der blev unddraget 251.431 kr. i registreringsafgift. T forklarede, at der højst kunne være tale om en formel overtrædelse, idet brugen skete i forbindelse med forsøg på bortleasing af bilen. Bilen tilhørte T´s bror. Byretten fandt, at T havde rådet over bilen i flere dage og herunder kørt i den om natten og således var begyndt at bruge bilen som sin egen, uden at der var betalt registreringsafgift. T blev derfor kendt skyldig i tiltalen. Tillægsstraffen blev fastsat til en bøde på 125.000 kr. Landsretten stadfæstede dommen efter en berigtigelse af tiltalen."

    Så bøden hed 125.000kr, OG afgiften på bilen skulle betales.
    Dette er dog inden de kunne beslaglægge biler på samme måde som idag, så om de kan gøre det, ved sådan en overtrædelse som du overvejer, skal jeg ik kunne svare på, men risikoen er der


  • #7   8. dec 2023 Ja kør du bare! De er slet ikke obs på det i København jo..
    Bøden er kun bilens afgift, plus bilens afgift oveni. Så kør for satan! Hvis du så fattig du ikke har råd til at have en dansk bil, så har du nok heller ikke penge til bøden.


  • #8   9. dec 2023 Bøden er "kun" afgiften og så halvdelen af afgiftværdien i bøde smiley

  • #9   10. dec 2023 Kasper: Der kan man bare se - det er nyt for mig. Den ene jeg personligt kender til der dummede sig fik den fulde afgiftsværdi i bøde og 5000 Kr. for "Misbrug" af prøveplader og så fik han muligheden for selv at bestemme om han ville betale en afgift mere for at gøre den dansk smiley

  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 48
    #10   12. dec 2023 Nej, det kan du helt glemme

  • #11   12. dec 2023 Jeg har boet i England i ca 10 år. tog min bil med herover, kørte rundt iden i ca 2 år. Fik at vide at den skulle omreg efter 14 dage når man flytter til DK. Fårk dat - tænkte jeg og kørte bare rundt i den. 2 år efter - tog vi tilbage til UK med den,

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #12   12. dec 2023 Hvordan er det så med forsikring - det har du jo nok heller ikke råd til! Men det er du også lige glad med.

  • #13   12. dec 2023 #12: Nu er det så osse over 10 år siden...

Kommentér på:
Svensk bil

Annonce