{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestetrailer til godstransport. Lovligt?
  • #1   14. apr må du vel godt kender en del som har en heste trailer men ingen hest

  • #2   14. apr Det er fordi en cargotrailer er for lille og lavloftet. en brugt hestetrailer er mere rummelig og har rampe til fx sækkevogn og lign. Derfor. smiley


  • #3   14. apr Husk at den skal være registreret til godstransport smiley

  • #4   14. apr har en god en du kan købe billigt mvh Morten

  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 65
    #5   14. apr Dyr er også at betragte som gods.

  • #6   14. apr kør du bare med hvad du nu vil i din hestetrailer. eneste krav, er at vægtgrænser og køretøjs- kørekortsreglerne bliver overholdt, men var dog ikke det spørgsmålet gik på.
    du må jo også gerne køre med andet end en bil på en auto/ maskintrailer.


  • #7   14. apr Hvis man transporterer dyr i sin hestetrailer, så skal traileren være godkendt til dyretransport. Havde købt en hestetrailer, hvor der stod "Godstransport" på registreringsattesten, synsmanden gjorde opmærksom på dette og godkendte den til dyretransport, efter at havde taget nogle mål på "Kryds og Tværs"

    Hestetrailer er geniale til transport af motorcykler og MANGE andre ting. Har aldrig hørt om nogen der er blevet stoppet og spurgt ind til at det ikke var dyr, men gods der blev transporteret.


  • #8   15. apr Jeg har brugt min egen heste trailer meget til gods transport. Under anvendelse på reg attest stod der dyr. Jeg blev stoppet ved storebælts broen i en kontrol den flinke betjent gjorde mig opmærksom på det. Normalt 1000 kr i bøde
    Det er min oplevelse hvordan reglerne er ved jeg ikke. Jeg har om registreret til Godstransport.
    2014 købt jeg en ny båd trailer der spurgte sælgeren om der skulle stå BÅD eller Godstransport


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.268
    #9   15. apr Claus K

    og hvad vil bentbetændt sige hvis man smider en gammel pisjolle på og fylder den med have affald og kører på genbrugspladsen ?

    smiley

    jeg finder selv ud smiley


  • #10   15. apr Man må gerne bruge en hestetrailer til godstransport, men ikke omvendt, da traileren så skal være indrettet til dyretransport!

    Claus K

    Enten så har de betjente ikke vidst bedre eller så ligger hændelsen måske flere år tilbage?
    Man må gerne bruge en trailer til godstransport, hvorpå reg.attesten står, at anvendelse er til dyretranport.
    I slutningen af marts i år tog jeg kompetencebevis til dyretransport og på en af kursusdagene var en betjent fra politiets tungvognscenter tilstede. Jeg spurgte ham pudsigt nok om netop det her spørgsmål, da jeg selv har overvejet, at købe en hestetrailer til at transportere gods, da de er en del billigere end cargotrailere og det var altså hans svar. Jeg går udfra han ved det, når hans funktion i politiet er af have med dyretransporter at gøre.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #11   15. apr Ja det en ekstra tilkøb til synet, som holder i 5 år, altså skal en trailer/bil godkendes hvert 5. år ellers udløber tilladelsen, men kan jo bruges uden du har dyr med. Jeg har både en bil og trailer som er godkendt til dyretransport. Hvis du omvendt kører med dyr i en cargotrailer omgår du jo nogen regler og noget bureaukrati som nogen skal leve af.

  • #12   15. apr Brian, det er helt rigtigt hvad du skriver, men det er den anden vej rundt, at der bliver spurgt indtil smiley

  • #13   15. apr Min møde med Hr. Betjent var start 2021. Det er da noget tid siden ja

  • #14   15. apr Brian s Jeg har så ikke set en cargo trailer som er egnet til heste. Den jeg lejede på et tidspunkt ku jeg aldrig drøm om at flytte en tung dyr i da bunden var meget tynd af opbygning

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #15   16. apr Hestetrailer har godstransport somanvendelse og dyretransport i tilladelser. Og du må gerne køre gods og lignende i hestetrailer og du behøver ikke beholde tilladelse til dyretransport

  • #16   17. apr Mange tak for svar. smiley

Kommentér på:
Hestetrailer til godstransport. Lovligt?

Annonce