{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.276 visninger | Oprettet:

Køre i afmeldt bil {{forumTopicSubject}}

dette var noget en kammerat og jeg kom ind på da vi snakkede om de så kaldte Show Plates du kan få lavet af plast og metal.

Vis man nu har en afmeldt bil og får lavet 2 replika nummerplader montere og så køre

Chancen vil jo generelt være minimal for at blive stoppet med mindre man køre forstærk eller dårlig kørsel eller racia ikke?

hvad er straffen for at lave dette stunt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre i afmeldt bil
  • #1   16. feb 2011 du for en bøde på 5000kr,-

  • #2   16. feb 2011 Tænk hvis du kørte en ihjel. Du er i gæld resten af livet 1-3mil. pga en lorte nr. plade. Det gad jeg godt nok ikke..

  • #3   16. feb 2011 det er vel bødestraf for at køre uden plader. ved ikke hvad den ligger på.

    tror fstyr er din bedste ven her.


  • #4   16. feb 2011 Der er to former for straf.

    Den ene er hvad du får i bøde af ordensmagten hvis de opdager det - den er sgu nok ikke vildere høj - måske 500 for manglende registrering og et par tusinde for manglende forsikring, og så klipper de selvfølgelig pladerne på stedet. Måske vil de føre den videre til noget dokumentfalsk eller bedrageri da du jo kører med falske nummerplader...

    Det andet er hvad der kan SKE ved det - og det er at du ingen fiorsikring har, så det er egenbetaling i tilfælde af en ulykke.


  • #5   16. feb 2011 en bøde på 5000 og så en bøde/dom for dokumentfalsk

    de der showplates ligner godt nok... men er ret nemme at kende forskel på fra alm plader.. de er ikke helt magen til..


  • #6   16. feb 2011 Nu før nogle spasser komme med det Har IKKE tænkt mig at gøre det.


  • #7   16. feb 2011 det er dokument falsk, og overhovedet ikke det værd.. kan betale et sæt nr. plader, plus forsikring for et år for det bøden kommer op på!

  • #8   16. feb 2011 Volvo Thomas .
    Ide`en.. er da god nok... Det kan bare ikke betale sig at bruge hjerneceller. Så hellere røve en bank smiley


  • #9   16. feb 2011 Ozan Y . det passer jo ikke helt .... du får bare en bøde og en dom for uagtsomt manddrab


  • #10   16. feb 2011 Det har været oppe i medierne. Sæt du bare igang hvis du har samvittighed til det.

  • #11   16. feb 2011 det ville bare generelt være for dumt at gøre på alle tænkelige måder. håber ikk at det er en ting i har tænkt jer at gøre.

    Færdsels loven paragraf 72 stk 1:
    Kørsel med uindregistreret køretøj eller kørsel uden nummerplader: 500,-

    Færdsels loven paragraf 105 stk.1:
    Ansvarsforsikring for motorkøretøj ikke tegnet/holdt i kraft: 500,-


  • #13   16. feb 2011 * Den blå bisse TEAM BORCH *

    Ja ja... Rolig nu.. Den blev glemt i svinget. Nu giver uagtsom manddrab i DK jo heller ikke meget.



  • #14   16. feb 2011 Uagtsomt drab (eller uagtsomt manddrab), der er strafbart efter § 241 med en strafferamme på 4 måneders fængsel (dog op til 8 år under skærpende omstændigheder). Her kræves alene uagtsomhed, altså en tilsidesættelse af almindelig agtpågivenhed.

    Hertil kommer en række særlige drabsbestemmelser, fx om en moders drab på sit nyfødte barn (tidligere betegnet barnemord), om hjælp til selvmord eller om vold med døden til følge. Der henvises også til drabsbestemmelserne som gerningsindhold i terrorismebestemmelsen.


  • #15   16. feb 2011 Tak for svarne

    fik stillet nysgeriheden

    Det var ikke et spørgsmål om det var en god eller dårlig idé, hvor vit jeg er dum nok til at gøre det elller skulle tæves med en skovl eller hvad du vil gøre ved personen. Kun hvad den danske straffen var for at gøre.

    Igen har ikke på nogle måde tænkt mig at gøre det har sku ikke nosser nok til det.


  • #16   16. feb 2011 De fake plader er jo en del længere end rigtige

  • #17   16. feb 2011 Kasper H
    Elsker danske love. smiley Giver bare slet ikke mening...


  • #19   16. feb 2011 Morten den kan jeg sku ikke prale af den er tæt på bunden haha

  • #20   16. feb 2011 de plader ligner langt fra de originale..de er længere og smallere og det kan ses på lang afstand..

  • #21   16. feb 2011 Ozan Y:

    jaah, de skal godt nok justeres lidt, straffen er MEGET hårdere for skattesvie eller pengesnyd, bare alt form for kriminalitet som koster den danske stat penge, der kommer man aldrig til at se dagens lys igen.

    hvor derimod vold, voldtægt eller drab bliver der i nogle tilfælde set "meget" løst på.

    personligt syns jeg selv det burde være omvendt, for jeg mener selv at en persons liv eller velvære er mere værd end penge, uanset beløbet.


  • #22   16. feb 2011 Well..

    Politiet er ikke mere opmærksomme end at de ikke kan se forskel på en rigtig MC nummerplade og den lille showplate jeg har kørt med længe...

    Så det er forkert at sige det nemt bliver opdaget - det gør det ikke.


  • #24   16. feb 2011 en alm bil plader og show plader er meget forskellige..der var ingen der snakkede om mc plader men nu du bringer det på banen så ja en mc show plader er meget lig en original og vil godt tro de ikke ser det i forbi farten..

  • #25   16. feb 2011 Jeg holder nu stadig på reglen om at man skulle måtte køre alle indregistererbare køretøjer på landevejen, med max. 15 km/t, med advarselstrekant bagpå, evt. med gult roterblink på taget, det ville gøre mange ting meget lettere.

    Faktisk skulle samme regel gælde med spirituskørsel!! smiley


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.919
    #26   17. feb 2011 jeg har en kammerat det gjorde det. han lavede sin egne nummerplade, så de lignede dem, politi´et havde klippet, pga mangelende forsikring.

    og man kunne næsten ikke se forskle på original og min ven´s kopi plader. man kunne dog se de manglede vandmærket.

    men han blev stoppet med dem, og efter noget tid, opdage den ene betjent, at der er noget mukkent ved hans plader,
    og de finde så ud af han havde lavet dem selv.

    det kostede ham 500kr for det nummer.
    og de tog pladerne, og han fik besked på at bilen skulle hentes af et fejeblad.


Kommentér på:
Køre i afmeldt bil

Annonce