{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.867 visninger | Oprettet:

Kørt galt {{forumTopicSubject}}

Jeg har kørt galt her i eftermiddag. Kørte oppe i røven på en.
Jeg havde købt bilen søndag aften. og har ikke fået om om reggristeret og heller ik nogle slut-seddel på bilen.
men bilen var blevet afmeldt. sagde polilitiet. men der var plader på den.. og de hørte til bilen..
Problemet er så.. Hva sker der nu. Er det mig der hæfter for at jeg skal betale ny bil til ham jeg kørte op i? eller er det ham jeg købte den er der hænger på den?

Skal lige siges at han IKKE sagde at der ikke var forsikring på jeg købte den
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørt galt
  • #1   5. apr 2011 Jep,, du kommer til at betale det hele selv, og for nok en bøde hvis politiet er indblandet

  • #2   5. apr 2011 du kan da ikke have en bil uden forsikring som har plader på

  • #3   5. apr 2011 Du har da tre uger til at omregistrere bilen, hvor hans forsikring skal dække. Du kan trække ham i retten for at afmelde bilen inden smiley

  • #4   5. apr 2011 Føj det lyder ikke rart, men kunne betjentene ikke svare dig på spørgsmålen. ellers så ring til et tilfældigt forsikrings selskab og hør hvad de siger til sådan en sag. men vil tro du selv hæfter smiley

  • #5   5. apr 2011 Det jo dig som har kørt en bil uden forsikring, så er det også dig der skal betale, håber du har en god opsparing..

  • #6   5. apr 2011 politiet er indblandet. da de kom til stedet..
    Men hvordan kan det være mig. da det faktisk ikke er mig der ejer bilen?
    selvom jeg har købt den.


  • #7   5. apr 2011 har prøvet det samme og der dækkede ham jeg havde købt den a, hans forsikring dækkede uden det gik ud over nogen...

  • #8   5. apr 2011 hvis du har købt den, så ejer du den vel også???


  • #9   5. apr 2011 ja det er klart hvis han havde forsikring på bilen. var der ikke nogle problem. så skulle jeg bare betale selvrisikoen til ham.
    men det er der jo ikke


  • #10   5. apr 2011 ja.. men vi lavede ikke nogle slutseddel på den..

  • #11   5. apr 2011 Hvis pladerne har været afmeldt over 3 uger, så kan de sagtens være afmeldt.

    Pladerne kan jo være efterlyste. !


  • #12   5. apr 2011 den dækker ikke din,men modpartens da der er ansvar på

  • #13   5. apr 2011
    Tror kim C har ret. Det er tidligere ejer som kommer til og hænge på at han har opsagt forsikringen og solgt bilen videre med pladerne, som egentlig skulle have været af hvis den var afmeldt.


  • #14   5. apr 2011 der er forsikring på hvis der er plader på... med mindre det er stjålet jo smiley men det er ham der ejer reg. nummeret der hæfter for det smiley

  • #15   5. apr 2011 at i ikke havde nogen slutseddel stiller jo bare dig endnu dårligere... hvornår er den blevet afmeldt ???

  • #16   5. apr 2011 Tidligere ejes forsikring skal dække da du har 14 dage eller 3 uger til at ejerskifte og før kan forsikringens ikke afmeldes...

  • #17   5. apr 2011 pladerne blev afmeldt i feb.
    Jeg er ligeglad med min bil.. bare jeg ikke kommer til at stå med en gæld på 300000..


  • #18   5. apr 2011 jeg ved ikke om han har opsagt forsikringen eller hva.
    det var politiet der sagde den var afmeldt.. og tog pladerne.


  • #19   5. apr 2011 Tror nu også det bliver tidligere eger, du må jo ikke sælge en bil videre med ulovlige plader.

  • #20   5. apr 2011 Sålænge der er plader på, så dækker pladernes indehavers forsikring, også selvom den er afmeldt, den stopper først med at dække idét de er registeret som bortkomne, indleveret eller overdraget!

  • #21   5. apr 2011 selv om forsikringen er opsagt for over 3 uger siden så er der stadig forsikring på i (den tidligere ejers navn) så længe at pladerne ikke er afleværet på politigården eller du har omregistreret bilen så indtil da hænger han på den...

  • #23   5. apr 2011 jesper s. enig smiley

  • #24   5. apr 2011 Du har jo 3 måneder til at omregistrerer. Så hvis du ikke har skrevet under på/aftalt med sælger om, at du skulle omregistrerer fx næste dag. Så er det sælgers forsikring der skal betale.

    Har du derimod gjort det, ja... så er det af din egen lomme!


  • #25   5. apr 2011 ja han hænger på den.. men da du heller ikke har noget bevis på at bilen er din, så er det vel også gl ejer der får evt erstatning såfrem der er kasko på selvf....?? eller??

  • #26   5. apr 2011 ! Olsen !
    3 uger..:-)

    Men det er kun ansvar der dækker.


  • #27   5. apr 2011 3 uger*

  • #28   5. apr 2011 Som sagt det er den tidlige ejers forsikring der skal dække,da han er forpligtet til at lade dig tage op til 3 uger at omregistrerer bilen.


  • #29   5. apr 2011 Nu når der ikke er lavet papir på handlen så er det svært at bevise hvornår du har købt bilen og hvornår det er dig der har et problem med forsikringen.

    Men man burde ikke kunne afmelde en forsikring uden at skulle aflevere nummerpladerne, eller bevise overfor skat at køber har overskredet den aftalte tid til at omregistrere bilen. Det kan selvfølgelig være at ham du har købt bilen af ikke har omregistreret bilen og bare solgt den videre til dig også har den tidligere ejer fået afmeldt bilen.

    Tror desværre ikke du slipper for at skulle betale for uheldet.

    Sørg altid for at lave papir på bilkøb.


  • #30   5. apr 2011 claus-m .

    Så også godt lige fejlen smiley


  • #31   5. apr 2011 ja ja det er klaret men han kan jo ikke afmelde den. Når pladerne stadig sidder på bilen.. og pladerne er ikke nogle jeg har stålet.. de er til bilen..

  • #32   5. apr 2011 Ud over det...

    Hvor dum er man så også, at købe en bil uden at lave en slutseddel. I princippet kan sælger bare ringe til politiet og sige at hans bil er blevet stjålet. Hvad vil du så gøre...?


  • #33   5. apr 2011 ja. ville også få en slutseddel i weekenden.. da jeg får delene der følger med til bilen der..

  • #34   5. apr 2011 Carsten P


    Når jeg opsiger en bilforsikring i forbindelse med salg, så sender jeg automatisk en elektronisk opsigelse gennem cmr, og 3 uger efter er de afmeldt. Så sælger ikke skal vente på der er en der glemmer at få den i hans navn.


  • #36   5. apr 2011 Claus-m

    Ja ja men her kan Jimmy jo stadig godt have købt bilen af en der bare har solgt den videre uden at omrigstrere bilen


  • #37   5. apr 2011 Olsen, forklare politiet forløbet og vise dem regattest. evt bevise kontakt til sælger via tlf, så holder den andemeldelses nok ikke længe.

    OG hvis din slutseddel skal holde i retten skal den tinglyses, og det koster penge. Så i princippet kan du ikke bruge det papir til en skid andet end at gemme oplysninger.


  • #38   5. apr 2011 Han kan jo have stjålet reg. attest.

  • #39   5. apr 2011 Ja, så er der satme Detective Clouseau i sagerne og det skal politiet sammen med sælger så bevise, sammen med beviserne der forbinder dem via tlf kontakt, mail osv.. Som sagt den holder ikke længe!


  • #40   5. apr 2011 du hæfter ikke for noget. med mindre du selv har gjort noget ulovligt¨så sår du en bøde, alt forsikring har du intet med at gøre jo.

  • #41   5. apr 2011 du kan sagtens afmelde bilen selvom der er plader på, jeg har feks. splgt en bil d 27/2-2011 og nu den 31/3 havde han stadig ikke omregistreret bilen jeg går ned til motorkontoret og udfylder en afmeldelses blanket, derefter efterlyser politiet så nr-pladerne ( dette kræver dog en slutseddel ) men det kan lade sig gøre efter de 3 uger eller hvis der på slutsedlen er skrevet under på hvornår køber skal omregistrere.

  • #42   5. apr 2011 Hvis bilen er afmeldt betaler det forsikringsselskab bilen tidligere har været registreret ved da ik en rød øre.. Det er enten sælger eller dig selv der skal betale gildet ud af egen lomme, bliver nok dig selv i sidste ende. Men reglerne i dk er så ufatteligt latterlige i sådanne sager, du kan sikkert slippe med at afdrage med 200kr om måneden, hvis du spiller dine kort rigtigt.

  • #43   5. apr 2011 Hvis tidligere ejer ikke har betalt forsikring og vægtafgift på bilen, er pladerne blevet "teknisk afmeldt". og så er der ingen forskring der hæfter.

  • #44   5. apr 2011 Thomas B, det kræver ikke en slutseddel af afmelde pladerne, Det kan forsikringen klare, når du opsiger bilforsikringen,

  • #45   5. apr 2011 Steffen S, isåfald det er rigtigt må det være sælger der skal hæfte personligt.

  • #46   5. apr 2011 Brian.

    Ja det burde være sådan.
    Men i færdselsloven står der desværre. At det er FØRERS PLIGT OG ANSVAR (ja sådan står der sku smiley ) at bilen er i lovlig stand, herunder også korrekt forsikret... smiley - Alt ansvar påhviler føreren af køretøjet.


  • #48   5. apr 2011 Så længe køberen ikke har overskredet de 3 uger han har til at omregistrere bilen, er det stadig sælgers ansvar at forsikringen er iorden. Med mindre andet er aftalt. Og her er en mundtlig aftale altså lige så bindende som en skriftlig, omend noget sværere at føre bevis for.

    Derfor må det i dette tilfælde være sælger der hæfter for skader. Også selvom forsikringsselskabet har afmeldt pladerne p.g.a. manglende betaling. Køber har jo helt åbenlyst handlet i god tro. Tror sælger får et problem her...


  • #49   5. apr 2011 Steffen S smiley Så egentlig burde man lige ringe og hører om papirene er iorden inden man drejer nøglen hverdag smiley

  • #50   5. apr 2011 og da det er Jimmy der har kørt op i bagenden på den anden part, for han skylden for uheldet,da han ikke har holdt afstand .

  • #51   5. apr 2011 Jeg har bare lige et par spørgsmål spørgsmål:

    Hvordan kan man handle bil uden at: lave slutseddel, anskaffe sig forsikringsbevis ifbm. overdragelse af registreringsattest samt undgå at tjekke om der er pant i bilen (det er der tydeligvis heller ikke gjort)?


  • #52   5. apr 2011 Hold da helt kæft for en kegletråd....

    Der vil altid være ansvar på en bil så længe der er plader på bilen....

    Slut prut....


  • #53   6. apr 2011 Ring 114 og spørg smiley
    Efterfølgende ringer du til dit yndlings forsikringsselskab og spørger
    Alka har evt 70 12 14 16 smiley



  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.253
    #54   6. apr 2011 Dan... du er da helt hen i vejret... selvfølgelig kan der sidde plader på en bil der ikke har forsikring... at pladerne så ikke er gyldige er jo en anden side af sagen smiley

    Hvis vi ser på den fact at du har købt den søndag... Det har du ikke noget bevis på så det får du ikke noget ud af med mindre tidligere ejer vil bevidne dette (det har jeg svært ved at tro han vil).
    Du har som sagt ingen papire på det så du kan have kørt rundt i den bil rigtig længe. Nu står den så med ikke gyldige plader, men netop pga. tidligere nævnte så er det igen dig der står med r*ven i vandskorpen.
    At pladerne hører til bilen er underordnet for da de ikke er gyldige så er det bare bad luck hvilket også hænger på dig da du igen mangler papire på handlen smiley

    Da du har en rigtig dårlig række beviser, hvis man overhovedet kan kalde det beviser, så tror jeg desværre du sidder ret elendigt i det.

    Da han jo har afmeldt den for snart et godt stykke tid siden, så er det jo desværre igen dig der hænger på den fordi ja... kan godt være den ikke papir mæssigt tilhører nogen, men du kørte i den og du står til ansvar for det nu. Og man kan godt "afmelde" en bil uden at afleverer pladerne... Bare et spørgsmål om at stoppe med at betale til forsikring og vægtafgift smiley

    Held og lykke i din sag. Du sidder tykt i det :S


  • #55   6. apr 2011 Der er en fond der tager sig af den slags sager, hvor et køretøj uden forsikring har påført andre skader.
    Denne fond kan derefter gøre regres mod dig, hvis de lyster..

    når først bilen er afmeldt, er der ikke nogen forsikring på, medmindre der tegnes særskilt forsikring på stelnummeret - og ikke nummerpladerne..


  • #57   6. apr 2011 kan kun sige da jeg oplevede det samme som dig hvor jeg var skyld i en skade og kørte med afmeldte plader der var jeg i retten hvor jeg sagde det var mig der havde kørt hvordan det var foregået og så fik jeg bare en bøde for det jeg havde gjort og hva der efterfølgende er sket forsikringsmessigt har jeg ingen ide om. jeg hang ikke på andet end hva jeg havde gjort forkert, betalte bøden og slut prut.

  • #58   6. apr 2011 Til dem der tvivler... jeg har været der hvor en der fik nappet pladerne som havde været eftersøgt i et halvt år som torpederede mig,, jeg fik erstatning men han fik intet erstattet..

    Har forespurgt politiet...

    SÅ LÆNGEder er plader på bilen, og politiet ikke har fået fat i dem endnu, så er der ansvar på bilen...

    Forsikringsselskabet skal bede politiet om at hente pladerne, (ophør) men før pladerne er i hus er der dækning...

    Hvad politi og forsikring gør bagefter er en helt anden sag...

    Så lige nøjagtige som Kim C skriver.....


  • #59   6. apr 2011 Og selvfølgelig skal pladerne høre til den nævnte bil....;-))

  • #60   8. apr 2011 Der er stadig forsikrikring på bilen hvis den har plader på, ganske vist kun ansvar.

Kommentér på:
Kørt galt

Annonce