{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

kan der gøres noget ? fartbøde {{forumTopicSubject}}

har fået fartbøde på motorvejen,

jeg kørte på motorvejen (for hurtigt) og en mc betjent har så haft stået på en tilkørsel kl 21.00 og kørt efter mig, han har på ingen tidspunkt ligget bag mig og fået en måling, eneste jeg fik afvide da jeg blev stoppet var at han først fik halet ind på mig 5 km efter han satte igang og han havde været oppe på tophastighed af hans yamaha mc ( de nye af dem) og han sagde at min gennemsnitsfart var 187km/t men vile ikke erkende den fart da jeg ikke har kørt så hurtigt, lå og kørte 155 CA.

man kan man ikke sige et eller andet i retten ? kan jo været han ikke har sat efter mig lige med det samme da han så mig køre forbi og så det jo klart nå han køre efter mig og han køre over 260 eller hvad hans mc kan køre at den gennemsnitsfart bliver på 187km/t ?

eller er jeg bare forkert på den ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan der gøres noget ? fartbøde
  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #1   16. nov 2011 Med mindre de har en måling på dig kan de vist ikke gøre noget for der skal jo beviser på bordet

  • #2   16. nov 2011 Ofte vinder politiet deres sager.

    Men mener da de skal have en eller anden form for måling, noget bevismateriale andet end deres speedometer.

    Jeg har kørt lidt for stærkt i en zone, der satte de blink på men havde ingen måling. De kan vidst i sådan en situation sigte en for hasarderet kørsel.


  • #3   16. nov 2011 jeg er blevet indkaldt i retten til januar nu. og ham på mc'en har kun stående at den strekning han kørte der var gennemsnitet på 187. han satte blink på da jeg kørte 140 da jeg så en mc

  • #4   16. nov 2011 syntes da nogle gange man ser de i politijagt på kanal 5 .. at de ikke når at få en måling ....

    det er jo hellere ikke altid de har at man køre over for rødt etc. på video ... men deres ord er så stærk retten ..
    men ja .. prøv da


  • #5   16. nov 2011 kan man få 3 personer til at sige de sad i bilen ? så det 4 mod en politibetjent. ved godt det meget forkert men det os forkert af dem at sige jeg kørte hurtigere så jeg kan miste kortet end bare få et klip

  • #6   16. nov 2011 trolle: uanset om han kører 200 eller 260, ændrer det jo ikke på gennemsnitsfarten...

  • #7   16. nov 2011 nej men det ændre da på om han køre efter mig med det samme eller li venter lidt. bare 2- 3 sekunder har noget at sige på hvor mange km/t gennemsnit er da ? eller ?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #8   16. nov 2011 Ens venner tæller ik som vidner nej, men tag den i retten hvis du får bøden ind af døren smiley
    For uden bevis, så får de svært ved at sige at det er dig der har kørt.. Det med at politi kan vidne for sig selv, gælder kun i biler hvor de er 2..


  • #9   16. nov 2011 trolle .. hvis det skal holde i retten må skal det være uvildige personer der kan bakke dig op ...

  • #10   16. nov 2011 Han kan have en måling på dig, ved bare at stå på tilkørslen og trykke på "Police piloten"!

    De har som regel målt MEGET præcist op hvor langt der er i mellem to af de hvide "vejkegler" i midterrabatten og trykker på deres Police pilot når du er ved den første og igen når du er ved den anden, på den måde får de din fart udmålt.


  • #11   16. nov 2011 Mener ikke passagerer i den pågældende bil kan bruges som vidner..

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #12   16. nov 2011 Men har han kamera, så kan de regne gennemsnit farten ud fra hvor du først blev obseveret, og hvor du blev stoppet, afstand gange eller divideret med tid = Farten.

  • #13   16. nov 2011 han ved jo det mig, han stoppede mig jo og tjekkede mit kørekort

  • #14   16. nov 2011 ppiraten ... det lyder da til du har styr på det var smiley ... omg ...

    så der skal være 2 betjenete på en motorcykel for at deres vidne forklaring holder ;D


  • #15   16. nov 2011 Trolle nej det har INTET at sige - han starter som sagt målingen på et punkt og det er når du fx er ude for et vejskilt, når han så er ved det vejskilt trykker han igen på knappen og nu er i "lige" - når du så er ved et vejskilt trykker han igen og når han er der trykker han igen. På den måde har i kørt lige langt i lige lang tid.

  • #16   16. nov 2011 du kommer til at tage den bøde er jeg sikker på ... men ellers så bare håb på det bedste ... men de tager den ikke til retten for sjov

  • #17   16. nov 2011 han sagde til mig at han havde fået min gennemsnitfart på de 5 km det tog ham at indhente mig og stoppe mig, og den var på 187. men hvis han ikke er kørt efter med det samme, så kommer jeg jo længere og længere væk fra ham, så nå jeg at køre længere ?



  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #18   16. nov 2011 HARTMANN
    Uden konkrete beviser, så ja! Har han fart måling, film eller på anden måde beviser på at manden har kørt for stærkt, så er den ene betjent rigeligt smiley


  • #19   16. nov 2011 6G
    det har han ikke, det var mørkt plus at så hvis han målte sådan ville han have målt mig til meget mere end den gennemsnitsfart


  • #20   16. nov 2011 piraten .. det er han så også uden måling kan jeg fortælle dig ... han kan sagtens give dig en bøde for at køre forstærkt eller køre over for rødt UDEN at have det på video ... ..

  • #21   16. nov 2011 tror ikke der er nogen måde du kan slippe,så du må nok aflevere pappet noget tid

  • #22   16. nov 2011 hartmann, er det så ikke der man kan sige der var nogen i bilen, og få nogen at sige det ?

  • #23   16. nov 2011 jt !

    ja det så anden gang jeg mister det..

    men jeg kan vel gå op med det samme igen ?


  • #25   16. nov 2011 jo ... men det ville betjenten jo nægte .. og dine venner / forældre kan ikke bruges ... det skal være vidner i vejkanten eller andre bilister

  • #26   16. nov 2011 Nej for pokker! Jeg har været med Færdselspolitiet på patrulje, så ved hvad jeg snakker om.

    Når du er på punkt A trykker han og maskinen tæller hvor lang tid der går før betjenten er på punkt A og trykker - herfra går målingen igang og når du så er på punkt B trykker han, og når han selv er på punkt B trykker han igen!
    Der er gået tid både før og efter at du var på A og B men det regner maskinen selv fra.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #27   16. nov 2011 HARTMANN
    Iorden. Dog har en ven fået annuleret en bøde pga fart, da mc ik havde nogen beviser desværre/heldigvis.


  • #28   16. nov 2011 det kommer vist an på din alder,og er det 2.gang pga fart ?

  • #29   16. nov 2011 morten D men nu jeg har haft mistede mit kørt engang før for ja ikke engang et år endnu, 8 måneder siden. kan jeg så godt bare gå op med det samme igen ?

  • #30   16. nov 2011 Morten D har skrevet det samme som mig, bare lidt mere uddybende ! smiley

    Du kan 9/10 gange ikke løbe fra sådan en sag.


  • #31   16. nov 2011 Du fik vel en betinget frakendelse sidst?

  • #32   16. nov 2011 jt! lidt indviklet, har kørt som 17årig og det kom først for retten hvor jeg havde kørekort og der havde jeg samtidig li fået en fartbøde hvor jeg ville miste det.. men så i retten fik jeg udskudt det i et halvt år ( pga det da jeg kørte som 17årig) men skulle starte helt for fra med kørekortet.. og nu jeg så fået den her hvor jeg måske mister det..

    ved ik om du forstå det, kan ik forklare det bedre


  • #33   16. nov 2011 6g sidst jeg mistede måtte jeg først gå op et halvt år efter med køretimer og teoritimer og prøver osv.

  • #34   16. nov 2011 Han kan godt måle dig selv om han ikke køre lige bag dig, han starter med at måle dig når du er ud fra ham og stopper når han har hentet dig.

  • #35   16. nov 2011 burde du ikke tænke dig om, og køre lidt mere pænt,

    så slap du for så meget bøvl.
    og som du skriver, er det jo ikke første gang, du bliver taget.



  • #36   16. nov 2011 ved af erfaring at politiets ord er lov....du skal satme ha' dine argumenter på plads for at blive hørt....

  • #37   17. nov 2011 du kan heller ikke sige du har haft 3 andre med i bilen, for betjenten ville have haft tjekket disse personer, og hvis de ikke står på hans rapport, så vil det være lidt mærkeligt og stille dig i et meget dårligt lys.

  • #39   18. nov 2011 jensen, betjenten kiggede ikke ind i bilen, han sagde bare med det samme kørekort og så sku jeg komme ud af bilen, mine ruder er tonet og det var mørkt så han ku ik se en dej,, men har heller ikke tænkt at sige der var nogen med.. har snakket med nogen advokater nu

  • #40   18. nov 2011 Thomas K

    Du ved da ikke om sagen vil falde til jorden, du har kun hørt den ene part i sagen, eller ved du noget vi ikke ved ?


  • #41   18. nov 2011 han skal have en måling på det for det skal kunne bevises i retten.

    og vis han ikke har en måling på dig, ville det blive meget svært da det er 1 mod 1.

    ville have været noget andet vis det var en politi vogn med kamera eller 2 personer der sad i den.

    for så er det lige pludselig 2 betjente mod 1.


  • #42   18. nov 2011 Betjentens hastighed og en måling af din gennemsnitshastighed er 2 forskellige ting. Han kan sagtens lave en måling på dig, mens han accelerer efter dig. Hans hastighed har intet med din hastighed at gøre. Det er ren matematik.

  • #43   19. nov 2011 1 mod 1...betjent vinder....
    var i retten med sag, 1 år gammel, betjent kunne ikke huske men sagde det sikkert var gået efter bogen....intet at gøre.
    jeg spurgte direkte at hvis betjent havde sagt min fart var helt ude i skoven høj, ville det blive godtaget?
    ja, indenfor rimelighedens grænser, var svaret.


  • #44   19. nov 2011 <i>/-\ JENSEN /-\ F.C.København .

    Skrevet: 17-11-2011 23:32:44

    du kan heller ikke sige du har haft 3 andre med i bilen, for betjenten ville have haft tjekket disse personer, og hvis de ikke står på hans rapport, så vil det være lidt mærkeligt og stille dig i et meget dårligt lys.
    </i>

    det er sq ikke normalen at man bliver tjekket som passager i en bil der bliver stoppet for fart.


Kommentér på:
kan der gøres noget ? fartbøde

Annonce