{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

problemer med hvems navn bilen står i {{forumTopicSubject}}

Hej bg, jeg købte en corolla e9 for 2 uger siden i vojens, kørte derhen med et par venner, vi fik kigget den igennem og købte den uden plader og fik den hjem, kom hjem og var så dum så dum ikke at se jeg fik en kopi af reg attesten ringede til ham jeg købte den af og sagde han fik den reg attest af tidligere ejer, vi sendte så en attest op til tidligere ejer som står på reg attesten får at få ny reg attest og plader på bilen, vi kommer ind til skat og de fortæller det slet ikke er ham der ejer bilen og han navn den står i, dvs det kun kan være ham jeg købte bilen af eller en helt anden navn den står i, ham jeg købte den af tager den ikke når man ringer han gider ikke snakke med mig, så er mit spørgsmål så kan jeg ikke tage min far med ind på motorkontoret og fortælle det hele fra starten af, har beskeder på min mobil om at jeg har købt bilen og han skriver til mig i en besked at det var den reg attest han fik osv osv, er der så ikke mulighed for jeg kan få plader på den, hvis vi forklarer det hele ordenligt derude, fordi det bliver svært at finde ud af hvems navn den står i når sælger ikke vil snakke med mig eller fortælle mig noget som helst, håber i kan hjælpe mig smiley mvh nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer med hvems navn bilen står i
  • #1   3. feb 2012 Hvis du har registeringsattesten kan du vel godt omregistrere den ?

  • #2   3. feb 2012 man kan vel slå stel nummeret op et sted.. - fx politiet og så må de da kunne fortælle dig hvis navn den står i smiley

  • #3   3. feb 2012 martin g. det er kun en kopi han har fået

  • #4   3. feb 2012 det må de ikke fordi så kan jeg bare lave en attest selv og skrive under også få plader på, det er jo forfalskning, så det kan jeg ikke engang smiley

  • #5   3. feb 2012 Hverken politi eller skat må fortælle dig hvem tidligere ejer er.
    Kan du ikke selv finde ud af det, så har du fået dig en god reservedelsbil.

    Jeg kan ikke forstå folk ikke er mere påpasselig med at få reg attesten med. Den skal ALTID med ved en handel, med mindre bilen bare er til dele.


  • #6   3. feb 2012 Du kan melde fupnummeret til politiet.

    Derfra tager de fat i sagen. Indtil sagen er løst er bilen ejet af den person med den orig. reg attest.

    Har du betalt for den er du blevet snydt og du kan praktisk talt ikke gøre noget ved det.

    Når politiet har opklaret sagen, har de fundet den originale ejer. Alt efter hvordan og hvorledes han reagerer, må du

    a) Aflevere bilen til ham da han jo ejer den og har nok fået den stjålet
    b) Beholde bilen hvis han giver dig reg. attest
    c) Betale ny afgift hvis tidl. ejer har afmeldt bilen som stjålet, så kan afgiften nemlig været rykket ud af den. Hvis den er det, så har du nu en bil uden afgift.

    Det er nok de 3 ting der kan ske.

    Derfor. ALTID bed om legitimation og tjek at det er den orig. reg. attest.
    tjek om der er restgæld i bilen, det er vigtigt!! Og evt. lav handelen så du kan høre skat om bilen er afmeldt/stjålet osv. Det er pisse vigtigt for der er SÅ fandens mange snydere derude.
    Evt. lav salgspapirer på lortet, så har du noget at have det i hvis der er problemer.


  • #7   3. feb 2012 Jesper !

    Ja, og selv der er den farlig, for hvis den er stjålet og du bliver bøffet med den bliver du anset enten som tyv eller aftager af hælervarer (og straffet derefter)


  • #8   3. feb 2012 har snakket med politiet og de kan ikke gøre noget, bliver nød til selv at finde den persons navn bilen står i, den er afmeldt osv, der er bare stadig en som står som ejer af den, det pisse træls det her! men har lært af min fejl smiley håber bare jeg kan få den på plader

  • #9   3. feb 2012 den skal først synes til september smiley

  • #10   3. feb 2012 Ahh sorry, det var lige en lang og forvirrende tekst.

Kommentér på:
problemer med hvems navn bilen står i

Annonce