{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Horn til syn {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg som den drengerøv som man nu er, været ved at montere kompressorhorn på min patrol men hva siger lovgivningen egentlig til det hvis man kører til syn. Det køre på en særskilt kreds så det tuder ikke sammen med det normale horn, men må man godt lade det sidde til syn, ikke at det betyder det store hvis det ikke må da det er monteret så det kan rykkes af på 2 minutter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horn til syn
  • #1   11. jul 2012 Hvis du har det originale horn på den originale kontakt endnu, så plejer det ikke være noget problem. Men det er ikke lovligt... (hvis de virkelig vil øffe over et eller andet).

  • #2   11. jul 2012 Uffe A
    Jamen det køre helt særskilt fra det originale horn men ellers må jeg lige køre omkring synshallen inden og høre ad


  • #3   11. jul 2012 hvis det køre på en helt særskilt kreds så er det ikke noget problem. men hvis det køre over det originale så er det ikke lovligt, (dog mener jeg det er ganske lovligt HVIS det ikk er flertonet! - altså hvis du bare har et enkelt horn og ikke en sammen sætning af flere horn) smiley

  • #4   11. jul 2012 Nu ved jeg ikke hvad lovgivningen siger omkring horn.
    Men hvis det er ulovligt, kunne jeg forestille mig, at det ikke var lovligt, selvom det kører på en særskilt kreds.

    Ligesom hvis du har en bil med 100 hk til hverdag, men hvis så du trykker på en knap, har den pludselig 400 hk til trackday f.eks smiley


  • #5   11. jul 2012 6.06.001 Generelle bestemmelser
    (1) Et køretøj må kun være forsynet med lydsignalapparat, der opfylder følgende
    bestemmelser:
    a) Lydsignalapparat skal i hele aktiveringsperioden afgive klart lydende tone
    med konstant styrke og frekvens.
    Lydsignalapparat skal kunne fungere, når motoren er i gang. Betjeningsanordningen skal være anbragt på eller i umiddelbar nærhed af rattet/styret.
    b) Lydsignalapparat kan bestå af flere sammenkoblede lydgivere, der virker
    samtidigt.
    (2) Lydsignalapparat til trykluft må ikke være tilsluttet direkte til beholdere i trykluftbremsesystem. Lydsignalapparat til vacuum må ikke være tilsluttet bremsesystemet på køretøj med vacuumbremser eller vacuumforstærkede bremser.
    Hvis lydsignalapparat til trykluft er tilsluttet beholdere i trykluftbremsesystem,
    skal der være indskudt en overstrømningsventil, indstillet til mindst 65% af det
    normale bremsebeholdertryk, jfr. pkt. 5.01.002 (4) c)


  • #6   11. jul 2012 Har os et kompressorhorn der kører med 8 bar i 206eren og håber det er lovligt. ;D Men vist noget med det ik må larme for meget i DB


  • #7   11. jul 2012 jonas p
    hva bruger du til luftforsyning


  • #8   12. jul 2012 En tom gasflaske. Tror der har været Argon i smiley Og så en 12 kompressor fra biltema.




  • #9   12. jul 2012 er flasken nødvendig, kan kompressoren ikk trække det? havde jeg da en gang i et system med 2 horn og direkte kompressor, er det meget store horn i har sat på da?

  • #10   12. jul 2012 Mit er et stort lastvognshorn og jeg har nemlig prøvet med direkte forsyning fra kompressoren og det er der ikke tryk nok i skal over 6 bar før det blir godt

  • #11   12. jul 2012 jonas p
    så er det jo ligesom på min jeg bruger bare en tom pulverslukker jeg har lavet til en trykflaske


  • #12   14. jul 2012 Så skal kompressoren levere luft nok. Men jeg har en billig kompressor fra biltema der kan pumpe 8 bars tryk og så en gasflaske. Og så fik jeg en trykventil så den tænder og slukker kompressoren selv når de 8 bar er opnået. Tænder ved ca 6,5 -7 bar. Og en magnetventil det åbner for luften ind til lastbilhornet.

Kommentér på:
Horn til syn

Annonce