{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.085 visninger | Oprettet:

Politi sag? {{forumTopicSubject}}

Hey drenge, vil nu komme med en lille historie og så vil jeg hører jeres meninger om hvad jeg kan gøre ved dette problem.

Holdte 18 års fest i Januar og det hele gik skide fint, men til enhver fest der er 100+ mennesker, så vil der jo altid være problemer og det gik så ud over mig. Havde sat det sådan op at der var fri bar for 100 kr. og der var ca. 130 mennesker og de fleste købte sprut, men var så uheldig og få stjålet alle pengene jeg fik for folk der skulle have fri bar. ved hvem personerne er og de er politi anmeldt og det hele, der startede med at gå 1-2 måneder, jeg ringede og spurgte ind til sagen om de havde fundet ud af noget. De havde dog ikke fundet ud af noget...

1 måned senere ser jeg de 4 personer kører i deres bil og stikker af fra mig, men når dog og tage nummerplade og fulgte efter hvor de boed..

jeg tager så direkte op på politi stationen og meddeler at jeg har fået oplysninger om hvor personerne bor og hvad deres nummerplade er..
fint siger han så og skriver det fint ned.

fik et brev 3-4 uger efter hvor der stod at de var på sagen og ville tjekke op på det og jeg ville hører nærmere når de havde fundet ud af noget..

nu har den her sag så snart været igang i 1 år og jeg har stadig ikke hørt fra politiet...

kan det virkelig være rigtig man skal være over dem 24 fucking 7 før de vil tage hånd om sagen??

det er simpelthen for skidt synes jeg..

kan godt være at der var 3-4 personer der rendte med 12-13 klik. ikke fordi jeg mangler pengene, men det er jo altid rart at have lidt xtra til f..eks julegaver.. kan bare ikke fatte hvordan det danske system er skruet sammen?

håber på nogle kloge hoveder kan hjælpe med et par ord eller "fif" som måske kunne få politiet til at få hånden ud af r****...

på forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi sag?
  • #1   17. nov 2012 Uiddelbart er det nok ikke den slags sager, der vægtes højest hos Politiet.

    Havde en bruger herinde fra i erhvervspraktik for et par måneder tilbage. Han valgte så at stjæle penge, varer og folie, for omkring 20.000 kroner. Gider ikke engang bruge tid på en politianmeldelse, da de ikke gør noget ved det alligevel. Selvom de anklager ham, får jeg ikke mine penge tilbage alligevel.

    Det vil du heller ikke få, medmindre de giver dem frivilligt, De kan bare sige i retten, at de ingen har.


  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #2   17. nov 2012 der er skutte noget at gøre

    min far blev hjemmerøvet og gutten brugte hans tlf

    der var genkald på, men vi ku jo ikke bevise det var ham der havde ringet ^^ så der gad de ikke køre hen. manden kom igen 14 dage senere og stjal medicin, og stadig intet blev gjort,
    min far flyttede fra de "sikre senior boliger" for at være sikker :S (hjemmeplejen fattede ganske simpelt ikke at låse døren, så tog det 30sek mere at komme ud med skrald)
    ligeledes gik jeg mellem en gut og en tidl veninde, jeg fik tre bukkede ribben efter en tur i dørkarmene, men ingenting, hans forklaring matchede ikke vores 3's ^^

    næææh du vil du have noget gjort er den eneste vej sku at gøre det selv,

    jeg god genkald, tog nummeret på krak og BUM en adresse at starte på smiley

    men give fartbøder og bruge tid på foto vogne, ja uha det er delme vigtigt ^^


  • #3   17. nov 2012 tjaa.. det samme tænkte jeg lidt på... altså... min kammerat fik stjålet 2 biler... han melder det til politiet og han fandt ud af hvem det var sagde det til dem og politiet har ikke engang været og snakke med personerne... de nedpriotere sådanne sager fordi de åbenbart har andet der er vigtigere at se til.. men det er fandme sur røv...

  • #4   17. nov 2012 jaah præcis.. gører noget ved det selv.. men altså.. de mennesker har jo ikke 12 klik når jeg kommer og det er lidt optimistisk og true 4 personer til at røve en bank eller lign. for at skaffe penge smiley
    - det gør mig sku heller ikk noget, det er bare noget svineri at folk i dette land kan slippe afsted med det så nemt!


  • #5   17. nov 2012 politiet prioriterer kun de sager som gavner statskassen, dvs bøder for alt som de kan komme afsted med ude på vejene

  • #6   17. nov 2012 selvtægt er veltægt, ganske enkelt... man kan simpelthen ikke regne med retssystemet og dem der skal sørge for at loven bliver overholdt, der er kun en vej hvis der skal ske noget og det er at tage sagen i egen hånd, og Ja jeg taler desværre af erfaring...

  • #7   17. nov 2012 og voldtægtssager for at have lidt ærer og respekt for sig selv... så har de det jo rigtig godt med dem selv når de går i seng om natten

  • #8   17. nov 2012 **BDOG** _ godt være du ik for dine penge tilbage , men du gør evt et andet firma en tjeneste da man mange steder gerne vil se straffe attest og er de færreste der vil ha en ansat som har stjålet , plus du rammer ham på den måde , så skal da helt sikkert meldes

  • #9   17. nov 2012 Det kan godt være det "kun" er 20000 kr. og de ikke sætter så mange resurser ind på det. Det burde de! Det er sku for nemt i dagens DK at stjæle uden at bøde for det.
    Selvom man stjal 100 kr er det en princip sag at stoppe det. Så ville flere måske tænke sig om!
    Igen.. det ER sku sku for nemt...


  • #10   17. nov 2012 de er så pisse ligeglade. havde en sag hvor der var nogen der slog på mig og havde truet mig. der var overvågning og det hele. de mente der ikke var en skid overvågning og ingen vidner, så de ville ikke gør noget ved det. politiet er nogen sløset svin der ikke vil lave andet end at dele bøder ud for små ting som en pære der ikke virker, mens deres ejen biler ikke er i orden

  • #11   17. nov 2012 Har du husket at melde det til skat ? smiley

  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #12   17. nov 2012 Det er da rigtig træls at du skal trækkes med så langt et sagsforløb, men lige i din sag tror jeg måske at bevisbyrden er svær at løfte? Har du nogle vidner udover dig selv? Var der overvågning? Har de selv indrømmet? I sådan en sag skal en evt. dommer jo tage hensyn til de tiltalte, og medmindre der rent faktisk kan føres bevis for, at de har stjålet pengene, så tror jeg ikke den bliver ført.
    Du skal også huske på, at medmindre du står med en tilståelsesag, kan den almene politimand jo intet gøre, andet end efterforskningsarbejde. Det er jo op til en anklager at beslutte om han vil forfølge sagen.

    /Marcus


  • #13   17. nov 2012 Jeg har kun 4 ord. Nak de svin selv.

  • #14   17. nov 2012 Tag ud på adressen med et jernrør smiley

  • #15   17. nov 2012 Hvornår har en simpel tyv skulle betale tilbage hvad han har stjålet....

    Du får da ALDRIG dine penge tilbage, og nej tror sagen er for tynd....

    Men fatter faktisk ikke at du tør lege bevillingshaver og fortælle politiet at du sælger spiritus og undrager skat for penge ved at lege værtshusholder, så du kan da på den ene måde være glad for at de ikke har gjort noget ved det, da det jo lyder til at DU har indrømmet at du sælger spritus....lool

    Men så længe du ikke har beviser for tyveriet og at dine penge ikke har været forsvarligt låst inde i evt. boks, så står den sgu nok meget tyndt for dit vedkommende, for hvis det bare ender i en påstand mod påstand kan vi jo alle bare beskylde hinanden for at at stjæle og bruge ordensmagten til de små ting...

    Om du selv klarer paragrafferne eller politiet gør det, så får du ikke pengene igen, for du skal jo huske på at hvis du havde en indboforsikring så ville du også vide at de ikke dækker kontanter ved tyveri....

    Men politiet er jo på arbejde, og det er jo ikke en betjent selv der vurderer hvilke sager han vil følge op, og følge til dørs..
    Og hvis du kommer med samme argument som du gør øverst i tråden at (man kunne jo godt bruge lidt ekstra til jul) så må jeg nok indrømme at du er for naiv eller uvidende om hvordan tingene står til i lille DK,, og sådan har det desværre været meget længe...


  • #16   17. nov 2012 Du har da dummet dig.
    Se det i øjene ? De penge ser du aldrig igen!


  • #17   17. nov 2012 skat kan ikke gøre noget, han har holdt en privat fest og serveret spiritus, hvilket ikke er ulovligt.. og man må vist nok tjene op til 15k uden og have pligt til at opgive det til skat.. dog ikke hvis du har hentet det i tyskland så har du pligt til afgiften..

    og du kan ikke få penge da du ingen beviser har for de 10k. smiley ergo ingen sag.
    heller ikke tyveri. du kan heller ikke melde en mand for at stjæle en mælk, når han er kommet hjem og du har set det hvis ik han har mælken smiley


  • #18   17. nov 2012 der står ik nogen steder, han ikke kender alle dem der kommer..

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #19   17. nov 2012 Surt. Men denne slags sager ender alt for tit i ingenting smiley

  • #20   17. nov 2012 hvem holder fødselsdagsfest og så kræver penge for gæsterne? det er noget det som de også har tænkt...

  • #21   17. nov 2012 Krabbe ! - Ville du holde fest for 1230 mennesker og bare mene at de skulle have fri adgang til alt den sprut de kunne drikke gratis? smiley havde købt sprut hjem for nær 15 kilo og det var ikke for at tjene på det. nærmere for at have en god fest der samtidig kunne betale sig

  • #22   17. nov 2012 folk kunne selv bestemme om de ville betale eller ej smiley

  • #23   17. nov 2012 130 mennesker*

  • #24   17. nov 2012 Lyder som en pisse fed fest

  • #25   17. nov 2012 det er pisse ærgeligt at folk stjæler når man holder fest.
    men vil aldrig selv holde en fest (fødselsdag) hvor folk som regl kommer med gaver, og så også kræve penge for drikkevare.
    hvis man invitere så må man også severe


  • #26   17. nov 2012 det er kompletspadsernår man skal bruge dem er de daa ikke når man ikke skal er det jeg havde indbryd da hjemme imin gamle lejlighed og min forældre hus selvom at de fik adresen p¨alle 3 og nummer og det hele så gjord de ikke end skid


Kommentér på:
Politi sag?

Annonce