{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Niclas B
Niclas B
Tilmeldt:
10. mar 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 18

Spørgsmål angående skade {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er desværre blevet påkørt bagfra. Det er ikke så slemt men stadig er der noget. Eksempelvis er nummerplade lygten ødelagt.
Så nu er spørgsmålet hvordan jeg skal gribe det an. Skal det gennem forsikringen (skal siges jeg ikke har kasko) eller skal jeg bare ringe og sige personen skal betale det? Eller hvordan er det bedst at gøre? Og kan jeg forlange en ny kofanger plus maling og nummerplade da den er bøjet?
Håber nogle kan hjælpe.
På forhånd tak.

Mvh Niclas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål angående skade
  • #1   29. nov 2012 Hvis du ved hvem der har påkørt dig så ring og sig det til forsikringen så skulle de vidst ordne det med hans forsikring da det er den der skal betale.

  • #2   29. nov 2012 Hvis ikke det drejer sig om flere penge end han kan betale ham der har påkørt dig, så er det meget hurtigere og nemmere for begge parter at køre uden om forsikringen, men hvis ikke han vil betale er det bare at anmelde det smiley

  • #3   29. nov 2012 Kør det altid igennem forsikringen .
    Bliver der mere en hvad du kan se , er du dårligt stillet .
    Hvis beløbet ikke bliver så stort , plejer forsikringsselskabet , at give kunden valget mellem at betale regningen eller lade forsikringen gøre det .


  • #4   29. nov 2012 Det er bare køre på værksted og fortælle dem oplysningerne på ham og hans bil. og så skal du lige kende hans forsikringsselskab som værkstedet også skal vide. så tager de sig af skaden. du skal bare være sikker på han har meldt det til hans forsikring.

  • #5   29. nov 2012 som Peter R er inde på, så er det dig selv som skal lave fodarbejdet da du ikke har kasko.

    og som andre skriver, så kør den altid over forsikringen, da det ikke er sikkert det kun er hvad du kan se der er skadet.

    og uanset hvad skaden løber op i i penge, har skadevolder ALTID lov til at købe skaden fri fra sit forsikringsselskab, således han ikke stiger i forsikring.


    fra
    http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/bil-motor/faerdselsuheld-bilens-skader/Sider/skade-motorkoeretoej.aspx
    <i>I tilfælde af, at din forsikring er bonusreguleret, vil du få oplyst, hvor meget skaden har kostet dit forsikringsselskab, og hvad det betyder bonusmæssigt for dig. Du vil samtidig blive tilbudt muligheden for selv at betale skaden, så du undgår bonustabet.


  • #6   30. nov 2012 Synes ikke de svar du har fået er særligt gode, så her er hvad du skal gøre. Du skal kontakte modpartens forsikringsselskab og anlægge kravet. Så kontakter de modparten og får hans forklaring. Når erstatningspligten er anerkendt får du et skadenr som du skal medbringe når du får kører ned til reparatøren hvor de sørger for taksering. Så laver de bilen og sender regningen til modparts forsikringsselskab. Dt kan godt tage lidt tid..

Kommentér på:
Spørgsmål angående skade

Annonce