{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.202 visninger | Oprettet:

syn spacer / bredeskærme spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej folkens har et lille vinter projekt igang. Dertil har jeg nogle spørgsmål som jeg ikke selv kan huske reglerne på 100% .

Første spørgsmål lyder på følgende jeg har en bil med std ET mål på 45 jeg har fundet nogle fælge med ET mål 35 men disse fælge er bredere end originale 7.5t præsict for at de ikke går i inderskærmen skal de yderligere 10mm ud. så hvis jeg nu montere 10mm spacere så ender ET målet jo på 25 og hvis jeg ellers husker rigtigt må man maks ændre 20mm ud fra originale ET mål det vil jo lige komme til at passe, medmindre jeg er helt gal på den håber i kan hjælpe.

Andet spørgsmål lyder sådan her. Grundet de bredere fælge og et rykket ET mål skal jeg have lavet skærmene bredere før fælgene kan sidde der. Jeg havde tænkt mig selv at fremstille nogle skærme i blik da jeg tidligere har haft god erfaring med dette. Men men, sådan som jeg husker det må man ikke svejse bredere skærme på, kun popnitte. Eller eksempelvis montere plastick skærme som er limet fast er dette korrekt og jeg er ret sikker på man må montere så brede skærme man vil bare man ikke overstiger 2.55m i bredden er det os rigtigt ?

Håber på svar mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn spacer / bredeskærme spørgsmål
  • #1   7. jan 2013 du må ikke syne med spacer på, hvis spacerne ikke er lavet til fælgerne og bilen og har TUV godkendelse

  • #2   7. jan 2013 Jeg er ret overbevist om at du ik kan få synes en bil med spacere, medmindre det er spacere der spændes fast på bilen eller på fælgene først...

    mht. de brede skærme, mener jeg bestemt ik det burde være et problem, men er sgu ik 100...


  • #3   7. jan 2013 Spacerne er selvfølge hks og er tuv godkendte. Så spacerne må gerne sidde der medmindre jeg tager fejl i min beregning ang de 20mm

  • #4   7. jan 2013 Nej de må de ikke, Spacerne skal være godkende til fælgen og til bilen.
    Altså skal jeg have mina ROTA på skal Spacern være godkend til
    ROTA Subzero 17", 7,5" ET35, 4x100. og til bilen Honda CRX Del Sol 1993 1.6 VTI.
    Alt skal passe sammen, TUV på kun spacerne virker ikke i DK


  • #5   7. jan 2013 Henric s mange tak for svar. Så mangler jeg bare svar på om jeg må svejse de skide skærme.

  • #6   7. jan 2013 Efter loven må ændre +/-10mm på ET pr side!

    Monter nogle mindre dæk, så har du ikke længere problemer med inderskærmen og du behøver heller ikke spacer.


  • #7   7. jan 2013 Hvis du svejser bredereskærmene, så er det en konstruktiv ændring.
    Men hvis du laver ligesom JDM stilen, hvor man skuer/nitter skærmene på så er det ikke konstruktiv.


  • #8   7. jan 2013 Jesper har lige spørgt en synsmand, du må gerne svejtse dine skærmer så længe der ikke er nogle skarpe kanter og bilen ikke bliver alt for bred. smiley

  • #9   7. jan 2013 kun at ændre skærmerne er ikke konstruktiv ændring først hvis du går ind og ændrer dine kofangere dører mm så hele bilen bliver bred så er det en ændring.

  • #10   7. jan 2013 Zhm

    Det er skam ikke dækket der er problemet men selve fælgene bagved. Men så må der bare monteres originale stål fælge på til syn. Ja mente det nok med skærmene det er noget hø.


  • #11   7. jan 2013 Henric s . mange tak for hjælpen men tror lige jeg tager ud og snakker med synsmanden som skal syne den inden jeg hiver svejseapperatet frem. Ellers en fed honda du der har fået bygget kan godt li at der er lidt F&F stil over den smiley

  • #12   7. jan 2013 gør det, det er i sidste ænde synsmanden der vil sige go or no go.
    Tak tak, også det som er helle meningen med den smiley


  • #13   7. jan 2013 Er det fælgene på din E36 i din profil?

  • #14   7. jan 2013 Tjaaa.. Mine de hvide "brazil" fælge på min Mitsubishi fik jeg kasseret til syn, pga sporvidden var 142cm midt-midt af dækkene.
    Så satte jeg de originale hjul på den med et sæt blankslidte dæk, og kørte til syn og fik den godkendt, med en anmærkning på slidte dæk?!
    Tosset lovgivning ku synsmanden også kun gi mig ret i.

    Mht. skærmene så er det ikke noget med "konstruktiv ændring" mht. syn., der er vi ovre i toldregler, som er noget helt andet og intet har med synet at gøre.
    Tager du eks. en BMW e30er og limer M3 bodykit (bagklap kofangere, skærme osv.) på i glasfiber, så bilen er en 100% m3 klon optisk, er der ingen problemer med skattefar.
    MEN.., svejser du derimod et sæt originale M3 bagskærme på istedet for et sæt alm 320, så udløser det ny afgift, da den "skifter identitet" i forhold til hvad den er registreret som..


  • #15   7. jan 2013 Ja danmark er et hyggeligt land hvad det angår. Men snakker lige med min synsmand han har nok et par tricks. Han ved jo hvad der er iorden og hvad der er forkert. Hvertfald i hans hoved tror der er meget forskel på hvem der syner ens bil.

  • #16   7. jan 2013 tager du en standart (eller noget andet i blik) skærmkant og bygge dine egen skærmkanter lidt breder , så det ser normalt ud
    og der ikke er skarpe kanter eller andet der kan skade folk, så sker der ikke noget.

    det er først hvis du tagen sådan noget dtm skærmeforøger at de kigger mere efter


Kommentér på:
syn spacer / bredeskærme spørgsmål

Annonce