{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED forlygte pærer H4
  • #1   18. mar 2013 Jeg har LED pære i mine tågelygter... de kan virkelig ikke anbefales som køre lys, da de har et virkelig dårligt lysudbytte smiley

  • 6kv .
    6kv . Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 14 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 117
    #2   18. mar 2013 til show ja på vejen nej!! pærerne er ikke E mærket !!

  • #3   18. mar 2013 Du kan endnu ikke få aftermarket LED der giver nok lys til nærlys

  • #4   18. mar 2013 De er ikke godkendt til dagligdags brug. Det plejer mig bekendt også at stå hvis du læser om varen. smiley

  • #5   18. mar 2013 Hallooooooo, læs nu mandens link! Disse pærer leverer mere lys end OEM halogenpærer!

    Om de er lovlige, vil jeg ikke kaste mig ud i.


  • #6   18. mar 2013 Thimofey, måske, men prøv dem lige i praksis.. de er ikke en skid værd

  • #7   18. mar 2013 Så må du have nogle dårlige lygter, jeg har set dem og synes ikke de er værre end så mange andre skodpærer man kan købe.

    Så dem så bare i H7 version.


  • #8   18. mar 2013 Jeg har originale Xenon.

    I praksis om natten, så giver de ikke så godt og fyldigt et lys som en alm. 55w glødepære.
    Det er skarpt, ja, men langt fra fyldigt.


  • #9   18. mar 2013 Det er jo en smagssag. Man kan ikke få begge dele, vil man have Xenon look, så går man som oftes på kompromis med lysudbyttet. Sådan er det nok bare. (=

    Men disse pærer kan godt bruges som nærlys, og vil påstå at de lyser bedre end f.eks. MTEC og andet Kinøjserlort.


  • #10   18. mar 2013 mtec lyser da langt beder end det led pis der

  • #11   18. mar 2013 Man kan godt få Xenon som giver fyldigt lys, man skal bare langt nok ned i farvetemp, fx 3000-4000K men så er det også stadig guligt, men det er jo ikke det folk forstår ved Xenon lys. Der vil man have den der kølige hvid/blå farve, men det er sådan at jo højere farvetemperatur jo mere blå bliver det og dermed bliver lyset også dårligere.

    Ved LED findes der et hav af forskellige, både dårlige som gode. Det kommer an på hvilke SMDer der er brugt på pæren, fx 5050 5630 etc. samt hvor mange, de giver alle forskellige lumen/lys. Problemet ved de billige SMD/LED pære er at de bliver for varme og dermed går hurtigt i stykker. Køber man nogle med kvalitets SMDer fx med originale SMDer fra Samsung så holder de også meget bedre.

    Dem som der linkes til har jeg dog også før set, men det er en speciel kraftig type og der ligner der også er noget blæser med på printet? Jeg tvivler på at det kan erstatte xenon eller normale pære 100% - men det kan muligvis komme tæt på. Men ud fra prisen kan det næsten ikke svare sig, så ville jeg blot bare tage Xenon i stedet.

    Men hvis du springer ud i det, så må du da lige smide en test op af dem. Er spændt på at se hvad de egentlig i virkeligheden kan.


  • #12   19. mar 2013 Zen, det er nemlig korrekt.
    En anden ting ved kraftige LED's er at kørling er esentiel, ellers brænder de hurtigt ud og lysstyrken falder til under 50% efter få timer..

    Prøv at tænk på hvor meget LED nærlys koster hos BMW eller Mercedes.. det er der en grund til (en af dem er selvfølgelig afgifterne... men alligevel..)


  • Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   1. mar 2016 Der er altså megen mærkelig fordømmelse og udtalelser, som ganske enkelt er lodret forkerte her på forum.
    Jeg er svagstrømsingeniør og har arbejdet en del med LED..
    Det der karakteriserer LED er farvetemperaturen, der er hvidere des højere tallet angiver (5500-6000 er fint). Desuden er det det antal lumen pæren giver fra sig, eller sagt på en anden måde, hvor meget lys den giver fra sig..
    En alm. H4 pære afgiver fra 1200 til ca 2000 lumen, hvor man sagtens kan få LED pærer der afgiver 3000 lumen. Vel at mærke samtidig med, at de kun bruger den halve effekt..(antal watt)
    En LED pæres levetid er 20 til 30 gange større end de almindelige H4 glødepærer, så alt taler for en fremtid med LED.. Prisen er stadig meget højere end alm. pærer, med det vil ændre sig, ligesom det har gjort med de pærer vi benytter i vores hjem..
    Det er ikke lovligt at benytte LED kørelys i Danmark.. Mange mener at det er pga frygt for det meget skarpe lys og hvad det vil medføre for trafikken..


  • #14   1. mar 2016 Mercedes og Seat kan købes med LED i nærlyset. Så det er ikke ulovligt.

    Men det er ulovligt at smide i alm nærlyslygter med mindre lygten er godkendt til LED


  • #15   2. mar 2016 Hej Bjørn, og velkommen til BG.

    Vær lige opmærksom på at tråden og de indlæg du kommenterer på er 3 år gamle. smiley


Kommentér på:
LED forlygte pærer H4

Annonce