{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Rene W
Rene W
Tilmeldt:
23. feb 2013
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89

har købt bil, havd med garanti? {{forumTopicSubject}}

jeg har købt en peugeot 206 1,4hdi årg2006

den er købt ved peugeot forhandler,
der har efter købet været lidt fejl som jeg syntes skulle laves.
her nævner jeg det de vil lave.

bremsepedal knirker.
resonans ved tilkobling.
aircondition køler ikke nok.

og så er der den ting de ikke vil lave.
der fulgte 4 sommerdæk med, og jeg tjekkede kun de 2 som jeg kunne komme til da de lagde i bilen, og de så ok ud.
problemet er så da jeg vil sætte sommedæk på, så kan se de 2 forreste dæk er helt slidt skæve. som om bilen ikke har været sporet rigtigt.
peugeot siger så at de ikke vil sætte nye på, eller lave en sporing for det var sådan da jeg købte bilen.
kan de tillade sig det, eller skal jeg bare selv betale for det?

mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har købt bil, havd med garanti?
  • #1   19. apr 2013 Jeg tror ikke at du kan komme efter dem med de dæk, andet end at det er at tage røven på folk og ligge de to dårlige hjul bagerst.
    Sporingen tror jeg heller ikke at du får dem til. Du har købt en brugt bil, du har prøvet den og den var sådan inden købet/salget.


  • #2   19. apr 2013 Ja både og. Det er skjult fejl hvis den sporer skævt

  • #4   19. apr 2013 Henrik - Det har du egentlig ret i. Men FDM burde nok kunne svare på det..

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #5   19. apr 2013 den er købt med sommerhjul som fulgte med bilen,

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #7   19. apr 2013 kan jeg godt ringe ind til fdm selvom jeg ikke er kunde derinde?

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #8   19. apr 2013 betaler selv for det hvis det er, gider ikke bøvle meget med der, har en god forhandler jeg normalt får lavet bil hos, så får han opgaven istedet.

  • #9   19. apr 2013 dækkene får du sikkert ikke skiftet da det nok ikke står på slutsedlen at de er med, men hvis den er sporet forkert eller har en anden deffekt i styretøjet skal de naturligvis rette fejlen, og garrentien er selvfølgelig gællende selvom bilen er købt brugt og afprøvet så gælder købeloven

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #10   19. apr 2013 jeg er ikke sikker på den ikke sporet korrekt nu, det er kun de hjul som fulgte med, og så nye vinterdæk på bilen jeg er nervøs for, derfor jeg vil have den sporet så jeg ikke ødelægger helt nye vinterdæk også.

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #12   19. apr 2013 rigtigt, men det er på ydersiden af begge dæk, det ene kan jeg se lærredet er synligt.

  • #13   19. apr 2013 og hvordan kan du overse at dæk er slidt på ydersiden når du ser på den?

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #14   19. apr 2013 som jeg skrev tidligere så var det fordi de var stablet bagi bilen, og kun kunne se de øverste som jo var helt iorden, derfor tænkte jeg ikke mere over det, det var eumt ikke at tjekke alle, men regnede ikke med en stor peugeot forhandler ville afleverer sådan noget til en kunde. det eneste de har fået ud af det er at bilen får lavet service andetsteds.

  • #15   19. apr 2013 dvs du ved fakisk ikke om der er en fejl ved bilen?

    og dæk var med som ekstra service fra tidligere ejer..


    hvad brokker du dig over.. en sporign koster under 1000,-...


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89
    #16   19. apr 2013 ved ikke om der er felj ved bilen, nej, også derfor jeg foreslog dem jeg selv betalte sporing, hvis de monterede 2 nye eller brugte dæk på dem der ikke dur. de siger bare den ikke er sporet, og når nu de har monteret nye vinterdæk så har de jo afmonteret de gamle og set standen på dem, så de burde måske have sagt det til tidligere ejer da alle service er overholdt.

    og dækkene stod jo som sommerdæk til bilen, men jeg mener jo ikke der er sommerdæk med når jeg ikke kan kører lovligt med dem, eller sikkert for den sags skyld, men igen, ikke det store problem, jeg køber det bare selv, men så skal de ikke skrive de følger med hvis de ikke kan køres på alligevel.


Kommentér på:
har købt bil, havd med garanti?

Annonce