{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

Ejer - Bruger Forsikring ? {{forumTopicSubject}}

Hej .

Jeg har lige finanseret en mc til min kæreste , vi har ikke adresse samme sted .

Jeg er 24 og hun er 32 .

Da cyklen er finanseret er jeg nød til af stå som ejer af den , men det er min kæreste der skal bruge den, så hun skal stå som bruger .

Og hun skal selvfølgelig betale forsikringen og tegne den i hendes navn, men blir den dyrer fordi jeg står som ejer ?

Jeg skal ikke kører på cyklen da jeg har min egen cykel og bil .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejer - Bruger Forsikring ?
  • #1   12. maj 2013 Altid brugeren der står for afgifter og forsikring


  • #2   12. maj 2013 Så det trækker ikke hendes præmie op af jeg er yngre og står som ejer ?

    Og det har vel intet af sige af vi har adresse forskellige steder vel ? Hørte jeg bare nogen snakke om.


  • #3   12. maj 2013 hendes accenitet og forsikring og afgift smiley du er bare ejeren når der er tale værdimæssigt. Reelt set får du også pengene fra forsikringen hvis den bliver totalt skadet og der er kasko på

  • #4   12. maj 2013 Kommer godt nok an på selskab. Som udgangspunkt vil man tage efter den der har mindst accenitet. Synes du skal ringe og høre dit smiley

  • #5   12. maj 2013 Da konen og jeg i sin tid slog pjaltene sammen havde jeg været en smule uheldig og var derfor lidt nede med ancinniteten, forsikringen foreslog at vi flyttede bilen over så hun var ejer og jeg bruger, derved røg jeg op på hendes ancinnitet, og "tjente" op derefter. Det var hos lb, men jeg vil mene det er et spørgsmål om at snakke sig til rette med selskabet.

  • #6   12. maj 2013 RR : Det krævede vel i havde adresse samme sted ? Og jeg er bedøvende med ancinnitet , for det optjener jeg på min egen mc .

    Jeg vil bare vide hvordan den hænger sammen , da jeg hører forskelligt hele tiden .

    Men hvis jeg som ejer aldrig bruger den , burde forsikringen jo intet have med mig af gøre . Vil jeg mene.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #7   12. maj 2013 Hvis man er gift får man automatisk anciennitet fra den anden, hvis den da er højere. Jeg er ikke sikker på det, men jeg mener også at der er noget med, at hvis man har været samboende i mere end en måned, så kan man også få partnerens anciennitet... Sådan var det for 8 år siden i hvert fald, det kan bære ændret mange gange siden

  • #8   12. maj 2013 RR og Jesper : Jeg tror i misforstår spørgsmålet . For jeg har ikk adresse sammen med min kæreste og bor ikke sammen ( på papiret ) og ønsker ikke hendes ancinnitet .

    Jeg vil blot vide og hendes forsikring præmie bliver påvirket af at jeg står som ejer ?


  • #9   12. maj 2013 Det burde den ikke smiley Men ring og spørg jeres forsikringsselvskab

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #10   12. maj 2013 nej, det skulle det helst ikke gøre, min kone står som bruger og jeg som ejer af vores den ene bil, og jeg har aldrig hørt noget fra forsikringen...

  • #11   12. maj 2013 Vi boede sammen, men jeg ved ikker om det betyder noget, som jeg skrev til sidst, så er det nok mest at snakke sig tilrette med forsikringsselskabet.

  • #12   12. maj 2013 Min bil står svigermor som ejere (længere historie) og jeg som bruger, det er min ancinitet, der takseres efter - svigermor har slet ikke kørekort smiley

    Alle udgifter sendes til mig smiley dette er Nykredit forsikring


Kommentér på:
Ejer - Bruger Forsikring ?

Annonce