{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Afgift på veteran mercedes (1963) {{forumTopicSubject}}

Da jeg går med en drøm om en ældre mercedes som sommervogn er jeg interesseret i at vide hvordan hulen det afgifts system hænger sammen (eller andres erfaringer med sådanne vogne)

Jeg synes at høre meget lave afgifter på veteranbiler fra andre ejere (forskellige mærker) men når jeg læser på skats hjemmeside synes jeg det lyder til at blive meget dyrt for en ældre mercedes

Hvad er jeres erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på veteran mercedes (1963)
  • #1   12. jul 2013 og evt et godt sted til at finde ny prisen på sådan en bil

  • #2   12. jul 2013 Desværre er der sket meget indenfor de sidste par år med afgifterne på veteraner, så det med de billige afgifter er desværre fortid.

  • #4   12. jul 2013 Med veteranbiler kan du max. komme til at betale 40% af nyværdien inklusiv afgift - det var det sidste jeg fik at vide ved SKAT. Dertil skal så ligges brændstofafgiften - 1000kr. pr km. den kører under 15km/L.

  • #5   12. jul 2013 ja så kan jeg ihvertfald hurtig regne ud at den med forbruget giver 10 kilo ekstra smiley

  • #6   12. jul 2013 Ja det er noget forbandet svineri, med den ekstra brændstofafgift der kom på!!! :o(

  • #8   12. jul 2013 som jeg kan læse mig frem til er det den pris som den havde fra ny (uden afgift)

    men hvor finder jeg lige den? jeg har fundet en pris på den i holland:)


  • #9   12. jul 2013 Netop - det er jo det fede ved ældre veteranbiler! Det er max. 40% af den oprindelige værdi inkl. dansk afgift.

  • #10   21. jul 2013 Du kan eventuelt alliere dig med nogen af de kloge på veteranposten.dk de kan helt sikkert hjælpe dig.

    Om det er svineri med ekstra tillæg til brændstof osv, tja det kan man diskutere, jeg syntes personligt måske også det var lidt for "meget" af det gode at man kunne hente en Opel Kadett med en 200hestes turbomotor i tyskland og få den indregistreret for 6000.- kroner med de gamle regler, det har jo ikke meget med veteranbil at gøre.

    Til gengæld kan man nyde sin bil året rundt med veteranforsikring og vægtafgift til samme for ialt noget der ligner 1200.- kr om året. Så syntes bestemt det er det værd, og sådan en bil vil jo aldrig blive mindre værd hvis du passer ordentligt på den smiley


Kommentér på:
Afgift på veteran mercedes (1963)

Annonce