{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.972 visninger | Oprettet:

Dårligt WiFi signal {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har fået noget internet fra WAOO, men deres router kan sgu ikke sende signalet ud i hele huset. Derfor skal jeg jo ud og have en router jeg kan sætte til den jeg har som kan sende signalet videre så det kan nåes når jeg er i stuen ovenpå hvor jeg bruger nettet mest.
Mit hus er et normalt to etagers hus og ligeså langt som 3-4 familiebiler hehe

Er der nogle gode forslag til en router der kan række så langt?
Har ikke den vilde forstand på routere udover den viden jeg lige har fået fra et bekendte, men ville lige høre ad herinde, da jeg ofte har set nogle der er nogle hajer til IT.

Jeg har en Xbox 360 med WiFi, PS3, bærbar computer, et par telefoner og en tablet der gerne skulle kunne komme på (selvfølgelig ikke alle på en gang) hvis det skulle gøre nogen forskel.

Mvh. og glædelig jul

PS. POWAAAARRR smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårligt WiFi signal
  • #2   15. dec 2013 Det ser jo lækkert ud smiley Har aldrig hørt om en repeater før hehe. Sætter man den bare til den router jeg i forvejen har og så forstærker den signalet eller hvordan?

    Har selv siddet og kigget på denne router
    http://www.edbpriser.dk/router/tp-link-tl-mr3420-3g-4g-300mbps-wireless-n-router-id-4395528.aspx


  • #3   15. dec 2013 Du kan købe sådan nogle der skal sættes i stikkontakten som opfanger wifi signalet og sender det videre smiley

  • #4   15. dec 2013 Køb nogle acess points og sæt dem til dit modem, og sæt dem i de rum hvor du oplever dårligt signal. smiley
    Et acess point er sådan set bare ekstra antenner til netværket smiley

    Mvh Makas


  • #5   15. dec 2013 Hvad siger i til den router jeg linkede til? Der må jo gå noget forbindelse tabt i de her access points og hvad i ellers har af udmærkede ideer smiley Spiller jo online på Xboxen, så ville jo gerne have fuldt skrald eller næsten i de rum som mangler signal smiley

  • #6   15. dec 2013 Lad være med at sætte flere routere på - det bliver noget bøvl mht. IP-adresser, ekstra firewalls osv... Wireless Repeater (kan også hedde Wireless Extender), den placeres hvor du er nede på 40-50% signalstyrke, og så sender den nyt, friskt netværk afsted. Fordelen er at den forlænger det eksisterende netværk, og du derfor ikke skal have 2 seperate netværk kørende... Den skifter selv fra router til router uden du bemærker det smiley

  • #7   15. dec 2013 Har også lige fået det forklaret så jeg forstår det hehe.. Hvis jeg køber en router mere kan jeg være nødt til at skulle bore et hul fra underetagen og op ovenpå så den nye router kan sende signal ud deroppe.. Det er smart nok, men ville gerne være fri for at skulle lave det hul.. Så tror næsten det bliver en repeater der kommer på. Der er bare det, at når vi engang får den her tvboks, så bliver vi nok nødt til at lave et hul derop til alligevel, så lige nu ved jeg faktisk ikke helt.. Må snakke med Waoo imorgen om hvordan det tvboks virker… er den trådløs bliver det helt sikkert med repeater… Tror bare desværre ikke den har trådløs forbindelse smiley

  • #8   15. dec 2013 tp-link har jeg ikke meget fidus til, det er ikke særlig gennemførte produkter.

    Jeg ville købe en Linksys EA6700 eller en EA6900 (helt ny, den kender jeg endnu ikke)
    http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=7885092;7277608

    De overholder de nye standarder, og er efter min erfaring super stabile.
    Jeg har en ældre e4200, men overvejer at opgradere til en af de ovennævnte.

    Derudover ville jeg lave range extenders hvor det var nødvendigt, medmindre du har mulighed for at trække et kabel og sætte flere access punkter op, for det vil klart være det mest holdbare.
    Range extenders: http://www.linksys.com/en-eu/products/rangeexpanders
    Access points: http://www.linksys.com/en-eu/products/accesspoints

    Umiddelbart kan man også bruge en router som access point, og nogle af dem kan endda modificeres til at være range extenders.

    Problemet er at der ikke er så meget på markedet for range extenders og access points som understøtter det nyeste 802.11ac, men jeg ville klart vælge Linksys (by Cisco), og hvis man ikke vil have det, så ville jeg overveje D-link, det er dog knap så nemt at konfigurere.

    Hvis det bare skal være nemt, og tilgængeligt i diverse butikker, så kig efter Netgear, men forvent ikke samme funktionalitet, og stabilitet.


  • #9   15. dec 2013 Waoo tv er jeg ikke imponeret over, og heller ikke deres routere.
    Jeg ville have min egen lige meget hvad.

    Man kan sagtens have flere routere, man skal bare sørge for at der er en der er "master" og står for at være DHCP server, og så skal resten som sådan bare være "slaver", som er på samme måde som "master", bortset fra router-delen, som man typisk slår fra. Og dermed bliver routeren til et lidt dyrere, men bedre access punkt smiley


  • #10   15. dec 2013 Netgear havde vi før, det virkede meget ustabilt smiley
    De der extenders, virker de sådan at de opfanger signalet og sender videre? Jeg har fundet ud af hvordan den der Apple Airplay Express virker.. Den opfanger, forstærker og sender videre.. Det er jo egentlig smart og helt sikkert noget jeg ville kunne bruge smiley


  • #11   15. dec 2013 Jeg har haft linksys til waoo det var noget lort da,køre med tp-link nu og det virker bare.

  • #13   15. dec 2013 Linket virker ikke? Har du så den router ved siden af den fra Waoo, eller i et andet rum?

  • #14   15. dec 2013 Nej bruger ikke router fra waoo.

  • #15   15. dec 2013 Hmmm kan godt selv se åbne linket.

  • #16   15. dec 2013 Okay.. Uden at skulle vide det tror jeg bare ikke en anden router hjælper på problemet da den så skal sende signalet igennem etagedelingen (gulvet)….

  • #17   15. dec 2013 Ved det ikke.


  • #18   15. dec 2013 Tv boksene fra waoo kræver et lan kabel da de ikke har en trådløs løsning

  • #19   15. dec 2013 Ja det mente jeg også.. Øv

  • #20   15. dec 2013 Range Extender/Repeater er løsningen for dig - bortset fra tv-boksene, der SKAL kabel i. Dog understøtter en del extenders/repeaters at man tilkobler en enhed/switch til en LAN-port i extenderen/repeateren, så de på den måde kommer på netværket.

    Bruger det faktisk selv til min Stofa SmartTV boks herhjemme. smiley


  • #21   15. dec 2013 Det ville jo være genialt! smiley

  • #22   16. dec 2013 Netgear er ikke perfekt, men det er bedre end det som Waoo leverer med smiley

    Jeg vil stadig anbefale Linksys, men der er selvfølgelig forskel på hvilke routere man køber.

    Der er også andre løsninger som vil kunne bruges:
    - Hvis du får signalet stærkt nok, så vil en Wireless bridge kunne overføre signalet: http://www.linksys.com/en-eu/products/bridges
    - Du kan prøve med PowerLine, hvor du så får netværk via din el-installation: http://www.linksys.com/en-eu/products/powerline - her kan du så også opsætte en router/repeater/access point i den anden ende, hvis du vil fordele det bedre.

    Min oplevelse er at hvis man bruger fx den router der er leveret fra Waoo, så kan du ikke dække hele huset, men hvis du har en egen router af bedre kvalitet, så kan man som regel godt.


  • #23   16. dec 2013 #9 og hvorfor er det bedre at bruge routere som access points end bare at købe deciderede access points?

  • #24   16. dec 2013 # 23
    cs >> Det er det som sådan heller ikke, men problemet er at der ikke er så stort et udvalg af deciderede access points med 802.11ac, og det giver somme tider nogle begrænsninger. Der er jo også en grund til de er billigere smiley

    Jeg har brugt access points et par gange, men fordelen ved en router er så også at du samtidig får en ethernet switch hvor du nu opstiller din sekundære router.


  • #25   16. dec 2013 fornuftigt argument - det var lidt et trickspørgsmåll - jeg arbejder med det til daglig, men ville bare lige høre om det var et af BGs sædvanlige skodargumenter smiley



  • #26   16. dec 2013 Kan man smide routeren fra waoo væk og tilslutte en ordentlig?

  • #27   16. dec 2013 cs hvad ville du så anbefale?

  • #28   16. dec 2013 Hvad må det koste?

  • #29   16. dec 2013 Tror vi stopper omkring 1000-1200, men selvfølgelig gerne billigere smiley

  • #30   16. dec 2013 Rolig nu med jeres ac... Der er ikke så mange PC'er derude der understøtter ac i dag anyways... smiley

  • #31   16. dec 2013 Nu er jeg igen ikke med hehe

  • #32   16. dec 2013 Folk har så travlt med 802.11ac WiFi. Idéen er også rigtig fint, men der kommer til at gå 2-3 år før det bliver en gængs standard som forefindes i alle nye PC'er på markedet. Spar pengene og købt noget relativt billigt for at komme i gang. (1000-1200 kr. burde kunne købe dig en extender og et par AP du kan bruge til TV-bokse), skal du have 802.11ac udstyr på det hele nu, i en kvalitet du kan være bekendt, har du hurtigt smidt 2.000-2.500 kr.

  • #33   16. dec 2013 Okay.. Var lige forbi en IT forretning idag hvor jeg lige skulle forhøre mig lidt yderligere... Der ville sælgeren godt nok rigtig gerne sælge en router med det ac og på 1300 mbps.. Den var godt nok lidt pricey..
    Snakkede med Waoo idag for at høre om det ville virke med de her extenders og en tv-boks.. Det havde han da hørt om flere gange hvor folk brugte dem til at sætte i stikkontakten som giver signal gennem huset ledninger og så ud trådløst i den anden ende. Der kan man nemlig få dem med LAN stik smiley så tror det bliver sådan noget medmindre cs kommer med noget som er endnu bedre.. Men på den her måde kan jeg undgå at skulle bore hul til 1. sal


  • #34   16. dec 2013 Extenders er ikke en holdbare løsning i længden, det er simpelthen ikke stabilt nok, og du vil ofte opleve en del pakketab.
    Det kan være godt nok til at surfe og lignende, men ellers ikke.

    Når det er på budget, så ville jeg også hellere købe et godt sæt Powerline adaptere, og så trække ren Ethernet derfra. Men forvent ikke samme kvalitet som hvis du trækker et kabel, og vær forberedt på der kan være problemer mellem forskellige grupper.
    Det er dog blevet bedre siden jeg selv arbejdede med Powerline i et projekt for 8-9 år siden smiley


  • #35   16. dec 2013 Et sæt som dette ville kunne levere både trådet og trådløs netværk i modtager enden: http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/linksys-powerline-plwk400-id-6793982.aspx

    Hold dig fra Zyxel, og pas på TP-link.

    Jeg havde dog selv foretrukket et kabel, og så en ordentlig router eller et access point til dette. Om man giver 7-800 kr for en god 802.11n router, så ville jeg hellere give 1.000 kr og få en udemærket 802.11ac router.
    Hvis det går som det plejer, så går der ikke 2-3 år inden den teknologi er fremme, måske for alle de ting der leveres af diverse internet leverandører, men computerne skal nok få det.


  • #36   17. dec 2013 Du bliver ved med at spille på tuba for 11ac. Ro på. Lad nu lige teknologien blive udviklet ORDENTLIGT før du sætter penge i et mandagsprodukt. Bedre at vente til tirsdag.

    En 11n-router er alt rigeligt til 99.9% af "befolkningen", og en 11ac router er meget smart, men uden 11ac i computerne, får man ikke en kaje ud af det. Overhovedet.


  • #37   17. dec 2013 Tror det bliver de powerline adaptere.. Det var vist det ham fra waoo kaldte dem smiley

  • #38   17. dec 2013 Det er også en okay løsning. Eneste udfordring jeg ser er dog, at de utroligt sjældent giver en ordentlig hastighed.

  • #39   17. dec 2013 Er de dårlige til online spil på fx xbox?

  • #40   17. dec 2013 Det burde de være udemærket til, responstiderne er ok - topfarten er bare ikke altid så fantastisk.

  • #41   17. dec 2013 Okay, jeg har bestilt et sæt.. Det blev godt nok TP-link.. Det sæt jeg bestilte havde udmærkede anmeldelser smiley

  • #42   17. dec 2013 Super, du skal nok blive glad for det smiley

  • #43   17. dec 2013 Det håber jeg på smiley jeg takker og bukker for hjælpen. Det er ikke nemt når man ikke lige forstår sig på IT udstyr hehe

  • #44   18. dec 2013 Sådan kan det gå. Kan forstå der er et par af de andre der også gør meget i det, jeg har selv IT-virksomhed, så er nødt til at vide bare en smule om det smiley

  • #45   18. dec 2013 Ja, det er klart smiley men er da glad for at der er nogle IT hajer her på BG smiley

  • #46   18. dec 2013 Og husk så lige, at Linksys IKKE er Cisco mere - desværre.

    Altså eksempelvis min "aldrende" router Linksys E3000 er jeg meget tilfreds med.

    Så du kan sagtens købe en router og bruge som accesspoint - bare husk at slå DHCP fra i (alle) routere der kommer efter den inderste.

    Brug evt. samme SSID og kodeord og sæt selv kanaler (hvis du ikke er overrendt af andres) og brug 1, 6 og 11

    Da den bare skal forlænge noget trådløst signal, sørger du bare for, at den er ny nok til at understøtte n standarden, det er rigeligt lige pt.


  • #47   18. dec 2013 Tjah, hvis jeg skal komme med et godt bud, ville jeg faktisk gå med noget Draytek.
    I stedet for at skifte routeren ud, ville jeg trække et kabel eller to og så købe et par AP800.. De undersøtter roaming, så hvis netkortet i din pc også gør det, kan du lave et sort trådløst netværk med samme SSID og nøgle, så at den selv hopper på det access point der har bedst styrke..
    http://www.amazon.co.uk/DrayTek-Vigor-AP-800-Wireless-Access/dp/B00494R0UQ

    det var bare en hurtig googling, jeg sælger det selv, så jeg køber det direkte hos distributøren og derfor ved jeg ikke hvor man ellers kan få det..

    Jeg har selv en ap800 derhjemme til at supplere med og den dækker fremragende..

    11ac diskussionen vil jeg slet ikke blande mig i, da jeg i øjeblikket kun kan anbefale n, eftersom de fleste seriøse fabrikanter af netværksudstyr slet ikke har, eller kun har draft 11ac udstyr.. og derfor har jeg ikke leget meget med det..


  • #48   18. dec 2013 Det er ok i ikke mener at man skal købe 802.11ac udstyr, personligt mener jeg at prisforskellen er så lille at jeg ikke ville spare det sidste.

    I skriver at lige nu er det ikke modent, fordi mange enheder ikke har det.
    Jeg selv vil nok vende den om og spørge om man vil skifte sit udstyr ud om et år eller to når så alle nye enheder har det?
    Den seneste bærbare computer jeg har bestilt havde 802.11ac netkort.


  • #49   18. dec 2013 http://www.youtube.com/watch?v=tonZeKP-Mi4

    billigt alternativ smiley


  • #50   18. dec 2013 Haha smiley

  • #51   18. dec 2013 Well, sandsynligheden er at routeren ikke holder lige så længe som den tid der går før man får 11ac-udstyr (pc, mobil osv.), så det er spildte penge smiley

  • #52   18. dec 2013 Dr. House >> Så må det udstyr du sælger være af særlig dårlig kvalitet.
    En router holder forhåbentlig mere end et par år, det er jo ikke sådan noget man går og skifter ud i tide og utide. Og som sagt, der findes allerede en del ac-udstyr, og det er da rart at man kan udnytte at de har det, fremfor at være begrænset af at man sparede et par hundrede kroner på en router.


  • #53   19. dec 2013 Klart, moderne elektronik er jo bygget til at holde.. *host* Lad os nu bare være realistiske. Du bliver alligevel ikke begrænset af at vælge 11n fremfor 11ac. Hastighederne giver ikke mening anyways i forhold til hvad 11n kan præstere som tingene er nu, og den bedre dækning er ekstremt teoretisk.

  • #54   19. dec 2013 Dr. House >> Har du nogle målinger som grundlag for din påstand?

  • #55   19. dec 2013 Jeg har aldrig været imponeret af TP-Link, men deres nyeste produkt-serie har jeg kun gode erfaringer med. De er stabile selv på 100/100mbit forbindelse hvor der hentes torrents 24/7. Rækkevidden er den bedste jeg har set, på de nuværende produkter (har nok noget at gøre med eksterne antenner istedet for interne).

    Tp-links N900 kan anbefales : http://www.tp-link.dk/products/details/?categoryid=2477&model=TL-WDR4900

    Dog ved jeg ikke om rækkevidden fra en enkelt router er nok til et 2 etagers hus. Hvis du placerer den centralt burde den være nok, ellers skal du som nævnt af andre kigge på wireless repeaters.

    En ting der er værd at bemærke ved AC routerne er at mange af deres antenner er dedikeret til AC netværket på 5GHz. Dvs. AC routerne har færre 2,4GHz antenner, og de er gerne indbygget istedet for eksterne.
    Der er stadig rigtig mange enheder som benytter 2,4Ghz til 802.11n, så man får dårligere wifi ved at vælge en AC router hvis ikke man har enheder der understøtter AC.


  • #56   19. dec 2013 Brian D > Du kan tage med på job en dag, så kan du lege med spectrum analyzers og software som f.eks. Ekahau. (aka: Jeg har praktisk erfaring. Jeg må beklage, jeg agter ikke at sidde og sammenstykke en afhandling blot for at bevise jeg har ret. At jeg selv ved jeg har det, er nok for mig smiley )

    Nicklas S > Tak for din udtalelse. Du gad lægge mere energi i det end jeg - respekt! smiley


  • #57   19. dec 2013 Problemet med 5 Ghz antenner og dermed færre 2.4 Ghz antenner findes også på nogle 802.11n dualband routere.

    Grunden til at man bruger 5 Ghz er primært på grund af forstyrrelser i 2.4 Ghz (mikroovne, bluetooth, dect telefoner osv.) området, ulemperne ved 5 Ghz er at meget udstyr endnu ikke understøtter det, og selvom det tidligere i tråden er postuleret at dækningen (ekstremt teoretisk) skal være bedre på 5 Ghz, så er rækkevidden ved 5 Ghz vel ringere, hvis det bliver brugt som broadcast på samme måde som man gør med 2.4 Ghz N. rækkevidden bliver dog bedre, når det bruges retningsbestemt.
    Derfor mener jeg også at man bør have mere end et enkelt access point til at afdække et helt hus hvis ikke man kan nøjes med ringere hastigheder ude i yderområderne, men hvor mange kan det hvis man vil streame video eller lignende?
    Og da i nu arbejder med det til hverdag, så ved i også at bare et par meter ekstra kan sænke den reelle hastighed væsentligt.

    Wireless N udstyr kan have op til fire antenner med omkring 100 mbps, hvor Wireless AC skulle kunne håndtere op til otte antenner med op til 400 mbps hver. Og i forhold til rækkevidde så skulle AC være mere effektiv, da det er retningsbestemt, hvorimod N som regel er broadcast.

    Jeg kan godt se det ikke hjælper på det udstyr man har nu, som ikke er AC kompatibel, men der er allerede udstyr på markedet, flere bærbare har AC, nogle mobiltelefoner har AC (fx Samsung Galaxy S4 og HTC One). Og lur mig om ikke AC standarden er meget mere udbredt når vi ser et år frem?
    Personligt ville jeg ærgre mig over at have købt en 802.11n router, hvis jeg får ny mobil eller bærbar i løbet af det næste år med 802.11ac understøttelse.

    Din praktiske erfaring er fin nok til mig, men hvis man skal vælge 802.11n, for rækkevidde og ikke fordi det ikke kan betale sig med 802.11ac, så må man vel sørge for at man vælger en router uden 5 Ghz understøttelse, som derfor kan "koncentrere" sig om at sende på 2.4 Ghz, med fire antenner?

    Som jeg læser det, så er det bedste valg i følge tråden her, en singleband 802.11n router med eksterne antenner, fordi den burde have båndbredde nok og 802.11ac ikke er udbredt i dag?
    Men selvfølgelig, hvis man lever af at sælge netværks udstyr, så er det vel fint at sælge noget i dag, og så kunne sælge noget nyt om et år eller to... smiley

    For mig svarer det lidt til at købe en ny bil efter det behov man har netop i dag, og ikke tænke bare lidt frem i tiden, fx et år?


  • #58   20. dec 2013 Det er godt gået du sammenligner en bil til 250.000 og en router til 500-800 kr. Well done.

    Som sagt, en trådløs router lever typisk ikke engang 2 år. Måske ikke nødvendigvis pga. elektronikkens holdbarhed, men lige så meget pga. øgede krav til hard- og software i dem, hvor fabrikanterne ikke er så gode til at levere updates, da det er så billig hardware at kunderne bare køber nyt, i stedet for at brokke sig over updates. Held og lykke med at ændre på dét.


  • #59   20. dec 2013 Hvem sagde at bilen skulle koste 250.000 kr ?
    Det er også lige meget, det var ikke det emnet handlede om.


    Hvis din router ikke holder mere end maks to år, så har du nok enten købt den i for ringe kvalitet, eller valgt at spare og fået en med ringere specifikationer.

    Som tidligere sagt, ville jeg holde mig fra TP-link.

    Men hvis jeg skulle løse problemet for trådstarter uden at bore huller og andet, så ville jeg vælge at opsætte et powerline kit, og placere en router ved teknikrummet i stue-etagen i den ene ende af huset, og endnu en router på 1. sal i opholdsstuen i den anden ende af huset. Hvis man ønsker at have trådløs dækning i hele huset.
    Dermed får man også en switch, så man kan sætte sin tv-boks og andet til hvor man har router nummer to.

    Routeren fra Waoo ville jeg ikke bruge, jeg ville måske endda få slået trådløst netværk fra, så den ikke forstyrrer det andet.

    Den ene router bliver så dhcp-server (master), og den anden slår man dhcp fra, og lader den bruge som slave. Begge bliver sat op med samme SSID og sikkerhed, men på hver sin kanal. Powerline kittet forbinder de to routere.

    Om man køber en wireless N eller wireless AC må man selv om. Jeg selv havde købt AC, da jeg ikke gider skifte routere hele tiden, slet ikke hvis man er nødt til at have to... smiley


  • #60   20. dec 2013 Har fået dem sat til og de virker.. Dog halter de når der kommer 3 devices på.. Allerede ved to kan man mærke det.. Desuden falder hastigheden drastisk.. Jeg målte hastigheden ved routeren med kabel på computeren og alt andet slået fra.. Den sagde knap 61 mbps i download og 70,5 i upload.. Når jeg lavede samme test igennem powerlinket viste den 7 mbps i download og mindre i upload..

  • #61   20. dec 2013 Det var noget af et fald men hvilket sæt bestilte du?

    Der er selvfølgelig en del muligheder for tab ved at køre igennem elnettet, specielt hvis de sidder på hver deres sikringsgruppe, men ligefrem kun 7 mbps downstream det er ikke meget.


  • #62   20. dec 2013 Hold da op.. Det kan nok mærkes kraftigt, når du skal spille på Xbox'en.. Ps3'eren kan du bare skrotte.

    Bor nu bare et hul igennem loftet, så du kan få sat noget bedre udstyr til ovenpå.. smiley


  • #63   20. dec 2013 PS3'en er faktisk den som kører bedst smiley er nu egentlig mest til Xbox, men er lige gået i Gran Turismo mode igen smiley

    jeg købte et TP-Link WPA4220KIT smiley
    Tror du har ret med hensyn til at stikkene ikke kører over samme sikring siden faldet er så voldsomt.. Har dog ikke testet stikkene, så jeg er ikke sikker hehe.. Men jeg har net nu og det fungerer i hele huset, det var hovedsagen smiley Netflix kører dog ganske fint..


  • #64   20. dec 2013 Det kan også have meget at sige om du har sat kittet i en strømskinne eller forlængerkabel, det skal helst sidde direkte i stikkontakten.

    Igen, så har jeg ikke meget fidus til TP-Link, selvom de angivne adaptere skulle kunne køre både kablet og trådløst...

    Er de målte 7 mbit/s via trådløs eller kabel?
    Hvis det er trådløs, så mål det lige med kabel, og med stikkene direkte i stikkontakten. smiley


  • #65   20. dec 2013 Det var trådløs smiley ville lige tåge og teste worst case scenario smiley
    de begge sidder i stikkontakt


  • #66   20. dec 2013 Forskellige faser skulle ikke have noget at sige på moderne powerlineudstyr.

    http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-basics/31585-smallnetbuilders-powerline-faq

    Og drop nu det TP-link-had, det er glimrende produkter, om man vil eller ej. Bevares, det er noget af det forhandlerne tjener mindst på... Mon det kan forklare skepsis? smiley

    Min kammerat har investeret i et powerline-kit, han gav lige knapt 1500 kr. for det - kan selvfølgelig ikke huske producent, må lige høre ham ad i morgen. Det droppede fra 101 mbit på downstream til 14 mbit.


  • #67   21. dec 2013 Dr. House >> Pris og kvalitet hænger ofte sammen, men dermed ikke sagt at det altid gør det. Man kan også købe skramme for dyrt.

    Der er mange ting der kan spille ind, og installationen i huset kan bestemt også spille ind. Samtidig med der også kan være forstyrrelser på netværket over Powerline. Jeg har ikke selv noget Powerline udstyr, da jeg ikke har behovet for det lige nu, men jeg er blevet anbefalet Devolo.

    Alt andet lige så har jeg endnu til gode at opleve noget positivt fra TP-Link, det samme gælder desværre også for Zyxel, som ikke ligefrem er i den billigste ende.


  • #68   21. dec 2013 En router kan saagtens holde mere end to år, også ang. standarder.

    Jeg ser heller ingen grund til AC endnu, hvad er dit internet? 50/50?
    De normale routere med 300 er rigeligt stadig.

    Hvis din forb. ryger kraftigt ned med 3 devices, og allerede ved 2, så ville jeg bytte skidtet og købe Linksys (før Belkin evt.) eller købe RIGTIG Cisco - der kan sagtens fås "small business" routere til fine priser.


Kommentér på:
Dårligt WiFi signal

Annonce