{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Huskøb {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Har haft diskuteret noget så kraftigt med en ven om dette. Hvis nu vi siger at jeg skal købe et hus til 400.000.

Med 25.000 i udbetaling.
og 3.000 kr i afbetaling om måneden.


For at banken har sin sikkerhed i at pengene bliver betalt hver måned.
Må man så lave en aftale med banken om at ens mor og fader overfører 1.500kr hver måned til mig( altså barnet) Hvorefter jeg så giver dem penge. Hvis man f.eks. ikke har fast arbejde? Eller???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huskøb
  • #1   8. apr 2014 skat blander sig nok lidt der i os skal du regne med

  • #2   8. apr 2014 Mener godt dine forældre kan tá ansvaret for hvis du ikke betaler så skal de dække det.

    De skal bare skrive under på lånet. Evt hvis forældre køb er muligt?

    En kredit forening vil aldrig låne dig penge alene når du ikke har råd til at klare dig. Du skal også ha et rådigheds beløb ud over de faste udgifter

    Mange gange vil de slet ikke låne ud til huse til de småpenge. For hvis huset er så billigt så er det nok i dårlig stand. Eller ikke særlig attraktivt. Hvis i feks ikke betaler så kan det være banken står med et hus de ikke kan sælge igen. Så har de ingen sikkerhed for deres penge. Med mindre dine forældre har noget af værdi de kan tá.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #3   8. apr 2014 Hvad vil du betale med hvis du er arbejdsløs. Og et hus til 400.000 trænger garanteret også til en god renovering

  • #4   8. apr 2014 Jeg gav 110.000 for mit hus, og kunne ikke få lov at låne en krone nogen steder, da huset var for billigt. Så endte med at måtte købe det kontant. Tvivler på at du finder en bank der er med på den.

  • #5   8. apr 2014 Som skrevet tidligere skal nogen kautionere, for ellers kan du lave nok så mange aftaler, og når alt er på plads. Så kan aftalerne ophøre, og så står de med et hus.

    I det hele taget er de slet ikke til at låne penge efter den " såkaldte " krise hvis ikke du har et rådigheds beløb på 15000 kr. Du ikke ved hvad du skal bruge til... JA så bliver det et nej derfra...


  • #6   8. apr 2014 Det kan godt lade sig gøre at lave en hensigtserklæring om, at din mor vil overføre pengene, hvis I har et godt forhold til banken - og den rigtige bank. Men den holder ikke juridisk, med mindre hun kautionerer.

    Jeg har før lavet sådan nogle aftaler, som du beskriver, for vores kunder.


  • #7   8. apr 2014 Giver for en gangs skyld Bay helt og aldeles ret...

    Derudover mener jeg dog også at huske, at får du penge officielt på den måde af dine forældre, bliver du beskattet af din "indtægt" - meget kan skrives hen som arveforskud og gaver, men næppe det hele.


  • #8   8. apr 2014 Du må give børn over 50000 om året i gave uden det skal beskattes, 1500*12= 18000 = ingen beskatning

  • #9   8. apr 2014 Man kan faktisk give helt op til 59.800 kr. i lige linje op og ned her i 2014. Men det bestyrker naturligvis bare yderligere det faktum, at det sagtens kan holdes inde under loftet for skattefrit arveforskud smiley

  • #10   8. apr 2014 Fik lige læst hvad sådan noget hedder. Det er forældre finansiering. Hvor huset stadig er i eget navn. Huset er i super stand og blev bygget i 2008.

  • #11   8. apr 2014 Udbetalingen på et hus til 400 er vel også mere end 25000. Tror først og fremmest du skal sætte dig ind i hvad der er af lån typer, eller få din bank til at forklare dig hvad der er af muligheder smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #13   8. apr 2014 Det var sgu meget billigt eller et meget lille hus. Hvor i landet får man et hus i super stand og bygget i 2008 til 400.000 kr ?

  • #14   8. apr 2014 Det lyder som en meget lille andelsbolig langt ude på landet. smiley

  • #15   8. apr 2014 Det kan næsten kun være en andelsbolig, i hvert fald. Man får ikke meget nybygget hus til den pris.

  • #16   9. apr 2014 det er et nyopført træhus fra 2008 beliggende i byen Ønslev. Det er på 108m2. Med en grund på 1010m2. Det er vidst et dødsbo.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #17   10. apr 2014 Det jo ikke et hus. Men et sommerhus haha. Men ok hvis man gerne vil bo i noget der ligner et sommerhus på sydsjælland så det da bare at hoppe på.
    Forstår bare stadig ikke hvordan du vil eje det som arbejdsløs. Hvor vil du få pengene fra til det ?


  • #18   10. apr 2014 så fordi det er et træhus er det et sommerhus?

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #19   10. apr 2014 Nej ikke nødvendigvis. Men det ligner bare et sommerhus som jeg kender det. Med ulækre planker overalt.
    Men det jo en smagssag smiley
    Men hvis vi skal forholde os til emnet i stedet for smag hvordan vil du så have pengene til det hvis du er arbejdsløs. Ser jo ikke smart ud (hvis overhovedet muligt) at eje et hus hvis man F.eks er på kontanthjælp.


Kommentér på:
Huskøb

Annonce