{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.178 visninger | Oprettet:

Morten J
Morten J
Tilmeldt:
22. jan 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Ny skrue/boremaskine! {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.
Jeg står og skal bruge en ny skrue/boremaskine.

Mit behov er ikke det store, det er til hobbybrug herhjemme.
Jeg havde før en Metabo, som jeg faktisk var godt tilfreds med, men den har valgt at lukke det magiske røg ud!

Naboen, som er tømrer, bruger makita, og sværger til det, og det er da os en lækker kvalitet.
Jeg har dog lige stået med en af de nyere Dewalt maskiner fra XR serien, og må sige de fleste ret lækre...
Budgettet er omkring 2500 kr, helst med 2 4.0A batterier..

Hvad ville i vælge?
Det skal siges jeg på ingen måde er professionel, men jeg kan godt lide dimser, og ting der er lavet ordentligt!

Tak smiley


Kommentarer på:  Ny skrue/boremaskine!
  • #1   31. aug 2014 Makita er vejen frem

  • #2   31. aug 2014 jeg har selv både makita og devalte og er helt klart fortaler for makita devalte går bare i stykker hele tiden

    men hvis du ikke ska bruge det ret tit så lad være med at købe noget med batteri da det holder max 5 år hvorimod med kabel så har du i mange år


  • #3   31. aug 2014 Køb det inde på prishammeren.dk der kan du helt sikkert finde en makita sæt til de penge..

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #4   31. aug 2014 Der er godt nok lidt at vælge i mellem!
    Det er da svært når man ikke kan stå med det i hånden...


  • #5   31. aug 2014 dewalt nye 4.0A batterier er super gode, dem bruger jeg privat og på arbejdet bruger vi makita i 3.0A og ja de køre jo og godt.. det er nok lidt mere en smagssag og om hvad du skal bruge den til??
    skal siges at makita's maskiner kan tåle støv end dewalt


  • #6   31. aug 2014 bare sørg for du får noget med slag i det vigtiske er du får det du har brug for

  • #7   31. aug 2014 stark har et par gode tilbud på Dewalt,værd at kigge på

  • #8   31. aug 2014 Jeg ville nok vælge en dewalt eller hvis det skal være rigtig godt en Hilti men sådan en kan du nok ikke få til dit budget

  • #9   31. aug 2014 Makita er ikke ret godt.

    Har en Dewalt jeg gav 1500kr for, for 6 år siden da jeg købte hus og den virker stadig perfekt.


  • #10   31. aug 2014 1. "Mit behov er ikke det store, det er til hobbybrug herhjemme."
    2. "helst med 2 batterier"

    Noget voldsom hobbybrug må jeg sige...


  • #11   31. aug 2014 bare du husker og kigge på amper og ikke volt.. du ender med og blive skuffet hvis du en gang skal bruge lidt extra kræft i den og du så kun har købt en 1.5A

  • #12   31. aug 2014 Husk nu lige at alle mærker i dag laver både hobby lort og proff.
    Så hvilket mærke du køber er egentlig underordnet hvis bare det er fra deres halvproff/proff serie.


  • Grønvall
    Grønvall Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #13   31. aug 2014 Makita har store problemer med deres slide batterier på mit arbejde skifter vi de originale batterier ud efter et år hvor vi så køber uoriginale batterier som holder holder flere år synes det siger rimelig meget om kvaliteten på makita.
    Jeg køber kun dewalt privat da jeg har maskiner der er 5-10år gamle og de holder bare, samt dewalt er længere fremme end makita ved dewalt kan man også få 5.0Ah batterier.


  • #14   31. aug 2014 Vi har snart prøvet alle mærker i vores virksomhed.
    Og nu er vi nået til de nye hilti maskiner, og må nok sige at det er nogle lækre maskiner der kan arbejde.
    de bliver brugt proffesionelt i en smede virksomhed.


  • #15   31. aug 2014 lasse M... jeg kan kun giv dig ret, men det er slet ik til at få inden for det budget som manden søger og så meget tror jeg ik lige han får det brugt smiley

  • #16   31. aug 2014 Ved faktisk ikke hvad prisen er smiley

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #17   31. aug 2014 #10
    Lige på er jeg i gang med en større ombygning af huset herhjemme, gips, forskalling, isolering, nye vinduer, køkken osv - derfor 2 stk batterier!

    Så det bliver enten makita, eller dewalt - og det skal være fra deres pro serie.
    Så langt så godt smiley
    Og tak


  • #18   31. aug 2014 Jeg har alt i makita og er godt tilfreds, med hensyn til slag synes jrg hurtigt de bliver for tunge, og halvdelen af gangene skal man alligevel ind og hente sds' eren

  • #19   31. aug 2014 Bosch laver også fine maskiner, de er lidt billigere, men de holder også rigtig godt smiley

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #20   31. aug 2014 Jeg har en ganske fin slagboremaskine som jeg med glæde bruger ved siden af, ved ikke om det gør det nemmere at slag ikke er super nødvendigt smiley

  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #21   31. aug 2014 #11
    Jeg tror du har misforstået noget.. Det er Ah, altså kapacitet, og siger INTET om hvor stærk maskinen er.
    Din bil er vel heller ikke svagere fordi at der måske er en 40L tank, og naboens har en 50L tank?


  • #22   31. aug 2014 Nick K: Så simpelt er det faktisk ikke. Et batteri kan levere en hvis strøm i spidsbelastning, opgivet i C, den reelle strøm får du så ved at gange batteriets kapacitet med det antal c det kan levere. Typisk vil 2 ens batterier af samme type, men hvor det ene har dobbelt så stor kapacitet altså langt fra kunne levere lige meget strøm.

  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #23   31. aug 2014 #22
    Fortæl mig noget jeg ikke ved.
    Der sidder 18650 lithium batterier inde i batteripakken til det typiske elværktøj, og jeg kan da erfare ud fra mine egne hilti batteripakker, at det er samme celler der bliver brugt, lige meget er det er en lille 1,3Ah pakke til min skrue maskine, eller en 3,3Ah pakke til min boremaskine. Forskellen er bare hvor mange celler der er sat i henholdsvis serie og parallel.


  • #24   31. aug 2014 Jeg bruger Dewalt efter en årrække med Hitachi.. Før gik jeg uden om Dewalt men de problemer jeg syntes de havde har de fået udbedret i løbet af de sidste år.. Jeg er ret glad for deres 5ah kulløse slagboremaskine som kan holde en hel arbejdsdag på to batterier uden at skulle lade op..
    Jeg tabte iøvrigt min slagboremaskine fra taget sidste dag - frit fald på 5 meter ned på en eternitplade.. Ikke en skramme på maskinen så indtil videre er jeg imponeret..
    Ikke at jeg skal vurdere hvad andre har behov for men gå aldrig ned på udstyr.. Det bliver ikke billigere at købe en 1.5ah maskine som man så finder ud af kun kan løse det halve af opgavene..


  • #25   31. aug 2014 Nick: det jo netop den samlede kapacitet der afgør hvor meget strøm det kan levere, dobbelt så mange celler kan levere dobbelt så meget strøm. Og da de små 1,3 ah batterier hos makita ikke kan levere så meget strøm som de krævende maskiner bruger i spidsbelastning, bliver de en hæmsko.

  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #26   31. aug 2014 #25
    Hvis vi sætter et lille 14,4v 1,3Ah batteri op imod et 22v 3,3Ah, så holder din påstand fint. Men, nu snakker vi batteripakker til skruemaskine, og ikke til store akku-borehammere, og så har det ikke den store betydning om det er 14,4v 1,3Ah eller 14,4v 2,6Ah batteripakker.
    Nu ved jeg ikke hvilke celler makita bruger, men hilti bruger nogle hæftige LG celler der er rated til 35A peak, og 20A vedvarigt forbrug.


  • #27   31. aug 2014 Med en 110mm hulsav på kan jeg garantere at det har betydning

  • #28   31. aug 2014 for at afbryde debatten der nu kører vil jeg sige til trådstarter at det er en smagssag og dewalt og makita begge er fede. MEN jeg vil råde dig til at køre i din lokale tømmerhandel og så kigge, føle, prøve osv begge. For mig er en vigtig del at maskinen føles godt i hånden og ikke er en stor, tung og klodset sag. Ikke meget fidus i at have en super kraftig maskine der "holder evigt" hvis man føler ens arme er ved at falde af

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
  • #30   31. aug 2014 Kør lige ned i den lokale butik og prøv den først.. Der er sket meget fra den du linker til og så den nye model. Når du står med dem i hånden er 4'eren lidt en klods smiley

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #31   31. aug 2014 Hvad hedder den nye? smiley

  • #32   31. aug 2014 den du linker til er en super maskine ligger godt i hånden vejer ikke set store og den kombination mellem brushless motor og et 4Ah batteri er vildt lækker jeg bruger den selv på arbejde også en slagskruetrækker til store skruer som karmskruer, tagskruer osv.

  • #33   31. aug 2014 Den Dewalt er en fin maskine,men som de andre skrive så gør dig selv en tjeneste at prøv den i hånden før du køber.Hvis du ikke har brug for slag i den så køb den uden,1600 i stark med 2 batterier

    Jeg bruger selv makita til hverdag og det er så som så hvor godt jeg syntes det er,har altid tilbage i tiden været glad for dewalt men da de kom med deres første XRP for 7-8 år siden skiftede jeg væk fra dem da det hele tiden gik i stykker,men deres nye maskiner virker til at være ok,så jeg er så småt ved at skifte tilbage til dem efterhånden som makitaerne går kolde.

    Bygma har også et tilbud på milwaukee med 2 maskiner til 1900 skruemaskine samt slagsruetrækker,det er heller ikke et dårligt sæt


  • #34   31. aug 2014 Er det kræfter du har brug for elker bare en god skruemaskine til til lidt boreopgaver og skrueopgaver kan klart anbefale den nye lille blå bosch serie stærke og stabile og klarer de fleste opgaver

  • #35   31. aug 2014 Mikita er fede og ligger godt i hånden. ( Den lille model til mig)

    Kan ikke døje det dewalt pis. De ligger røv dårligt i hånden
    Har dem desvære på arbejdet og forhelvede hvor har jeg lyst til at kaste det lort langt væk.

    Men til dit behov så gå efter det der ligger godt i hånden


  • hans k
    hans k Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 60
    #36   31. aug 2014 Jeg har den gamle m18 serie fra milwaukee og er god tilfreds med det. Den er lidt tung den store skrue/bore maskine men kan skrue det meste i

  • #37   1. sep 2014 evt tjek det sæt jeg har til salg, fik det i gave, men har selv et i forvejen, lækkert sæt til lille pris

  • #38   1. sep 2014 http://tilbudprof.stark.dk/Tilbudprof20aug10sep2014/?Page=9

    kig i denne avis der er mange devalt på bud


  • #39   2. sep 2014 hvor tit bruger du dit el værktøj ?

  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #40   3. sep 2014 Ret ofte smiley

  • #41   4. sep 2014 vi har lige brændt vores af på arbejdede af den du linker til, vi borede 110 mm hul og kunne den sku ikke holde til... vi har den dog fået lavet og bruger den sjældent.. vi har den helt store dewalt som stadig er med kul, den er nu 3 år gammel og ar en rigtig arbejdshest! vi har så dog fået den mellem den du linker og den store og det er klart at andbefale den! den er lidt stærkere i motoren så når du skruer karmskruer og diverse store skruer i belaster du den ikke lige så meget som den du linker til..

    her er den jeg ville vælge hvis jeg var dig..

    http://www.dewalt.dk/powertools/productdetails/catno/DCD995M2/


  • Benny S
    Benny S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 7
    #42   24. nov 2014 Du skulle virkelig overveje en af de nye modeller fra Milwaukee. De yder rigtig godt, og er til at komme til for pengene.

    Hvis du ikke behøver en med slag kunne du overveje denne: http://stromento.dk/milwaukee-bore-skruemaskine.html

    Ellers ville jeg nok se nærmere på en som denne slagboremaskine:
    http://stromento.dk/milwaukee-slagboremaskine-18-v.html

    God dag derude
    / Benny S


Kommentér på:
Ny skrue/boremaskine!

Annonce