{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.081 visninger | Oprettet:

144.640 kr for hund? {{forumTopicSubject}}

Så lige <b>penge</b> på Dr1.
De mener at det ville koste en familie og holde en blandingshund i 12 år (blanding mellem labrador og golden retriver) hvis de regner alt med.

But how? Min lille ankelbidder kan man få en 15kilos sæk hundefodder til for ca 400 kr. Det holder da godt og vel 5-6 måneder den sæk, og synes da ikke at jeg har så mange andre ''voldsomme'' udgifter på den, som sådan. En kat skulle koste lidt over 60.000 kroner i 12 år også. Men hvordan? Alt er selvfølgelig regner ud fra at hunden og katten ikke skal til dyrlæge på grund af slåskamp, fordi den er blevet kørt over, fordi den har fået kræft, eller noget andet, som gør at dyret skal til dyrlæge. Det nævnte beløb er udelukkende udgifter som man ikke lige slipper for.

Men de udgifter har jeg bare ikke? Så hvordan kunne de finde frem til at det bliver så dyrt over 12 år?

Billedet er af søster ene hund og ene kat, og de 2 dyr skulle åbenbart så koste over 200.000 over 12 år.
Det har jeg godt nok mine tvivl om smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  144.640 kr for hund?
  • #3   10. sep 2014 Als

    Sku heller ikke fordi at det er på grund af jeg tænker over det. Jeg tænker bare mere over, hvordan fanden de er kommet frem til de tal som de nævnte. Min hund vil ikke have kurv eller legetøj, så hun nøjes kun med sit hundefodder, som i øvrigt holder ret lang tid. Og så årligt dyrlægetjek til 500-600 kr. Alene der koster det mig 1400 pr år, hvis 2 sækker hundemad holder til 1 år ialt.

    Igen, godt nok er det en lille ankelbidder, men så meget kommer hun altså slet ikke i nærheden af til og koste over 12 år. Nu er hun så godt nok også 13 år, og fik hende da jeg hun var 7-8 år gammel. Men alligevel, kan ikke forstille mig hvordan hun skulle have kunne koste så meget, overhovedet.


  • #4   10. sep 2014 jeg har 3 amerikanske bulldogs og de spiser ca 32 kilo special foder om måneden det knap 3 sække af ca 650 kr , og så plus div ben og andre ting de får hele tiden smiley puha tør ikke tælle regningen op på dem i de ca 20 leveår de har tilsammen, uanset hvad giver de glæde i hverdagen på en måde penge ikke kan , så om jeg synes det hver en krone værd ? 100 %

  • #5   10. sep 2014 min kat spiser laks for 300 kr md. og der er stor forskel på dyrt hunde mad, og så den billige fra netto, hos dyrlægen har de hundefoder til 380kr for 4kg. men ja de har nok overdrevet noget, det er jo tv smiley hc

  • #6   10. sep 2014 Katten kostede 250 kr sidste måned at få kremeret.. Det var fandeme dyrt.

  • #7   10. sep 2014 Alt bliver overdrevet ved DR.

    Var det ikke også dem, der havde det program hvor de medregnede ALT med når man kørte til grænsen og handle ind, som blev kørt laaaaangt ud?


  • #8   10. sep 2014 H c

    Jeg køber hundemad fra dyrekæden ''Bunny'' hvis det er hvad den hedder, hvor min svoger har arbejdet siden folkeskolen. Får 25% rabat, og skal derfor IKKE af med 400 kr, da jeg sparer lidt. Og ja, chefen og alt er indforstået med rabatten, så piv nu ikke smiley

    Det er Arion som den i midten, så butikken forhandler.
    http://www.langeskov-planteskole.dk/upload_dir/shop/arion.w800.h700.wm.jpg


  • #9   10. sep 2014 Og den jeg køber er så bare på 12kg åbenbart.

  • #11   10. sep 2014 Als

    Hvem fanden køber også de små poser til høje priser?
    Min har også været på royal canin, men på grund af nogle hudproblemer (grundet noget i maden hun ikke kunne tåle) så skiftede vi til det her. Prisen er meget lig den samme, så hverken billigere eller dyrere.


  • Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #12   10. sep 2014 Alene lovpligtig ansvarsforsikring og sygeforsikring betaler jeg da ca. 25.000,- for over en 12 års periode.

  • #13   10. sep 2014 Als, fodre du din hund kaniner? Du er satme big spender! smiley

  • #14   10. sep 2014 du skal også medregne forsikring på kræet - aner ikke hvad den koster smiley

    og så er det nok en gennemsnit pris DR er kommet frem til.

    ved da at min nabo har brugt over 30.000 på dyrlæge regninger på hendes hund pga. kræft og andre sygdomme.

    og regner du DR's beløb ud pr. måned så giver det lige over 1.000 kr. pr. måned - og det skal nok passe med det forskellige der kommer hen ad vejen.



  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #16   10. sep 2014 Tror det passer meget godt.

    600 kr om mnd til mad og godbidder = 7200 kr årligt
    Forsikring = 2200 kr åligt
    Dyrlæge tjek + selvrisiko forsikring 1-3000 kr årligt
    Legetøj
    Brændstof til bilen

    Det løber squ op..


  • #17   10. sep 2014 Min hund kommer aldrig til og have en lovpligtig hundeforsikring, aldrig smiley
    Havde jeg en staffordshire bull terrier (som min søster og hendes kæreste også har) eller hvis jeg havde en lidt ustabil hund (som den jeg har smidt billede af, som også er min søsters) grundet en masse uheldige oplevelser som hvalp, som bl.a er overfald, som gør at den ikke altid kan med andre hunde, ja så skulle jeg da helt sikkert have en. Men en lille ankelbidder som kun brokker sig lidt og går væk fra andre hunde, og som jeg kan gå uden snor med, direkte imod andre mennesker som også går tur med deres hund, og lige gå ud på cykelstien (også uden snor) i lige det vi går forbi dem, bare ved og sige ''Kom her'' og så gå derud, og på den måde have kontrol over hende, uanset situationer (kaldes opdragelse) kommer jeg aldrig til og skulle have en ansvarsforsikring. Hun kan og vil aldrig bide noget som helst levende væsen. Og nej, jeg siger det ikke (som alle andre, og så sker det alligevel) jeg siger det (da jeg nu runder 23 år om 7 dage, og har haft hund hele mit liv) fordi jeg kender min hund, og fordi hun er en langhåret lille ankelbidder som ikke kan blive i dårligt humør, og nok ender med og være DEN HUND (hvis jeg ikke hurtigt ligger mig i mellem) som ender med knubs, hvis hund som får brug for at DEN ANDEN PART, kommer til og skulle have ansvarsforsikring på deres hund.

    Så nej, kommer aldrig til og have en ansvarsforsikring på min nuværende hund, aldrig smiley


  • #19   10. sep 2014 Als

    Ja, ifølge lovgivningen. Og ifølge lovgivningen skal man heller ikke hjælpe venner i det fag man er uddannet, uden og lave en regning til dem, som der så skal beskattes af, og man skal også følge færdselsreglerne og så meget andet, hvilket folk heller ikke gør. Så nej, jeg kommer aldrig til og have en på min nuværende hund, som er mindre end vores hankat smiley


  • #20   10. sep 2014 Ja det er lovpligtig med ansvarsforsikringen og de kan altefter selskab og hund være ret peberet

    Jeg ville heller ikke undvære min lille 32kg´s pelsklump. Han er det værd


  • #22   10. sep 2014 Als

    Jo det har jeg. Men nu ejer jeg heller ikke en hidsig og grum lille chihuahua som gø'r af alt og alle, men en opdraget lille hund som kan med alt, lige fra fugle, fritter, katte, kaniner og alle slags mennesker og alle slags dyr.

    Svært og sætte sig ind i for jer, når det er at i ikke aner hvordan hun er, og alle ved at den lovpligtige ansvarsforsikring bare ville være spild af penge hvert år.
    Men igen, uden og kunne sætte sig ind i det, vil i ikke kunne forstå hvad jeg mener smiley


  • #23   10. sep 2014 Kører du også uden bil forsikring, fordi du er den bedste chauffør i verden :-)?

  • #24   10. sep 2014 Anders C

    Ja, og med plader som jeg finder rundt omkring på andre biler............ tænk at du overhovedet kan sammenligne, hahahahaha.


  • #26   10. sep 2014 Als

    Ejer man en uopdraget dum snotkøter som man ofte ser med hidsige lille chihuahua'er, ja så bør man ikke hoppe over der. Men det er ikke tilfældet med min 13 år gamle hund som kan med den grummeste amstaff, den grummeste lille mops, og hvad der end er at uopdragede og dumme hunde derude i denne grumme verden. Men sådan en hund findes ikke her på adressen, ikke sagt som alle andre, men fordi at det er sandt smiley

    Slut, skal ikke bruge mere tid på og diskutere, eftersom at i ikke skal gøre jer kloge på omkring hvordan min hund er, helt uden og kende til den. smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #27   10. sep 2014 Det er jo ikke kun hvis den bider, at du skal bruge forsikringen.
    Hvis hunden løber ud på vejen, og forårsager et trafikuheld, får du nok også brug for den.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #29   11. sep 2014 Ps: For man har jo aldrig hørt, at det pludselig kan slå klik, for selv den rareste hund. smiley

  • #30   11. sep 2014 nu nævner mange af jer der har fået beløbet nogenlunde til at passe dyrlæge men tråstarter skriver at det beløb er uden netop dyrlæge så ???

    Citat: Alt er selvfølgelig regner ud fra at hunden og katten ikke skal til dyrlæge på grund af slåskamp, fordi den er blevet kørt over, fordi den har fået kræft, eller noget andet, som gør at dyret skal til dyrlæge. Det nævnte beløb er udelukkende udgifter som man ikke lige slipper for.


  • #32   11. sep 2014 Dør ud til haven uden der er afskærmet med hegn eller noget, er åbent hele sommeren (også her om eftermiddagen i disse dage) uden at hunden render nogle steder hen. Igen, det kaldes opdragelse. Lyder til at i aldrig nogensinde har hørt om det, hahahaha.

    Godnat.


  • #34   11. sep 2014 i løbet af 12 år kommer der skam meget sammen mht. hunde mad og div. god bider helt klart, men lige frem så meget lyder helt hen i vejret
    tror ikke engang dette beløb ville komme frem hvis man regnede forsikring (som vidst nok er lovpligtig) og dyrlæge regninger med. .



  • #36   11. sep 2014 Hold da op en stakkels hund du har ??

    En 15 kilos sæk der holder i så længe .. Så får den satme ikk meget mad ellers bliver den proppet med menneske mad ..


  • #37   11. sep 2014 Jeg kan heldigvis ikke tåle nogen af dem (allergi) smiley

  • #38   11. sep 2014 Krelle

    Er det stakkels min hund, når det er at hun dag ud og dag ind har en fyldt madskål? Hahahahaha, så har man sku hørt det med.


  • #39   11. sep 2014 1000/kr om.måneden
    Træning. Hundebur til bilen. Halsbånd. Snor. Godbider. Legetøj. Kødben. Mad. Udstyr osv. Ja tror det passer Okey.

    Er desvære hunde løs lige nu men skal helt klart havde en lab. Igen


  • #40   11. sep 2014 Vores 3 koster tilsammen 5000,- i måneden hvis man tæller udstillinger, schweiss og lignende med.. Dertil kræver det en anden type bil end man ellers kunne nøjes med..

  • Hawk
    Hawk Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 60
    #41   11. sep 2014 dyr (især hunde) kommer ofte til skade når man er ude og gå etc.

    Min familie har da haft en del hunde efterhånden og de har da kostet en tur til dyrelæge en gang imellem. brækket forben = 10000 kr til dyrlægen. av. Det er jo så inkl. smertestillende osv osv.

    Min egen kat fik engang kradset sig MIDT i øjet af en anden kat. det kostede 1100 kr. tog dyrlægen 5 minutter at fixe med end indspørjtning og nogen øjendråber (fik også nogen med hjem)...

    Derudover koster "det bedste" hundemad jo også kassen i forhold til det billige fra netto.. og ja, der er faktisk bedre/mere næring i det dyre.


  • #42   11. sep 2014 hvorfor er det i bliver ved med at nævne special udstyr når det er udgifter uden dyrelæge for en gennemsnitlig kæle hund til hr og fru danmark ??????


  • #43   11. sep 2014 #42
    fordi regnestykket ikke holder vand.
    jo hvis du ville bruge mere end 1000 kr om måneder så ville det nok.


  • #44   11. sep 2014 Min søster og hendes kæreste siger at de har siddet og regnet på det tidligere. De siger at det stemmer ok overens med hvad der blev vist i ''penge'' på dr1.
    Hvis det så er rigtigt, så har de dyre udgifter i forbindelse med deres 2 hunde og 3 katte. ca 65.000 pr kat over 12 år = 195.000 (knap 200.000)

    144.640 for deres labrador (som vist på billedet) og tager jeg ikke meget fejl så koster deres staffordshire bull terrier ikke langt mindre i udgifter over 12 år, så måske endda 120.000 der. = 264.640

    Plusser man med de 200.000 som kattene skulle ende med og koste, bliver det ialt 464.640 over 12 år.

    Ved siden af har de så 5-6 grå jacoer, 2 ædelpapegøjer og 1 gul/blå ara.

    Nu er de så heldige at de får gratis mad fra dyrehandleren som min søsters kæreste arbejder i, da de ikke må sælge mad som er for gammelt, men som overhovedet intet fejler, selvom det er nået sidste udløbsdato, og derfor får de det gratis. Mht foder til de forfærdelige papegøjer (ja, de larmer meget), ved jeg ikke om de også får det gratis.

    Deres staffordshire bull terrier har lige født. Den måtte have kejsersnit midt om natten, hvilket er endnu dyrere end indenfor åbningstid, så der kommer de nok også af med en små 10.000 kr, eller måske endda lidt mere.

    Tror bare jeg holder mig til den størrelse hund som jeg har nu, da jeg ikke rigtig ser de helt store udgifter i forbundet med hende smiley


  • #46   12. sep 2014 Shaka : ja stakkels hund siger jeg

    Hvis du kan få en sæk hundemad på 15 kg til at holde 5-6 måneder .. Så prøv og regn det ud på hva hunden får af mad hver dag ??
    Det satme ikk meget mad den får så da smiley

    1 sæk hundemad holder som regel 1-2 måneder


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #48   12. sep 2014 #46

    For at tage Shaka lidt i forsvar (selvom jeg ikke er glad for det ;)), så er det jo en lille hund han har, og ikke alle hunde kræver lige meget mad.
    Det svarer vel til ca 80g mad om dagen.

    Nu fordrer vi vores meget forskelligt, men hvis vi kun gav hende tørkost, så ville hun heller ikke spise, mere end 80g om dagen, og hun vejer knap 32 kg.


  • Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #49   12. sep 2014 Min kone koster mindst 8.000,- om måneden.
    Jeg overvejer om hun skulle have sprøjten så jeg har råd til ny bil. smiley


  • #50   12. sep 2014 nullermand

    de kvinder er dyre i drift smiley


  • #51   12. sep 2014 Min hund vejer 2-3kg og spiser når den har lyst. Det er ikke en hund på 32kg som er her er tale om, eller for den sags skyld på halvdelen af de 32kg.
    Så nej, det er ikke dyremishandling at hunden selv æder når den vil, da der er frit tilgængeligt til dens mad 24/7/365 og der er ALTID mad i den.
    Hunden går ikke ned i vægt, ser syg ud eller andet. Hun er 13 år gammel og spiser bare ikke så meget, og sådan er det bare.

    Så hvis det er dyremishandling og købe det dyre hundefodder (selvom jeg får 25% i rabat) og sørger for at hun har noget i skålen alle dagens 24 timer, hver uge, hver måned, hvert kvartal, hvert halve år, eller nej, alle 365 dage der er på et år. Fortæl mig hvor henne at jeg er en dyremishandler, hahahaha.

    Ja, det hænder at hun får et ben, en pomfrit eller skorpe fra en pizza, men det sker 1-2 gange om måneden. Jeg har bare en hund som ikke føler for og spise så meget, og alligevel ikke går ned og bliver undervægtig.

    Igen, fortæl mig hvorfor og hvornår jeg er dyremishandler, mongolbarn.


  • #52   12. sep 2014 Min hund:
    Race: Border Collie /Rottweiler
    Vægt 28kg
    Madforbrug: 280g /dag = 1226,4 kg pr 12 år
    Pris pr sæk a 12 kg: 489,- (som er i den billigere ende)

    Pris i mad:
    1226,4kg / 12kg x 489 = 49975,80 kr

    Årligt dyrelægetjek:
    500 x 12år = 6000 pr 12 år

    Forsikring:
    1800/år x 12 = 21600

    Dette giver = 77575,80 kr

    Så er der indkøb af hvalp, hvalpetræning, yderligere træning, vaccination, pasning, selvrisiko på forsikring, Hundeudstyr, legetøj, godbider, hårpleje, tandpleje, kosttilskud.

    Det er nok lidt højt skudt, men det er dyrere have at have hund end man lige går og tror - og der er desværre alt for mange der ender med at være omplacerings hunde smiley

    Her er damptunten Sally på GLAT IS smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=KuDbZV57ziA


  • #53   12. sep 2014 Shaka : siger ikk det er dyre mishandling overhovedet men synes bare det lød meget mærkelig så lidt mad .. Men det siger jo alt når hunden er så lille og får lidt menneske mad her og der smiley

  • Nullermand
    Nullermand Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #54   13. sep 2014 @ Johnny J; du må da også bruge en formue på Ritalin og beroligende medicin med den energi hun har smiley

  • #56   13. sep 2014 Ingen beroligende medicin, men masser af løbe ture og aktivitet smiley
    Hun ligger for det meste og bobler når hun er hjemme.
    Tjek evt min Youtube kanal smiley der er masser af spas med hende.


  • #57   16. sep 2014 DR handler sikkert i IRMA og mener at resten af DK's befolkning gør det samme..

  • #61   18. sep 2014 I ville stadigvæk aldrig kunne sætte jer ind i og være ejer af min hund, da i helt og holdent så ville kunne forstå hvorfor en forsikring på den ikke er nødvendig. Ikke engang en flue kan den gøre fortræd, papegøjer, fritter, katte, mus, rotter eller andet Igen, det er en lille ankelbidder på 2-3 kg, ikke en stor hund på 30kg som er kendt for og kunne være farlig i de forkerte hænder. Tror sku aldrig jeg har mødt en farlig pomeranian, hahahahaha, og slet ikke hvis de er 13 år gamle.
    Søg på google.


  • #62   18. sep 2014 Så hvis en hund bider din hund, så står din hund 100% bare og kigger dumt?

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #63   18. sep 2014 Fred være med det Shaka..

    Hva med sundhedsforsikring?
    Det jo knap så udbredt, men vinder dog indpas mere og mere, meget forståeligt.


  • #64   18. sep 2014 Anders C

    Ærligt svar? Der er ingen hunde hun ikke kan med, og er aldrig sket at en hund har været efter hende på en negativ måde. Sker det at der lige bliver knurret, siger jeg hendes navn og knipser. Der vil aldrig være situationer hvor hun kan ende med og komme til skade, og skade andre kan hun slet ikke.

    Men som nævnt længere oppe, vil der heller aldrig være situationer hvor jeg går med hende uden snor, hvor jeg ikke ville kunne have kontrol over hende, også selvom vi går ud på cykelstien og har 1 meter mellem mig og hende, og nogle modgående personer med deres hund (er prøvet 10000 gange efterhånden).

    Og så har hun størrelsen, som gør (indtil videre) at der ikke rigtig er hunde som måske føler sig bange for hende, truet af hende eller andet, som gør at en anden hund bliver usikker. På stranden kommer hunde til os, hun går ikke til dem. Og når jeg ser at hunde kommer til os, får jeg hende hen til mig, lader dem snuse til hinanden mens jeg observere hvordan de er overfor hinanden, og det er altid det samme, hvor de begge bliver legesyge. Om det er en stor labrador, en stor golden retriver eller anden hund, der er ingen situationer som jeg ikke selv ender med og have kontrol over. Og en eventuelt hund vil aldrig få tænderne i min hund, da jeg altid ville være den som den skulle forbi først, uanset hvor mange skrammer jeg så får pådraget mig, og uanset om jeg så virkelig skal tage ordentlig fat i den anden hund, og løfte den op mens jeg har fast i pelsen på den. Igen, i kan aldrig og vil aldrig kunne sætte jer ind i det, jeg har ingen ustabil og usikker lille hund, som gør at den ender med og snappe en anden hund, og en anden hund kommer på ingen måder til og røre hende, aldrig. Ikke mens jeg er ude med hende i hvert fald smiley


  • #65   25. sep 2014 Gud har talt!

Kommentér på:
144.640 kr for hund?

Annonce