{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  11 september 2001
  • #1   11. sep 2014 Der kom sort sky over os alle, som kun gav frygt, og forblindet os fra realiteten, rationalitet.

    Jeg kom hjem fra skole og tændte fjernsynet, og tænkte det må være en eller anden amerikansk film. Men til sidst, gik det op for mig at det var virkeligt... Hvordan kan et land med supermagt har et så svagt sikkerhedsnet..


  • #2   11. sep 2014 sad og lavede tegninger den morgen og tror min lærer kom ind i lokalet med en radio, så vi alle kunne følge med.

  • #4   11. sep 2014 Jeg sad på arbejde og lyttede til en af DR's musik streaming kanaler. Musikken blev afbrudt, med beskeden om, at et fly var fløjet ind i et højhus. Det var først da der kom endnu en afbrydelse jeg tænkte over at der nok var noget galt.

    En af mine bekendte mistede sin søster, som arbejdede i en af bygningerne.


  • #6   11. sep 2014 Kom hjem fra skole og så det i tv.. Havde aldrig troet et land ville angribe sig selv, for at få en kunstig fjende..

  • #7   11. sep 2014 False Flag operation

  • #8   11. sep 2014 Thomas m

    Tror du så også på julemanden, og Jehovas vidner?

    Jeg kan tydeligt huske den dag, var kommet tidligt hjem fra skole. Jeg tændte for tossekassen og så en halvdårlig amerikansk film om månelandingen. Ved ikke hvad den hed, men kan bare huske at de to astronauter der var kommet til månen, de skulle til at spille golf. De lagde en bold klar, og den ene lagde køllen an til skud, men inden han nåede at ramme bolden, så blev udsendelsen afbrudt pga en fly-ulykke i usa som de startede med at kalde det. Men 10 min efter kom fly nr to, og så vidste hele verden lige plidselig hvad der var los. Fucking surrealistisk at se det andet fly flyve direkte ind i bygningen LIVE... Der fik jeg det fysisk dårligt, og mit ellers så beherskede fremmed-had kom igen frem til overfladen.... Fucking små kujoner.


  • #9   11. sep 2014 @Thomas M

    Lyder som om du tror på konspirationsteorier smiley


  • #10   11. sep 2014 Huske ikke hvad jeg lavede.

    Huske jeg så en fed aktion film i fjenstynet
    Tror den var amerikans. Den forgik i usa


  • #11   11. sep 2014 Sad og så tv og zappede rundt, så jeg så CNN live da fly nr2 ramte tårnet.

  • #12   11. sep 2014 Jeg havde lige dusket kæresten... Nå nej, det var da Prinsesse Diana døde...

  • #13   11. sep 2014 Jeg havde lige slået græs - fik det først at vide kl 18.00 (ja, det var langt ude på en vis mands mark, jeg slog græs)... Vi fik karbonader den aften

  • #14   11. sep 2014 Kan bedre huske hvad der skete dagen efter, hvor vi alle blev samlet i skolens fællesrum for at holde et minuts stilhed, og der selvfølgelig var et par fyre der ikke fattede at holde kæft. Respektløst.


  • #15   11. sep 2014 Men hånden på hjertet, så er det ikke lyv det jeg siger nu.... Jeg sad og rev i kødfløjten til noget snavs på nettet og da jeg var færdig zappede jeg over på TV... og der var det så at jeg så ulykken... Jeg havde sådan en ambivalent følelse af sorg, men samtidigt en følelse af enorm tilfredsstillelse fordi at jeg lige havde fået ormen til at brække sig... Glæmmer aldrig den dag..

  • #16   11. sep 2014 da SQUIRREL - et egern efter gode nødder

    Hvis du havde skrevet de samme inde på Scootergalleri, så havde folk udråbt dig til løgner.
    Man kan jo ikke spise karburatorer vel smiley


  • #17   11. sep 2014 Til mine forældres sølvbryllupsfest.
    Det blev en anderledes fest
    hvis man kan sige det sådan.


  • #18   11. sep 2014 Brian. Kan også huske da jeg gik på HTX at vi skulle holde 1 minuts stilhed, jeg deltog da i "begivenheden" men hold kæft hvor føltes det meningsløst at det var første og sidste gang der blev afholdt 1. minuts stilhed på en skole jeg var en del af bare fordi at ofrene var amerikanere.

    Der er sket en del være ting siden som slet ikke har fået nær så mange sympatisører, men der er åbenbart forskel på menneskeliv.


  • #19   11. sep 2014 HAHA - ja - ungdommen kan slet ikke se det gode i en karbonade.... ej heller kan de se det gode i et ostebord, fremfor en ta'selv softice til deseret

  • #21   11. sep 2014 Var på job, og hørte det i Radioen, og fik tændt for TV'et, og så Tårn nr 2 blive ramt. Det var ikke meget der blev udrettet på jobbet bagefter.

  • #22   11. sep 2014 Christian

    Der er ikke noget problem at komme ind i USA, bare du har holdt din sti ren.


  • #24   11. sep 2014 Ja det var det også, man får en stor klump i halsen, og tænker Fuck hvad skete der lige der

  • #26   11. sep 2014 var godt og vel 7 år dengang smiley vidste faktisk intet om det før nogen år efter det skete IIRC

  • #27   11. sep 2014 Sad der hjemme, og sikkert spillede Playstation. Kan huske, at det var forholdsvis tidligt om morgen, og jeg pjækkedet for skole. Tror at der kørte morgen TV, som ligepludselig blev afbrudt.

    Dengang gav mig en hvis vrede, om muslimer. I dag ved jeg ikke, hvad jeg skal tror på mere...


  • #29   11. sep 2014 Jo, det er rigtigt nok. smiley Men vi dem dengang, som samme person.

  • #30   11. sep 2014 Christian.

    Det er ikke svært at komme ind i USA, medmindre man har muslimsk efternavn så kan man godt forberede sig på timerlange "afhøringer" mens alle ens danske studie kammerater venter efter de har brugt 10 sek i paskontrol.

    Men der er stor forskel på om man lander i J.F. Kennedy lufthavn i New York eller skal til Los Angeles.


  • #32   11. sep 2014 Jeg var lige kommet hjem fra skole da fly 1 ramte.. og så nummer 2 i nyhederne..

    Min fars kammerat var på forretningsrejse og handlede i World Trade Center.. Han havde dog taget en fridag den dag.. (heldigt for ham..)


  • #36   11. sep 2014 Jeg var på kanotur i Sverige... Fik en sms fra en ven, og troede det var en dårlig joke

  • #37   11. sep 2014 Der er så meget ved den historie der ikke hænger sammen, så ved sgu snart ik hvad man skal tro..

  • #38   11. sep 2014 #37
    Er alle konspirationsteorier ikke snart skudt ned efterhånden?


  • #39   11. sep 2014 synes det mest skræmmende er at alle muslimer bliver mistænkelig gjort efter den dag, der bliver alt for hurtigt troet på div. medier.

    konspirations teoretiker, er der selvfølgelig mange af men må så også indrømme ud fra de beviser de kom frem til, er det jo ikke så mærkeligt.


  • #40   11. sep 2014 Næh tror jeg ik. -det er vist nærmere alle historierne fra den officielle forklaring der er skudt ned.

  • #41   11. sep 2014 Sådanne teorier opstår hver gang der sker noget historisk.

  • #42   11. sep 2014 #40
    det der gjorde mig skeptisk, var interviewet med Niels Harritt (en dansk universitets professor)


  • #43   11. sep 2014 Var i Bilka i Slagelse for at købe en blå mountainbike.
    Var vildt irriteret over de forbanede aber sku forsinke mig i at få en ny cykel. Alle stod bare og gloede på tv'erne i udstillingen.
    Siden da har jeg været ligeglad hvad angår terror. Efter min menig må de tossede folk bombe Hvad de vil der hvor de høre til.


  • #45   11. sep 2014 #42 Ja der er mange ting der virker suspekt ved det. Syntes også Mike Rupperts foredrag om det var overbevisende.





  • #46   11. sep 2014 #44
    det underlige er jo så at at fly en del gange af fløjet direkte ind i skyskrabere og de står stadig og de brændte betydeligt længere end de to tårne i New York.

    Niels Harrit som så er fysiker, kom med en meget god kommentar til de kollapsede totalt, hvis et tårn bliver revet ned ( af nedrivnings experter) så falder de sammen som set på tv af millioner af mennesker den dag, hvis det skete som de siger det gjorde ville det være sket på betydelig længere tid og tårnene ville kun have mistet de øverste etager....frifald sker jo kun hvis der absolut ingen modstand er.


  • #47   11. sep 2014 Sad og så south park på mtv i stuen da den gamle kom brasende ind af døren fra arbejde af og skruede om på tv2.
    Hvor det hele var kaos .

    Så også nummer 2 fly ramme ind i det andet tårn live.
    Det nok noget af det mest surrealistiske man har set.


  • #48   11. sep 2014 Ja og mange af de folk der står frem med "konspirationsteorierne" er jo folk med en lang uddannelse, som arkitekter og ingeniører.


  • #49   11. sep 2014 Jeg har kun set et enkelt tilfælde af et pårørende som dukket op på tv, fra en af flyene... Alle de andre pårørende fra de fire fly, har man ikke hørt noget om... Self hører man om de pårørende fra de to tårne, men ingen fra selve flyene...



  • #50   11. sep 2014 Den måde bygningen flader ned på, er alt for mistænksomt, især når man læser og lytter til de forskellige ingeniør og akademiker, som endda har etableret flere hjemmesider hvor de beviser hvorfor og hvordan det kan være planlagt, da intet fly kan få et så højt bygning til at kollapse.
    Og så har vi pentagon, som slet ikke holder stik, med længden af skaden, og man får kun lov til at se kun det ene vinkel fra optagelsen, og at regeringen første vil udgive videoerne om pentagon efter flere måneder...


  • #52   11. sep 2014 Ja det har været nogle dygtige terrorister, det er ikke sket før eller siden at et højhus med et stålskelet er kollapset pga brand. -og det var heller ikke fra selve sammenstødet, for den påvirkning var ikke engang så kraftig som når det stormer..

  • #53   11. sep 2014 Ala A
    det er ikke rigtigt, de pårørende fra flyene har stået frem i medierne flere gange, er lavet en dokumentar om fly 2 der ramte tårn 2.


  • #54   11. sep 2014 #52
    hvorfor tror du man bygger med limtræ istedet for stål når du skal leve op til skærpede brændkrav.. Fordi stål er elendigt til at tackle varmeudvikling..


  • #55   11. sep 2014 var på arbejdet , i ungdoms klubben, hvor fjernsynet altid kørte, man troede det var løgn at sådan noget kunne ske.. hc

  • #56   11. sep 2014 Aha det er derfor alle de nye skyskrabere er såkaldte limtræs-tårne
    smiley


  • #57   11. sep 2014 Om jeg tror på konspiration eller ej er lige meget.. En ting er helt sikkert - der er nogle ting i mange officielle rapporter der ikke hænger sammen.. De har helt sikkert ikke fortalt alt.

    Husk på at USA gerne vil være det verdens regerende land. For at kunne være det, kræver det fjender. Også selvom man selv skal skaffe dem.


  • #58   11. sep 2014 Martin A

    skyskrabere, generelt bygninger på mere end to etager bliver bygget med stål skeletter. træ ville ikke kunne holde til de store vindstød som det giver/er der i de højder.


  • Tyksakken
    Tyksakken Tilmeldt:
    feb 2011

    Følgere: 4 Svar: 2
    #59   11. sep 2014 Videnskab.dk har haft en hel række artikler om konspirationsteorier, og behandler 9/11 her;

    http://videnskab.dk/kultur-samfund/11-september-en-konspirationsteori

    MVH DJ


  • #60   11. sep 2014 Mirza> det bliver vi ikke nødvendigvis enige om. Bortset fra at et menneskeliv også er et menneskeliv i mine øjne, uanset om man hedder John Smith eller Muhammed smiley

  • #61   11. sep 2014 USA kræver fjender for at være verdens regerende land.
    Derfor bomber de lige dem selv ikke.

    Come on lol.


  • #62   11. sep 2014 #58
    Du skal ikke punktlæse, så misser du pointen..
    Det var en kommentar til #52 som åbenbart ikke forstår at stål bøjer som bare fanden når det bliver varmt.. Sætter man så 100 etager overpå hinanden og varmer en etage op i midten så knækker det sammen.. Limtræ bliver brugt i haller og landbrugsbyggeri når der er store krav til spændvidde og brandsikkerhed. Selvfølgelig bruges det ikke til højhuse - det var for at understrege en pointe.. Som i missede..


  • #63   11. sep 2014 #62
    det må du så undskylde smiley
    ved godt stål bøjer når det bliver udsat varme, har arbejdet som svejser engang.

    giver dig ret, så du må ikke misforstå dette, stål især i den tykkelse tårnene blev bygget i, skal udsættes for extrem varme før det kan ske og så vidt jeg husker fra fysik timerne så kan det ikke ske ved normal ildebrand eller jo kan det godt, men så skal branden være koncentreret på samme sted flere timer og varmen skal være konstant den samme.


  • #64   11. sep 2014 En ting man må give Amerikanerne er, når de fucker op i det, så er de gode til at få folk til, at glemme alt om det det..



  • #65   11. sep 2014 En af de ting jeg synes er lidt sjovt ved "controlled demolition" teorien, er at hvis det var et inside job, hvorfor er der så ikke bare een der er stået frem og har fortalt det?

    Nogen med den rette viden om sprængstoffer skulle jo i så fald være blevet bedt om at tage jobbet.

    Nogen skulle også være blevet bedt om at sende et par missiler/en drone/et bombefly lige ind i WTC og pentagon uden at sladre.

    x antal mennesker skulle fake telefonsamtaler fra flyene.

    Jeg tror stadig på den officielle forklaring, indtil nogen der med 110 procents sikkerhed har været med i "komplottet" kommer frem i lyset.


  • #66   11. sep 2014 tror nu heller ikke de kunne få en CIA agent til at gøre selvmord, ved at flyve ind i bygningerne .. hc

  • #67   11. sep 2014 #62: Nemlig. Stål bliver så blødt som varmt smør når det bliver varmet op.... Men det "behøver" man jo ikke nævne i visse debatter smiley
    #50: Hvor hurtigt er det lige at en trykbølge i luft breder sig???? Altså ligesom hvis en etage bryder sammen i 150 meters højde, hvor hurtigt stiger lufttrykket så fx 5 etager nedenunder?
    #48: Men endnu flere med høj uddannelse er overbeviste om at tårnene styrtede sammen fordi tunge fly fuldt lastede med brændstof fløj ind i dem.....
    #46: Niels Harrit - som for øvrigt er kemiker, og ikke fysiker - er en kegle af format smiley Han har fundet spor af et stof han kalder "nanotermit" i prøver fra tårnene efter angrebet.
    Termit er en kemisk forbindelse mellem aluminium og jern, der dannes ved høje temperaturer.
    Okay, et fly lavet af aluminium flyver ind i en bygning med masser af jern i og der antændes store mængder flybrændstof......
    Hurra for Niels, han er satme skarp smiley For øvrigt har han offentligt erklæret sig selv som stærkt antiamerikansk....

    Hvorfor er det at man ikke bare må tro på det man ser?? Et stort fly fyldt med brændstof rammer en høj bygning, det hele bryder i brand og efter nogle timer styrter bygningen sammen.
    Hvis ikke man forstår det skal man satme have sine skolepenge tilbage!


  • #68   11. sep 2014 altså man kan kun forholde sig til de ting der er sagt om det, om det passer 100 procent, kommer aldrig frem, no chance there..

    nogle ting er jo rigtige og kan ikke bort forklares (skal siges nogen har prøvet meget ihærdigt) to fly ramte tårnene og de brød sammen..fakta..noget ramte pentagons ene side..fakta og det sidste fly styrtede ned på en mark i pensylvania, og der omkom næsten 3000 mennesker den dag og mange blev såret og har varige men pga. dette. det er alt sammen fakta man ikke kan benægte. men man kan benægte ægtheden i forklaringer fra officiel side, og folkene der blev ramt af det fortjener og få alle beviser lagt på bordet.


  • #69   11. sep 2014 #67

    kan kun snakke for mig selv selvfølgelig..er sundt og have en vis form for skepsis og ikke tro på alt hvad der bliver sagt...de mennesker der har udtalt sig om emnet er jo professionelle i deres respektive fag og har mange års erfaring bag sig.


  • #70   11. sep 2014 Folk der har svært ved at leve med konspi-teorier skulle prøve at se The Baltic Storm om skibet Estonia der sank.. Viser blot at der foregår mere end mand tror. Se den, og lad jeres tvivl på det "gode" menneske komme på prøve..

  • #71   11. sep 2014 Sad og spillede ps1 med min skolekammerat. Ace combat, som vi skiftedes til, hvor vi bl.a. fløj ind i broer og bygninger. Lidt mystisk twist, da vi så det på tv efterfølgende.
    Til skeptikere vedrørende konspirations teorier. Åbn nu øjnene. USA ejer medierne. Vi får kun det at vide vi skal tro på og som gavner dem.
    Se Zeitgeist dokumentaren. Den giver lidt at tænke over i flere forskellige sammenhæng


  • #72   11. sep 2014 But still...er det ikke mærkeligt at ikke bare een er stået frem, og sagt "ved i hvad gutter. Jeg giver sgu en kvajebajer. Det med 9/11 var en dum ide, og jep. det var os selv"

  • #73   11. sep 2014 brian O

    det ville ikke nytte det vilde, det amerikanske folk ville ikke kunne klare hvis deres tro til deres regering ville krakelere og det ville den højst sandsynlig..desuden alt hvad der sker i alle dele af verden hvor en regering har deres fingre med i spillet, så er det hemmeligheds stemplet og kommer aldrig frem, da det ville ødelægge befolknings tro og ville i sidste ende føre ustabilitet blandt befolkningen og ikke nok med det ville også have enorme økonomiske konsikvenser på alle.


  • #74   11. sep 2014 Men "hemmelighedsstemplet" er jo cirka ligeså meget værd som "tavshedspligt", hvis man ikke kan holde kæft.

    Jeg kan godt regne ud, at man formentlig ville blive likvideret i det øjeblik man ringede til politiet eller de lokale medier og sagde "ved i hvad gutter, det var sgu os selv", hvis man levede i et land hvor det hele var så korrupt.

    Men tænk over hvor gigantisk et maskineri der skulle iværksættes for, at det skulle kunne fungere i praksis at lave et coverup som det i mener der er.

    Det skulle komme meget bag på mig, at der her 13 år senere ikke er ét broddent kar der så er trådt frem.


  • #75   11. sep 2014 Min mor lavede pandekager og undrede sig over at der blev vist det samme igen og igen i en tv serie som hun sad og så på, men som viste sig og være nyhederne, hahaha. Men pandekagerne blev nu gode.

  • #76   11. sep 2014 brian o

    du kan være ret så sikker på, hvis der er hold i nogle af de ting så er der nok grunde til og holde tingene hemmeligt..den ''bedste'' grund er penge, en anden grund er nok at man ville ende i guantanamo hvis man snakkede om det.

    ved godt det ikke er det samme, men tænk engang på reichtags branden i 1933, det mente mange også var umuligt at regeringen stod bag, for hvem ville ofre egne folk for en tåbelig sag som krig/penge. det er så historisk bevist at det passede.


  • #77   11. sep 2014 #76: Hold dog kæft en omgang hjernedød sludder... "befolknings tro" og "enorme økonomiske konsekvenser for alle" og ikke mindst snakker du om "hemmeligheds stemplet" som om hele Amerikas befolkning er en slags zombier...
    Ustabilitet blandt befolkningen??? Er du klar over at Amerika er et demokrati hvor der vælges ny ledelse hvert 4'de år???


  • #78   11. sep 2014 Stod på en automatik stand i Herning. Husker det hele som er de i dag.

  • #79   11. sep 2014 Jeg var bosat i Italien og kun omkring fire år gammel, så meget af det forstod jeg formentlig ikke.

  • #80   11. sep 2014 #77

    hvis der er sket noget slemt i den ene regerings tid, så husker folk det altså også, så om de så skifter præsident hvert 4 år eller kortere tid for den sags skyld, så har det sku da stadig noget med tiltro og gøre.




  • #81   11. sep 2014 #80: USA er et land der har masser af private militser på størrelse med det danske forsvar incl luftvåbnet. Hjemmeværnet i USA flyver F16.....
    Come on - hvis de mennesker derovre føler nogen lyver for dem, træder på deres frihed eller deres rettigheder bliver der ballade!
    Tænk på Nixon og Watergate - selveste præsidenten måtte ud i utide fordi "folket" mistede tilliden til ham.
    Men nåe-nej, i vore dage med internet, facebook, Twitter osv er det jo meget nemmere at kontrollere folks viden og holdninger smiley


  • #82   11. sep 2014 Som R M skriver, så er det hele et fakta hvad der er sket.
    Min teori er så. at det kun er nogle får mennesker som aner hvad der er sket, selve "planlægningen" om 9/11...

    Hvorfor tror du at Rusland spiller med musklerne først efter de har fået Snowden??
    -fortæller det ikke noget om at Rusland har et kort på ærmet som kan røbe lidt om 9/11.
    -Snowden har heller ikke kommet ud med alt om USA endnu, men hver gang USA går mod, så røber Snowden en smule mere..



  • #83   11. sep 2014 #81
    det ved jeg skam godt smiley
    du kan så ikke benægte at deres tillid til magthaverne i deres land er minimal. men er vel ikke så underligt, bare ta Bush som eksempel, han hiver landet i krig uden nogen god grund og endda inden de overhovedet invaderede irak, kom der frem at det de ledte efter, slet ikke fandtes.
    Nixon og Bush er et godt eksempel på at man ikke kan stole en dyt på hvad en politiker siger.


  • #84   11. sep 2014 Jeg havde svært ved og finde popcorn til en B-film

  • #86   12. sep 2014 #83: Jeg kan da benægte hvad jeg vil smiley Fis nu af med din ulidelige retorik!
    Og "minimal tillid" til en demokratisk valgt præsident..... ha-ha, jeg må le af den form for argumentation smiley
    Ang Bush og Irak og atomkraft og Bilderberg - zzzzzzz....

    Et fly bliver styret ind i en bygning af en flok terroristgalninge, lortet bryder i brand og styrter efter nogle timer sammen. Hvad er det der er så svært at forstå????


  • #87   12. sep 2014 Brian. hvor mange gange har du så siden holdt 1 minuts stilhed i offentlig rum for nogen ??

  • #88   12. sep 2014 #86
    hvor kom bilderberg lige ind i billedet henne?

    igen som skrevet før, at de styrtede sammen og det skete benægter jeg da ikke, er den officielle holdning til tingene jeg ikke tror på...læs dog hvad man skriver inden du ytrer dig!!!!!
    at du er en medløber og tror på den officielle forklaring er nu ret klar og ikke åben for en seriøs dialog..så lad os lade være som det er!!


  • #89   12. sep 2014 Det er indlæg som i dette tropic der får mig til at indse at jeg slet har aktier nok i sølvpapirsfabrikken..!

  • #90   12. sep 2014 Hey Shaka loveless, længe siden smiley


    Håber du regnede dit hunde problem ud? smiley


  • #91   12. sep 2014 Jeg vil da rigtig gerne tror på at det er sket som de siger, gjorde det da også i mange år, men syntes bare det hele lyder så usandsynligt.
    Man kunne så sige hvis det bare var en af episoderne den dag der var lidt uforklarlig, men det er det hele..
    Okay wtc 1 og 2 styrter så sammen fordi fly har ramt dem, men hvad så med wtc 7? Der var kun mindre brænde i den, men lige pludselig styrter den også sammen, også lige ned i frit fald som om der ingen modstand er i bygningen overhovedet.
    Den falder så sjovt nok først efter, at Larry Silverstein har sagt 'pull it'.
    Det er da også et helt utrolig lykketræf at man finder et af terroristernes, fra et af flyene i New York, pas, men de sorte bokse overlevede sjovt nok ikke.. Come on man, who Wright this shit smiley




  • #92   12. sep 2014 Mirza A> Da Anders Breivik skød vildt omkring sig.



  • #94   12. sep 2014 Var på landtransport i Åbenrå .. Ingen af os troede det var rigtig .. Var overbevist op at det var en joke

    Da Breivik gik amok kørte jeg nøjagtig samme rute som ham Fra Oslo C og ud omkring Utøya ... Var under 15 min efter jeg var kommet forbi Utøya at skyderiet kom frem i radioen

    ~15 sek sener ringet køresten på privat tlf. og chefen på firma tlf ville ville vide NØJAGTIG hvor jeg var


  • #95   12. sep 2014 Kan huske jeg sagde til min mor, ang. Breivik, før de havde identificeret ham, at jeg ikke i min vildeste fantasi kunne forestille mig at det var muslimske ekstremister der stod bag bombningen.

    Er på ingen måde ekspert, men bombningen virkede bare mere "symbolsk" hvor de angreb der har været fra al qaida o.lign. har været mere rettet imod at dræbe så mange som muligt.


  • #96   12. sep 2014 Kan huske jeg passede min eftermiddags-tjans som fejedreng på et autoværksted den dag.
    En af medejerne af firmaet, som boede lige ved siden af, og havde været hjemme at se fjernsyn, kom ind på værkstedet, og fortalte at et fly var fløjet ind i WTC.

    Radioen på værkstedet blev skiftet fra The Voice til P3, så vi kunne høre nyhederne kl. hel. Da klokken var fem minutter i hel, kom en ekstra nyhedsudsendelse om det hele. Kan huske jeg tænkte, at det var lige i overkanten, at de ikke kunne vente de fem minutter, og så spille noget musik i stedet.
    Havde svært ved at forstå alvoren i det, indtil jeg selv kom hjem og så det i fjernsynet. Forstår ikke at det allerede er 13 år siden. Husker det, som var det i går.


  • #97   12. sep 2014 Per S> Når jeg læser sådan et indlæg som dit, så undrer jeg mig over at "man" gerne vil læse på mærkelige konspirationsteorier, men "man" vil/gider ikke læse alle de modsvar der også findes.
    Så "man" hænger fast i sølvpapirsfolkenes mærkelige teorier (fx den om WTC7) men man gider ikke læse de egentlige begrundelser for hvorfor WTC7 styrtede sammen som den gjorde, og man gider egentlig heller ikke læse op på baggrunden for Larry Silversteins "udtalelse".
    Du har sandsynligvis heller ikke engang læst Larry Silversteins egen forklaring på den der såkaldte "udtalelse".
    i 2004 og 2005 blev jeg i en alder af 44 temmelig syg, og kunne i adskillige måneder stort set ikke lave andet end at sidde på en stol og se TV eller suse rundt på nettet smiley
    Lige på den tid var konspirationsteorien om 09-11-2001 virkeligt fremme, og jeg tror jeg læste ALT på nettet og så ALLE youtube-videoer der fandtes om dette forfærdelige terrorangreb. Både debunking the 9-11 og debunking the debunking of 9-11 osv. osv. osv.....
    Min konklusion blev dengang, at den officielle forklaring holder vand, og alle (alle) konspirationsteoriernes argumenter er blevet tilbagevist, hvert og et, godt og grundigt.
    Senere dukkede så Niels Harrit op med hans "nanotermit.
    Aha tænkte jeg, måske er der virkelig nyt under solen - men nej, Niels viser sig at være en marxistisk kegle som er drevet af et inderligt had til Amerika og alt amerikansk, og det eneste han har fundet er nogle kemiske forbindelser mellem aluminium og jern, som han faktisk ikke engang selv ved hvad er. Derfor er disse kemiske forbindelser mystiske for ham, og derfor er USA iflg Niels den store satan siden de kan arrangere sådan et komplot!
    Det er lidt det samme med månelandingerne - "nogen" har fået den ide at de aldrig har fundet sted, og så finder man vupti en masse mærkelige ting, som almindelige (uoplyste) mennesker har svært ved at forstå, og pakker det hele ind i en let fordøjelig indpakning.
    I min verden er det bare "lidt" mærkeligt at du ikke finder en eneste uddannet fysiker eller astronom der er i tvivl om at månelandingerne har fundet sted smiley
    Og det er lidt det samme med Bilderberggruppen. "Nogen" mener at det er en samling hemmelige "illuminati" der er ude på at opnå fuld kontrol over verdensherredømmet. Lille enfoldige medløbende mig læser bare på Wikipedia http://da.wikipedia.org/wiki/Bilderberggruppen og tænker, at det lyder da rimeligt okay og forståeligt.
    Jeg gider faktisk ikke deltage i selve argumentationen i konspirationsteorierne, men jeg benytter gerne - ligesom i denne tråd - muligheden for at fortælle om min egen holdning OG om hvorfor jeg har den holdning!
    #88 R M > Er man pr automatik medløber fordi man tror på den officielle forklaring?? Interessant.....
    Og ang "seriøs dialog"?? Jeg ved jo (naturligvis) ikke hvor meget materiale du har læst om 9-11, men som det fremgår af dette indlæg, så har jeg læst rigtig, rigtig meget, og på den baggrund har jeg den holdning til tingene som jeg har.
    Måske er jeg bare debattræt smiley


  • #98   12. sep 2014 627
    det eneste jeg mente med den udtalelse er jo bare at, der er plads og grund nok til og spørge kritisk efter og selvom det er 13 år siden.
    min egen grund til skepsis kom frem efter faldet af wtc 7, for den forklaring kan ikke helt passe for mig bekendt så skulle bygningen være skadet på den side der er væk selve wtc tårnene der faldt sammen, så hvis det skulle kunne passe så har vragdele fra tårnene haft en vildt mærkelig måde og falde ned på.


  • #99   12. sep 2014 Hvis der er nogen der er forudindtaget, så er det da dig 627. Det kunne jo også være jeg havde lyttet til begge sider, også brugt min sunde fornuft og tænkt hvad er mest plausibel.
    Hvis alle de officielle forklaringer holder vand, hvad siger du så til passet der fløj gennem det brændende inferno og landede ligeså fint på gaden? Jeg syntes det er verdensklasse smiley


  • #100   12. sep 2014 Bygning 7: http://www.debunking911.com/pull.htm
    Per S: Forudindtaget? Som skrevet, jeg læste stort set alt på nettet i 2004/2005 og fik derudfra den holdning jeg giver udtryk for i dag. Der er intet nyt dukket op sidenhen.
    Fint nok med mig at du har et problem med et enkelt specifikt stykke vraggods der overlever, man kan altid pille ting ud af en sammenhæng, ligesom fx Larry Silversteins "udtalelse".
    Men det ærgrer mig, at du og andre ikke kan se at visse grupper af overtroiske mørkemænd (IS, Boko Haram, Al Qaeda, osv...) er villige til at begå de mest forfærdelige terrorristhandlinger i deres forskruede vanvid.
    Og ja, den officielle forklaring på angrebet på WTC i 2001 er den rigtige. Desværre!


  • #101   12. sep 2014 627
    det er så lige der du tager fejl, personligt set ja så tvivler jeg på noget af omstændighederne helt klart, men er derimod fuldt og fast klar over at der findes de islamistiske grupperinger som bare ikke kan fordrage vores måde og leve på både i staterne og europa.
    som sagt før, at det skete og at det er en tragedie, det er der intet og rykke ved, men kan ikke se logikken eller det rigtige i at alle de efterladte stadig står tilbage med spørgsmål som regeringen har svarene på men de vil ikke ud med dem, det har de efterladte da krav på, kan du følge mig?


  • #102   12. sep 2014 R M > Desværre, kan ikke følge dig - men du vil gerne i dialog, og det er jo godt smiley
    Hvor er det du mener jeg tager fejl?
    Du er nødt til at dokumentere dine påstande!!
    Det er jo ikke tilfældet at "alle de efterladte stadig står tilbage med spørgsmål som regeringen har svarene på men de vil ikke ud med dem"
    Den påstand er du nødt til at forklare rigtig grundigt. Ellers går jeg ind i stuen og ser en dårlig B-film .D


  • #103   12. sep 2014 627
    mener du tager fejl i og mene at man/jeg ikke tager islamistiske grupperinger for seriøse, det har været almen viden i mange år,at USA og deres allierede er en torn i øjet på de grupper smiley

    godt eksempel, der kom frem inden de overhovedet kunne gennemføre deres efterforskning at store dele af metal konstruktionen, blev fragtet ud af landet, mener de sagde Kina. udover det, det der skete ved pentagon er der øjenvidner da har fortalt at FBI kom og beslaglagte video overvågning fra det hotel der ligger overfor pentagon og er aldrig blevet vist, det eneste der er blevet vist er et meget dårligt klip fra en kontrol post..det må du da kunne give mig ret i eftersom det bevist.


  • #104   12. sep 2014 Jeg har sg da ikke sagt at du ikke tager "visse" terror-grupperinger for seriøse - hvor kom den lige fra???
    Ang resten af dit indlæg: Hvad er det der er bevist? - at noget er bevist at det ikke er bevist????
    Hvad er det helt nøjagtigt du mener jeg skal give dig ret i der e blevet bevist omkring et videoklip fra en kontrolpost????
    Men ja, det er rigtig at man under oprydningen solgte noget af skrotjernet til bl.a. Kina, mener at det var 4-5 år efter angrebet. Rigtigt nok at Niels Harrit og hans ligesindede tosser endnu ikke var færdige med deres såkaldte efterforskning - det ville de jo aldrig never ever blive, eftersom de "beviser" Niels og co leder efter ikke findes!
    Så ja, skrotjernet blev solgt til udlandet inden "efterforskningen" var færdig smiley


  • #105   13. sep 2014 627
    du skal ikke give mig ret i noget hvis du ikke selv kan se problemet smiley
    det videoklip fra pentagon, som sjovt nok er det eneste der er frigivet, viser stort set ingenting udover en eksplosion, man kan tydeligt se frame by frame optagelse, som mangel af bedre ord er, mega ringe. der er andre optagelser som flere øjenvidner beretter om, men de bliver ikke vist, hvorfor ikke?
    um zu gutten letz..det er ulovligt og rydde beviser af vejen som stammer fra en forbrydelse og det er WTC episoden jo. smiley

    nu ved jeg ikke om du så de optagelser, men kan tydeligt huske de filmede ret meget omkring ground zero og filmede en del på de jern bjælker fra bygningen, der var nogle snit i de bjælker som ikke kan ske på den måde som det er fortalt...hvis man har en smule forstand på jern og dets styrker, så kan man også se det er noget galt.


  • #106   13. sep 2014 her kan du se hvad jeg snakker om, det billede blev taget efter kollapset, det kan altså ikke ske på den måde som de snakker om fra officiel side, og enhver der har arbejdet med skærebrænder eller plasmaskærer ved at sådan ser jern ud efter det er skåret....men da det billede blev taget var de ikke engang igang med oprydningen.

    profilbillede
  • #107   13. sep 2014 #106 > Funny - lige præcis det billede er jo netop blevet debunket i bund og grund på http://www.debunking911.com/pull.htm
    Hvorfor undersøger du det ikke selv i stedet for at belemre alle vi andre med falske og udokumenterede påstande???
    Hvorfor gentager du bevidstløst sølvpapirshattepåstande uden at læse de tilbagevisninger der findes overalt på nettet???
    Jeg smutter for i aften - har en B-film om overførselsindkomst med Joachim B Olsen jeg skal grine lidt af smiley


  • #108   13. sep 2014 627
    sølvpapirhatpåstande? aha nu har jeg set og læst siden nok gange til og sige der er hold i nogle af de ting jeg har adresseret overfor dig.

    no matter what, det er påstand mod påstand, både den side de linker og tvivlerne har begge ret i forskellige ting.. og igen er kun sundt og udøve kritik smiley skulle du måske prøver mester smiley


  • #109   13. sep 2014 Buildabear gruppen??????

  • #110   13. sep 2014 Jeg har meldt mig ud smiley

  • #111   13. sep 2014 Det der er mest irriterende ved dig 627, er at du tror du har patent på sandheden..
    Du kommer med et eller andet, og så siger du, og sårn er det bare! Javel far har talt.. -er du altid så skråsikker?
    Hvis nu man skulle have bare lidt respekt for dig, så kunne du jo prøve at sige, det virker godt nok underligt det der, og måske der er sket noget fordækt der..
    Der er jo mange fejl i dine påstande også. Du siger noget af stålet blev vist solgt til Kina efter 4-5 år. Da september var omme, var 2/3 af stålet blevet fjernet, sammen med en masse legemsdele velsagtens, for det sku jo bare væk for en hver pris, selvom det var et gerningsted der skulle have været ordentlig undersøgt.
    Hver eneste lastbil der kørte med stålet, der var der gps på sendingen så man var sikker hvor det endte.. En chauffør der holdet en lidt for lang frokost pause en dag blev fyret..
    Der blev ihvertfald brudt en masse love den dag, selv naturlovene brød de...


  • D e r p
    D e r p Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
  • #113   15. sep 2014 Brian.. Så du synes ikke at det er underligt, at du i en periode på mindst 13 år har holdt 2. minutters stilhed BLOT 2 gange, hvoraf den ene har været i forbindelse med terror i Norge (hvilket er forståeligt da det er vores gode naboer), og så amerikanerne, mens der i den periode er sket mange ligeså slemme eller slemmere terrorangreb, katestrofer mm...

    just saying..


  • #114   15. sep 2014 Der er da ikke sket noget bemærkelsesværdigt end de 2 tragedier du nævner der #113.

  • #115   15. sep 2014 tilsyneladende ikke..

    det er sådan en rar verden at der kun er dræbt 3000 amerikanere og nogen og 70 normænd på tragisk vis de foregående år..


  • #116   15. sep 2014 per veerst

    hvor tit ser du lige nyhederne/news eller for den sags skyld andre nyheder?


  • #117   15. sep 2014 Ser nyhederne hver dag, der er ikke rigtigt andet der er værd at fælde en tåre over.

  • #118   15. sep 2014 woooow der sker da ellers mange forfærdelige ting dagligt...granted fæller ikke tårer,for så skulle man det hver dag, men bortset fra det, er det jo stadig en tragedie og stiller livet i perspektiv, ret meget faktisk.

  • #119   15. sep 2014 Mirza> mener du i mellemøsten?

  • #120   15. sep 2014 Hvem er det lige som skulle have kravler rindt i de tårne i månedsvis og skåret bjælker og placeret springstof úden det blev opdaget ??

    Stål mister ca 50% styrke ved 1000 grader og derfor styrtede det tårn som var ramt nederst først da der er mest vægt på det ødelagte stål.

    Der er masser af fotos af vragdele ved pentagon

    Hvad er det jer med sølvpapir hattene ikke kan forstå ??

    Der er helt sikkert ikke fortalt alt omkring 11/9 men jeg er sikker på at det ikke blev gjort blot for at bombe afganistan

    I øvrigt havde jeg en masse kollegaer i usa da det skete og jeg rejste selv en del derovre


  • #121   15. sep 2014 Hvad er det jer med skyklapperne ikke forstår???
    Vi prøver igen.. Lad os bare tage det første tårn der styrter sammen, da det kollapser ser man den øvre del, fra der hvor det blev ramt, vælter til den ene side, altså ligesom tipper ud over kanten. - men så lige pludselig bestemmer den sig da for at fortsætte ned i gennem bygning.. Hvis man kender bare lidt til fysikkens love, så ved man altså at sådan fungerer det ikke, toppen burde vælge den vej hvor der er mindst modstand. -Om så bygningen var lavet af ler burde den ikke ha gjort sådan..


  • #122   15. sep 2014 Per s

    selvom jeg selv er skeptiker, må jeg altså lige sige noget til din udmelding.
    f.eks ved en nedrivning som man kan se i forskellige programmer som på discovery, så kan et tårn, sagtens vælte i en anden retning specielt den øverste del...der er det så tale om fejl...ved tårn 1 da væltede tårnet til den side flyet ramte, så det lyder jo egentlig meget plausibelt.


  • #123   15. sep 2014 Tror ikke helt du forstod det jeg skrev RM. Ja det burde være væltet ud til en side, men det gjorde det jo ikke, det faldet lige ned igennem bygningen..

  • #124   15. sep 2014 ja det har du vidst ret i, nu hvor jeg tænker over det smiley


  • #125   15. sep 2014 og hvad er det så der skulle være forkert i det,har nogen trukket det ind igen
    Forklar mig hvordan de har gjort det
    ingen kan jo 100% forudsige hvordan noget falder sammen uden hjælp
    Hvordan har de installeret det som skal bruges til det uden nogen har set det
    Hvis man har set hvordan de springer et hus ned har man også set måneders forberedelse,kilometervis af gule springsnore,prøvespringninger
    hvornår har de gjort det uden nogen har set det ske ??


  • #126   15. sep 2014 Henning P
    der er bare nogle ting ved det, der er mystiks...indrømmer skam gerne at ideen om sprængladninger i tårnene er lidt langt ude, eftersom det ta mega længe før det hele er på plads...men det er så først efter kollapset jeg ser små u muligheder i den fysiske del.


  • #127   15. sep 2014 jamen hvad er det der er umuligt,det er der ingen som kan forklare mig

    toppen hælder lidt til den ene side,men det kan jo være at det der skulle støtte det er væk,den hænger stadigvæk sammen med den tykke stålfacade,og falder så med resten ned da det bryder sammen,kunne være derfor det ikke falder til siden

    men jeg er klar til andre forklaringer på hvad der sker,men der er ingen der kommer med dem,det eneste de siger er det ikke kan lade sig gøre,men ikke hvorfor


  • #128   15. sep 2014 snakker ikke om selve kollapset der er umulig, det skete jo sådan set og hele verden så det jo...desværre må man sige.

    det der er fysisk umuligt er snit på 60 grader som nogle af bjælkerne havde og som man ser på mange af live sendinger fra den dag, hvis stål bliver varmt eller udsat for enorme kræfter bøjer det, jern knækker hvis det bliver varmt og koldt på meget hurtig tid (teknisk betegnelse, det bliver skørt) det kan ikke efter lovene i fysik få et snit på 60 grader....forstår du hvad jeg mener?


  • #129   16. sep 2014 Jeg kan se at mit første link ang det billede var forkert....
    Her er det rigtige link: http://www.debunking911.com/thermite.htm

    God læselyst smiley


  • #130   16. sep 2014 Jeg er helt med,er maskinarbejder uddannet så har helt styr på hvad stål kan

    627
    Har læst det hele frem og tilbage,jeg er ikke i tvivl
    Det er dem med de sjove hatte jeg ikke forstår,jeg vil gerne se de live billeder som viser det stål som er skåret på dagen de falder sammen


  • #131   16. sep 2014 Stakkels uskyldige Osama bin laden!
    Hvad har USA scoret på deres stunt? Eller hvad var planen?
    Hvorfor fik Bush ikke selv æren af at dræbe uskyldige Osama så han selv kunne blive helten og frelseren af sin nation?
    Er i alle sammen uddannet bygningsingeniør? via youtube og Discovery eller..?

    Er månelanding også fake?


  • #132   16. sep 2014 @Martin S

    Helt enig.
    Selvfølgelig skal man forholde sig kritisk til den "officielle" forklaring, men det skal man så sandelig også til alle de mere og i langt hovedparten mindre pålidelige og lidet troværdige dokumentarudsendelser, hvor konspirationsteorierne florerer i bedste velgående.

    Jeg indrømmer gerne personligt, at jeg ikke selv kan gennemskue hvad der er op og ned og om stål smelter ved 800 grader eller først ved 1.300 grader eller om en stålkonstruktion bøjer til højre eller venstre, når den bliver savet over osv.
    Det tror jeg de færreste ved noget om og mange "eksperter" er vel i bund og grund også uenige om det.

    Men dit spørgsmål er helt relevant: "Hvad har USA i givet fald scoret på deres stunt?"

    Og man kan også spørge sig selv: Hvis det vitterlig var amerikanerne selv, som stod bag "nedbrydningen" af WTC-bygningerne, var det så også amerikanerne, der stod bag terrorangreb i Madrid og London? Dem tog Al Qaeda som bekendt også ansvaret for.


  • #133   16. sep 2014 Martin S
    vil gerne sige, jeg ikke er ''sølvpapirshat bærer'' men er selvfølgelig kritisk når det gælder nyheder verden rundt..det indrømmer jeg til punkt og prikke smiley

    mht. hvad USA fik ud af det, det er veldokumenteret, de fik jo lov til først og invadere afgahnistan lidt senere kom invasionen af irak som usa så fik olie i udbytte. og den primære grund er penge, krig/terror generer penge til den helt store guldmedalje.


  • #134   16. sep 2014 som sådan er USA ikke interesseret i rettigheder og alt det, hvis de var så ville de også sætte en stopper for Nord Korea's diktatur. men de invaderer ikke pga. de ikke kan få udbytte ud af noget værdigfuldt i form af olie osv.
    ved skam godt at det er lidt far out men tænk over det, de krige USA er blevet involveret i skete kun ud fra et pres fra andre lande eller generel udnyttelse af ressourcer fra det pågældende land.


  • D e r p
    D e r p Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #135   16. sep 2014 korrekt RM smiley

  • D e r p
    D e r p Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #136   16. sep 2014 korrekt RM smiley

  • #137   16. sep 2014 RM

    Invasionen af Irak blev ikke begrundet med terrorangrebet 9/11 men derimod på (et fejlagtigt) grundlag om "Weapons of Mass Destruction". Så din tese holder ikke.



  • #138   16. sep 2014 Derudover er det for langt ude, at insinuere, at man selv skulle have "arrangeret" 9/11 - blot som påskud for at gå i krig mod Al Qaeda i Afghanistan.

    Allerede inden 9/11 havde Al Qaeda udøvet en lang række terrorangreb - bl.a. mod krigsskibet USS Cole og terrorangreb på den britiske ambassade i Yemen.

    Før det bombede Al Qaeda amerikanske ambassader i Nairobi, Dar es Salaam, Tanzania, hvor der blev dræbt flere end 200 personer og såret mere end 5,000.

    Så USA havde næpppe behov for at dræbe 3.000 egne borgere, for at have et argument og et påskud for at invadere Afghanistan og for at begynde at bekæmpe Al Qaeda mere målrettet.


  • #139   16. sep 2014 Z28net

    må du undskylde, var ikke ment som at irak krigen var et påskud pga 9/11 mente bare det kom ret ''hurtigt'' efter tragedien smiley


  • #140   16. sep 2014 Z28net

    undrer mig bare helt vildt meget at bin laden var så grusom i forhold til hans familie, som er en af de mest velhavende familier i verden, deres formue kan sammenlignes med Rockefeller og Rothchild familierne.

    i know var off topic


  • #141   16. sep 2014 Jeg var til min mors 40 års fødselsdag ( dette er dagen hun har )
    Og pludselig forsvandt mange mennesker hen til et tv i fest salen ..


  • #142   16. sep 2014 Lad os vende tilbage til USA´s fuck ups.. Kan i huske Kony 2012 kampagnen? En man, som holdte børn til fange, og brugte dem som krigs slaver.. En kampagne, som man kunne sende penge ind til, og rede børne?

    Dage sener finder man ud af, at ham der Knoy var for flere år siden død, og det hele handlede bare om at indsamle penge ind, og intet andet.. 2 år sener, og intet er sket, udover de måtte fjerne kommentar fra Youtube, der advare om det...



    -ONLY IN AMERICA
    https://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc&channel=invisiblechildreninc


  • #143   16. sep 2014 #142
    hvis joseph kony er død, hvorfor har usa så sat tilværks og sende tropper og udstyr til og fange ham?


  • #144   16. sep 2014 Well, hvad har de, som USA er meget interesseret i? Oil!


    Man skal ikke altid tror på det man ser. Jeg tror sq heller ikke på det, med at sende penge ind til WSPA eller Red barnet kommer derned.. Noget får de, men hvor meget?

    Der er en grund til, man ikke høre mere fra KOny 2012..


  • #145   16. sep 2014 Der er gode penge i Benzinen.

    Hvis man aftaler med mellemøsten om, at der ikke er mere tilbage, så kan vi sætte prisen vanvittig højt op, samtidige få en masse penge igen.


    Win win.


  • #146   16. sep 2014 detektiv driver

    altså mener du jo egentlig at alt USA laver er en stor konspirations teori...nogenlunde rigitigt forstået?


  • #147   16. sep 2014 Nej, for de fleste store lande er med i det.Det er ikke så meget at forklare, når man englig åbner øjne. smiley

    Men det vil nok, og sit bedste aldrig blive bevist, hvad der enlig skete den 9/11. Sandheden er måske en helt anden en, som går bag vore bevisthed. Men at tror der man altid ser i TV´et, eller høre om. USA er en helt, The land of the drems.
    AMERICA FUCK YA!
    Saves the day


    Det er ikke en andet end en stor Mafia gruppe. Men måske er det bedst, at vi bliver styret sådan, og lever under det regime .

    Dem som er under 30 år, hvor var det første man kørte hen, når man fik kørekort?-McDonalds
    Hvem fandt på, at julemanden skulle være rød?- Coca-Cola


  • #148   16. sep 2014 det her er totalt off topic...men kender du til Henry Kissinger? han var jo rådgiver under dele af cuba krisen og hele vietnam krigen...han er blevet anklaget gentagene gange for krigs forbrydelser men blev så ''renset'' af en eller anden grund (politisk magt) men pointen er så at han har sagt offentligt at hans rolle/roller i forskellige ting først kommer frem 25 år efter hans død..så der kan du så snakke om politisk bedrag på højeste plan.

  • #149   16. sep 2014 Jeg havde "fri" fra skole og lå inde under sofa bordet og så tegnefilm så zappede jeg rundt og det første jeg så var en mørk/neger der løb som livet løs mens han filmede en kæmpe støvsky komme nærmere og han var tydeligt gradfærdig og derefter kom min mor ind og sagde jeg skulle se noget andet smiley

  • #150   16. sep 2014 tror jeg sov, men kan ikke forstå vi skal have den her årlige mindehøjtidelighed pga sølle 3k mennesker der døde, er det bare fordi det er Murica!!! hvor mange døde unde tsunamien i indonesien, der er 200.000 hjemløse efter en tyfon sidste år på filippinerne, hvorfor får ofrene i indonesion og alle de andre store katastrofer ikke en årlig mindehøjtidelighed? er seriøst ved at være træt af 9/11 det er 13 år sidden get on with life already... bare mine 2 ører

  • #151   16. sep 2014 Calle P

    du har sku da fat i noget der må man sige.
    mener selvfølgelig ikke de næsten 3000 liv er sølle langt fra.


  • #152   16. sep 2014 Gætter på at der er en symbolværdi i at vise vi står sammen om aldrig at glemme eller tilgive 9/11...

    Man kan ikke rigtigt sende det signal til en tsunami....


  • #153   16. sep 2014 er vel på samme måde folk i hele verden stadig efter 60/70 år afholde mindehøjtideligheder om holocaust der skete under 2 verdenskrig. for ikke og glemme eller tilgive.

  • #154   16. sep 2014 I min optik er der godt nok forskel på, om det er en naturkatastrofe der dræber mange, eller om det er rendyrket religiøs fanatisme, der er skyld i, at 3.000 mennesker bliver dræbt - herunder mange der decideret brænder op.

  • #155   16. sep 2014 det er der jo også, men forstår skam godt han skriver det tsunamien og de andre ting der er sket, er nærmest røget i glemmebogen.

  • #156   16. sep 2014 "Those who cannot remember the past, are condemned to repeat it"



  • #157   16. sep 2014 brian
    den kommentar kan du jo ikke bruge i forhold til tsunamien smiley


  • #158   16. sep 2014 Synes jeg jo netop man kan.

    Det ligger jo ret åbenlyst mellem linjerne, at det er de ting mennesket gør der skal huskes, for ellers gentager de sig.


  • #159   16. sep 2014 R M: Jo, hvis man står ved en strand og vandet pludseligt trækker sig meget langt tilbage, skal man så skynde sig ud og samle fisk og kigge på krabber?
    Eller skal man hive fat i familien og spæne væk alt hvad man kan??

    Tror sg jeg vælger det sidste smiley


  • #160   16. sep 2014 mener så den kun kan bruges når mennesker forudsager katastrofer/ødelæggelser osv. tsunamier er jo naturens luner.

  • #161   16. sep 2014 Vi aner ikke, hvad der sker ude i verden, og vi finder heller ikke ud af det, og det er nok for vores bedste skyld. smiley

  • #162   16. sep 2014 min lillebror der er soldat fortalte min familie og mig efter han var kommet hjem efter sin udstationering at lige meget hvad der sker i kampen eller ude på patrulje med en af soldaterne, så får deres familier intet og vide udover de er kommet tilskade elle dødsfald..nærmere omstændigheder bliver holdt hemmeligt...synes jeg er stort svineri !!!

  • #163   16. sep 2014 ups lejren ikke kampen

  • #164   16. sep 2014 jamen der er samme kilder i 9/11 og MH17, som blev skudt ned af USA

  • #165   16. sep 2014 MH17??? hvad er det lige

  • #166   17. sep 2014 Tror @S H mener, at det var amerikanerne, der skød Malaysian Airlines flyet ned over Ukrainsk luftrum smiley

    http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17


  • #167   17. sep 2014 hehe lidt mærkelig tanke smiley

  • #168   17. sep 2014 De her er Loomies

    http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/19/a5/af/19a5af018713a9d203b45af793f7791f.jpg de er voldsomt populære blandt børn.

    Mon det er iLOOMInati der hjernevasker vores børn? smiley


  • bjarne f
    bjarne f Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #169   19. sep 2014 jeg hørte det i radioen på arbejdet da jeg være i lære som mc.mek. jeg troede først det var et uheld med en sportsflyver. Hvad angår konspirationsteorier, synes jeg hele den historie stinker.... Og jeg har brugt et par hundrede timer, på at sætte mig ind i tingene.

Kommentér på:
11 september 2001

Annonce