{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Ligestilling {{forumTopicSubject}}

Kom lige til at klukke lidt over denne artikel.

Man høre så meget om at kvinderne føler sig uretfærdigt og forskelsbehandlet, og vil have ligestillig imellem kvinder og mænd.

Meeeeeen når det så kommer til stykket, og der bliver lavet ligestilling så det går op for tøserne at de ikke kan følge med mændende, så er det forkert!

I artikel brokker kvinderne sig over at præmierne i et løb uddeles til de hurtigste løbere UANSET KØN, og tøserne havde regnet med at der var særlige præmier til de hurtigste piger.
Og nu er de sure over at de ikke kan vinde noget fordi de ikke kan følge med mændende.

HOOOOLD NUUU OP smiley

http://ekstrabladet.dk/nationen/loeb-80-km-og-troede-hun-havde-vundet-10000-men-nej/5325339

Men tøser i ved jo slet ikke hvor godt i har det!
Vi mænd skal igennem så meget lort som i slipper for, så hvorfor alt det brok? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ligestilling
  • #1   27. nov 2014 Haha. Enig.

  • #2   27. nov 2014 Ligestilling.? Det er vist på tide at kvinderne begynder at slå toiletbrættet op til os mænd.!!

  • #3   27. nov 2014 Havde vi for fanden da bare givet mere end 1 ribben.

  • #4   27. nov 2014 Så skal der også være præmier til de hurtigste overvægtige, og de hurtigste rygere og de hurtigste langsomme..

    Jeg brækker mig over de krav på ligestilling..


  • #5   27. nov 2014 jeg brokker mig skam ikke smiley

  • #6   27. nov 2014 Tigra

    Det er i hvert fald godt at høre smiley


  • #7   27. nov 2014 Jeg synes det er i orden, hvis der bliver præmier til henholdsvis kvinder og mænd. Det er jo ingen hemmelighed at mænd generelt er fysisk stærkere end kvinder. Sådan er det bare fra naturens side... Og det ses jo alle steder i professionel sport, så hvorfor ikke i det her løb?
    Det her har ikke ret meget med ligestilling at gøre og folk der hiver det frem som argument, er lige så afmarcheret som når f.eks indvandrere hiver racisme-kortet i diskussioner, som intet har med race at gøre.



  • #8   27. nov 2014 Det er jo heller ingen hemmelighed at mænd ikke kan få børn og dermed pr. automatik ikke holder barsel så hvorfor er der nogen der kræver lige meget i løn for mænd og kvinder.

  • #9   27. nov 2014 LilleDan

    Jamen kære ven, det er jo tøserne selv der siger at de vil behandles på lige fod med mænd?
    Man kan ikke bare vælge indenfor hvilke ting man vil ligestilles.. så er der jo ikke ret meget ligestilling i det.
    Man må tage det sure med det søde


  • #11   27. nov 2014 Thomas... Jeg ved godt at der er nogle helt andre regler for det i Norge, og det er skam også fint, men det ændrer ikke på situationen vedr. barsel kontra løn herhjemme..

  • #13   27. nov 2014 Nu sagde jeg jo folk, og det betyder jo både mænd og kvinder. Dét jeg mener er, at både mænd og kvinder er nødt til at lære hvad betydningen af ligestilling er.

    Man skal ikke hive ligestilling ind i sport, for der kan man ikke bruge det til noget. Man er nødt til at skille det ad. I sport handler det om at konkurrere på lige vilkår og det er det ikke, hvis man f.eks stiller Joachim Boldsen op imod kvindelige forsvarsspillere. Så skal det i hvert fald være gamle østttyske vægtløfterpiger!

    Ligestilling handler om levevilkår og menneskelige rettigheder. Om at man bedømmer udfra kvaliteter og ikke udfra køn.


  • #14   27. nov 2014 Thomas.. Mænd holder ikke barsel, så nej det kan umuligt være det jeg mener.

  • #18   27. nov 2014 Her hvor jeg arbejder har vi ingen overenskomst så mændene kan MAKS tage 2 ugers barsel, og det er almindelige dagpenge, hvorimod kvinderne kommer på barsel med fuld løn. Så nej der er ikke ligestilling.

  • #19   27. nov 2014 Jamen den der med "mænd er jo stærkere end kvinder, og det er OK at mænd og kvinder er adskilt i sport"

    Prøv du at forklar en rødstrømpe den smiley


  • #21   27. nov 2014 Aner det ikke.. jeg er bygningsingeniør vi har ingen overenskomst her hvor jeg er.. vi forhandler selv vores løn og diverse, det er fint med mig, jeg gider ikke bruge tid på at trampe i gulvet og råbe "ligestilling" fordi at kvinderne får betalt barsel.. min løn er vigtigere..

    Så da jeg holdte barsel ifbm med fødslen af mine 2 sønner så stod den bare på dagpenge i 2 uger..


  • #24   27. nov 2014 "At sige, det er ikke ligestilling fordi hun kan gå hjemme og du ikke kan, på dagpenge er forkert. Hendes krop har været udsat for noget din ikke har. Og hendes krop har en funktion din ikke har, som er godt for barnet. Og du ved det ikke er ferie at gå hjemme med et spædbarn."

    Helt enig.. Det er netop det jeg mener når jeg siger at der IKKE behøver være ligestilling, mænd og kvinder er forskellige UANSET hvor hårdnakket nogen påstår at de ikke er og at der skal gælde ENS regler for alle.. smiley


  • #25   27. nov 2014 Touché til Mirza på den der smiley

  • #26   27. nov 2014 Carsten #19

    Det vil jeg hjertens gerne forklare en rødstrømpe. Fordi det er så tydeligt fra naturens side, at manden er mere muskuløs. Og jeg vil bruge mit eksempel med håndbolden igen. Hvis man ser på henholdsvis herre- og kvindehåndbold, så er herrehåndbold meget mere "brutalt". Selv den mest hardcore rødstrømpe vil blive overbevist når der kommer 110kg mandfolk bragende imod hende.


  • #27   27. nov 2014 LilleDan

    Yeps det er nemlig indlysende, ligesom det er indlysende at kvinder ikke skal være i militæret osv... men ret mange kvinder er bare 100% overbevist om at de er på lige fod med mænd på alt


  • #30   28. nov 2014 Carsten

    Der synes jeg så at kvinder gerne må være i forsvaret. Men at det så skal være med samme krav som til mænd. Nu snakker vi selvfølgelig som almindelige soldater... Men man må gå udfra at kravene til en soldat må være et "standardmål", da der ikke skælnes mellem fysikken på høj og lav. Derfor må samme krav også gælde for både mænd og kvinder.


Kommentér på:
Ligestilling

Annonce