{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.264 visninger | Oprettet:

Så skete det der ikke måtte ske RIP! {{forumTopicSubject}}

Hvorfor fatter unge drenge/mænd ikke det der bliver sagt på tv og i den skrevne presse?
Hvorfor skal de absolut begive sig ind i områder der kræver streng ekspertise og i værste fald kan koste lemmer og endda liv?
Jeg troede personligt at det var på scootergalleri der skulle sættes ind med advarsler, men det er åbenbart voksne fyre a la dem på bilgalleri og motorcykelgalleri som burde være målgruppen for oplysning om hvor livsfarligt det er at fyre den slags fyrværkeri af.

Fordi nogen af jer er dumme, uvidende, ligeglade, profitsøgende, så er der lige nu i Danmark flere som har mistet familie, brødre, fædre, ægtefælle, kammerater, bekendte, det er simpelthen for dumt og meningsløst.
Jeg håber at der er strenge straffe til sælgere og købere af den slags fyrværkeri.

DET ER FOR DUMT!

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1CHMO_daNO561NO562&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=d%C3%B8de+af+fyrv%C3%A6rkeri&spell=1


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det der ikke måtte ske RIP!
  • #2   1. jan 2015 Tjaa.. folk vælger jo selv, det er jo ikke fordi vi ikke er advaret imod brugen af krysantemumbomber i over 10 år, så det er jo en risiko folk åbenbart er villige til at løbe.
    Man må da håbe det så flot ud, så det i det mindste var livet værd.
    Godt nytår


  • #3   1. jan 2015 Jeg er af den holdning at det er helt okay at folk tjener en skilling på at sælge krudt. Jeg mener ikke at det på noget plan er sælgerens skyld. Hvis man køber noget hjemmebryg/noget billigt polsk 5" må KØBEREN også selv stå til ansvar for at det kan gå galt .

  • #4   1. jan 2015 Sikke da noget lort at lukke ud.

  • #5   1. jan 2015 Der må vel ikke ha været rigtig lunte på. De er som regel lavet med en "lynlunte" så selvom den er 15cm lang, er den 1 sek om at forsvinde.
    Det er jo lavet til affyring under kontrollerbare forhold, ikke bare en gut i en have med et rør. smiley Så ikke sikkert det er fyrværkeriets skyld. smiley
    Men trist for familierne.


  • #7   1. jan 2015 Folk der Køber det ved jo godt det ulovligt, så må de sku og tage konsekvenserne.
    Os selv om de dør af det.... har sku ikke ondt af dem...


  • #9   1. jan 2015 Tommy A - nogle af dem har lunter, som brænder 300m/s, læste jeg en fyrværker udtalte sig..

  • #11   1. jan 2015 Frederik H: det kan vel næsten sammenlignes med at det er iorden at sælge stoffer, bare fordi folk der kan beherske sig ikke nødvendigvis tager skade?

    Men ja er ufatteligt at der er nogen hvert år.


  • #12   1. jan 2015 selvforskyldt.

  • #13   1. jan 2015 Og hvordan er det lige at du kæder de omkomne sammen med bilgalleri og motorcykelgalleri?

  • #15   1. jan 2015 der er jo en grund til det kun er professionelle fyrværkere der må fyre sådan noget af. men hvor må det være tragisk for familien der står tilbage og har mistet deres mand og far.

  • #16   1. jan 2015 Peter R:
    Aldersgruppen er folk på disse sites, ikke scootergalleri, og det er de 2 steder jeg er aktiv, så derfor.
    Og så er der mennesker her inde som har eftersøgt de ting i indlæg eller annoncer her på sitet, en af dem hed F.... aner ikke hvor han kom fra, men han havde en stor interesse i "interessant fyrværkeri" som det blev omtalt.


  • #17   1. jan 2015 Bilgalleri.dk, de helliges holdeplads
    jeg har oplevet lige så mange farlige oplevelser med lovligt fyrværkeri som med ulovligt
    men det kommer (utroligt nok) stadig bag på mig hvor hellige folk er herinde


  • #18   1. jan 2015 er heller ikk sikker på at folk ville være så hårde og fordømmende hvis nu det var en bror eller far de havde mistet.

  • #19   1. jan 2015 Tror ikke det har noget med hellig at gøre, og at du har haft farlige oplevelser med lovligt fyrværkeri har vidst mere med dine evner at gøre end fyrværkeriet.
    Selv har jeg da også haft spanske ryttere og blålyn, ingen sejlgarnsbomber, og det har givet mere end nok skrald til mig, har ikke på noget tidspunkt haft trang til at modificere noget af det, men har da modificeret andet ikke bragende fyrværkeri så det kunne brage, udelukkende pga at det var billigere end at købe spanske ryttere eller blålyn, men jeg stoppede da med sådan noget inden jeg fyldte 20.


  • #20   1. jan 2015 Martin M:
    Du har da helt ret, ingen ville skrive her hvis de havde mistet familie, heller ikke jeg, men det er et forum hvor man kan lufte sine meninger, og andre kan give deres besyv, godt eller dårligt, men snak i åbent forum er en af de ting der kan gøre det forståeligt for unge uvidende at det her er dødsens farligt og at denne dødsleg kan blive barsk virkelighed på et splitsekund.


  • #21   1. jan 2015 vi er helt enige synes bare det lyder til at folk er så hårde og fordømmende, og det ville de næppe være hvis det var en de kendte der var død.

  • #22   1. jan 2015 Jeg kunne da heller ikke drømme om at stille op her hvis en kammerat eller min far døde pga fyrværkeri, men igen, stilhed får ikke problemet til at forsvinde.

  • #23   1. jan 2015 ved godt hva du mener, forstår bare ikke hvorfor der er flere der får de forulykkede til at fremstå som dumme og uintelligente bare fordi de ikk kender dem. Jeg ved hvem ham familie faren var og det eneste jeg kan tænke er: hold kæft hvor er det tragisk for hele familien, selvom jeg udmærket er klar over at han selv valgte at gå ud for at fyre af.

  • #24   1. jan 2015 Det er nemt at være bagklog. Havde været sejere hvis du havde forudset det i går.

    Mvh Nostradamus.


  • #25   1. jan 2015 og du kender mig og mine evner hvorfra , jeg bruger kun fyrværkeri til det det skal bruges til
    jeg bygger det ikke om og jeg fremstiller det ikke selv
    men selv lovligt fyrværkeri kan være pisse farligt , det er set gentagne gange
    jeg er bare så træt af at lige så snart der sker noget for nogen (selvforskyldt eller ej) så skal man sables ned herinde
    jeg kan så sige vi havde fat i en lille krysantimum bombe hvor lunten fyrede af i næsten samme øjeblik vi satte ild til den og det var kun held at der ikke skete mere , men det var kun en ud af adskillige der gjorde dette
    det samme kunne være sket for en for enhver anden da der ingen forskel var at se på dem
    det er bare så nemt at dømme andre uden at kende hele historien


  • #26   1. jan 2015 Beklager, men hvis man mener man er klog og går ud og slår sig selv til lirekassemand eller værre, så ved jeg ikke hvad du vil kalde ham, uheldig? Næppe, for han kendte jo faren, men troede han vidste bedre. Det er en kalkuleret risiko hvis man ved det som en fyrværker gør, men det gør ingen af os, dog har jeg beskæftiget mig minimalt med blålyn via min uddannelse og min far var uddannet i sprængstoffer.
    Når man ser at sprængstof kan flå en stålbjælke midt over uden det helt kolossale brag, så fatter man hvilke kræfter der er i skidtet.

    Jeg havde nogen venner som fremstillede kanonslag, eksplosionen da produktionen detonerede var så kraftig at deres tøj blev blæst af inden de blev banket ind i muren og fik adskillige knogle og kraniebrud og var uigenkendelige.
    Han var registreret fyrværker.

    Jeg beklager dybt for familie og venner, det er tragisk når det sker, og det må ikke ske igen.


  • #27   1. jan 2015 Det er naturligvis trist for dem som sidder tilbage,men at det ikke sker igen er ganske simpelt umuligt,jo strammere de laver loven jo flere søger det ulovlige eller laver det selv,tryk avler modtryk,der vil altid være nogen som er uheldige eller uvidende,man kan jo næstem trække en parallel til sprit kørsel eller lign
    nogen vil altid være ligeglade og tage chancen,men derfor skal man jo ikke dømme de resterende med endnu flere dumme love,kommer der intet godt ud af.

    Men der kommer helt sikkert en debat omkring det med fyrværkeri i det offentlige forum efter dette


  • #28   1. jan 2015 Der vil altid være nogen som er klogere og godt kan selv, dem bliver der så automatisk færre og færre af, netop fordi de er klogere, tragisk men sandt.

  • #29   1. jan 2015 Anders N, Jeg er voldsomt meget imod stoffer. Har aldrig taget det selv og kommer aldrig til det. Hvis man skal fyre stort krudt af, kan det være pisse sjovt. MEN man skal være klar i hovedet nok til at kunne gøre det forsvarligt. Det jeg har haft, har haft fyrværkerlunte der brænder Præcis 1 cm/s og har aldrig købt noget uden at forespørge om hvor langt jeg som minimum skal være væk når den springer osv.(og er så gået mindst 10-20 meter længere væk)
    Jeg kan ikke se hvor problemet ligger i krudt hvis man har respekt for det og ikke køber det billigste man kan finde.


  • #30   1. jan 2015 Nu er det jo sjældent fyrværkere som sælger ulovligt krudt, så den vejledning du får, skal du nok tage med et gran salt. Og det kan aldrig blive forsvarligt så længe man ikke har ekspertisen. Der er jo langt mere i det end brændtid og sikkerhedsafstand.

  • #31   1. jan 2015 Når jeg tager et 10 grams kanonslag, Der er blandet specifikt med et meget stabilt krudt. Vil det have en udregnet sprængradius på omkring 15 m. Efter dette er det ikke skadeligt for ørene. (man skal noget tættere på for at det er skadeligt for andet) her tilsætter man en lunte af fyrværkerkvalitet som er 15 cm. Det vil sige 15 sekunder til at løbe et minimum af 15 meter. Her løber jeg så altid noget længere væk. Det vil jeg sige lyder meget kontrolleret.

    Btw. skrev jeg jo også at jeg altid stod meget længere væk en jeg får beskrevet.


  • #32   1. jan 2015 Det er flot at du kan finde nogle meget stabile kanonslag med en brændtid du kender, men det er jo ret tydeligt at det ikke ligefrem er det alle eksperimenterer med. Og at påstå at et kanonslag ikke er skadeligt for hørelsen på 15m afstand, er noget forfærdeligt sludder. Og 15m er jo kun en teoretisk sprængradius, hvad med ting og sager der flyver i alle retninger?

Kommentér på:
Så skete det der ikke måtte ske RIP!

Annonce