{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Som det bør være... {{forumTopicSubject}}

Var en tur i Polen for at holde jul/nytår med en kammerat hos noget familie, og dagene mellem jul og nytår ryger jeg i et kæmpe hul, en mørk aften. Jeg kender vejen godt, da den fører op til den lille landsby hvor vi bor.

Hvert år er der selvfølgelig nye huller i denne vej, og den er snart lappet sammen en milliard gange. Det er oprindeligt en brostensvej. Desværre kom der en modkørende lige omkring hullet, vejen var våd, lyset fra hans bil blændede, da vejen er meget ujævn, så jeg nåede ikke at gøre noget, turde heller ikke bremse, da jeg var bange for at flå hele fronten af bilen.

Nå, men røg altså med højre forhjul i hullet med små 70 km/t, og hold kæft et brag det gav. Var sikker på at fjederbenet var på vej op gennem kølerhjelmen.

Umiddelbart var der intet at mærke bagefter, og da jeg når helt hjem til min kusine og mandens hus, tjekker vi lige for skader - og dækket havde fået et ordentlig bule i karkassen, så det var lige til skrot.

Min kusines mand siger så, at vi er nødt til at køre tilbage til hullet og ringe efter politiet. Det er en ny procedure, fordi mange veje simpelthen er så ufarbare, at folk får smadret dæk og fælge på sådanne huller. Jeg tror selv det er for at lægge pres på kommunen, så de får lavet vejene. Det skal så siges, at de virkelig mange steder har asfalteret gamle veje, så de er som at køre på smør. Men det tager tid, da man i gamle dage asfalterede direkte på brostenene, så alt skal fjernes og laves totalt om på ny.

Nå, men tilbage til hullet, ringe til politiet, de kommer så ud, skriver en rapport, som de sender elektronisk direkte til afdelingen i kommunen der tager sig af skader forårsaget af huller.

Dagen efter kørte vi så op på kommunen, fik policenummeret fra vejen, da alle veje er forsikrede, ringede til forsikringsselskabet der har vejen, de sendte allerede en taksator dagen efter, der kom kl 8 om morgenen, han tog en masse billeder, opgjorde skaderne til to nye dæk, en fælg, sporing og arbejdsløn - 1500 zl. Små 2600 kr.

Kører så på værksted og får fikset bilen, får alle fakturarer på dele og montering, de bliver mailet til forsikringen og vupti, fik hele lortet erstattet, trods jeg faktisk kun kunne nøjes med et enkelt dæk og ingen fælg. smiley Så betalte 800 kr for et nyt dæk med det hele, og fik 2600 kr i erstatning. smiley

Hele lortet blev klaret mellem jul/nytår og tog i alt tre dage.

Hvad fanden sker der så lige for lille velstillede Danmark, her har jeg læst om eksempler på, at folk, med FDM i ryggen, har tabt retssager, hvor folk nærmest har fået smadret styrtøj og det hele!?

Pinligt!

Og hullet blev endda lappet et par dage efter. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Som det bør være...
  • #1   5. jan 2015 Dette burde du jo maile til en lignende instans i staten her i DK.
    Men jo det er da pisse fornemt det der, her tror staten nok man snyder smiley


  • #2   5. jan 2015 Jeg er også dybt positivt overrasket over sagens gang. Det var bare lige bum. Imens vi var dernede, var der fire biler der røg i samme hul, fortalte politiet. Alle fik erstatninger for det hele.

    Så læser man sådan et sag som denne...

    http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4703989.ece

    PERVERST!


  • #3   5. jan 2015 #2: Det er virkelig typisk af "Vejdirektoratet" ..

    Men satme godt at høre at nogen polakkere er fornuftige smiley


  • #4   5. jan 2015 De er længere fremme på mange punkter synes jeg. Deres nye veje er sindssygt gode, bare tag S3, den er, selv efter nogle år nu, slet ikke til at se på at den har været brugt.

  • #5   5. jan 2015 nice...


  • #7   5. jan 2015 Hvordan vil du så det som privartperson, når du ikke må stoppe på en tilkørselsrampe? :S

    Kom nu in i kampen, det kan sgu ikke være så svært at erstatte, hvis ikke man vedligeholder sit lort!


  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #8   5. jan 2015 Jeg er mest imponeret over at der ikke skete noget med bilen!

  • #10   5. jan 2015 Og du tror selv at FDM går i retten med en sag, der ikke er tilstrækkeligt dokumenteret? Eller hvad?

  • #12   5. jan 2015 "<b>Fotos af hullet og den øvrige dokumentation for størrelsen og placeringen var nemlig ikke så klare, at Vejdirektoratet kunne blive pålat ansvar for skaderne – mener landsretten.</b>

    Du var der sådan set fotos og dokumentation! Hvor svært kan det være at glo på et billede af et hul, samt skaderne på bilerne, og så sige, at ja, det er vores fejl, vi erstatter.

    Det er den rene bananrepuplik! Staten kan gøre som det passer dem, det er fandeme nemt bare at påstå, at det ikke er tilstrækkeligt med dokumentation.

    Ydermere kan du læse, at grunden til afslaget bl.a. udmunder i, at Vejdirektoratet ikke mente at det udgjorde en fare - trods flere biler fik større skader. Det er sgu da perversitet af dimensioner!


Kommentér på:
Som det bør være...

Annonce