{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.877 visninger | Oprettet:

Kia Rio mandags bil :( {{forumTopicSubject}}

Har købt en sprit ny Kia Rio for små 5 mdr siden . Det hele starter super godt skøn bil og køre godt . Men så kommer problemerne smiley den begynder at tænde sædevarmen selv . Og det gør den hele tiden smiley . Når man bremser klikker den i alle relæer under rattet . Så måtte den ud på Kia . De sagde ny sikringsbox så vil alt være i orden igen . Men bilen tænder stadig sædevarmen selv :/.

Hva er reglerne for de skal blive ved med at rep på bilen . Vil sku næsten hellere have en ny .
Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia Rio mandags bil :(
  • #1   25. jan 2015 Du for sku ikke en ny bil pga den har 2 fejl , den ene har de lavet så bare ud med den igen og få lavet den anden fejl

    Reglerne er at de har lov til at reparere den og er det inviklet det der er i stykker/fejl har de lov de at forsøge at lave det flere gange da det er en vurderings sag, ender det med at de ikke kan lave det har du mulighed for at kræve en ombytning hvor man så modregner de km du har kørt i bilen til x kr pr kørt km som du så for mindre for bilen


  • #2   25. jan 2015 Det bare så mega nederen hvis du forstår mig , helt ny bil også fejler den noget . Andre der kender til den fejl på Rio . De har sagt på Kia de ikke kan lave den hvis fejlen ikke er der når jeg kommer med bilen . Det bare skide svært når den selv kommer og går den fejl

  • #3   25. jan 2015 Forstår dig udmærket godt og ville selv synes det var mega irreterene
    men du skal sørge for at få det på skrift at du har indlerveret bilen med fejl og at det er periodisk (hver gang)

    Men du skriver jo at sædevarmen tænder af sig selv hele tiden, så burde det jo ikke være noget problem at vise dem det ? ellers så optag det i en video med din mobil når den nu gør det så tit , eller sæt den ved dem og få en lånebil og så må de køre i den i nogle timer og se at den selv tænder


  • #4   25. jan 2015 Den skal også der ud på fredag og laves . Den gør det rigtig meget når vi kommer under frysepunktet lyder sjovt men det sku rigtig . Så begynder den selv at tænde . Men kun i føre siden . Har talt med Kia og de siger den ikke selv må tænde . Og den tænder nogle gane på level 1 og nogle gange på 2 . Den har sigt eget liv smiley

  • #6   25. jan 2015 mine gamle købte også ny kia. Dog en ceed. masser af el fejl. nogle kunne rettes og nogle kunne de aldrig fixe.....

    Latterligt at de brugte så lang tid på det uden at fixe eller kompensere


  • #7   25. jan 2015 Hvis jeg var dig havde jeg sat mobilen til at optage mod sædevarme knappen og så ud og køre nogle ture de dage her og så kan du jo vise dem flere videoer at den selv gør det og så sig at de nu har bevis for at det er periodisk og de kan beholde den til den er lavet og gi dig en lånebil imens

  • #8   25. jan 2015 Ja har prøvet at slukke den men så tænder lortet igen efter noget tid smiley Kia tror på min ,de ved bare ikke hvor de skal fejl søge elle skifte smiley

  • #9   25. jan 2015 Jesper hva var det for nogle ej fejl ?

  • #10   25. jan 2015 Lav gerne flere videoer hvor fejlen kommer og hvis dem/send dem det og sig at det ikke er dit problem at de ikke ved hvad de skal søge efter ,så må de vurdere med kia danmark om de skal starte med at skifte fra en ende af eller om bilen i sidste ende skal byttes til en ny , de skal ihvertfald lavet det eller i værste tilfælde hvis de ikke kan stille med en ny vogn

  • #13   25. jan 2015 Ja må lave en video i dag . For vil ikke have en ny bil der gør det der

  • #14   25. jan 2015 Ville hvertfald ikke gøre som tommy anbefaler med at sige det med et forsøg mere og så på et andet værksted på deres regning

    1.De har loven på deres side med at må forsøge at reppe den flere gange

    2.ingen grund til at sende den andet sted hen hvor de højst sandsyndligt heller ikke ved hvad fejlen er ,plus de i forvejen er hjælpelige og har lavet den ene ting , så ingen grund til at stille dig uvenner med forhandleren og du har jo loven på din side så det skal nok blive lavet ,men hvis kia ikke selv lige kender til fejlen i deres system vinder du højst sandsynligt intet ved at sende den et andet sted hen


  • #15   25. jan 2015 Christian F
    Sparet på alt i dag?? nævn lige eksempler fra før i tiden hvor nogle har bygget en model som aldrig har haft en fejl så, kan du ikke, der vil altid være fejl på noget elektronik når det er masse produkseret og ikke alt bliver opdaget


  • #17   25. jan 2015 Christian F
    Nu skulle du jo komme med en model som er masse produseret og solgt som aldrig har haft en fejl fra fabrikken af

    Det kan ikke lade sig gøre, og uanset hvad mærke det er vil der altid være mandags modeller, men de ting blir jo skiftet gratis og kan det ikke laves for man jo noget nyt

    Selv de dyreste biler kommer der jo også nogen ud med fejl på dette kan bare ikke undgåes helt


  • #19   25. jan 2015 Ja lave en video og læg den ind her så vi kan se de/fejlen smiley

  • #20   25. jan 2015 Tror sku aldrig de ville gå så langt at du får en ny bil fordi sædevarmen ikke fungere rigtig.mman må vel kunne finde ud af om fejlen ligger i kontakt, sæde eller styring

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #22   25. jan 2015 Når det er garanti reparation så skal et kia værksted stille en lånebil til rådighed. Står i de krav importøren stiller til værkstedet.
    Hvad skal en film af en kontakt der tænder af sig selv hjælpe på fejlfindingen? Værkstedet har jo sagt de tror på kunden at den tænder af sig selv.
    Har oplevet at nogle af ceed'erne kan drille i styringen som sidder under forsæderne. Men på ceed'erne er det som sædevarmen ikke varmer nok.
    tror nok at hvis det var mig havde jeg skiftet den styring i det ene sæde først for at se om det hjalp.
    Ps. Ved ikke om rio har samme styring til sædevarmen. Men mon ikke


  • #24   25. jan 2015 Tommy A

    Hvor henne har du de 3 forsøg fra ?


  • #25   25. jan 2015 Købeloven er vel gældende. De har som udgangspunkt et forsøg til at reparere fejlen - hvis de ikke formår at gøre det første gang kan de have lov igen hvis den er periodisk. Hvis fejlen så opstår igen eller en ny fejl opstår hvor de før har haft den inde flere gange på grund af den første fejl har du ret til at ophæve købet eller få afslag i prisen.

  • #27   25. jan 2015 Lige præcis Tommy smiley


  • #28   25. jan 2015 Nemlig 1 forsøg smiley og ikke de 3 forsøg folk altid kommer med..


    1. Forhandleren har ret til at reparere en defekt vare 3 gange

    Forkert! Købeloven nævner ikke et bestemt antal forsøg på at afhjælpe en fejl. Udgangspunktet er faktisk ét enkelt forsøg.

    I særlige situationer, fx hvor fejlen er kompliceret at udbedre, eller der er tale om en periodisk fejl, som er svær at lokalisere, kan forhandleren have ret til flere forsøg.

    Elektronik er typisk kompliceret, men det betyder ikke, at alle fejl på elektroniske produkter er det. Det er fx ikke en kompliceret fejl, hvis knapperne falder af en fjernbetjening.

    [spring til top]
    2. Du kan først få ombyttet en vare, når den har været repareret 3 gange

    Forkert! En ombytning af en vare er et forsøg på at løse problemet på lige fod med en reparation. Hvis forhandleren vil have lov til at ombytte en vare, skal det ske inden for rimelig tid.

    Har varen først været repareret flere gange, er den rimelige tid ofte gået, og du har ret til at få dine penge retur.

    [spring til top]


    http://taenk.dk/gode-raad/25-forkerte-paastande-om-koebeloven#taenk_fejl1


  • #30   25. jan 2015 Man har ret til at vælge mellem at få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller hæve købet. Men de vil jo helt sikkert reparere på det og så må man jo se. Ellers må du gå videre til Forbrugerklagenævnet. Hvor er den købt?

  • #31   25. jan 2015 Phillip der er undtagelser og der er bil tit i blandt
    Se evt det link jeg har lagt med at vælge at få en ny vare , hvis det stiller sælger meget dyre kan de undgå det og det gør en bil som hovedregel og derfor har de ret til at lave det


  • #32   25. jan 2015 Om han vil det eller ej

  • #33   25. jan 2015 Det gælder som sådan set også ved et billigt kamera. Men forbrugeren har altid ret til at kræve købet ophævet. Forhandleren har dog også krav på at afvise det med den grund som du har nævnt.

Kommentér på:
Kia Rio mandags bil :(

Annonce