{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.669 visninger | Oprettet:

Plastidip holdbarhed? {{forumTopicSubject}}

Hvor holdbart er plastdip/sprayfolie egentlig? Selvfølgelig er det meningen at det skal være lige til at flå af, men er det meget sårbart?
Og jeg har fået en ide om at det bliver mere holdbart, jo flere lag det får. Er det korrekt?

Og sidste spørgsmål: Er der forskel i kvaliteten? Jeg så at Harald Nyborg nu også sælger sprayfolie, men er det ligeså godt som alt andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plastidip holdbarhed?
  • #1   2. feb 2015 Har sprayet grillen på min Opel Corsa med sorayfolie fra T-Hansen - indtil videre holder det helt fint smiley

  • #2   2. feb 2015 Det kommer an på hvad du "dipper" jeg har prøvet lidt forskellige mærker, men det originale plastidip er klart det bedste i mine øjne..

  • #3   13. feb 2015 Grundlæggende findes der 2 typer wrap på markedet i dag.
    1: -1-komponent fortynderbaseret. : Dette er ex. Plastidip, Spraywrap osv. Disse er lette at bruge og giver flot resultat. Ulempen er en forholdvis skrøbelig overflade, som kan ridses. 5-8 lag skal påføres før det kan pilles af. Tåler ikke benzin og diesel. Kun matte overflader. Stor forskel på kvalitet og farveintensitet produkterne imellem.

    2: Vandbaserede produkter (se vedh. foto) Ex. ProWrap fra Spraywrap.
    Dette er meget stærkere end ovenstående - resistent overfor benzin/diesel. Kan laves i højglans. Kan pilles af efter blot 2 lag. Kan kombineres med ovenstående for at give styrke.

    Der er STOR forskel på kvalitet. Ligesom med alt andet, så hænger pris og kvalitet sammen. Især ved de 1-komponente produkter (fortynderbaseret) er der stor forskel da mange producenter sparer penge på fortynderdelen. Eftersom vi sprøjter produktet på autolak, så er det ikke ligegyldigt, hvad produktet består af.
    Stil kritiske spørgsmål til leverandøren inden du køber.

    /Martin


    profilbillede
  • #4   13. feb 2015 Plasti dip kan også komme af i hele stykker hvis du ved hvordan du arbejder med det men det ikke altid du vil på det i hele stykker og ikke altid at farven dækker.

    Derfor anbefales det at der kommer 5-6lag på, men som Martin siger kan det ikke tåle benzin eller diesel eller anden fortynder.


Kommentér på:
Plastidip holdbarhed?

Annonce