{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.755 visninger | Oprettet:

straf for hash {{forumTopicSubject}}

Hej BG håber nogen kan svare her

Min Onkel blev anholdt i morges kl 5 af politiet de vil ikke oplyse hvorfor , min tante har lige for en halv time siden fundet 2 hele plader Hash liggende i hans sportstaske i stuen. Der har samtidig de sidste 3 timer mindst været en mand der lufter hund udenfor lejligheds komplekset enten med en labrador eller en schæfer

Hvordan kan man vende sig nu så min tante ikke bliver sigtet for noget ? skal hun kontakte politiet eller afvente en ransagning ? eller hvad ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  straf for hash
  • #1   21. feb 2015 Hvis pladerne stadig ligger i lejligheden, ville det være smart at komme af med dem, inden at lejligheden bliver rensaget..

  • #4   21. feb 2015 Nu har du skrevet her, så beviset for hendes kendskab er da klart nu.

  • #5   21. feb 2015 ryg pisset og bag nogle muffins!

  • #6   21. feb 2015 Jeg skal nok hente dem, bare stik mig adressen smiley

  • #8   21. feb 2015 De har pligt til at oplyse ham hvad han er anholdt for, men i narko sager er de ikke forpligtet til at oplyse andre hvad han er anholdt for

  • #10   21. feb 2015 De var i civil men med skilte hængene om halsen i kæder da han åbner døren spørger de om hans navn det bekræfter han så tager de fat i arme og skuldre og trækker ham med med ordene " det er politiet vær venlig og følg med " vi har kontaktet stationen de siger bare han er i deres varetægt med på nuværende tidspunkt kan de af hensyn til efterforskningen ikke udtale sig men vi kan ringe i morgen

  • #12   21. feb 2015 Min mor har sagt hun skal tage hjem til hende og bo nu så hun ikke risikere at blive taget med for det -.- Fatter ikke hun bliver med den slags menneske

  • #14   21. feb 2015 Ikke sikkert at han er anholdt men tilbageholdt også behøver de ikke oplyse hvorfor de første 24timer

  • #15   21. feb 2015 tror nu ikke din tante blir indvolveret i denne sag, så havde de også taget hende med . mvh hc

  • #16   21. feb 2015 Tja skal ihvertfald ind til kbh og hente hende nu, de har underligt nok ikke ransaget huset endnu , så ved ikke om de gør det . Men håber de gør for vil tro der er minimum en 2-500 gram og så kan han sku få en rusketur. Hmm mon det er muligt at tippe dem anonymt? smiley

  • #20   21. feb 2015 AFILI8ED :

    Når Fyren er skæv så banker han hende, og min far mistedet sit liv til narko. Kald mig stikker så meget du vil, men hellere være stikker end medskyldig i drab næste gang der er en der tager en OD.


  • #23   21. feb 2015 Deutsche_
    Jeg kan hente jeg kan sælge..Jeg kan tjene smiley


  • #25   21. feb 2015 Haha, du er sgu for nysgerrig, jeg er ikke tvunget til at svarer dig på dine spørgsmål, dag ind dag ud smiley

  • #28   21. feb 2015 Det er helt iorden Deutsche_
    Der var nu også en del sarkasme i det indlæg jeg skrev længere oppe..
    Jeg forventer jeg kan komme til at kommentere hvad jeg vil, uden at tænke på at du hele tiden kigger mig over skulderen, eller?.. smiley


  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #34   21. feb 2015 hvad er en kuffar

  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #36   21. feb 2015 Så alle som bor i Dk(altså os som ikke er muslimer) er vantro?
    Har du noget imod vantro.
    Er du selv stærk muslim?


  • #39   21. feb 2015 AFILI8ED
    TS skrev at hans far døde af narko, han skrev altså ikke at det var pga hash som sådan smiley


  • #41   21. feb 2015 Åh nej dog...ikke hash...verdens værste drug...synes de skal skyde ham i øjnene med heroin, så han aldrig gør det igen....

    eller noget.


  • #44   22. feb 2015 ja inge har kunnet mærket forskel. ærligt svar.. mvh hc

  • #45   22. feb 2015 han har jo (AFILI8ED) hash er en gateway til hårdere stoffer, er nogle der ryger hash der kan holde sig til det og så er det de ekstra dumme der går over til mere vanedannende ting/langt farligere ting.

    #42 hvorfor er du træt af og høre folk siger sådan? det er jo sandt at personer med svage sind går det ekstra skridt og går over til hårdere stoffer og ja de starter som regel gerne med sprut eller andet for den sags skyld.


  • #47   22. feb 2015 du har ret man skal tage ansvar for sig selv og ja det er da fedt at du har fungerende liv på trods af det, det er kan du vel kun være stolt over smiley men hvorfor overhovedet starte på det? synes det er ok og prøve hash, stadig dumt men ok, hvis man da kan lade det være ved det.hvis man skal ryge det hver dag, så er der jo noget galt ved en af en eller anden art.
    synes specielt det er en dum undskyldning som mange kommer med at det er pga stress eller en form for forandret livs situation.


  • #49   22. feb 2015 og øl smiley

  • #50   22. feb 2015 Tommy : Svage sind er dem der ryger hash?? Hmmm, nu må du fandme til at stoppe dig selv!!!

  • #51   22. feb 2015 Gu er størstedelen af dem der ryger hash da svage!! Procentvis så er det sgu da i Ghettoerne det bliver røget... Det er da ikke ret mange ude på standvejen der beskæftiger sig med det pis.

  • #53   22. feb 2015 Størstedelen.

    Hmm det vil jeg bestemt ikke sige om min "omgangskreds". Ingen af os er fra Ghettoer. Og er veluddannet med biler og huse!!

    Taberne/ de svage - er alle de tåber der dømmer ud fra medierne!!

    God søndag


  • #56   22. feb 2015 smiley

    profilbillede
  • #57   22. feb 2015 # 51.. nej folk fra strandvejen, gider ikke det billige hash , de vil heller have en streg coke smiley lige som de andre ingen snakker om, sjovt nok der kun nævnes folk fra samfundes lidt laver klasse, nå der diskuteres hash, og andre stoffer. tjek lige google, om alle dem fra tv, som hygger sig med stoffer, , og læg mærke til ordet, HYGGER sig med, , mens vi andre er en flok taber.. hc https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=de+kendte+sniffer+coke


  • #58   22. feb 2015 For en god ordens skyld, må jeg hellere lige pointere, at jeg ikke er imod øl. Når jeg skriver "og øl", er det jo fordi det er helt legitimt, at drikke 2-4 bajere om dagen. Ligesom en fyraftensøl jo også bare er helt super.

    Men får du dig en fyraftens-pind, så er der sgu dømt en fremtid med OD og indbrud. smiley


  • #60   22. feb 2015 om man bor i hus/lejlighed eller andet og man har et godt betalt arbejde eller arbejdsløs, er da det samme når man skal bruge hash for og føle sig godt tilpas eller komme væk fra virkeligheden et stykke tid, så er man pr. definition svag fordi man ikke kan bruge andre metoder for og ''komme'' væk virkeligheden den rum tid man er skæv.

    det gælder alle afhængigheds former, de har alle det til fælles at man er for svag til og sige stop.


  • #61   22. feb 2015 Det har sgu da intet med at komme væk at gøre. Det er et hygge rusmiddel - ligesom Øl og rødvin oav

  • #63   22. feb 2015 Du kan ret hurtig drikke dig ihjel .. 1L vodka er nok

    Du kan ikke ryge eller spise dig så skæv i hash at du dør af det


  • #65   22. feb 2015 Deutsche_... Folk der er vant til at drikke store mængder tåler mere

    Der er blevet stoppet polsk lastbils chauffør med en promille på 4.. Han kunne stadig stå oprejst og gå lige .... Et normalt menneske med en promille på 4 vil være i livsfare og uden bevisthed


  • #67   22. feb 2015 Jeg tror folk misforstår mig... Jeg er dybt imod Hash, smøger og narko... Men for min skyld kan de sgu bare legalisere hele lortet... Sælg det på tankstationerne - Jeg er sgu ligeglad, ---

    Men for satan hvor skal mine skattekroner bare ikke gå til hverken kontanthjælp eller at hjælpe dem ud af det igen... Jeg kan gå med til at der bliver givet en plovmand til en overdosis hvis det er nødvendigt. Og så er jeg ligeglad med om det er en knægt på 12 eller et fjols på 80.


  • #68   22. feb 2015 Deutsche_ .. Russere er opvokset med vodka i sutteflasken

    De nøjes sku ikke med at drikke sig i hegnet i vodka 1 gang hvert halve år


  • #69   22. feb 2015 Sådan blev hash forbudt i Danmark: http://youtu.be/HUk7fYlapn8

  • #70   22. feb 2015 til dem som tror, at der er en god grund til at hash er ulovligt i Danmark..

  • #72   22. feb 2015 jaja, og du får skørbug hvis du deler bong med dine kammerater også smiley

  • #74   22. feb 2015 haha troede det var tydeligt at sarkasme var til stede i den linje smiley

  • #75   22. feb 2015 David A

    det er den forklaring jeg har fået og vide flere gange fra bekendte og nære venner der ryger hash og tager andre stoffer. bare fordi du ikke mener det er tilfældet ved dig og dine bekendte, så betyder det altså ikke at det ikke passer.


  • #76   22. feb 2015 Dennis Olsen, det var sku et rigtigt godt klip du havde fundet der, endelig syn for sagen, om at det er en politisk tåbelighed at det stadigvæk, straffes på lige fod med hård narko, send klippet vidre til folketinget, syntes det er helt ok, at man ikke skal køre bil, når man lige har røget, , men at gøre 1/3 del af befolkningen til kriminele, det er der sku ingen rimelighed i.. ved godt at vinteren næsten er over, , men skulle du lande i en stor snedrive, engang, så bare ring, og jeg henter dig i hilux"en smiley :)
    mvh hc


  • #77   22. feb 2015 haha tak H.c lyder godt smiley ja det er sgu for dårligt, især med den nye forskning der er gjort på området. Men der er desværre et overtal af uoplyste mennesker, som bliver ved med at holde fast i at det skal være ulovligt smiley men det er jo ikke nogen overraskelse smiley

  • #78   22. feb 2015 #77
    det er jo klart nok det bliver ved med og være en ''hetz'' imod hashen, der er jo ret mange der ikke kan administrere/kontrollere det.


  • #79   22. feb 2015 R M Samme med øl/alkohol ....

    Jeg har selv været privat chauffør for en direktør i en større dansk virksomhed. Manden kunne ikke selv få kørekort pga. druk

    På vejen til kontoret startet dagen med ½ flaske gammel dansk og resten af dagen stod den på rødvin whisky og store cigare


  • #80   22. feb 2015 der er langt flere der får alkohol skader end folk der får hash psykose. og alkohol skader koster samfundet ufattelige summer.( ca 13 miliarder om året) så syntes regeringen skulle kigge på dette problem, inden de får betjentene til at tømme folks lommer, hvor de finder 1g hash, som gir en stor bøde. 1g fra 2000 til 4000 kr
    http://www.trygfonden.dk/Nyheder/2014/06/Alkoholforbrug
    mvh hc.. ps stoppede selv med at ryge da de fandt ud af at det var rimeligt, at indrage folks bil, hvis man havde røget for 8 dage siden....


  • #83   22. feb 2015 Erik A
    ja, det er også det jeg skrev tidligere, om det er alkohol/hash eller andre former for afhængighed, så er der sgu for mange der ikke kan styre det.

    er sjovt nok stadig ingen herinde der har argumenteret på hvorfor de overhovedet begyndte med og ryge hash....har røget det 3 gange men kunne sige fra, primært fordi jeg fik det mega skidt af lortet og så fordi jeg sagtens fungerer uden.


  • #85   23. feb 2015 AFILI8ED
    intet mod dig som sådan, det kunne du jo også få på andre måder altså f.eks få et hobby som base-jumper eller andre action præget sport/aktivitet smiley
    mente egentlig bare, at du på den måde ikke har behovet for de dybe tanker og andre perspektiver.


  • #87   23. feb 2015 jamen sådan som du beskriver det, så har hash også rykket grænser ved dig i form af tankerne og bevidstheden, og har jo i sidste ende givet dig ideen som er base for din virksomhed.

  • #90   23. feb 2015 afili8ed

    Kan kun give dig ret, det er lige præcis det samme jeg bruger det til. Elsker at bruge min hjerne, og tænke over ting, som ikke alle tænker over. Jeg har fået utroligt meget ud af at ryge, og tror aldrig at jeg slipper det helt. Men af en eller anden grund, så går folk altid ud fra at der er snakke om et misbrug hver gang man snakker hash, og ikke bare et forbrug. Der er stor forskel, ligesom der er ved folk der drikker en fyraftens øl, og ham der drikker 20 om dagen.


  • #91   23. feb 2015 Forklar mig lige hvorfor jeg er svag, fordi jeg ryger hash, og smøger ? jeg kan godt li at ryge begge dele, har stoppet før i 2-6 mdr af gangen, men er kommet til den konklusion at jeg ikke vil undvære min morgen smøg sammen med min kop kaffe osv. Hvad svagt er der i at tage en beslutning ud fra ens eget synspunkt, og gøre det på trods af hetz mod det man gør ? smiley

  • #92   23. feb 2015 #89

    Alle som dømmer folk uden at kende dem, må anses som værende meget meget lavt begavet !!


  • #93   23. feb 2015 David A.. så sandt så sandt smiley hc

  • #95   23. feb 2015 Her er lidt mere fakta der ikke stemmer helt overens med teorien om at hash er roden til alt ondt her i verden:

    Jeg røg første gang som 12-13 årig, ca samme tidspunkt som jeg første gang drak og røg smøger, det var den alder hvor det bare var det fedeste at stjæle en af fars smøger og sidde i skuret og lege stor og voksen. Hashen var sjov, men ikke så sjov som alkohol, så hashen blev ikke noget hit i første omgang. Da jeg var 14 røg jeg smøger dagen lang, og var fuld MINIMUM 4 af ugens dage, derudover solgte jeg hash, coke og amf i helen byen fra jeg var 14 til 18,helt uden at bruge det selv. Coke amf osv har jeg aldrig nogensinde prøvet selv, hashen røg jeg meget sjældent oftest en gang pr måned, kun smøger og alcohol var hverdagskost. Mange af vennerne var selv begyndt på diverse stoffer, og nogen var på vej ud hvor de ikke kunne bunde. Men det var virkelig få der brugte hashen hver dag. Indtil jeg var 17-18 år, en kold december, hvor jeg var træt af alt det alkohol og hvad det gjorde ved kroppen, og at jeg ikke kunne passe min læreplads. Så jeg stoppede sammen med 5 andre gutter helt med alcohol, og vi begyndte at ryge hash hver aften i stedet. Det resulterede i at vi helt stoppede med vores byture, som alligevel altid endte i ballade og anholdelser og skadestuebesøg.... Alle har kvittet de hårdere stoffer, som nu kun bliver brugt lejlighedsvis til store events som sensation fx, og har ikke længere noget at gøre med afhængihed. Nu her, hvor vi ryger dagligt på det 9. år, der er alkohol kommet ind i billedet igen, men slet ikke på samme måde som før hvor vi drak for at ryge i hegnet. Nu drikker vi for at nyde det, og man kan snildt nøjes med en øl eller to på en fredag aften.
    Vi har nu alle 5 røget hver dag i snart 10 år, nogen med pauser, andre uden. Fælles for alle er følgende:

    Vi er alle afhængige, men ikke mere end af fx smøger, vi kan stoppe fra den ene dag til den anden, hvis man bare selv beslutter sig for det.

    Alle har job eller uddannelse som bliver passet, og prioiteret først. 4 af os ryger aldrig før vi har fri, (nr 5 er stillads-mand :/).

    Flere i gruppen har voldsdomme, ikke en eneste har været indblandet i noget de sidste 9 år.

    Alt andet kriminalitet er faldet til jorden, vi passer alle vores job og mangler derfor ikke penge, så behovet får ekstra penge er væk.

    Vi har generelt fået en roligere hverdag hvor vi ikke skal fejre hver aften, men bare nyde hver dag, og så nøjes med at fejre et par gange om året.

    Så der findes altså også positive sider af hash-rygningen. Kan desuden nævne at der er flere i omgangskredsen som er stoppet. En røg med os i 6 år, hvorefter han stoppede fra en dag til en anden fordi han ville i militæret. Han kom i mili og på et par ture til afghanistan, nu er han hjemme igen, men stadig igang med at gøre karriere i forsvaret. Han omgås os andre præcis som før, selvom han intet rør nu.


    Folk der snakker om vold og hash, og om at skæve personer er farlige... De kender tydeligvis INTET til påvirkningen af THC. Ingen mennesker bliver voldelige, psykotiske eller sindsyge på nogen som helst måde, udelukkende pga af hash. Tværtimod så forhindre hashen hver eneste dag mange episoder fra folk som i forvejen er voldelige eller agressive... Dermed ikke sagt at hash er løsningen på deres problem, men det er direkte løgn at påstå at hashen gør dem voldelige.


    Man kan tydeligt høre hvor mange der ikke selv kender til hash ( udover de 3 første gange, hvor man bliver dårlig af det), de fleste kobler sig bare på fordommen om at en hash'er er en kontanthjælpsmodtager der sidder hjemme med bongen hele dagen og bliver mere og mere agressiv...


  • #96   23. feb 2015 ... Iøvrigt så har jeg fri idag, så i må lige have mig undskyldt.... Der skal mixes smiley



    profilbillede
  • #97   23. feb 2015 Man har alleredet taget skade når man syntes HASH er godt, folk der ryger meget hash de er helt fucked at høre på, og jeg ved hvad jeg taler om, for det svære er meget af min omgangs kreds, alle sammen helt væk på hash, eller os lever de nu i et kæmpe besvær med hash psykoser.

    Personligt kan du ikke have en aftale med en der ryger meget hash enten har idioten glemt den eller også har han ikke tid fordi han har spæret sig selv inde, så han kan game Diablo/Fiffa eller andet lort. Og prøv bare at snakke bare en smugle fornuft ind i sådan en person, det kan ikke lade sig gøre!

    Jeg kan tydeligt se at der er mange her inde som ryger meget hash, eller nu lider af en hash psykose som de måske ikke selv ved, jeg kan ikke forstå hvorfor en hash ryger altid skal trække alkohols kortet?! det er der samme når en muslim trækker racist kortet, vi gider ikke at høre på det, hash høre heller ikke hjemme i det moderne samfund! bare fordi at (hippi) tiden er kommet tilbage, behøves et samfund ano 2015 ikke at leve på den måde, og inden at jeg lyder alt for meget som om jeg HADER hash så har jeg ikke det store i mod det, og kan selv sagtens finde på at tage et hiv nytårs aften eller ved andre begivenheder.

    Men folk der lever med det i hver dagen, vil aldrig kunne se eller forstå hvor dumme/skade de faktisk er blevet af det:) fordi det er umuligt at forklare dem, og de har nok de første 100 argumenter for det, men faktum er du bliver dum af det, du mister din inlærrings evne, og dem som ikke tror på så søg lidt rundt på de sidste nye forskninger som er lavet på dette smiley

    OG KOM SÅ lad mig høre alt jeres bræk om hvor meget øl eller vodka ødelægger alt smiley og hvor meget at det danske samfund kunne høste penge på dette fantastiske rus middel, jeg kan lige forstille mig at de sidder inde på borgen med hver deres joint, eller sidder i en ordentlig rum koger, er sikker på at det ville yde DK godt!

    Og nej gider ikke at høre om hvadså med de stater i USA hvor det er lovligt, tja tjek hvordan de lever, og hvor spasser agtige de er at høre på!


  • #98   23. feb 2015 Dennis D

    Hvis du vil bevise noget, så må du komme med de artikler du taler om smiley


  • #99   23. feb 2015 Jeg har intet at bevise, for har set det hele ;P

  • #100   23. feb 2015 jojo smiley

  • #101   23. feb 2015 Dennis Olsen O
    du svarer sådan set selv på dit spørgsmål, hvorfor du er svag pga du ryger smøgere og hash...hvis du ikke kan undvære smøgen så er du altså svag.
    kan man ikke indrømme at man er svag pga et misbrug (som det jo er i en eller anden forstand) så går man sgu lidt blåøjet rundt i hverdagen.


  • #102   23. feb 2015 ser det ikke som svagt, det er ikke noget jeg har brug for. det er en luksus, som jeg nyder smiley Er det svagt at have gulvvarme fordi man nyder at have varme tæer ? smiley

  • #103   23. feb 2015 Som jeg siger, at prøve og forklare en hash ryger noget, kan ikke lade sog gøre:) uanset hvor lort man kunne linke til, ville du aldrig forstå det:)

  • #104   23. feb 2015 og du er vel også mere eller mindre afhængig af din bil, en luksus som du nyder, og noget du helst ikke vil undvære. Og som forurener miljøet hvilket indvirker negativt på andre menneskers liv, men det er ikke noget vi skal tænke over ? smiley

  • #105   23. feb 2015 jo ville højst sandsynligt godt kunne forstå det. Men ville højst sandsynligt også kunne modbevise det med andre artikler, og så er spørgsmålet jo om du er bedre end en hasher, og vil lytte til fornuft ? smiley

  • #106   23. feb 2015 Er du gal en typisk hash rygers svar:) igen 100 argumenter om ligegyldige ting som intet har med det her at gøre:) du giver mig endu mere ret:)

    Bare syndt du ikke selv kan eller vil se det:(


  • #107   23. feb 2015 du kan sgu da ikke sammenligne varme med hash og smøgere...varme er til for og holde dig sund og dit hjem sundt...det gør smøgere og hash jo så ikke på nogen måder.

  • #108   23. feb 2015 Okay. hver sit synspunkt, og heldigvis for det smiley jeg synes nu det er synd at du affejer forurening som ligegyldigt smiley

  • #109   23. feb 2015 nej, men det er en luksus jeg nyder godt af. Og som forskning viser, kan fjerne hjerne svulster, modkæmpe visse kræft arter, er smertestillende og kan hjælpe sklerose patienter, samt parkinsons smiley

  • #110   23. feb 2015 det kan sagtens være men fejler du nogle af de ting du lige selv kommer med?

  • #111   23. feb 2015 nej, men køre du først til mekanikeren når du har smadret motoren ? Det har jo også en forebyggende effekt mid mange af de ting skal du huske på, og der er langt flere lidelser end dem jeg har nævnt. Undskyld jeg ikke kan huske dem alle, det kan i så give hashen skylden for, og have det godt med jer selv og jeres såkaldte "viden" smiley

  • #112   23. feb 2015 Dennis olsen du er lige nøjagtig den type person jeg snakker om smiley

    Jeg kunne blive ved med at diskutere med dig, og vi ville ikke få noget ud af det, fordi du ville slet ikke kunne set det fra mit synspunkt smiley

    Ang varme hvordan kan du komme med sådan et argument, skulle jeg svare, Jammen Hash bliver jo dyrket under varme lamper, og hvordan kommer der strøm til en varme lampe? det kommer fra et kraftværk, et kræftværk fourener, dvs du har lige forurenet og samme tidig gjort dig selv dummere smiley

    PS hvilke slag spil har du til din playstation?


  • #113   23. feb 2015 hehe du kalder det for viden, for det er det jo også jeg kan se det med mine egne øjne det er sket med alle min nære venner smiley

    Faktisk endu en årsag til jeg flyttede til udlandet:)


  • #114   23. feb 2015 Dennis Olsen O
    det er da komplet idiotisk og undskylde dit misbrug med og undskylde det med at det pga selv medicinering ''hvis'' der nu skulle komme noget....ej come on kom lige ud af hash tågen smiley


  • #115   23. feb 2015 man behøver bestemt ikke varme lamper for at lave god pot eller skunk. Et drivhus min ven, er rigeligt smiley Og jeg kan godt se det fra jeres synspunkt, men jeg siger bare at forskning peger på at jeres synspunkt er forkert, og bunder i ammestue historier smiley og jeg sammenligner varme med hash, da jeg sagde at hash ikke er noget jeg har brug for, men en luksus jeg tillader mig selv at have, fordi jeg kan lide det. og hvorfor er jeg svag fordi jeg tillader mig selv det ? Det er for mig at se det samme at tillade sig selv den luksus at have gulvvarme, fordi man godt kan lide det, og det er da ikke et problem. Dette hedder vist nok en analogi, slå det op, og det kan vlre i forstår smiley

  • #116   23. feb 2015 gør det ikke pga den positive effekt, gør det udelukkende fordi jeg kan lide det, som jeg har skrevet flere gange smiley men når i siger at det er skadeligt, argumentere jeg imod ved at nævne de positive ting ved det smiley

  • #117   23. feb 2015 Dennis Olsen
    du argumenterer jo bare som typisk misbruger ville gøre, komme med positive ting du får ud af hashen...men sorry det er jo skadeligt lige som al andet misbrug er det for din krop. det kan du vel også selv se.


  • #118   23. feb 2015 ^^^^^^^^

  • #119   23. feb 2015 kan godt se at røg i lungerne ikke er sundt, og vil føre til nedsat funktionsevne, er også godt klar over at folk som er udsat for at få en psykisk lidelse, såsom depression skizofreni og lign, ikke skal ryge hash, da det kan være en tricker. og heller ikke unge mennesker, som er igang med at bygge deres hjerner op. Men hvis du mener der er flere grunde, må du da gerne komme med dem, og evt en tilhørende artikel eller undersøgelse som bevis for det. og hvis du er interesseret, vil jeg godt finde materiale til dig, som fremføre mine synspunkter ? smiley

  • #120   23. feb 2015 Dennis Olsen og hvem er de artikler skrevet af? det skulle vel ikke være en hash ryger? smiley

    Det som RM og jeg er helt enige om er at typiske hash ryger altid skal beskyttet lortet,

    Men faktum er at det er skadeligt, og sådan er det bare, og der er mange som lider af det!


  • #121   23. feb 2015 Det er skadeligt ja, ligesom så mange andre ting er.

    Vigtigst af alt, man dør ikke af det!!

    Alle dem som hater på den måde, ved åbenlyst ikk hvad de taler om!!
    Godt jeg ikke har spildt for meget af min tid i dette emne:).

    God ryger !!!


  • #122   23. feb 2015 Skadeligt .. ja .. Men mindre skadeligt som øl/alkohol eller smøger

    For mig var valget nemt .. Smadret ryg og knær med konstante smerter hver dag.. Jeg kunne vælge at æde en hulens masse smertestillende og tage bivirkningerne (Bla mavesår)
    Eller snuppe mig en joint


  • #123   23. feb 2015 "Sådan er det bare" Det er da noget snæver synet er det ikke ? smiley Hvis i er så sikre i jeres sag, så kom med et link til de undersøgelser og forskning, i ligger til grund for jeres argumenter smiley og igen, hvis du gider læse det, så vil jeg godt finde materiale til dig, som bevis for mine argumenter, Men du skal jo læse det, og ikke bare affeje det med "Sådan er det bare" det er for useriøst smiley

  • #124   23. feb 2015 Erik a : Enig. Derfor jeg selv ryger hash. Jeg hverken drikker eller ryger smøger!

  • #125   23. feb 2015 hvor re det sødt og se alle de selv retfærdige hashryger smiley

  • #126   23. feb 2015 Dennis Olsen
    hvorfor er det lige så vigtigt for dig at man kommer med links om dokumentationer for at det er ''farligt'' eller usundt for ens krop? det er da for fanden logik for perle høns at det man indtager af stoffer (alle stoffer) er potentielt farlige for kroppen men ja hvis man skulle høre efter hvad alle forskere siger så skulle vi leve i en boble af plastik.
    om man ryger normale smøgere eller ryger hash eller om det er alkohol, det er bare noget man bliver afhængig af og det gør skade på ens krop. og så kan man argumentere så meget man har lyst til om at det ikke passer, da det passer fuldkommen overens med det virkeligheden viser.


  • #127   23. feb 2015 Dennis D

    Du skriver meget men siger intet alligevel. Vis os selvretfærdige hash rygere dine beviser for din påstand, eller bare for min skyld ? smiley


  • #128   23. feb 2015 som skrevet, så ved jeg godt at røg i lungerne er usundt, og er også godt klar over at folk som er udsat for psykiske lidelser ikke skal ryge det smiley spørger du mig seriøst hvorfor jeg vil have bevis for din påstand, og ikke bare tror på dit udsagn ? smiley

  • #130   23. feb 2015 ja det giver ikke mening at du først er enig i at det er usundt men stadig vil have beviser for det er farligt..du svarer jo selv på det for fanden smiley

  • #131   23. feb 2015 jeg har skrevet den første kommentar som fortæller alt smiley og du og andre bliver bare ved med at give mig ret i det jeg skriver smiley

    Kan huske, da man gik i folke skolen, og man kom ud til fordrag, med en tidligere hash ryger eller alkoholiker smiley

    og man tænkte hold nu kæft de er fulde af lort, men når jeg så kigger på min gamle omgangskreds som ikke er kommet videre de sidste 5-10 år. så havde de fat i den lange ende, uanset hvordan du vender og drejer det, så bliver en hverdags hashryger bare altid dummere og dummere, og de vil ikke høre på noget smiley

    Fortæl mig lige ærgelig hvor charmerende finder du en pige som sidder og suger en joints, og når hun så begynder at snakke, så er det første som falder dig ind, hold nu kæft hvor er hun bare klog!

    Jeg siger ikke man dør af det, eller man bliver dum af det ved at ryge en joint en gang i mellem, nu snakker jeg måske hver 2 måned, men hverdags rygere eller dem der ryger flere gange om ugen, ofte stillads arbejdere, tja prøv du og tage en normal samtale med dem:)

    Og hvis du er så hyped på links, så er jeg sikker på du kan finde masser af links som vil, fortælle dig lige nøjagtig hvad hash kan og gør ved dig smiley

    for hverken klogere eller dygtigere bliver du af det smiley


  • #132   23. feb 2015 Har læst det fra sundhedsstyrelsen, og som jeg skrev tidligere så er jeg godt klar over at folk som er udsat for psykiske lidelser, ikke skal ryge hash, da det kan være en trigger. Og ej heller unge mennesker hvis hjerne ikke er færdig udviklet smiley Men de samme unge burde heller ikke indtage alkohol i de mængder de gør, hver weekend, og hvis hashen er så vigtig for jer at holde ulovligt, vil i vel også være med til at vi skal have alkohol på samme liste ? Da det er langt farligere og medføre endda dødsfald.

  • #133   23. feb 2015 Nu skal du ikke tage det som en provokation, men et reelt spørgsmål Dennis D, Men er du sikker på at din omgangskreds måske ikke bare er uintelligente ? For jeg kender mange hverdags rygere som får topkarakter i skolen, og som er ufattelig kloge. Hvis du ikke bruger din hjerne, og træner den som enhver anden ting på din krop, så bliver den bare lidt langsommere, og måske dine venner bare ikke er interesseret i at lære noget ?

  • #134   23. feb 2015 Og så blev næsten alle stillads arbejdere lige skåret over en kam, det siger lidt om hvorfor du er så uoplyst, personlige fordomme, og ingen interesse i at høre på andres argumenter smiley

  • #135   23. feb 2015 Dennis Olsen,

    Jeg er enig i at alkohol kan være farligt, men du bliver ved som en typisk hash ryger, at skyde skylden over på noget andet, og ikke se det der bliver skrevet til dig, ang min venne kreds, tjo de er blevet noget mere uintiligente, specielt efter de er begyndt at ryge hash, de er ikke døde, de tager alle sammen uddanelse, men deres hver dag består i at lave det man nu lige kan magte, inklusiv arbejde, også bare hjem og game med de andre.

    Jeg stopper her, for det er den samme diskution der løber altid, i syntes ikke hash er farligt, vi syntes det er farligt, og kan ikke rigtig forstå hvorfor i ikke kan indse det, og i behøver ikke at skyde tilbage med alkohol kortet, for det er lovligt, og selvom jeg faktisk var lige glad om hash blev lovligt, så håber jeg nu at det ikke bliver!


  • #136   23. feb 2015 Dennis olsen, ja jeg ser typiske stillads arbejdere ryge hash! Det betyder ikke alle!
    Men der er squ mange der gør,

    Jeg har ingen personlige fordomme, jeg har kun personlig erfarring, også er min stedfar narkobetjent, det betyder self ikke at jeg er blevet fodret med historier omkring dette, da jeg altid har forholdt mig neutralt til det, men jeg ser flere og flere, komme ud i misbrug på grund af det, og flere og flere der bliver syge af det.

    Men det er vel også kun fordomme for hash er jo godt, du kan blive ved med at argumentere med alkohol og det kan jeg ikke sige så meget i mod, andet end jeg har nu nogle flere bekendtskaber som kan styre det end, fx hash smiley


  • #137   23. feb 2015 Ved du hvorfor hash er ulovligt ? smiley Jeg prøver at have en debat med dig, og prøver at dele den viden jeg har på området, og vil godt snakke om det. Men du siger at alle hashere siger det samme, og derfor gider du ikke høre på det ? Er du bange for at du ikke helt har ret, og derfor ikke vil ind i en mere nuanceret diskussion ? smiley Du har jo ikke ret, bare fordi at du siger du har ret ? smiley

  • #141   23. feb 2015 Okay Dennis Olsen.


    Så lad mig høre, hvad er det for et svar du leder efter? hvad vil du gerne have mig til?

    Jeg kan sagtens se du gerne vil have en dialog omkring Hash, men hvis du regner med at jeg vender mig, og siger ja du har ret, jeg kan godt se at hash er godt.. Det hjælper utroligt meget på en hverdag, så tager du fejl


  • #142   23. feb 2015 Det er bare endu en undskyldning/illustration for dem selv, så de kan retferdigøre at nu skal vi lige have et bong hoved eller en joint, for det har vi lige lyst til, man blir så dejlig skarp i hovedet af det smiley

  • #143   23. feb 2015 Jamen lad os starte forfra smiley
    Hvad er det der er så farligt ved hash ?
    Hvorfor mener du at det skal være ulovligt ?
    Hvorfor TROR du at det er ulovligt ?
    hvad er bivirkningerne ved cannabis ?
    Hvad er de positive ting ved cannabis ?
    og hvad lægger du til grund for dine synspunkter udover din omgangskreds, som lige så godt kan være uintelligente fra naturens side, eller pga det miljø de er opvokset i. For som sagt kender jeg flere hverdags rygere som får topkarakter, og har fast arbejde osv smiley Lyder måske lidt krævende med alle de spørgsmål, men vil også gerne svare på dine, hvis du har nogen. Jeg vil egentlig i bund og grund bare åbne dine øjne for, at der findes mange beviser for at cannabis faktisk ikke er så farligt som vi har fået af vide førhen. Har du hørt om endocanabinoider ? Hvilket er kroppens eget naturlige svar på canabinoider, som heler de syge celler i kroppen, og lader de raske være, og canabinoider er de aktive stoffer i cannabis smiley


  • #144   23. feb 2015 Det er jo ikke kun i min omgangs kreds, rettelse X omgangs kreds, jeg kan tage alle steder hen hvor der er mange unge der er samlet et sted, i ikke pæne kvater, her snakker jeg om Ghettoer.

    Tøjstilen er den FEDE adidas stil med de bukser fyldt med lommer, op og ned af benene, også en stor dejlig kæde hængende UDE på T-shirten, og et par nike air sko, det er self ikke alle der ryger hash som går i den stil, men største delen af has rygere går i den stil, kunne også godt forstille mig at du gør det, hvis du ikke alleredet går i den gruppe af mennesker, så syntes jeg du skulle prøve og ta ud og se hvor fornuftige de er, ta ud og snak lidt om livet, og hvor uretfærdigt samfundet er smiley

    Og jeg er godt klar over at der er masser som klare det fint bla bla bla, men faktum er der er vildt mange unge mennesker som slet ikke for startet en ordentlig karierre, fordi de hænger fast i et hash misbrug, også bliver de senere hen, en belastning for samfundet.

    Dennis forstå nu hvad jeg siger, for jeg har hørt alle dine argumenter 1000 gange om hvor godt hash er, og nej jeg er ikke uenig om at det er godt for kræft eller grå stær, måske smerter visse steder.

    Men har du kræft eller grå stær eller smerte som gør at du virkelig skal have det her, eller du vil bare gerne være skæv og side og stene, og have det super fedt, for en playstation, du må meget undskylde at jeg ikke kan se det fede i det, og sammen tidig stopper du din indlærrrnigs evne, skal vi ikke bare blive enige om at du bliver ved med at ryge hash, og jeg bliver ved med at holde i min holdning at det er dumt at starte på ?! smiley


  • #145   23. feb 2015 Dennis D .. FUCK du er langt ude og er slet ikke klar over hvem i det danske land som faktisk ryger den fede

  • #146   23. feb 2015 Erik A

    Nej slet ikke smiley Aner intet om det, hvornår har du sidst været inde på staden og set største del af typen af de faste rygere?

    Jeg har arbejdet sammen med hash rygere, i flere år.
    Og det var som stilads,nedriver,tømmer,murer,glarmester. Men ja jeg det kan være jeg tager fejl, også de joint papir de rullede var sku nok bare rent frugt tobak smiley
    Jeg har venner der er hash rygere. Som så er blevet til bekendte.

    Jeg har også venner som er super kloge, sammen med de ryger hash og tager høje uddannelser, men havd hjælper det når resten af hovedet er helt fucked?

    Husk nu på jeg siger ikke det er alle siger faktisk der nok er massere som kan styre det, men der er mindst lige så mange som ikke kan, og bliver afhænge, eller for psykoser, tager jeg fejl her?


  • #147   23. feb 2015 jamen kan ikke argumentere at røg er usundt for lungerne, men hvorfor gør vi så ikke smøger ulovlige ? man kan da ikke sige at sådan er loven nu engang, og det skal ikke laves om, selvom vi ved bedre i dag ? Kan i seriøst ikke se at lovgivningen på dette punkt er total forrykt ? Cannabis har visse skadelige virkninger for folk, som til at starte med var udsat for at få en psykisk lidelse. Ingen er dog nogensinde døde af det, og størstedelen af folk som ryger, har absolut ingen bivirkninger ved det, men det er ulovligt. Smøger giver folk lungekræft osv, slår folk ihjel hvert år, men det er lovligt ? Alkohol slår folk ihjel, folk misbruger det, og folk får alkohol demens af det, men det er lovligt ? Hvor mange teenagere forsøger selvmord med diverse former for piller/medicin hvert år, som panodil, ibumetin, ibuprofen osv, men dem kan du stadig købe i håndkøb, endda på trods af bivirkningerne ved disse former for medicin, såsom blodpropper hjertekar sygdomme, lever og nyrer skader. Men i synes stadig at en plante som ikke er blevet bevist er direkte sundhedsskadelig skal være ulovlig, men det kemisk fremstillet lort som apoteker flyder med, med langt værre bivirkninger, skal være lovligt, For mig er det et tegn på at i simpelthen ikke ved hvad i snakker om, når i snakker bivirkninger og farlighed, og ikke har tænkt over at der findes langt større risikoer end hash, som man burde koncentrere sig meget mere om, og hvis i ikke vil godtage mit udsagn for det, så undersøg det, og i vil se at jeg har ret, medmindre i gemmer jer bag hvad jeres mor sagde da i var små, og "mor har altid ret"
    Og mht tøjstil playstation osv. Går i ganske almindeligt tøj som så mange andre, jeans tshirt/skjorte smiley Min playstation bliver meget sjældent brugt, og har kun GT6 til den smiley Jeg læser derimod rigtig mange artikler om alt fra dinosaurer til cannabis, og prøver hver dag at udvide min horisont, om det er imod hvad jeg selv tror eller ej, vil jeg godt lære smiley Læser også historiske skrifter som Islændinge sagaerne og også fiktion. Men jeg ryger også hash, næsten hver dag, og min interesse for at læse, og min måde at tænke over tingene og prøve at forstå ting, er kun blevet forstærket af at ryge må jeg sige.
    Men ja, kan godt se at vi ikke bliver enige, men det er jo også okay smiley og siger bare at hvis man vælger at være bange for hash, skal man være opmærksom på alle de andre ting du indtager, som piller osv, er langt farligere end hash nogensinde bliver smiley


  • #148   23. feb 2015 Dennis O

    Hør nu her jeg er ikke bange for det, og som jeg også fortæller dig, så kan jeg sagtens selv finde på at tage et hiv af joint nyt års aften eller ligende.

    Men det som hashrygere bare ikke vil indse eller indrømme er at de blive simpelthen dovne,drove mennesker man ikke kan have en ærgelig aftale med, du drømmer ikke om hvor mange gang jeg har skulle ud og hente et par venner , vi skal fx ud og fiske, jeg ved at jeg skal ringe til dem min 5 gange samme dag for at huske dem på nu skal vi være klar på dette tidspunkt.

    Også når jeg kommer der ud, så ligner huset lort, og og der er ikke pakket noget, for man kunne ikke lige magte det, også sider de altid med den skide mixer bake i hånden, det er for min en hverdags hash rygere.

    Så er der andre venner som måtte stoppe, fordi de kunne simpelt hen ikke få en ordentlig hverdag til at hænge sammen. Og Dennis O er du skæv lige nu, for din måde at skrive på minder meget om en skæv person som bare gerne vil make love not war :D???


  • #149   23. feb 2015 og alt det med alcohol og piller og andre ting, der er ikke en diskution jeg gider:)

  • #150   23. feb 2015 Dennis Olsen
    du må meget undskylde men forstår du slet ikke det du selv skriver eller udtaler dig om? citat fra dig af
    ''jamen kan ikke argumentere at røg er usundt for lungerne, men hvorfor gør vi så ikke smøger ulovlige ? man kan da ikke sige at sådan er loven nu engang, og det skal ikke laves om, selvom vi ved bedre i dag ? Kan i seriøst ikke se at lovgivningen på dette punkt er total forrykt ? Cannabis har visse skadelige virkninger for folk, som til at starte med var udsat for at få en psykisk lidelse''


  • #151   23. feb 2015 Dennis D ... Og du tror at alle der ryger hash tager på staden ?

    Vi kan jo starte med de kendte danskere som ryger .. eller har røget den fede
    Kim Larsen
    Johnny Madsen
    Jacob Haugaard
    Finn Nørbygaard
    Samtlige medlemmer af Savage Rose
    Dan Rachlin (Som står ved at han ryger dagligt)
    Ja stort set alle danske musikere er med på en pind
    Prins Henrik (Måske .. Han nyder at komme på staden)
    Ja sågar vores Dronning har indrømmet at hun har prøvet det

    kendte udenlandske
    George Washington, Washington dyrkede bl.a. store mængder af planten på sin plantage
    Thomas Jefferson,
    Bill ’Jeg inhalerede ikke’ Clinton,
    George Bush, plus fire andre.
    Al Gore og hans kone Tipper
    Arnold Schwarzenegger.
    Desuden har USA´s nuværende præsident Barack Obama afsløret at han også har prøvet rusmidlet.
    Englands Prins Harry
    Bill Gates


    Listen er lang . MEGET lang


  • #152   23. feb 2015 R M Og folk med psykiske lidelser som vil blive trigget af hash ville også blive trigget af andre lovlige ting (Alkohol) så det agument holder ikke

  • #153   23. feb 2015 "Succesraten" for psykoser, i mangel af bedre formulering, er faktisk minimal i forhold til hvor mange der ryger smiley ca 100 mennesker om året får en psykose, og ca 50 af dem får en diagnose, hvilket de havde en chance for at få, selvom de ikke røg. Psykisk udsat hedder det.

    5% af alle dødsfald i Danmark skyldes alkoholmisbrug, det svarer til 3000 dødsfald om året. Ingen døde af cannabis
    Blandt 35-54-årige mænd skyldes en tredjedel af alle dødsfald alkohol. Ingen døde af cannabis
    og kan blive ved smiley
    Hehe har ikke røget i dag (Endnu) smiley
    Giver dig ret i at nogle folk, bare lader sig falde hen i skæverten, men det er langt fra alle, og hvis hash er så skadeligt at man bliver så dum at man ikke kan argumentere, så forklar mig lige hvordan vi to kan have en forholdsvis fornuftig samtale omkring dette emne ? smiley


  • #154   23. feb 2015 RM Jo forstår godt hvad jeg skriver. Min mening med det er, at hvis vi gør hash ulovligt fordi at lungerne ikke har godt af røg, så lad os forbyde smøger også og være lige så konsekvente i vores had mod de sygdomme det giver. Hash kan da i det mindste modvirke en masse sygdomme. og hvis hash er farligt fordi du kan få en psykose, så lad os forbyde alkohol, da du kan få alkohol demens og delerium af det. Hvis vi skal have en lovgivning som giver mening, skal hash ikke være ulovligt, og alkohol og tobak lovligt. hvis du kan følge mig ? smiley

  • #155   23. feb 2015 Erik A

    hehe du kommer med eksempler som Johnny Madsen og Dan Rachlin to af Danmarks mest latterlige mennesker og høre på, man kan tydeligt høre på J.Madsen at han ryger hash og ja Rachiin er så bare træls og høre på generelt...
    men der er så personer på din liste som kun har prøvet det en enkelt gang, som du også skriver.
    men bare fordi de kendte gør det, betyder det da ikke at man selv skal gøre det eller for den sags skyld at det er smart.


  • #156   23. feb 2015 RM Her er lidt flere mennesker som har prøvet det og bruger det ofte http://www.huffingtonpost.com/2014/04/18/most-famous-marijuana-users_n_5160073.html

  • #157   23. feb 2015 R M .. som påstanden var så endte alle hash rygere i et stort sort hul med en bong i hånden hele dagen ..

    Burde den liste da modbevise

    Dennis O .. Du er bagud .. Vi har gang i pind 2 smiley


    https://www.youtube.com/watch?v=1KbKH4A7VFY


  • #158   23. feb 2015 Dennis Olsen

    kan sagtens se logikken i det du skriver ang. lovlig gøren af hash men altså nu er hash altså bare ulovlig og det må man da kunne fatte, kan sagtens se det skal være lovligt for personer der er syge da det som du også skrev tidligere hjælper dem til og lindre smerter..men nej skal ikke lovlig gøres til folk der bare vil være skæve uden nogen speciel god grund.
    ang. smøger og alkohol, det kan ikke ulovlig gøres da det ikke er nogen god forklaring på det og den er der altså ved hash.


  • #159   23. feb 2015 Erik A haha ruller en dobbelt senere smiley

  • #160   23. feb 2015 R M .. DU suger vist selv lidt hårdt på bongen .....

    Alkohol burde forbydes da skadevirkningerne LANGT overstiger hash .. Jo pga skadevirkningerne at hash er forbudt ikk


  • #161   23. feb 2015 Det er direkte modsat af hvad du siger. Alkohol er bevist langt farligere end hash nogensinde bliver. Igen, du kan dø af det smiley og så forstår jeg ikke det her "men altså nu er hash altså bare ulovlig og det må man da kunne fatte" Jamen hvis al forskning peger på at det ikke er sandt, burde man så ikke evaluere den lov igen ? som var planen at man skulle gøre inden for 2 år efter forbuddet mod hash. Mange af dem der var med til at gøre det ulovligt, har jo indrømmet at det blot var politik, og ikke bygget på nogle videnskabelige undersøgelser. og bare fordi en lov blev lavet for 40 å siden, så er den jo ikke nødvendigvis rigtig, det kan vi godt blive enige om, ikke ?

  • #162   23. feb 2015 Erik A
    Kender du den her https://www.youtube.com/watch?v=hD-HW_8pWZ4 smiley


  • #163   23. feb 2015 Og hvad er din grund for at drikke dig fuld, hvis det ikke bare er fordi du hygger med dine venner ? Skal det så ikke også være ulovligt, som hash, hvis den eneste grund er fordi du godt kan li at være halvfuld og gå i byen ? smiley

  • #164   23. feb 2015 Dennis O .. Jep

  • #166   23. feb 2015 i to har det vidst rigtig godt i jeres lille rum koger?

  • #168   23. feb 2015 haha nej, ryger kun joints ;P Men kan godt se at der er et vist fald i kommentarrene jo senere på eftermiddagen vi kom smiley

  • #170   23. feb 2015 afili8ed tjek indbakken smiley

  • #171   23. feb 2015 det underlige er at i (jer der synes det skulle være lovligt og ryge hash) argumenterer ret tit med ''jamen ingen dør af hash rygning'' og det er sådan det eneste i siger som ''kunne'' gøre det lovligt.

    ja det er rigtigt ingen er døde af det, det er der ved andre rusmidler/nydelses midler, det benægter ingen.

    ja man skulle gøre rusmidler generelt set mere usynlige i diverse butikker, for og nedsætte risikoen for at børn/unge kommer i kontakt med det. der er jeg også enig.

    synes bare det er morsomt og se at i kun argumenterer for hash med det at jo ingen er døde af det og at alkohol og smøger er mere farlige...er lidt som et greb om en lort (intet holdbart i det)


  • #172   23. feb 2015 Jeg har et godt argument:

    Det er hyklerisk, at tillade een ting, og forbyde en anden, hvis det ikke er beviseligt at den ulovlige ting er mere skadelig end den lovlige.

    Man kan jo ALTID finde ekstreme tilfælde, men faktum er at hovedparten godt kan finde ud af at håndtering og mådehold, når det kommer til mange af de ting vi har gjort forbudt.

    Vi bør derfor gøre op med formynderiet.

    Om fedeconnie æder 16 flødekager om dagen og skal have en gastric bypass på statens regning eller om Store Jimmie skyder sig til en gang gyno i patterne, kan sgu komme ud på ét. Det ene er af en eller anden grund bare mere legitimt end det andet, og det samme gælder så hashen.


  • #174   23. feb 2015 Brian O
    du har fuldstændig ret, det er hyklerisk men altså kan jo af gode grunde kun gå ud fra nuværende omstændigheder vi har her hjemme..men ja argumenter for at hash er lige så farligt som heroin osv. er lidt langt ude.


  • #175   23. feb 2015 Det eneste fail der er i denne tråd er en flok gemene hash ryger, som bare skal have deres fix, og er der nogen som skulle prøve og sige dem i mod, så trækker vi bare lige sprut kortet, det er jo meget farligere -.-

    Det kan ikke blive mere FAIL END DET!! Også er det også ulovligt!


  • #176   23. feb 2015 Dennis> Jeg ryger ikke hash. Jeg er bare ikke enig i, at vi skal forbyde alting "bare fordi".

    Og det virker lidt som om at forbud mod lige præcis det rusmiddel, har været en hovsaløsning, i tråd med flere forbud som vi har herhjemme.

    Det kan sagtens blive mere fail end det, f.eks. når du prøver at sætte punktum for tråden, ved at lege at din holdning er vigtigere end alle andres, fordi de er en "flok gemene hashrygere".


  • #177   23. feb 2015 fordi jeg har efter hånden set så mange hashrygere virkelig ødelægge så meget af deres liv, og folk rundt omkring dem, så folk der ryger det lort hverdag bare for at være skæv, er virkeligt ikke noget vidunder menneske i min bog smiley

    JEg forbyder ikke nogle at ryge lortet, men jeg dele ud af min holdning og erfarring, og jeg ved godt at jeg aldrig nogensinde ville blive enig med en hash ryger;)


  • #178   23. feb 2015 Der argumenteres ikke for, at man skal have lov at rende rundt i en evig hashtåge.



  • #179   23. feb 2015 der er en ting der er totalt hen i vejret i vores dejlige land, der bliver sat forbud/restriktioner på alt for mange ting... ja ja rygning osv er farligt/usundt for kroppen i store mængder, det skal man så ikke være videnskabsmand for og vide. essensen i det, er jo netop at vi selv vælger hvad vi propper i kæften/inhalerer (nogle af tingene er så unødvendige og regelret dumt) det er stadig ting som mange mennesker får ondt i røven over og så går staten ind og laver forbud/restriktioner.

    et godt eksempel er rygeloven, når jeg kommer ind på et værtshus så regner jeg sgu med at der er en duft af røg og sprut der hammer ind i næsen af mig, det er jo ikke overraskende på nogen måder...er i og for sig ret ligeglad med om man ikke kan li det eller ej, det er bare normal værtshus stemning og det ødelægger regeringer og personer der har ondt i røven over ingenting.


  • #180   23. feb 2015 Synes nu at jeg har argumenteret for mange andre gode ting ved cannabis, men det er måske bare mig smiley Synes også at der er argumenteret for at loven er langt ude, når man ser på hvad man ellers tillader, men måske bare mig igen. Kan derimod ikke se nogen argumentation for at det skal være ulovligt, udover at sådan er loven bare, og mine venner er dovne, og det giver vi hashen skylden for, men nok bare mig ? smiley

  • #181   23. feb 2015 som nævnt tidligere, kan sagtens forstå og følge folk i det skal være lovligt for dem der er syge og faktisk har brug for det, udover det så nej er der ingen grund til det.


  • #182   23. feb 2015 Fair nok, så lader vi den sgu bare ligge der smiley Du skal heller ikke tvinges til at forstå det, blot ikke gøre mig kriminel fordi jeg forstår smiley God aften til alle, med jeres varme tæer eller hvad i nu rocker smiley smiley Det en joke, i kan ta det smiley

  • #183   23. feb 2015 Man skal jo trække en grænse et sted,alkohol kan måles ret præciest i blodet,det kan stoffer ikke,stoffer virker meget forskelligt på folk og man bære rusen over længere tid,det er helt sikkert mere farligt for alle andre at ryge en fed og så køre bil en det er ar drikke en øl og så køre bil,stoffer generalt er sløvende og fordummende og hvor skal vi sætte grænsen,skal man også lige have lov til at skyde en gang heroin inden man triller ned efter junior ??

    Jeg syntes det er fint man mister kortet ved at køre storpåvirket ligesom man gøre hvis man køre spritstiv,dog ville det være godt hvis man fik udviklet målemetoden noget mere og det ikke nødvendivis er 3 år på stedet.

    for 30-35 år siden da jeg var ung røg masser af dem jeg rendte med hash og magen til flok sumpere skulle man lede længe efter,det eneste de var i stand til var at aftale at de skulle ses næste aften og ryge for at sidde og stene i flere timer,flere af dem gik over til andre stoffer og det er der ikke kommet noget godt ud af,andre fungerede fint med job og livet generelt,derfor er det super svært at
    lægge en linie for hash lign. Alkohol tror jeg er noget nemmere at styre og der ligger en meget lang tradition bagud i tiden med det,det kan man ikke bare forbyde,ligesom man ikke bare kan forbyde smøger.


  • #184   23. feb 2015 https://www.youtube.com/watch?v=Mq5wq2lM-9c lige noget vi alle forhåbentlig kan grine af smiley

  • #187   23. feb 2015 Henning P

    der er massere af cannabis i kulturen også.
    De tidligste historiske referencer til cannabis som rusmiddel findes i Kina. Kejser Shên-Nung omtaler plantens psykiske virkninger i sin berømte farmakopé fra 2000 f.Kr. I oldtidens Grækenland fremgår det i Homers Iliaden, at Helena gav Telemakos cannabis som gave, mens historikeren Herodot detaljeret fortæller om de nomadiske skyteres brug af cannabis i begravelsesceremonier.

    Rituel brug af cannabis kendes i hinduismen og i zoroastrisk religion, samt blandt asiatiske shamaner.

    Inden for islam brugte visse sufisekter cannabis som et rusmiddel omkring år 1000, og i løbet af kort tid blev hash udbredt blandt hele den muslimske befolkning.

    Araberne brugte først og fremmest cannabis i form af hash. I Afrika syd for Sahara i perioden frem til den europæiske kolonisering i 19. århundrede, indtog man cannabis i form af tørrede blade.

    Cannabis blev indført til Vesten i 16. århundrede. Portugiserne tog cannabis-planten med til sine kolonier i Brasilien, mens spaniolerne dyrkede planten i Chile.[3]

    Fra det nordøstlige Brasilien har brugen af cannabis spredt sig nordover til Venezuela, Panama og Mexico, hvor navnet "marihuana" oprindeligt opstod.

    Indiske kontraktarbejdere var de første, som brugte hamp som rusmiddel i de britiske kolonier på de caribiske øer i løbet af 1800'erne. Både i Caribien og i Indien sørgede briterne for at regulere og afgiftsbelægge omsætningen af cannabis. Fra Trinidad og Jamaica er cannabis blevet indført til Sydstaterne i USA, og omkring år 1900 var cannabis et almindeligt rusmiddel i de miljøer i New Orleans, hvor jazzmusikken så småt var ved at opstå.[4]

    Mexicanske landarbejdere bragte både cannabis og navnet marihuana med sig til Sydstaterne. Formidlingen blev senere nært knyttet til jazzmusikken. Jazzmiljøene formidlede også cannabisbrugen videre til Europa.[5]

    I Frankrig blev brugen af hash for alvor kendt efter Napoleons invasion af Egypten. I Paris etablerede en gruppe kunstnere i 1845 Le Club des Hachichins (Hashrygernes klub). Som medlemmer var forfatterne Alexandre Dumas, som har leveret en livlig skildring af hashrusen i romanen Greven af Monte Cristo, og Charles Baudelaire, som skildrer forskellige rusmidler i bogen De kunstige paradiser. (En tilsvarende norsk litterær skildring findes i Asbjørnsen og Moes folkeeventyr Giske, som er fortællingen om en kone, der falder i søvn i hampmarken og dermed ender i en sindstilstand, som til forveksling ligner en psykedelisk rus.)

    Fra midten af det nittende århundrede var Grækenland et vigtigt producentland for hash, med betydelig eksport til blandt andet Egypten. Brugen af hash var især udbredt i kystbyerne, og knyttet til den populære rembetika-musik.[6]

    Også i England dukkede brugen af cannabisprodukter op i det nittende århundrede, og derudover bragte indvandrere fra kolonierne i det tyvende århundrede deres cannabistraditioner med sig.

    Fra 1960 har brugen af cannabis været knyttet til nye kulturelle og politiske strømninger, og forskellige cannabispræparater bruges i dag over hele verden. Cannabispræparaternes popularitet som rusmiddel overgås kun af alkohol.[Kilde mangler]

    I religiøs sammenhæng er cannabis et vigtigt sakrament inden for Rastafarireligionen.

    En ny undersøgelse af cannabis’ historie viser, at det i dag så forhadte stof overordnet set har været tilladt blandt mennesker i de sidste 12.000 år. Det skriver livescience.com

    »I før-moderne tid blev det mest brugt til medicin og åndelige formål,« fortæller forfatteren Barney Warf, professor i geografi ved University of Kansas i USA til livescience.com.

    For eksempel brugte vikingerne og tyskere i middelalderen cannabis til at lindre smerter under fødsler og mod tandpine.

    »Idéen om, at det er et ’ondt stof’ er en meget ny konstruktion. Og det faktum, at stoffet er ulovligt, er en ’historisk anomali’,« siger Barney Warf.

    Historien viser, at cannabis efter alt at dømme har sin oprindelse på de mongolske sletter. Planterne kunne trives på folks køkkenmøddinger og senere på markerne. Siden blev planten – der er en af menneskehedens ældste kultiverede afgrøder – indført til andre dele af verden.

    Den historiske gennemgang er publiceret i tidsskriftet Geographical Review.


  • #188   23. feb 2015 Seriøst Dennis O kunne du ikke have fået fråderen på i stedet for skriveren LOL :DD

  • #189   24. feb 2015 haha nej smiley

  • #190   24. feb 2015 Straffen for 1 kg hash er ca 1 måned

  • #191   24. feb 2015 straffen for at lave, balladen om helle toring skattesag, som har kostet 50 mil, skatte kroner at undersøge er en næse smiley hc

  • #192   24. feb 2015 Straffen for 1 kg hash er helt sikkert ikke en måned, det er meget mere......

  • #193   24. feb 2015 godt nok ikke relevant for tråden, så engang en dokumentar om straf i thailand, hvis man f.eks blev stoppet med hash på sig selv i mindre mængder, så fik man helt ekstreme fængsels straf..var også en svensker der blev snuppet med heroin på sig han sidder i et thailandsk fængsel på livstid...men ok man er måske også små dum hvis man overhovedet prøver det, når man kommer ind i en af deres lufthavne bliver man mødt af et skilt hvor der står at al narkotika bliver handlet med fængselsstraf.

  • #194   24. feb 2015 Sidst jeg var i Saudi Arabien var det trykt med et stort rødt stempel på indrejsekortet man udfylder i flyet

    Drugs= death penalty så kan det vist ikke gøre tydligere smiley


  • #195   24. feb 2015 det er da også helt fair at de går så striks til værks mod narko.

  • #197   24. feb 2015 alvorligt nu, er Danmark ikke det land der har den mildeste straf ift narko sager?

  • #199   26. feb 2015 R M

    Både og, vi har i hvert fald en gang været søde mod smuglere osv. Men nu er vi sådan rimelig gennemsnitlig placeret, hvis man kun kiggger i europa, og lande med samme udvikling og levestandard som i dk. Både smuling, besidelse og salg...flere europæiske lande har mildere straf, fx holland, spanien, grækenland, tjekkiet, slovakiet, og mange øst-eu lande har også været rimelig ligeglade med stoffer, det er de så ved at lave om på nu.... Men i forhold til stoffer i trafikken, der er vi nok i den hårde ende......

    Men det er svært at sige, mange lande ser hårdt på smuling, men ikke besiddelse fx spanien.... Og reglerne bliver hele tiden lavet om, men inden for eu der bliver de mere og mere ens på tværs af landegrænserne...


  • #200   26. feb 2015 Peter R ... Ang. kørsel så har de nu også regler for det i div lande .. Også østover .

    Bare kun i DK at politiet køre rundt med såen high tech narko tester

    De har dem dog også i Norge..Men ikke fast i bilen som her i DK (Færdsels afdeling) ..
    Norge er eller ret fucked mht. narko lovgivning.. Kan de bevise du har røget så er det 2000.- i bøde.. 1. gang

    Tager de dig med en målbar mængde (Da snakker vi 0.1g) står du til min 2000.- i bøde og op til en uge i spjældet
    Tager de dig med mere som 5 gram er det 1 uge i spjældet som mindste straf

    Over 10g sigtelse for salg .. så snakker vi måneder fra 4mdr og op til flere år alt efter mængde


  • #201   27. feb 2015 Norge har styr på det smiley

  • #202   27. feb 2015 Peter R
    jamen som medlemmer af eu skal man så ikke ''overtage'' det regelsæt eu selv har fastlagt? tænker bare når du siger at det næsten er ens i hele eu?

    kan sagtens se det bliver set mildere på det i holland, der er det jo lovligt så vidt jeg lige husker det.

    Dennis D
    i hvilket omfang har norge styr på det?


  • #203   27. feb 2015 Norge har styr på deres Økonomi og deres regler smiley

    De har dog lige pt et kæmpe postyr med kidnapnings sager, de tager litauske børn, altså deres kommuner, de tager litauske børn for litauske forældre der bor i norge, giver dem et nyt hjem og nye navne, og de stakles litauske forældre for dem ikke igen, det er lidt fucked.


  • #205   27. feb 2015 Ja det er tydeligt at du blev tvangsfjernet for sent ^^:D

  • #207   27. feb 2015 Dennis D
    det er da godt nok, altså det med økonomiske forhold i norge smiley

    der er som regel en ret god grund til det når man fjerner børn desværre må man så sige.


  • #208   27. feb 2015 Nu kan litauske familier som relt tage sig af sine børn, de er ikke som dumme danske enlige mødre, der for en hjerneblødning og vil have børn nu nu nu, og bag efter kommer det bag på dem at man også skal tage sig af dem -.- Det er for vildt folk går i kæmpe demonstrationer pga af det lige nu smiley

  • #209   27. feb 2015 øhh hvor har du det fis fra at danske enlige mødre er dårligere end litauske ? det er da en mærkelig/tåbelig kommentar.

  • #210   27. feb 2015 Det siger jeg heller ikke de er, men her i Litauen er der ikke noget der hedder kontant hjælp eller bolig støtte eller hvad man nu kan få smidt i hovedet fordi man gerne vil være hjemme gående husmor smiley Så her mener jeg dybt seriøst at de tænker sig lidt mere om end bare, nu skal vi lige have en baby fordi ham der er stor og har tusser over det hele smiley eller ups glemte at tage min p pile smiley Det er helt sikkert lykken at få et barn, men jeg mener også at der er fucking mange som slet ikke er klar til og slet ikke kan magte sådan en opgave;) lidt ligsom folk der bare anskaffer sig hundehvalpe uden helt at vide hvad det indebære smiley

  • #211   27. feb 2015 Jeg elsker Dennis D...jeg har faktisk sjældent mødt et så fordomsfrit menneske...:-D

    Hvis jeg en dag bliver præsident igen, vil du så ikke være første-dame Dennis?


  • #212   27. feb 2015 du snakker om et meget lille antal kvinder der rent faktisk tænker sådan på tingene, og dem er der sikkert også nogle af i Litauen...personligt kender jeg ingen der tænker sådan og egentlig også lidt ligeglad med den slags mennesker, undtaget de børn det så går udover, har bestemt ikke ondt af forældrene der handler på den måde.
    om man kan magte den opgave eller ej, finder man jo først ud af når barnet er der, ingen kan vide sig sikre på om man er klar til det bare ved og knalde rundt...håber det giver mening?


  • #213   27. feb 2015 Det giver 100% mening, jeg har desvære set nogle stykker snart, fra vestsjælland.
    Og det er så sørgeligt at se:/

    og 100% de også er her i Litauen, men her er familier så tæt det er helt vildt, det er svært at forklare, jeg kunne ikke vente med at flytte ud hjemme fra og komme igang, her er det modsat mor og far hjælper med alt, specielt med børn, man ser tit at bedste forældre flytter ind og tager sig af børnebørn, det var lidt det jeg mente med norge er deres system med bare at tage børn fra dem, det er faktisk helt vildt prøv og søg lidt på det smiley


  • #214   27. feb 2015 sådan som du forklarer det, så er litauere på samme måde som romaer og mange andre lande ift. familie og den slags...men altså vil sige sådan når forældre ikke kan magte deres børn i form af at bedsteforældrene skal flytte ind for og passe barnet, så hopper kæden lidt af for mig...men mener helt generelt at kan man knalde og så blive gravid af det, så tager man også ansvaret der følger med og er kun i yderste tilfælde ens forældre må komme ind i billedet for og passe barnebarnet/oldebarnet.


  • #215   27. feb 2015 jeg er helt enig med dig RM, og det er dog heller ikke slet ikke samme stil som romaer, der de fleste sagtens kan klare det selv, men dem som ikke kan har med det samme 100% support fra families side af smiley

Kommentér på:
straf for hash

Annonce