{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Boosted ? Seriøst / Useriøst ? {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig, eller er der noget der er vildt useriøst over Boosted bladet. Jeg mener i Vmax var der en vis faglighed over tingene, man var klar over at dem der skrev det vidste bare lidt om biler.
Den fornemmelse har jeg slet ikke med Boosted, virker lidt som en flok skolebørn der laver bilblad for at score damer.

Er det bare mig ? Findes der slet ikke et Dansk bilblad til "voksne" ?

Giv mig tæv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boosted ? Seriøst / Useriøst ?
  • #1   21. apr 2015 Det bliver da vidst lavet af de samme mennesker, bag vmax.. Så vidt jeg ved..
    Har aldrig læst et af dem..


  • #2   21. apr 2015 Samme redaktion og skribenter ? Det kan jeg da næsten ikke tro..

  • #3   21. apr 2015 Det er skribenterne bag VMax, der valgte at føre bladet videre, som Boosted, som jeg har forstået det. Men muligt at jeg tager fejl.

  • #4   21. apr 2015 Det danske bilblad for voksne hedder Bilmagasinet smiley

  • #6   21. apr 2015 Var lige inde og kigge på deres side igen. Ikke nogen jeg genkender fra Vmax, men kan være jeg tager fejl..

  • #7   21. apr 2015 #4 Bilmagasinet er sgu da for kastrerede mænd der kører i Citroen Berlingo...

  • #8   21. apr 2015 Jo den er god nok... det er de samme folk som var bag Vmax som har startet boosted op...

  • #9   21. apr 2015 Så Pyramiden og Erling kan du ikke huske fra Vmax? Eller hva?

  • #10   21. apr 2015 Pyra fra boosted var da med i en del år af Vmax. Og Erling var vist freelance fotograf/journalist.

  • #11   21. apr 2015 Jo jo, de er begge gamle journalister fra Vmax. Jeg mener endda Kasper Erling var med helt fra starten på Vmax, og Martin kom til i de senere år.

  • #12   21. apr 2015 #7
    Hvis Bilmagasinet er for kastrerede mænd der kører Berlingo, så er Boosted for drenge der lige er stået af deres scooter med anlæg i handskerummet smiley


  • #13   21. apr 2015 Syntes bladet er blevet bedre

    Men så en tale bobel ved en VAG bil fra Palms vist nok hvor der stod. "Shhh ikke sige den har xxxx antal hk en ægte sleeper er jo en folk ikke kender "
    det så plat og idiotisk at skrive i en bilblad.
    Det hverken en sjov bemærkning eller blæret det bare plat og dumt på mere end 16 måder.


  • #14   21. apr 2015 Jeg vil da hellere læse om hvad folk går og skruer i hjemme i garagen end hvad bil fabrikkerne spytter ud.

  • #15   21. apr 2015 både boosted er og vmax var, et useriøst pik og patter blad, som intet seriøst har at gøre med biler, vil du have seriøse bilblade, så kig i Sverige eller tyskland

  • #16   21. apr 2015 LÅGSUS RACING

    så vidt jeg ved er der stortset ikke nogen damer med i boosted:-)


  • #20   21. apr 2015 boosted bladet er udgivet af pyramiden ham der også skrev for vmax, bladet ejes af ham og erling også en mand fra vmax...



  • #21   22. apr 2015 der er da sket ændringer ift omdeling af bladet, det er muligt nu at man køber et abb. på 3 måneder hvor du får bladet digitalt og det koster kun 69 kr mener jeg, og ud fra hvad de ligger i bladet af timer, så er det ret godt klaret.
    meen når det er sagt er det da lidt af en satsning ift at benjamin forlaget der udgav vmax stoppede pga for lidt omsætning af bladet. og de kører så også i den samme stime som vmax gjorde i sin tid.


  • #22   22. apr 2015 Jeg kom til at købe et Boosted.
    Synes kun der var mænd i beskidt arbejdstøj i det.


  • #23   22. apr 2015 I skal huske at det ikke er let at opdrive læserbiler i et land som danmark, der er langt mellem de virkeligt gennemførte projekter.
    men omvendt er det altså det eneste bilblad vi har med ombyggede biler fra Danmark, der medfølger desuden en plakat til værkstedet, så helt spild af penge er det nu ikke smiley
    Jeg syntes at det er fint nok at de prøver, og uanset hvem der ellers ville prøve og føre sådan et blad, vil det ikke ændre på de biler der er i landet. det er ikke en nem opgave så det må være som det er, enten eller.
    jeg tror bare vi skal lade hver med at tude så meget, og så støtte op om dem der prøver at gøre noget for det danske bilmiljø, vi er efterhånden en truet dyreart, og uden et bilblad som boosted vil der kun være færre events, og færre folk der tør kaste sig ud i nogle projekter.


  • #24   22. apr 2015 Synes bestemt også at boosted er bedre end vmax. Man får rent faktisk de biler man betaler for istedet for alle de damer. Man var jo næsten i tvivl om det var m man havde købt ? smiley

  • #25   22. apr 2015 EVO Magazine er verdens bedste bilblad, dog på engelsk...

  • #26   22. apr 2015 #23
    tror du har ret i at træf og events om biler ville se anderledes ud uden vmax og nu boosted, altså hvis man tænker på events der tiltrækker alle mulige forskellige bil mærker, de små og større klubber ville stadig uanset om boosted fandtes stadig afholde deres events og nok også den som kommer på striben...anderledes sagt bladet boosted er da et fedt blad men selve miljøet omkring biler vil altid være en del i landskabet og det kan vi jo så takke USA for at der findes den slags miljøer uden dem havde det nok aldrig eksisteret det miljø som vi kender i dag.


  • #27   22. apr 2015 #23 JK -> Man må jo ligesom tage det der er at arbejde med. Du har helt ret hvis målet med bladet er at vise 2000 hk skyliner og Supraer frem. Så er basis ligesom udtømt temmelig hurtigt. Men hvis man nu skruede lidt ned for charmepropellen, tog f.eks gamle biler med, og trackcars, racerbiler, klubrallybiler, ja alt hvad der skrues i derhjemme og ikke lige gik efter SEMA showvinder biler, så vil jeg da mene der er basis for ret så meget. Tager man et kig her på BG og ser hvad der egentlig er derude på vejene så kan man da komme rigtig langt.

    Men igen, det kommer an på hvad målet er med sådan et blad.

    Jeg ville da ikke have noget imod et bilblad med noget for enhver smag.

    En stylet bil
    En tunet bil
    En original klassiker
    En racerbil
    Et garageprojekt

    Vupti har man et bilblad, og jeg er da lige så glad for at læse om en original og velfotograferet Ferrari 348gtb, som en stylet UP. Så længe det er seriøst og skrevet af rigtig bilfolk.


  • #28   22. apr 2015 Ruben U

    så fedt skrevet smiley kunne ikke være mere enig.....tror ærlig talt det ville blive en kæmpe succes hvis et blad fandtes der havde det format som du skriver om.


  • #29   22. apr 2015 Hvis de tog racerbiler ind ville mine chefer havde et par stykker stående der kunne være fedt at vise frem. Men ved sku ikke om mine cheffer ville gøre det.

    Men en fed ide. Der køre en del ret finde biler rundt i histori. Og Young timer serien og der er da en seriøs Megan i special salon serien

    Hvis bare de gad droppe de dum platte kommenter. Nyder og læse deres garage del hvis diverse ting bliver beskrevet. Kan ofte finde på at søge og læse vidre om det senere


  • #30   22. apr 2015 Det er det jeg mener. Hvem siger at en bil skal være på plader for at være i et bilblad. Det er vel bilen det handler om. Gad da helt vildt godt læse en artikel om Jan Heiselbergs 2002´er, eller Magnussens Camaro. Omvendt kunne det da være mega fedt at tage byggetråde op fra diverse fora´s (dem er der faktisk en del af) og ikke nødvendigvis færdige og polerede glansbilleder. Kender da et par stykker der har gang i de sygeste projekter heriblandt en Jaguar XJ6 i total outlaw stil. Den er ikke færdig men der er lavet så meget på den at det hele ikke kunne fortælles eller vises i et helt blad.

    Og jeg er enig. Et bilblad skal være seriøs ingen grund til de dumsmarte drengerøvskommentarer. Den slags fordrer at læseren er enig uanset hvem læseren er, og det er ikke sådan det forholder sig. Hvor meget drengerøv man vil ligge i tingene er op til folk selv. Journalistik også motorjournalistik bør forholde sig objektiv, og med fokus på det artiklen handler om. Alle personlige smart/sjove kommentarer skal sorteres fra!


  • #31   22. apr 2015 Så hvem er med på at lave et bilblad smiley

  • #32   22. apr 2015 en ret god ide ville være hvis de gik tilbage og så læste nogle af de udgaver fra deres tyske og engelske kollegaer, der er der masser af facts og ret spændende og læse...som sø-propel skriver de skal væk fra de små dumme kommentarer.

  • #33   22. apr 2015 Ruben U

    alvorlig talt, så er din ide om og lave et blad en ret god ide, f.eks så kunne man lave det på it basis til og starte med og så have ca. 4 personer fordelt på de forskellige egne af landet...er jo intet i og lave et ''blad'' på adope basis, det er der jo nogle fagforeninger der gør smiley
    så som sådan er din ide nyskabene, i hvert fald set med danske øjne da der ikke findes et blad der påtaler alle former for biler.trackday biler/show biler osv osv meeen kræver så man opgiver sin fritid hen af vejen hvis det kunne lade sig gøre.


  • #34   23. apr 2015 Det er nok også det der vil dræbe det lidt. Et "online-blad" ville være meget billigt at starte op, og var man et par ildsjæle som du selv er ude i der ville gøre det kunne det sagtens lade sig gøre. Men kommer der ikke lidt penge ud af det under vejs vil det dø en langsom død. Der vil gå noget tid før man har et besøgstal der gør det interessant for diverse virksomheder at annoncere og man kan få lidt indtægter den vej. Man kunne naturligvis lave en betalingsgateway til besøgende men det vil give meget lavere antal besøgende.



  • #35   23. apr 2015 nu til dags er det jo forholdsvis nemt og få en ide ud til folket, det kan uden videre blive brugt facebook til det formel altså noget i nærheden af en undersøgelse om hvorvidt sådan et blad ville være ønsket og ud fra de tal kan man jo så komme videre.
    ville være tåbeligt og springe ud i noget af den kaliber uden og have en ide om hvor mange der ville læse det over it basis eller et reelt blad.


  • #36   23. apr 2015 Lidt faktatjek: Martin Pyramiden Poorhamidi var journalist på Vmax - han er redaktør på Boosted. Kasper Erling var redaktionschef på Vmax, men ikke de senere år. Han er også redaktionschef på Boosted. En af de ting, der adskiller Boosted fra Vmax er netop, at der ikke er letpåklædte piger i Boosted. Jeg synes, det er fedt, at der er nogle der kommer i de danske garager og i bilmiljøet. Jeg har selv lavet Vmax og kender drengene - de knokler sgu for det

  • #37   23. apr 2015 Men seriøst Ruben U., så kan der godt være plads til flere. Jeg synes Stanceworks er superfed med superfede fotos og fornuftige tekster. Det kræver bare en del at få det til at spille.

  • #38   23. apr 2015 Ligesom med V-Max synes jeg der er lidt for meget gejl gejl, med Golfer og andet der prøver at vil være en racerbil..

    Hvis vi taler "voksne" bilblade, så ville jeg langt hellere læse Bil Ekspressen eller Bilmagasinet. Men, hver sin smag


  • #39   23. apr 2015 Ebbe Sommerlund

    ikke for og trampe på dig eller dine tidligere kollegaer men der er ikke just meget fornuftigt i de tekster i havde på vmax, tænker specielt på da i fik diverse kvinder i bladet med deres til tider pæne biler hvor i spørg til om de har haft sex i bilen eller om de går med g-string eller mormortrusser, du må meget undskylde men det er jo ikke relevant for et bilblad vel?
    vil derimod sige vmax var et super godt blad helt tilbage i starten hvor det kom på gaden.


  • #40   23. apr 2015 R M . Det er helt i orden. Debat er kun godt. Vmax var faktisk supergodt i starten, da det var Henke, Flemming Haslund og Peter Clausen. Så kom det op og ride på Fast and furious bølgen. Det var godt for salget, men knap så godt for seriøsiteten. Der synes jeg Boosted rammer mere rigtigt. En artikel, der var vildt fed fra de helt gamle dage var en, hvor de testede tre opsætninger af en Peugeot 205.

  • #41   23. apr 2015 Ebbe Sommerlund
    selvom fast and furious var og er en kæmpe succes behøver det jo ikke svække seriøsiteten på et bilblad og du må meget gerne rette mig i det men ser det lidt som at vmax blev ved med og ride på den f&f bølge, set på den måde er jo masser af film hvor biler har en omdrejningspunkt.. men okay det er fortid og som du selv nævner så har boosted ændret stilen og det kan jeg da også give dig ret i.
    det jeg personligt vægter mest i et bilblad er artikler om de firmaer der har gjort det miljø til noget spændende som f.eks steinmetz og folkene bag K&N performance systemer og så er der en bestemt bil artikel der har sat sit præg ved mig og det er om en svensker der har lavet en amerikaner bil om til en dragster, det var en super fed artikel.. mener faktisk du var redaktør på vmax dengang. dragsteren var gul


  • #42   23. apr 2015 Det er lidt vildt, at vi går fra at det enten er Boosted, eller Bilmagasinet. Det er simpelthen som Dansk Folkeparti Vs Enhedslisten. Altså i hver sin grøftekant. Hvad med alt derimellem.

    Er der virkelig ikke en mellemting mellem den nye Opel Adam og Citroen Berlingo der nu fåes med 3 soltag, og en Skyline med 400.000hk og en artikel om hækspoilere der er for meget ?

    Selvfølgelig er der det. Og ja undskyld mig men ingen af de to blade rammer den brede målgruppe. Alle dem der makker i garagerne kan sgu ikke forholde sig til at den ny Mondeo har selvsøgende diodeforlygter, eller en Skyline som en eller anden millardærsøn har importeret fra Japan.. Det kan ham der kører klubrally, trackdays, drifting, på striben, eller bare cruiser i sin sommerbil heller ikke. Man kan ikke identificere sig med den slags.



  • #43   24. apr 2015 Ruben U
    hvis man vælger og skrive/fremvise de dyre biler så er det jo i og for sig bare for og vise folk at der er muligheder hvis man har pengene selvfølgelig eller for den sags skyld bare er skide heldig i lotto, det jeg mener er man kan som person med helt almindelig indkomst drømme om den slags biler...det vil jeg da vove og påstå at vi alle gør på et eller andet plan.

    men igen du har jo ret i dit udsagn at der ikke findes et blad der koncentrerer sig om alle bil varianter på en gang...selvom jeg giver dig ret i dit udsagn så tror jeg i og for sig det ville blive møg hamrende svært og flette forskellige bil genrer ind i et blad.



  • #44   24. apr 2015 Det ved jeg ikke om det vil blive. FLASH opel tuning har gjort det i mange mange år. Det er godt nok kun 1 bilmærke (Opel) men de har præsteret at blande bilmagasinet, med tests på nye biler, med et streetracer blad med ekstrem stylede og meget dyre biler, og så helt over til de gamle klassikere. Ud over det har de ofte haft racing med som et mindre afsnit hvor man har dækket de forskellige resultater m.m.

    Hvis et blad skal henvende sig bredt, lidt som en avis, er den nødt til at have brede artikler. Det betyder samtidig også at bladet måske vil indeholde mindre til den enkelte, fordi hver niche har sit eget blad et langt stykke ad vejen.


  • #45   24. apr 2015 ja ok når du formulerer det på den måde og du nævner FLASH opel tuning så kan det jo lade sig gøre men er jo stadig en kæmpe proces.
    det hele kommer an på brugerundersøgelser, altså om det er holdbart i det danske bilmagasin landskab.


Kommentér på:
Boosted ? Seriøst / Useriøst ?

Annonce